Jeesuksen muut lampaat

Keitä muut lampaat olisivat?

16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

60

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Etkö sokeana tätäkään asiaa itse ymmärrä, vai yritätkö päteä "tiedoillasi", jotka olet muilta kopioinut ?

      • Anonyymi

        En tiedä koska Jeesus ei kerro keitä muut lampaat ovat. Arvailuihin ei varaa koska raamattuun ei saa mitään lisätä eikä sieltä poistaa mitään.
        Silmitön vihasi muuten näkyy vain lisääntyneen, en ihmettele sillä vihollinen on käyvä aina Jumalan lapsiin käsiksi joka puolella kuten täällä netissäkin.
        tomumaja-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä koska Jeesus ei kerro keitä muut lampaat ovat. Arvailuihin ei varaa koska raamattuun ei saa mitään lisätä eikä sieltä poistaa mitään.
        Silmitön vihasi muuten näkyy vain lisääntyneen, en ihmettele sillä vihollinen on käyvä aina Jumalan lapsiin käsiksi joka puolella kuten täällä netissäkin.
        tomumaja-

        Voi hyvää päivää sentään !

        Jos vitsisit ITSE lukea edes vähän sitä Raamattuasi, niin asiat selviäisivät sinullekin.

        Jopa sokea "kalma kalamoskin" on OSIN löytänyt selvyyden, tai oikeastaan ja todennäköisimmin, hän on saanut muilta opetusta, mutta sinulle kaikki tämäkin asia on ihan uutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvää päivää sentään !

        Jos vitsisit ITSE lukea edes vähän sitä Raamattuasi, niin asiat selviäisivät sinullekin.

        Jopa sokea "kalma kalamoskin" on OSIN löytänyt selvyyden, tai oikeastaan ja todennäköisimmin, hän on saanut muilta opetusta, mutta sinulle kaikki tämäkin asia on ihan uutta.

        Ihan mukavaa olla vaikka tuttipullouskova ja Jumalaakin tunnen vähän. Mutta voi että kun Jeesus lämmittää niin syväntä ja on tyytyväinen iloinen olla. Siunattua on. ei mistään puutetta ruokaa, lämmintä ei tartte huolta kantaa huomisesta. Nyt on kuitenkin mieli kävästä puuhommia tekasemassa sekin kivaa hyötyliikuntaa.
        Jokaiselle Jumalan lapselle foorumilla siunattua päivää!
        tomumaja-


      • Anonyymi

        On tärkeämpää sanoa todeksi väärä opetus, joka on perkeleestä kuin pienempi tai hyvin pieni kyseessä oleva synnin kertomus

        Sitä suurempi synti, mitä suuremmin esittää oman halveksuntansa toista kohtaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tärkeämpää sanoa todeksi väärä opetus, joka on perkeleestä kuin pienempi tai hyvin pieni kyseessä oleva synnin kertomus

        Sitä suurempi synti, mitä suuremmin esittää oman halveksuntansa toista kohtaan

        Mitä ihmettä oikein yrität sanoa ?

        Luetko oman kirjoituksesi kunnolla ?


    • Anonyymi

      Hes.34:23 Ja minä herätän heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa. Hes.37:24 Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen. Ja he vaeltavat minun oikeuksieni mukaan ja noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne. Jer.23:5. 30:9.

    • Anonyymi

      "jotka eivät ole tästä lammastarhasta"

      "Tämä lammastarha" tarkoittanee juutalaisia, koska Jeesuksen kuulijat olivat juutalaisia. Muut lampaat ovat siis kansoista. Tämä tulkinta sopii yhteen myös Ut:n muun sisällön kanssa.

    • Anonyymi

      Hyvä paimen panee henkensä lampaitten edestä, paha taas päinvastoin :(

      • Anonyymi

        Valitettavan totta useassa uskisporukassa.


      • Anonyymi

        >>>> Hyvä paimen panee henkensä LAMPAITTEN edestä, paha taas päinvastoin<<<<<

        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat: Virsi. 241. 4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään, ja oikian Jumalan unhottu, itsens' teetteli siaan: Hän paimenet hukuttaa käski, kuin lampait laitumell' toit ja vallan saada aikoi kaiken lauman keskell.
        5. O tätä suurta surkiutt'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt,' Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost', Hän uhkas, kaikki käkes', Hän poltti, tappoi ja säkes, kuin vastasit hänt' ehdost'.

        1234567---


    • Anonyymi

      Joh.10:12 Biblia (1776) Mutta palkollinen, joka ei ole paimen, eikä lampaat ole hänen omansa: kuin hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi raatelee ja haaskaa lampaat. Sak.11:16-17.

      • Anonyymi

        antti-susi palstalla raatelemassa ja haaskaamassa lampaita. Jumalattomalla ei ole rauhaa, vaan yölläkin on pakko silputa Raamattua.


    • Anonyymi

      Muut llampaat ovat Israelin kadonneita heimoja joista Suomalaisetovat yksi tärkein "heimo". Suomalaisista on arvion mukaan 2/3 Efraimin jälkeläisiä, siis efraimilaisia. Ja tämä on mielenkiintoinen asia. Totuus tulee esille ennemin tai myöhemmin suomalaisille, Mutta pelkään pahoin, että silloin ja vasta silloin he itkien palaavat isiensä maahan Israeliin Efraimin vuorille. Ja koska he palaavat itkien, jotakin tapahtuu mikä pakottaa Efraimin (suomalaiset) lähtemään Israeliin.
      Hesekiel:37:22 Minä teen heidät YHDEKSI KANSAKSI siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole KAHTENA KANSANA eivätkä enää jakaantuneina KAHDEKSI VALTAKUNNAKSI.
      Jeremia:31:1 "Siihen aikaan, sanoo Herra, minä olen kaikkien Israelin sukukuntien Jumala, ja he ovat minun kansani."
      31:2 Näin sanoo Herra: "Kansa, miekalta säästynyt, löysi erämaassa armon; minä menen saattamaan sen, Israelin, rauhaan."
      31:3 Kaukaa (kaukaisessa maassa) ilmestyy minulle Herra: "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta.
      31:4 Minä rakennan sinut jälleen, ja sinä tulet rakennetuksi, neitsyt Israel (Suomineito). Sinä kaunistat itsesi jälleen käsirummuillasi ja lähdet iloitsevaisten karkeloon.
      31:5 Sinä istutat jälleen viinitarhoja Samarian vuorille; ne, jotka istuttavat, saavat korjata hedelmätkin.
      31:6 Sillä päivä on tuleva, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella: 'Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran, meidän Jumalamme, tykö.'
      31:7 Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista, kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: 'Auta, Herra, kansaasi, Israelin jäännöstä.'
      31:8 Katso, MINÄ TUON HEIDÄT POHJOISESTA MAASTA (Suomesta), kokoan heidät MAAN PERIMMÄISILTÄ ÄÄRILTÄ. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
      31:9 ITKIEN HE TULEVAT, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja EFRAIM ON MINUN ESIKOISENI.
      31:10 Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajotti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa.
      31:11 Sillä Herra on lunastanut Jaakobin ja vapahtanut hänet häntä väkevämmän kädestä.
      31:12 Ja he tulevat ja riemuitsevat Siionin kukkulalla, tulevat virtanaan Herran hyvyyden tykö, jyväin, viinin ja öljyn ääreen, karitsain ja karjan ääreen. Ja heidän sielunsa on oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny. 18 Minä olen kyllä kuullut Efraimin valittavan: 'SINÄ OLET KURITTANUT MINUA, olen saanut kuritusta niinkuin vikuroiva vasikka. Palauta minut, niin minä palajan; sillä sinä olet Herra, minun Jumalani.
      31:19 Sillä käännyttyäni minä kadun, ja päästyäni ymmärrykseen minä lyön lanteeseeni. Minä häpeän, tunnen häpeätä, sillä minä kannan nuoruuteni pilkkaa.'
      31:20 Eikö Efraim ole minun kallis poikani, MINUN LEMPILAPSENI? Sillä niin usein kuin minä puhunkin häntä vastaan, alati minä häntä muistan. Siksi minun sisimpäni väräjää hänen tähtensä: MINUN TÄYTYY ARMAHTAA HÄNTÄ, sanoo Herra.

      Sak 6:8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa."

      Jer 3:12 Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.
      https://www.youtube.com/watch?v=CGEPGzk-_Mw&t=180s https://www.youtube.com/watch?v=Z8Fz2hsRQ0g&t=44s

      • Anonyymi

        Pakanat, jotka ovat kääntyneet Jeesuksen puoleen, ovat nuo muut lampaat.
        judaistit harhoissan kuvittelevat olevansa Efraim; on jumalattomilla jutut ja sadut. suomalaiset ovat suomalaisia, eivät israelaisia. Eksyttäjä-antin myheritage 'efraimilaisia' synnyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakanat, jotka ovat kääntyneet Jeesuksen puoleen, ovat nuo muut lampaat.
        judaistit harhoissan kuvittelevat olevansa Efraim; on jumalattomilla jutut ja sadut. suomalaiset ovat suomalaisia, eivät israelaisia. Eksyttäjä-antin myheritage 'efraimilaisia' synnyttää.

        Tiedätkö, että suomalaisten geeniperimä poikkeaa kaikkien euroopan kansojen
        perimästä. Suomalaiset eivät siis ole eurooppalaisia. He ovat tulleet tänne jostakin muualta. Tiedätkö mistä he ovat tulleet.

        Kansakoulun opettaja kertoi sen joskus 1960 luvun lopulla meille koululaisille. Hän sanoi suomalaisten tulleen tänne Pohjolaan Turkista. Ja Turkkiin he ovat tulleet ETELÄSTÄ. Näin siis silloin opettajan opettamana. Katsoppas kartasta mikä maa on Turkista etelään.

        Muistan silloin 10 -12 -vuotiaana ihmetelleeni sitä, kun ope ei kertonut MISTÄ ETELÄSTÄ suomalaiset ovat Turkkiin vaeltaneet. Ehkä hän ei tiennyt, ehkä ei tahtonut kertoa - tai EI SAANUT KERTOA. Mutta nyt aikuisena uskovana minä tiedän. Jumala sanoi minulle kohta uskoon tuloni jälkeen saatuani Pyhän Hengen Raamattua lukiessani, että suomalaiset ovat ISRAELILAISIA. Että Jeesus käski viedä evankeliumin maan ääreen:
        Suomeen. Näin minä koin silloin Pyhän Hengen puhuvan minulle Raamatun Sanassa.

        Tämän asian on monet ihmiset aivan viime vuosina vahvistaneet, Jumala on sen vahvistanut minulle näiden todisteiden kautta. Mutta kaikki eivät sitä usko, niin kuin eivät usko myöskään Raamatun Sanaa, joka on Jumalasta: Jumalan Sana.

        Minullakin oli silloin uskoon tuloni jälkeen vaikea käsittää ja uskoa, että suomalaiset olisivat israelilaisia. Järkeilin asiaa: Emmehän me voi olla israelilaisia koska asumme kaukana Israelista ja olemme suomalaisia. Tämä tällainen päättely on kuitenkin järjen päätelimiä, ei Jumalan ilmoitus. Jumalan ilmoitus on Sanssa ja Jumala oli antanut minulle Sanansa tästä asiasta. Uskon enemmän Jumalan Sanaa kuin oman järkeni päättelyjä.

        Jumalan Sana on totuus. Meidän järkeilymme ei aina ole totuus vaikka me useimmiten uskommekin enemmän omaa järkeämme kuin Jumalaa. Järki voi eksyttää, Jumalan Sana ja Henki ei koskaan eksytä. Siksi on hyvä uskoa enemmän Jumalaa kuin ihmistä; omaa itseään.

        Kuunnelkaa nämä kaksi esitystä aiheesta ja ihmetelkää. Kuunnelkaa kuitenkin ilman ennakkoon tehtyjä järjen päätelimiä. Ehkä silloin Jumala pääsee puhumaan sinulle omaa oppiaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=CGEPGzk-_Mw
        https://www.youtube.com/watch?v=Z8Fz2hsRQ0g


    • Määääääh!

      • Anonyymi

        turkki murhasi alueeltaan armenialaiset kristityt noin 2 milj sata vuotta sitten
        nyt turkki sai luvan poistaa syyrian pohjoisosissa olevat 30 000 armenian
        armenialaisia pidetään kadonneena heimona


      • Anonyymi kirjoitti:

        turkki murhasi alueeltaan armenialaiset kristityt noin 2 milj sata vuotta sitten
        nyt turkki sai luvan poistaa syyrian pohjoisosissa olevat 30 000 armenian
        armenialaisia pidetään kadonneena heimona

        Pitäkää hyvänänne, kyllä Luoja hoitaa hyvin!


    • Anonyymi

      Kuules pölypallo: Kuka nyt haluaisi olla lammas.
      Hyväkin paimen kun lopulta myy lampaansa teuraaksi. Oikein typerä uhraa sen jumalilleen.

      • Ei hää ole pölypallo, hää ole yx ekologisest ajatteleva ihmine. Sää taida ite olla yx vompatin talloma aaltopahvi.


    • Anonyymi

      Lampaat viittaavat juutalaiseen kansaan.
      Myös jalo öljypuu on juutalaisen kansan vertauskuva. Juutalaislle eli Herran omaisuuskansalle Jeesus syntyi ja heille ensin tuotiin uudestisyntymisen evankeliumi.

      Muut lampaat viittaavat muihin ihmisiin eli pakanakansoihin.
      Myös metsäöljypuu viittaa pakanoihin, jotka oksastetaan jaloon öljypuuhun, hengelliseen Israeliin, uudestisyntymisen kautta.

      • Anonyymi

        Hyvä Paimen antaa henkensä lammasten edestä.


      • Anonyymi

        Täällä vaikuttaa monilla olevat vaikea ymmärtää se tosi asia, että Jeesuksen aikaan ei käytössä ollut niin rikasta sananvarastoa kuin tänään. Eli Jeesus opetti vertauksilla asiaoita mutta se se tarkoitata, etteikö uskovaiset saa olla ihmisyydestä luopuneita lampaita jos niin haluavat, onhan heillä oma paavalilaisuuden barjeesus paimenena mutta Lain antanut Jeesus ei laittomuudelle kelpaa, oppeineen:
        Johanneksen evankeliumi:
        10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,


    • Erittäin hyvä kysymys,
      joka on saanut myös erittäin hyviä vastauksia.

      Jeesus oli tullut vain
      Israelin huoneen kadonneitten lampaiden tykö.

      "Minua ei ole lähetetty muitten kuin
      Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö"

      Hän julisti Valtakunnan evankeliumia Israelille.
      Ja kun hän lähetti 12 opetuslastaan
      ja vielä kuusi tusinaa lisää
      eli yhteensä 7 tusinaa opetuslapsia
      kaksittain julistamaan sitä,
      niin Hän kielsi heitä menemästä pakanain tykö.
      Jumalan Valtakunta oli tullut lähelle Israelia.
      Se oli heidän keskellänsä.

      Mutta kun sitten
      tuo kolme vuotta pitkä aikakausi
      oli lähellä päätöstään,
      Jeesus alkoi puhua opetuslapsilleen
      jotain, mikä tuntui sotivan täysin
      kaikkea sitä vastaan,
      mitä he olivat odottaneet.
      Jeesus ei perustaisikaan tuossa vaiheessa
      Israelille Valtakuntaa.
      Hän ei ottaisikaan nyt Kuninkuutta.
      Tapahtuisi jotain aivan päinvastaista.

      "Minä olen se hyvä paimen.
      Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä."

      Kohta Jeesus täsmentää asiaa.
      Hän on itse asiassa tullut sitä varten,
      että antaisi Henkensä lammasten edestä.

      "Minä olen se hyvä paimen,
      ja minä tunnen omani,
      ja minun omani tuntevat minut,
      niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän;
      ja minä annan henkeni lammasten edestä.
      ...
      Sentähden Isä minua rakastaa,
      koska minä annan henkeni,
      että minä sen jälleen ottaisin."

      Tuon täysin yhtenäisen ilmoituksen väliin
      Jeesus upottaa viestin,
      joka ei vielä tuossa vaiheessa
      eikä myöhemminkään
      helpolla auennut Hänen opetuslapsilleen.
      Tosin eivät he ymmärtäneet yleensäkään sitä,
      että Jeesus olisi antava Henkensä.
      Mutta tuon viestin keskiöön upotettua sanomaa,
      he eivät ymmärtäneet vielä
      Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeenkään,
      vaikka olivat jo saaneet kuulla lähetyskäskyn
      mennä kaikkeen maailmaan
      julistamaan hyvä sanoma
      kaikille luoduille - siis pakanoillekin.

      "Minulla on myös muita lampaita,
      jotka eivät ole tästä lammastarhasta;
      myös niitä tulee minun johdattaa,
      ja ne saavat kuulla minun ääneni,
      ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

      Hän oli siis antava Henkensä
      paitsi Israelin huoneen eli tarhan
      myös pakanoitten huoneisiin
      eli - tarhoihin kuuluvien edestä.
      Ja näistä kaikista kansoista
      eli kaikkien tarhojen lampaista
      tulee yksi Jeesuksen lammaslauma.

      https://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?p=10126#p10126

      • Anonyymi

        Eiköhän ne jakaannu kahteen laumaan lampaat. Toinen lauma pitää Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä, ja toinen lauma sunnuntain pyhänä, pyhäkouluineen, kokouksineen.

        1234567---


      • Anonyymi

        Hesekiel:37:21-22 " Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa. Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi."

        Jumala ottaa ISRAELILAISET pois muiden kansojen, pakanoiden, keskuudesta!
        Mistä kahdesta kansasta ja KAHDESTA VALTAKUNNASTA tässä on kysymys?
        Mitkä kaksi valtakuntaa tulevat yhdeksi VALTAKUNNAKSI?
        Ehkä vastausta tulisi lukea jakeista 14- 20?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ne jakaannu kahteen laumaan lampaat. Toinen lauma pitää Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä, ja toinen lauma sunnuntain pyhänä, pyhäkouluineen, kokouksineen.

        1234567---

        numerosarja ja valheen oma, siis Jeesus sanoi: Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        Tarkoitat siis että Jeesus on myös niiden Hyvä Paimen, jotka eivät vaahtoa sapattijumalasta ja elävät vapaana ellen -noidan opeista ja toinen lauma on juutalaiset?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ne jakaannu kahteen laumaan lampaat. Toinen lauma pitää Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä, ja toinen lauma sunnuntain pyhänä, pyhäkouluineen, kokouksineen.

        1234567---

        No eihän.

        "Minulla on myös muita lampaita,
        jotka eivät ole tästä lammastarhasta;
        myös niitä tulee minun johdattaa,
        ja ne saavat kuulla minun ääneni,
        ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        No eihän.

        "Minulla on myös muita lampaita,
        jotka eivät ole tästä lammastarhasta;
        myös niitä tulee minun johdattaa,
        ja ne saavat kuulla minun ääneni,
        ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

        Hesekiel:37:21-22 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan
        ISRAELILAISET pois pakanakansojen keskuudesta, Minä teen
        HEIDÄT YHDEKSI KANSAKSI. EIVÄTKÄ HE ENÄÄ OLE KAHTENA
        KANSANA eivätkä enää jakaantuneina KAHDEKSI VALTAKUNNAKSI."

        Israelilaiset ovat siis vielä KAHTENA KANSANA JA KAHTENA
        VALTAKUNTANA. Mutta Jumala yhdistää heidät YHDEKSI valtakunnaksi
        ja yhdeksi kansaksi!

        Mistä kahdesta kansasta ja mistä kahdesta valtakunnasta tässä on kyse?


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        No eihän.

        "Minulla on myös muita lampaita,
        jotka eivät ole tästä lammastarhasta;
        myös niitä tulee minun johdattaa,
        ja ne saavat kuulla minun ääneni,
        ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

        Jeesus sanoo myöskin laittomille näin: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan tuntenut teitä.

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

        Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoo myöskin laittomille näin: Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan tuntenut teitä.

        Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

        Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.

        1234567---

        Luit juuri tuomion ITSELLESI !

        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Sinä et usko Kristukseen etkä Häen sovintovereensä, sinä uskot lakiin, ja se laki on sinut tuomitseva lopulta.

        Jaak. 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

        Tästä sinä omavanhurskauden pystyttelijä et tule pääsemään yli etkä ympäri !

        Laista sinä kerskaat ja laki sinut siis tuomitsee !


      • Anonyymi

        Kalamokselle kiitos selkeästä asian kertomisesta omin sanoin, ei jää kenellekkään epäselväksi luettuaan viestin.
        tomumaja-


      • Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

        No eihän.

        "Minulla on myös muita lampaita,
        jotka eivät ole tästä lammastarhasta;
        myös niitä tulee minun johdattaa,
        ja ne saavat kuulla minun ääneni,
        ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

        Kolmas enkeli varoittaa pedosta ja pedonmerkistä lampaita. Eiköhän oikea lammas kun kuulee kuka on peto ja mikä on hänen merkkinsä, lähde kulkemaan pedosta ja pedon ohjeista poispäin.

        Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia vääjäämättömästi.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmas enkeli varoittaa pedosta ja pedonmerkistä lampaita. Eiköhän oikea lammas kun kuulee kuka on peto ja mikä on hänen merkkinsä, lähde kulkemaan pedosta ja pedon ohjeista poispäin.

        Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia vääjäämättömästi.

        1234567---

        Vielä muistutukseksi lampaille: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti.
        Ihmiskäsky: Kotimaa24 3.8.2014. Paavin kymmenen ohjetta onneen. 5:des ohje: Pyhitä lepopäivä sunnuntai on perheen aikaa.

        Lampaiden tulee kuunnella Jumalan ääntä, ja pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Sapatti on Jumalan merkki.

        1234567---


    • >>Jer 3:12 Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti.>>

      Pysyn silti katolilaisena.

    • Anonyymi

      Koko asian ydin on se, että vanhen liton uskoville eli siloiselle Jumalan kansalle piti ENSIN julistaa ilosanoma !

      Siis ensin heille !

      Kristus veti tiukan rajan sen asian tiimoilta, että ilosanoma piti ENSIN julistaa Israelin kansalle, ja vasta sitten Jeesuksen kuoleman ja ylösnouseemuksen jälkeen alkoi julistus pakanakansoillekin.

      Matt. 15:24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".

      Laajemmin tuo asia, josta apua tervitseva pakana loputa viittasi sanmoillaan tulevaan:

      22 Ja katso, kanaanilainen vaimo tuli niiltä seuduilta ja huusi sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda minua. Riivaaja vaivaa kauheasti minun tytärtäni."
      23 Mutta hän ei vastannut hänelle sanaakaan. Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja rukoilivat häntä sanoen: "Päästä hänet menemään, sillä hän huutaa meidän jälkeemme".
      24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
      25 Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua".
      26 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille".
      27 Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat".
      28 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot". Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve.

      Ja kun Jeesus ohjeisti opetuslapsia niin sama linja:

      Matteus 10
      5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,
      6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.

      Eli ENSIN piti julistaa Israelin kansalle !

      Mutta sitten Jumala ohjeisti Pietaria siitä, että pakanoillekin tulee julistaa ilosanoma.

      Ja pakanain apostoli Paavali teki samaa, vaikka oli itse siis juutalainen.

      Eli ne 2 lammas laumaa ovat siis vanhan liiton uskovat ja sitten pakanat !

      Mutta niistä tuli Kristuksessa YKSI LAUMA, eli kaikki uudestisyntyneet uskovat muodostavat sen YHDEN lauman eli YHDEN Seurakunnan, eikä erotusta ole !

      Jeesus kyllä puhui ja todisti JO ETUKÄTEEN siitä että pakanatkin pääsevät pelastuksesta osallisiksi !

      Eli tuo Raamatunpaikka oli profetia tulevasta pelastuksesta pakanoillekin !

      Joh. 10:

      14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
      15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
      16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

      Sama asia toisaalla sanottuna hieman eri tavalla:

      Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

      Kol. 3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

      Eli jos tomumaja ITSE olisi edes vähän enemmän lukenut ja tutkinut Sanaa, niin ei olisi tarvinnut TAAS olla muiden opetuksen varassa.

      Tomumaja on siis vain Sanan kuulija, eikä sen tekijä !

      Jaakobin kirje 1
      21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.
      22 Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
      23 Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;
      24 hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
      25 Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.

      Tämä siis tarkoittaa sitä, että jokaisen uskovan tulisi saada Herralta opetus Pyhän Hengen henkilökohtaisesti avaaman Sanan kautta.

      Silloin se opetus pysyy meissä, eikä unohdu.

      Mutta jos siis yrittää vain oppia muiden opetuksen mukaan, niin ne opit unohtuvat, eivätkä hyödytä oikeasti Uskovaa, sillä Usko ei synny itselle vaan se on ulkoa opittua pään tietoa vain silloin.

      Mutta näistä ikuisista "oppilaista", jotka vain juoksevat muiden ihmisten opetusta ottamassa Sana senoo seuraavaa:

      7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
      8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
      9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.

      Lukekaa laajemmin se koko 2. kirje Timoteukselle 3, luvun alku osa !

      • Anonyymi

        >>Tomumaja on siis vain Sanan kuulija, eikä sen tekijä !<< Hyvänen aika sentään en ainakaan Sanan tekijä kuulija kyllä ja tuota halusin kyllä kuulla mistä löytyy raamatusta selvä tieto sanoin jakein että pakana kansa on tuo toinen lauma jota Jeesus tarkoiti? Niinkuin huomattiin mielipiteitä on ketjussa ollut ja jakaantuneet.

        Kiitän kaikkia kirjoittajia aiheesta kirjoittaneille.
        tomumaja-

        (Kuulun tuohon laumaan, miksi hajoitat laumaa?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Tomumaja on siis vain Sanan kuulija, eikä sen tekijä !<< Hyvänen aika sentään en ainakaan Sanan tekijä kuulija kyllä ja tuota halusin kyllä kuulla mistä löytyy raamatusta selvä tieto sanoin jakein että pakana kansa on tuo toinen lauma jota Jeesus tarkoiti? Niinkuin huomattiin mielipiteitä on ketjussa ollut ja jakaantuneet.

        Kiitän kaikkia kirjoittajia aiheesta kirjoittaneille.
        tomumaja-

        (Kuulun tuohon laumaan, miksi hajoitat laumaa?)

        Sinä kuulut eriseuraan eli lahkoon, vieläpä kahteen puolueeseen omian sanojesi mukaan.

        Mitä Raamattu sanoo eriseuraisuudesta ja lahkolaisuudesta ?

        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT ,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu?

        Kirstus eli Seurakunta on jaettu, ja sinä itse olet sitä jakamassa/hajoittamassa !

        Montako kertaa yhä pitää nämä samat Sananpaikat tuoda sinun eteesi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Tomumaja on siis vain Sanan kuulija, eikä sen tekijä !<< Hyvänen aika sentään en ainakaan Sanan tekijä kuulija kyllä ja tuota halusin kyllä kuulla mistä löytyy raamatusta selvä tieto sanoin jakein että pakana kansa on tuo toinen lauma jota Jeesus tarkoiti? Niinkuin huomattiin mielipiteitä on ketjussa ollut ja jakaantuneet.

        Kiitän kaikkia kirjoittajia aiheesta kirjoittaneille.
        tomumaja-

        (Kuulun tuohon laumaan, miksi hajoitat laumaa?)

        >>>(Kuulun tuohon laumaan, miksi hajoitat laumaa?)<<<

        Olet kuullut ja lukenut Jeesuksen kertovan lammaslaumaan
        päässeistä raatelevista susista. LS:n teksteissä on tämä tällainen
        raateleva repivä tunne. Vaikutus on toisen halveksuminen ja
        mitätöiminen ja ylhäältä ojentaminen.

        Hän painaisi meidät kellariin jos se olisi mahdollista ja itse
        ketsisisi itseään keittiön pöydän äärellä. Sitten hän kehuisi täällä
        kuinka hänellä on hyvää ruokaa ja syö hyvää sapuskaa ja nuo
        toiset eivät edes pääse kellarista ylös pöytään, jotta voisivat syödä.

        Se ei ole Hyvän Paimenen tapa kohdella lampaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>(Kuulun tuohon laumaan, miksi hajoitat laumaa?)<<<

        Olet kuullut ja lukenut Jeesuksen kertovan lammaslaumaan
        päässeistä raatelevista susista. LS:n teksteissä on tämä tällainen
        raateleva repivä tunne. Vaikutus on toisen halveksuminen ja
        mitätöiminen ja ylhäältä ojentaminen.

        Hän painaisi meidät kellariin jos se olisi mahdollista ja itse
        ketsisisi itseään keittiön pöydän äärellä. Sitten hän kehuisi täällä
        kuinka hänellä on hyvää ruokaa ja syö hyvää sapuskaa ja nuo
        toiset eivät edes pääse kellarista ylös pöytään, jotta voisivat syödä.

        Se ei ole Hyvän Paimenen tapa kohdella lampaita.

        Hyvän Paimenen sanoja:

        Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa

        Luuk. 6:39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?

        Matt. 15:12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
        13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

        Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Ps. 18:26 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

        Kuuletko Hyvä Paimenen äänen, tunnistatko Hänet ?

        Näitä on paljon vastaavia Raamatussa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kuulut eriseuraan eli lahkoon, vieläpä kahteen puolueeseen omian sanojesi mukaan.

        Mitä Raamattu sanoo eriseuraisuudesta ja lahkolaisuudesta ?

        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT ,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

        10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu?

        Kirstus eli Seurakunta on jaettu, ja sinä itse olet sitä jakamassa/hajoittamassa !

        Montako kertaa yhä pitää nämä samat Sananpaikat tuoda sinun eteesi ?

        Jokos se tomumaja kerjää armoa ja hyväksyntää kalamokselta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>(Kuulun tuohon laumaan, miksi hajoitat laumaa?)<<<

        Olet kuullut ja lukenut Jeesuksen kertovan lammaslaumaan
        päässeistä raatelevista susista. LS:n teksteissä on tämä tällainen
        raateleva repivä tunne. Vaikutus on toisen halveksuminen ja
        mitätöiminen ja ylhäältä ojentaminen.

        Hän painaisi meidät kellariin jos se olisi mahdollista ja itse
        ketsisisi itseään keittiön pöydän äärellä. Sitten hän kehuisi täällä
        kuinka hänellä on hyvää ruokaa ja syö hyvää sapuskaa ja nuo
        toiset eivät edes pääse kellarista ylös pöytään, jotta voisivat syödä.

        Se ei ole Hyvän Paimenen tapa kohdella lampaita.

        Kyse onkin siitä, että kuka onkaan lammas ja kuka taas selvästi vuohi , tai jopa susi ?

        Moni yrittää pukeutua "rakkaudellisuuteen" eli lampaan taljaan, mutta sisin onkin ihan muuta !

        Jumala on Totinen ja vihaa syntiä ja vääryyttä, mutta tämän te haluatte kieltää !

        Sillä eihän valehtelija ja pahantekijä halua sitä, että hänet ja hänen väärät teot ja sisin ja synnit paljastetaan !

        Siksi te yritätte estää epätoivoisesti Totuuden kertomisen, aivan kuten fariseukset ja kirjanoppineet ja kautta aikain muutkin paatuneet pahantekijät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän Paimenen sanoja:

        Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa

        Luuk. 6:39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?

        Matt. 15:12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
        13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

        Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Ps. 18:26 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

        Kuuletko Hyvä Paimenen äänen, tunnistatko Hänet ?

        Näitä on paljon vastaavia Raamatussa !

        Miksi Jeesus ei totellut? Hänelle siteerattiin suoraa Raamatun tekstiä?
        Siis sanoja, jotka Jumala on puhunut. Ja Jeesus ei totellut??? Luuk 4:1-13


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Jeesus ei totellut? Hänelle siteerattiin suoraa Raamatun tekstiä?
        Siis sanoja, jotka Jumala on puhunut. Ja Jeesus ei totellut??? Luuk 4:1-13

        Vastaus on seuraavassa jakeessa:

        4:14 "Ja Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan; ja sanoma hänestä levisi kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin."

        Sana, jota Jeesukselle tuotiin, ei ollut Hengen, siis Jumalan, vaikutuksesta.
        Se ei ollut Jumalan puhetta vaikka se oli Raamatun sanaa.
        Ja Jeesus oli täynnä Pyhää Henkeä. Hän tunnisti väärän hengen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>(Kuulun tuohon laumaan, miksi hajoitat laumaa?)<<<

        Olet kuullut ja lukenut Jeesuksen kertovan lammaslaumaan
        päässeistä raatelevista susista. LS:n teksteissä on tämä tällainen
        raateleva repivä tunne. Vaikutus on toisen halveksuminen ja
        mitätöiminen ja ylhäältä ojentaminen.

        Hän painaisi meidät kellariin jos se olisi mahdollista ja itse
        ketsisisi itseään keittiön pöydän äärellä. Sitten hän kehuisi täällä
        kuinka hänellä on hyvää ruokaa ja syö hyvää sapuskaa ja nuo
        toiset eivät edes pääse kellarista ylös pöytään, jotta voisivat syödä.

        Se ei ole Hyvän Paimenen tapa kohdella lampaita.

        Eihän minua satuta jos tuomitaan. Mutta sen verran. äitini sai elää ptkän elämän ja uskovana kuului helareihin yli kuusikymmentä vuotta, nyt siellä kirkkaudessa. Isäni pelastui nuorena ennen kuolemaansa synnintunnossa ja kirkollisen papin rukoilemana sairaalassa. Tuntuu pahalta kun foorumilla suorastaan vanhempianikin tuo kelmi raatelee. Vanhempani ovat kirkkaudessa ja taasusti haluan heidän luokseen ja nähdä heidät siellä terveinä. eikä siihen varmaan niin kauaa menekkään. Toiveeni on jaksaa taistella loppuun asti voittajana tätä vaikaksikin annettua tietä Taivaaseen.
        Kiitos sulle anonyymi viestistäsi.
        tomumaja-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän Paimenen sanoja:

        Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa

        Luuk. 6:39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?

        Matt. 15:12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"
        13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

        Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Ps. 18:26 puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

        Kuuletko Hyvä Paimenen äänen, tunnistatko Hänet ?

        Näitä on paljon vastaavia Raamatussa !

        Sinä kiusaat ihmisiä Jumalan sanaa käyttäen.
        Jumala ei kiusaa ketään. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kiusaat ihmisiä Jumalan sanaa käyttäen.
        Jumala ei kiusaa ketään. Ymmärrätkö?

        Jumala On Totuus, ja vaikka Jumala, eli Sana, sanoo totuuden, niin eihän Jumala silti ketään kiusaa !

        Totuuden tehtävä on paljastaa synti ja valhe ja väärä toiminta !

        Eivät minun Raamatun lainaukseni ole siis minun omia sanojani, vaan Jumalan sanoja.

        Joten nyt sinä itse siis väität Jumalaa kiusaajaksi, huomaatko ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala On Totuus, ja vaikka Jumala, eli Sana, sanoo totuuden, niin eihän Jumala silti ketään kiusaa !

        Totuuden tehtävä on paljastaa synti ja valhe ja väärä toiminta !

        Eivät minun Raamatun lainaukseni ole siis minun omia sanojani, vaan Jumalan sanoja.

        Joten nyt sinä itse siis väität Jumalaa kiusaajaksi, huomaatko ?

        Sielunvihollinen käytti Psalmien jakeita kiusatessaan Jeesusta. Raamatun lainaukset eivät tee sanomasta Jumalan ilmoitusta, sillä kokonaisuutena Jumalan Sana on totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän minua satuta jos tuomitaan. Mutta sen verran. äitini sai elää ptkän elämän ja uskovana kuului helareihin yli kuusikymmentä vuotta, nyt siellä kirkkaudessa. Isäni pelastui nuorena ennen kuolemaansa synnintunnossa ja kirkollisen papin rukoilemana sairaalassa. Tuntuu pahalta kun foorumilla suorastaan vanhempianikin tuo kelmi raatelee. Vanhempani ovat kirkkaudessa ja taasusti haluan heidän luokseen ja nähdä heidät siellä terveinä. eikä siihen varmaan niin kauaa menekkään. Toiveeni on jaksaa taistella loppuun asti voittajana tätä vaikaksikin annettua tietä Taivaaseen.
        Kiitos sulle anonyymi viestistäsi.
        tomumaja-

        Kun ihminen kuolee hänet pannaan hautaan maan multiin. Henki palajaa Jumalan tykö joka on sen antanutkin.
        Kuolleet eivät ole tietoisia. Tietoisia heistä tulee vasta kun Jeesus toisessa tulemisessaan herättää kirkastetussa ruumiissa. Elossa olevat pyhät muutetaan ja Jeesus vie heidät tuhanneksivuodeksi taivaaseen, kirkkauteen, siis Jeesuksen toisessa tulemisessa.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielunvihollinen käytti Psalmien jakeita kiusatessaan Jeesusta. Raamatun lainaukset eivät tee sanomasta Jumalan ilmoitusta, sillä kokonaisuutena Jumalan Sana on totuus.

        Saatanan kiusaaminen on aivan eri asia kokonaan, kuin se, että minä näytän Sanasta esim. tomujallalle hänelle ikävän Totuuden.

        Saatana siis pyrki saamaan Jeesusta toimimaan vastoin Jumalan hyvää tahtoa, ja saamaan Jeesus siis lankeamaan syntiin !

        Minä taas olen yrittänyt saada tomumajaa toimimaan Raamatun ohjeiden mukaan, eli ihan päinvastoin, eli lakkamaan synnistä !

        Joten näissä kahdessa eri tapauksessa on todella suuri ero !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ihminen kuolee hänet pannaan hautaan maan multiin. Henki palajaa Jumalan tykö joka on sen antanutkin.
        Kuolleet eivät ole tietoisia. Tietoisia heistä tulee vasta kun Jeesus toisessa tulemisessaan herättää kirkastetussa ruumiissa. Elossa olevat pyhät muutetaan ja Jeesus vie heidät tuhanneksivuodeksi taivaaseen, kirkkauteen, siis Jeesuksen toisessa tulemisessa.

        1234567---

        Höpö höpö !

        Kirjoitat taas ihan pehmoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Kirjoitat taas ihan pehmoisia.

        En mitään pehmoisia kirjoita. En usko mihinkään mielikuvituksiin.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan kiusaaminen on aivan eri asia kokonaan, kuin se, että minä näytän Sanasta esim. tomujallalle hänelle ikävän Totuuden.

        Saatana siis pyrki saamaan Jeesusta toimimaan vastoin Jumalan hyvää tahtoa, ja saamaan Jeesus siis lankeamaan syntiin !

        Minä taas olen yrittänyt saada tomumajaa toimimaan Raamatun ohjeiden mukaan, eli ihan päinvastoin, eli lakkamaan synnistä !

        Joten näissä kahdessa eri tapauksessa on todella suuri ero !

        Tomumaja selviää uskossa perille ilman sinua ja sinun apuasi.
        Sinä ainostaan teet hänen matkan vaikeammaksi koska kiusaat
        häntä. Olet tässä kohotaa sielujemme vihollisen asialla. Et ole
        Jumalan asialla mitätöidessäsi ja kiusatessasi uskovia
        Jumalan Sanalla. Sinulle on osoitettu kuka kiusaa uskovaa
        Jumalan Sanaa käyttäen. Lopeta uskovien kiusaaminen niin
        ehkä Herra vielä antaa sinulle anteeksi ja sinäkin pääset perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tomumaja selviää uskossa perille ilman sinua ja sinun apuasi.
        Sinä ainostaan teet hänen matkan vaikeammaksi koska kiusaat
        häntä. Olet tässä kohotaa sielujemme vihollisen asialla. Et ole
        Jumalan asialla mitätöidessäsi ja kiusatessasi uskovia
        Jumalan Sanalla. Sinulle on osoitettu kuka kiusaa uskovaa
        Jumalan Sanaa käyttäen. Lopeta uskovien kiusaaminen niin
        ehkä Herra vielä antaa sinulle anteeksi ja sinäkin pääset perille.

        Eli ikävää Totuutta ei saa sanoa, eikä varoittaa eksynyttä valehtelevaa eksyttäjää ?

        Eikä siten saa yrittää auttaa niitä, jotka helposti eksyvät eksyttäjän perässä/mukana ?

        Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat.

        Pitääkö minun ottaa teidän oma asenteenne:

        " Menköön lopulta vaikka kadotukseen, minä en varoita väärästä tiestä "

        Sananl. 14:12 Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.

        No, minä en voi olla hiljaa, sillä Herra jo aikoja sitten puhutteli minua näiden sanojen kautta uskovan vastuusta:

        17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
        18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.

        20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
        21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."

        Ja tästä "tomujama tapauksesta" sen verran vielä, että vaikka hän olisikin jokus oikeasti uudestisyntynyt, niin se ei vielä riitä, sillä Sana ja Herra sanoo näin:

        5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
        6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
        7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
        8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
        9 Niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, mitä tämä vertaus merkitsi.
        10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
        11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
        12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
        13 Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta: ainoastaan ajaksi he uskovat ja kiusauksen hetkellä luopuvat.
        14 Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
        15 Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.

        Siis tomumaja kehuu itse olleensa uskossa jo yli 40v ajan, ja on yhä täysin kasvamaton ja oppimaton, kuin imeväinen vauva.

        Siis sehän on sama kuin jos 40v vanha mies yhä imisi vain äidin tissiä !

        Mistä se sinun mielestäsi kertoo ja todistaa, jos luet nuo Jeesuksen Sanat ?

        Mutta tomumaja on niin totaalisen ymmärtämätön, että vieläpä kehuskelee tuolla oppimattomuudellaan ja kasvamattomuudellaan, joka tarkoittaa käytännön tasolla sitä, että hän on yhä pyhittymätön, sillä Herra pesee/pyhittää Sanalla lapsiaan !

        25 niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,

        26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,

        27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

        Mutta jos siis ei tunne Sanaa, niin silloin ei voi tuntea myöskään Herraa kunnolla, ja siten mitään kirkastumista eli pyhittymistäkään ei ole voinut tapahtua.

        Raamattu kuitenkin sanoo myös:

        Hepr. 12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;


    • Anonyymi

      Juutalaiset ovat Jumalan lammastarha. Pakanuudesta kääntuneet ovat muita lampaita.
      Suomalaiset ovat suomalaisia, eivätkä juutalaisia. Mutta keskuudessamme on muitakin heimoja, mm. joitakin juutalaisia, romaneita ym.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        >>> Kirjoitat: Itse vietän sydämen sapattia, Uudenliiton lepopäivää 24 tuntia vuorokaudessa, viikon jokaisena päivänä ! <<<<.

        Jumalan antaman sapatin tulee jokaisen kristityn pitää pyhänäpäivänä. . Kristityn vastakohta on antikristitty.
        1700-luvun Luterilainen virsi kertoo: Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.

        1234567---


      • Anonyymi

        Varokaa näitä Weijolaisia !

        He oikeasti uskovat aikuis vesikasteen pelastavan.

        Eli Weijo Lindroosin ja hänen seuraajiensa mukaan ihminen ei muka pelastu ilman aikuis vesikastetta !


    • Anonyymi

      Muut lampaat tarkoittavat tämä on vaarallinen tieto : Herran enkeleitä eli enkeleitä ja se tarkoittaa heitä, jotka eivät ole koskaan elämänsä loppuun mennessä saaneet kuulla evankeliumia, siis heille tehdään lähetystyö heidän juuri ennen hautaan joutumistaan, se tarkoittaa, että juuri äärettömän lähellä kuolinhetkeään, hän saa kuulla evankeliumin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2639
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      213
      2442
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2302
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe