Jos kiinnostus loppuu ennen eläkeikää niin....

Anonyymi

Olen tehnyt mielestäni merenkulkua jo ihan tarpeeksi. Ei enään jaksa kiinnostaa useiden upeiden vuosien (vuosikymmenien) jälkeen. Haluan enennän normiduunin. Matkustajalaivojen viikko/viikko kiinnostaisi mutta siellä on paikat täynnä.
Katsellut hommia maista mutta 50+ ikäisille ei tahdo oikein löytyä.
+50v ikää, hyvä koulutus, upea ura merenkulussa, CV kunnossa, kolmen kielen taito niin huomaat, että asioista hyvin vähän tietävä 3-kymppinen sai paikan.
Onko muilla samoja mietteitä lähinnä kippari/siiffi taustoilla

8

143

Vastaukset

  • Katsele trafin suunnalta, siellä välillä mielenkiintoisia duuneja merenkulun piirissä maakrapuna.

  • Minä valitsin jo 10 vuotiaana meren ammatikseni, valitettavasti opiskelusta Kotkassa ei tullut mitään alaikäisyyden takia.

    Opiskelin lukion jälkeen toisen alan,omat ideat siinäkin on mutta meri vaan kiinnostaa vieläkin.Seuraan merenkulkua tietysti koko ajan.
    Kone ja sähkö ei kiinnosta, joten kansitöiden kautta sitten olisin siirtynyt navigointiin ym. töihin.

    • Kotkasta olen pitänyt aina, merikaupunki. Sisämaan kaupungit ovat sitten "ummehtuneita" ilmapiirineen.Kotkaan on sijoitettu merenkulun koulutuskin, oppilaitoksessa on tullut käytyä.

      Minun piti tulla v.1980 Kotkaan, vuonna 2018 kävin oppilaitoksessa ja tunteet nousi tietysti pintaan. 38 v kesti ennenkuin avasin merenkulku oppilaitoksen oven.

      Työllisyystilanne Suomessa on valitettavasti huono, jos täältä ei olisi löytynyt töitä niin ulkomailta sitten. Meri on meri joten aivan sama kenelle töitä olisi tehnyt. Pohjoismaista joku, luultavasti Norja.

      Norjalaisilla varustamoilla on käsittääkseni Suomalaisia töissä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kotkasta olen pitänyt aina, merikaupunki. Sisämaan kaupungit ovat sitten "ummehtuneita" ilmapiirineen.Kotkaan on sijoitettu merenkulun koulutuskin, oppilaitoksessa on tullut käytyä.

      Minun piti tulla v.1980 Kotkaan, vuonna 2018 kävin oppilaitoksessa ja tunteet nousi tietysti pintaan. 38 v kesti ennenkuin avasin merenkulku oppilaitoksen oven.

      Työllisyystilanne Suomessa on valitettavasti huono, jos täältä ei olisi löytynyt töitä niin ulkomailta sitten. Meri on meri joten aivan sama kenelle töitä olisi tehnyt. Pohjoismaista joku, luultavasti Norja.

      Norjalaisilla varustamoilla on käsittääkseni Suomalaisia töissä.

      Onko täällä ketään joka on käynyt Kotkassa merenkulkualan?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Onko täällä ketään joka on käynyt Kotkassa merenkulkualan?

      Täällä yksi. Budjettileikkausten takia taso mennyt muutamassa vuodessa kovaa vauhtia alaspäin. Ei ole resursseja lähiopetukseen ja muuhun olennaiseen. Koulutuksen taso oli vaihtelevaa, pahimmillaan surkeaa mutta parhaimmillaan tietyillä kursseilla (onneksi ns. tärkeimmillä) sentään hyvää.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Täällä yksi. Budjettileikkausten takia taso mennyt muutamassa vuodessa kovaa vauhtia alaspäin. Ei ole resursseja lähiopetukseen ja muuhun olennaiseen. Koulutuksen taso oli vaihtelevaa, pahimmillaan surkeaa mutta parhaimmillaan tietyillä kursseilla (onneksi ns. tärkeimmillä) sentään hyvää.

      Ok, milloin olit Kotkassa?

      Itse suunnittelin seuraavasti:merimieskoulu,intti laivastossa, sitten merille joku 4 v. Perämieheksi lisäkoulutuksen kautta. Komentosilta työt kiinnostaa vieläkin.


  • Alusliikenneohjaajia tuossa VTS-keskukseen haettiin. Eikö se olisi aika oivaa duunia ? Siinä vaaditaan merenkulun paperit ja sellaiset aloittajalla on...

  • Kiitos ehdotuksesta mutta tuo VTS ei työnä kiinnosta. Upea palvelu ja heiltä saa aina tuoreet tiedot ja joskus mukava heittää heidän kanssa hiljaisina hetkinä läppää. Ovat ihmisiä joita arvostan.
    Suunnitelmissa kevyttä kotimaanliikennettä, vaikkapa laivurinhommia pikkupaateissa kesäisin ja talvi tai kaksi sitten ansiosidonnaisella jossain välimerellä omassa paatissa. Ei enään "oikeita" töitä eikä ainakaan jäissä murtajan odottelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.