Jos kiinnostus loppuu ennen eläkeikää niin....

Anonyymi

Olen tehnyt mielestäni merenkulkua jo ihan tarpeeksi. Ei enään jaksa kiinnostaa useiden upeiden vuosien (vuosikymmenien) jälkeen. Haluan enennän normiduunin. Matkustajalaivojen viikko/viikko kiinnostaisi mutta siellä on paikat täynnä.
Katsellut hommia maista mutta 50 ikäisille ei tahdo oikein löytyä.
50v ikää, hyvä koulutus, upea ura merenkulussa, CV kunnossa, kolmen kielen taito niin huomaat, että asioista hyvin vähän tietävä 3-kymppinen sai paikan.
Onko muilla samoja mietteitä lähinnä kippari/siiffi taustoilla

8

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Katsele trafin suunnalta, siellä välillä mielenkiintoisia duuneja merenkulun piirissä maakrapuna.

• Anonyymi

Minä valitsin jo 10 vuotiaana meren ammatikseni, valitettavasti opiskelusta Kotkassa ei tullut mitään alaikäisyyden takia.

Opiskelin lukion jälkeen toisen alan,omat ideat siinäkin on mutta meri vaan kiinnostaa vieläkin.Seuraan merenkulkua tietysti koko ajan.
      Kone ja sähkö ei kiinnosta, joten kansitöiden kautta sitten olisin siirtynyt navigointiin ym. töihin.

• Anonyymi

Kotkasta olen pitänyt aina, merikaupunki. Sisämaan kaupungit ovat sitten "ummehtuneita" ilmapiirineen.Kotkaan on sijoitettu merenkulun koulutuskin, oppilaitoksessa on tullut käytyä.

Minun piti tulla v.1980 Kotkaan, vuonna 2018 kävin oppilaitoksessa ja tunteet nousi tietysti pintaan. 38 v kesti ennenkuin avasin merenkulku oppilaitoksen oven.

Työllisyystilanne Suomessa on valitettavasti huono, jos täältä ei olisi löytynyt töitä niin ulkomailta sitten. Meri on meri joten aivan sama kenelle töitä olisi tehnyt. Pohjoismaista joku, luultavasti Norja.

Norjalaisilla varustamoilla on käsittääkseni Suomalaisia töissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotkasta olen pitänyt aina, merikaupunki. Sisämaan kaupungit ovat sitten "ummehtuneita" ilmapiirineen.Kotkaan on sijoitettu merenkulun koulutuskin, oppilaitoksessa on tullut käytyä.

Minun piti tulla v.1980 Kotkaan, vuonna 2018 kävin oppilaitoksessa ja tunteet nousi tietysti pintaan. 38 v kesti ennenkuin avasin merenkulku oppilaitoksen oven.

Työllisyystilanne Suomessa on valitettavasti huono, jos täältä ei olisi löytynyt töitä niin ulkomailta sitten. Meri on meri joten aivan sama kenelle töitä olisi tehnyt. Pohjoismaista joku, luultavasti Norja.

Norjalaisilla varustamoilla on käsittääkseni Suomalaisia töissä.

Onko täällä ketään joka on käynyt Kotkassa merenkulkualan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko täällä ketään joka on käynyt Kotkassa merenkulkualan?

Täällä yksi. Budjettileikkausten takia taso mennyt muutamassa vuodessa kovaa vauhtia alaspäin. Ei ole resursseja lähiopetukseen ja muuhun olennaiseen. Koulutuksen taso oli vaihtelevaa, pahimmillaan surkeaa mutta parhaimmillaan tietyillä kursseilla (onneksi ns. tärkeimmillä) sentään hyvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä yksi. Budjettileikkausten takia taso mennyt muutamassa vuodessa kovaa vauhtia alaspäin. Ei ole resursseja lähiopetukseen ja muuhun olennaiseen. Koulutuksen taso oli vaihtelevaa, pahimmillaan surkeaa mutta parhaimmillaan tietyillä kursseilla (onneksi ns. tärkeimmillä) sentään hyvää.

Ok, milloin olit Kotkassa?

Itse suunnittelin seuraavasti:merimieskoulu,intti laivastossa, sitten merille joku 4 v. Perämieheksi lisäkoulutuksen kautta. Komentosilta työt kiinnostaa vieläkin.

• Anonyymi

Alusliikenneohjaajia tuossa VTS-keskukseen haettiin. Eikö se olisi aika oivaa duunia ? Siinä vaaditaan merenkulun paperit ja sellaiset aloittajalla on...

• Anonyymi

Kiitos ehdotuksesta mutta tuo VTS ei työnä kiinnosta. Upea palvelu ja heiltä saa aina tuoreet tiedot ja joskus mukava heittää heidän kanssa hiljaisina hetkinä läppää. Ovat ihmisiä joita arvostan.
      Suunnitelmissa kevyttä kotimaanliikennettä, vaikkapa laivurinhommia pikkupaateissa kesäisin ja talvi tai kaksi sitten ansiosidonnaisella jossain välimerellä omassa paatissa. Ei enään "oikeita" töitä eikä ainakaan jäissä murtajan odottelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1771
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      39
      1477
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      123
      1446
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      167
      1299
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1260
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1251
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1198
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1138
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      53
      1029
    Aihe