Jos kiinnostus loppuu ennen eläkeikää niin....

Anonyymi

Olen tehnyt mielestäni merenkulkua jo ihan tarpeeksi. Ei enään jaksa kiinnostaa useiden upeiden vuosien (vuosikymmenien) jälkeen. Haluan enennän normiduunin. Matkustajalaivojen viikko/viikko kiinnostaisi mutta siellä on paikat täynnä.
Katsellut hommia maista mutta 50 ikäisille ei tahdo oikein löytyä.
50v ikää, hyvä koulutus, upea ura merenkulussa, CV kunnossa, kolmen kielen taito niin huomaat, että asioista hyvin vähän tietävä 3-kymppinen sai paikan.
Onko muilla samoja mietteitä lähinnä kippari/siiffi taustoilla

8

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Katsele trafin suunnalta, siellä välillä mielenkiintoisia duuneja merenkulun piirissä maakrapuna.

• Anonyymi

Minä valitsin jo 10 vuotiaana meren ammatikseni, valitettavasti opiskelusta Kotkassa ei tullut mitään alaikäisyyden takia.

Opiskelin lukion jälkeen toisen alan,omat ideat siinäkin on mutta meri vaan kiinnostaa vieläkin.Seuraan merenkulkua tietysti koko ajan.
      Kone ja sähkö ei kiinnosta, joten kansitöiden kautta sitten olisin siirtynyt navigointiin ym. töihin.

• Anonyymi

Kotkasta olen pitänyt aina, merikaupunki. Sisämaan kaupungit ovat sitten "ummehtuneita" ilmapiirineen.Kotkaan on sijoitettu merenkulun koulutuskin, oppilaitoksessa on tullut käytyä.

Minun piti tulla v.1980 Kotkaan, vuonna 2018 kävin oppilaitoksessa ja tunteet nousi tietysti pintaan. 38 v kesti ennenkuin avasin merenkulku oppilaitoksen oven.

Työllisyystilanne Suomessa on valitettavasti huono, jos täältä ei olisi löytynyt töitä niin ulkomailta sitten. Meri on meri joten aivan sama kenelle töitä olisi tehnyt. Pohjoismaista joku, luultavasti Norja.

Norjalaisilla varustamoilla on käsittääkseni Suomalaisia töissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotkasta olen pitänyt aina, merikaupunki. Sisämaan kaupungit ovat sitten "ummehtuneita" ilmapiirineen.Kotkaan on sijoitettu merenkulun koulutuskin, oppilaitoksessa on tullut käytyä.

Minun piti tulla v.1980 Kotkaan, vuonna 2018 kävin oppilaitoksessa ja tunteet nousi tietysti pintaan. 38 v kesti ennenkuin avasin merenkulku oppilaitoksen oven.

Työllisyystilanne Suomessa on valitettavasti huono, jos täältä ei olisi löytynyt töitä niin ulkomailta sitten. Meri on meri joten aivan sama kenelle töitä olisi tehnyt. Pohjoismaista joku, luultavasti Norja.

Norjalaisilla varustamoilla on käsittääkseni Suomalaisia töissä.

Onko täällä ketään joka on käynyt Kotkassa merenkulkualan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko täällä ketään joka on käynyt Kotkassa merenkulkualan?

Täällä yksi. Budjettileikkausten takia taso mennyt muutamassa vuodessa kovaa vauhtia alaspäin. Ei ole resursseja lähiopetukseen ja muuhun olennaiseen. Koulutuksen taso oli vaihtelevaa, pahimmillaan surkeaa mutta parhaimmillaan tietyillä kursseilla (onneksi ns. tärkeimmillä) sentään hyvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä yksi. Budjettileikkausten takia taso mennyt muutamassa vuodessa kovaa vauhtia alaspäin. Ei ole resursseja lähiopetukseen ja muuhun olennaiseen. Koulutuksen taso oli vaihtelevaa, pahimmillaan surkeaa mutta parhaimmillaan tietyillä kursseilla (onneksi ns. tärkeimmillä) sentään hyvää.

Ok, milloin olit Kotkassa?

Itse suunnittelin seuraavasti:merimieskoulu,intti laivastossa, sitten merille joku 4 v. Perämieheksi lisäkoulutuksen kautta. Komentosilta työt kiinnostaa vieläkin.

• Anonyymi

Alusliikenneohjaajia tuossa VTS-keskukseen haettiin. Eikö se olisi aika oivaa duunia ? Siinä vaaditaan merenkulun paperit ja sellaiset aloittajalla on...

• Anonyymi

Kiitos ehdotuksesta mutta tuo VTS ei työnä kiinnosta. Upea palvelu ja heiltä saa aina tuoreet tiedot ja joskus mukava heittää heidän kanssa hiljaisina hetkinä läppää. Ovat ihmisiä joita arvostan.
      Suunnitelmissa kevyttä kotimaanliikennettä, vaikkapa laivurinhommia pikkupaateissa kesäisin ja talvi tai kaksi sitten ansiosidonnaisella jossain välimerellä omassa paatissa. Ei enään "oikeita" töitä eikä ainakaan jäissä murtajan odottelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1420
    3. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1151
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      11
      1069
    5. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      10
      1017
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      87
      928
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      80
      809
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      787
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      731
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      671
    Aihe