HS: Kuva isästä säilyy mielessä läpi elämän

10.11. 10:06 - Aivan ensimmäiseksi Hyvää Isienpäivää kaikille iseille!

Heti aamun sarastaessa lapsieni (kaksostytöt) antamien isienpäivälahjojen* ja aamukahvin jälkeen singahdin ulos kuvaamaan Siniristilippua, oli ensimäinen Isienpäivä, jolloin aivan virallisesti tasa-arvoa ihaillen liputettiin Isänmaan lipulla.

Innoissani katsahdin taloyhtiömme lippuun - oli tyyni, aivan liian tyyni - ja lippu roikkui alakuloisena, ikäänkuin ilmaisten pinnanalaista surua monien sellaisten isien elinoloista, jotka eivät saa mitään huomiota heille kuuluvasta kunniasta olla isä.

Nyt ei ole oikea aika ruotia, miksi osa isistä ei saa edes tänä yhtenä päivänä jakamatonta huomiota - on vain äänetön suru, kuin roikkuvassa siniristilipussa.

Niin moni metsien mies elää koijissaan, kodittomina - lapsiensa hylkääminä, että rinnan alustaa kirpaisee. Mitä voisimme asialle tehdä - muuta kuin liputtaa, joka sekin oli vain varovaisen rohkaiseva viesti, että jotain on tehty isien kunniaksi.

Jokainen isi haluaa olla kunnian mies, olla iloinen - olla menestyvä, ja olla myös hellä isä, mutta kun kaikki elämän palapelin osat eivät lomittuneet eivätkä limittyneet kohdilleen - alkoi matka johonkin sellaiseen, johon yksikään isi ei haluaisi.

Syitä on monia, mutta tänä Juhlapäivänä emme puutu mihinkään erittelyyn, vaikka tiedämme syyn ja seurauksen lait ja sellaisen heikkouden, josta ei niin vain nousta.

Lähimmäisemme tarvitsevat apua - niin myös ne tuhannet muutoin hyvin toimeen tulevat isit, joiden perhe on hajonnut. Odotamme aina parempaa huomista.

Ehkä vuoden kuluttua edes joku metsien isistä on saanut kodin - ja se on jo voitto ihmisyydelle.

Jokainen isi on laulun arvoinen - edes tämän yhden päivän aamuna. Kaukaakin, vaikka vain muistona niistä hyvistä ajoista, joita jokaisen isin ja heidän lapsilleen on tallentunut muistojen lokeroihin.

*Isienpäivälahjat tyttäriltäni olivat hienot; kehyksissä itse värillä painetut kämmenenjäljet - kauniisti kirjoitelluin viestein kuvien taakse - Kiitokset!

...
7619

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Erossa äiti saa aina lähihuoltajuuden ja sen jälkeen alkaa lasten aivopesu entistä
      aviomiestään kohtaan.

Tämä kaikki on tapahtunut minulle ja olen ollut helppo uhri vammani takia.

Nuorin lapsistani muisti minua viestillä ! Jeesus häntä siunatkoon ja kaksi vanhempaa ei muistanut mitenkään.

• Anonyymi

Et ole ainoa. Suru tuli kun luin kommenttisi. Toivotan Sinulle kaikkea hyvää!

• Anonyymi

Laittoi ajattelemaan. Edes kerran vuodessa.

• Anonyymi

Onneksi oma faija jo kuoli,oli täysi paska!

• Anonyymi

Harmi! Muistatko, että puolet Sinusta on faijaasi?

• Anonyymi

On pitänyt olla aika huono isä-poikasuhde!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe