Muuttuiko lähimaksu nykyjään sellaiseksi, että jokainen tapahtuma varmennetaan? Ainakin maksut menee paljon hitaammin läpi kuin ennen. Jolloin lähimaksulla ei hitaita varmennuksia tehty. PIN koodia kysellään myös aivan jatkuvasti. Ennen sitäkin kysyttiin paljon harvemmin.
T: Korttimaksut kenkuttaa
Lähimaksut varmennetaan nykyjään aina?
7
181
Vastaukset
- Anonyymi
S-ryhmän kaupoissa minulla menee nykyään aina katevaraus, oli lähimaksu tai ei.
Käytössä siis lähimaksuominaisuudella varustettu credit-kortti.- Anonyymi
Ennen tuon sai valita kun haki kortin, että tehdäänkö Maestro kortti vai aito kortti. Mutta ilmeisesti noi aidot on sitten poistunut ja kaikki on Maestroja nykyjään.
- Anonyymi
Riippuu kaupasta varmennetaanko kaikki korttiostokset. S-ryhmä tuntuu nykyään aina varmentavan. Kauppa maksaa muistaakseni pienemmän välityspalkkion luottoyhtiölle, jos korttiosto varmennetaan.
- Anonyymi
Joo, tämä on tota. Voi olla siis ihan harkittu päätös, että luottotappioriskin pienetämiseksi (josta myös palkkiot laskee) niin on päätetty varmentaa jokainen tapahtuma, kun se kuitenkin on suhteellisen nopeaa ja pääsääntöisesti toimii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tämä on tota. Voi olla siis ihan harkittu päätös, että luottotappioriskin pienetämiseksi (josta myös palkkiot laskee) niin on päätetty varmentaa jokainen tapahtuma, kun se kuitenkin on suhteellisen nopeaa ja pääsääntöisesti toimii.
” luottotappioriskin pienetämiseksi (josta myös palkkiot laskee”
Käsittääkseni S-ryhmä ei saa korttiostoksista mitään palkkioita, päinvastoin se joutuu maksamaan niistä, ja mahdollisista luottotappioista vastaa kortinmyöntäjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” luottotappioriskin pienetämiseksi (josta myös palkkiot laskee”
Käsittääkseni S-ryhmä ei saa korttiostoksista mitään palkkioita, päinvastoin se joutuu maksamaan niistä, ja mahdollisista luottotappioista vastaa kortinmyöntäjä.Siis nimenomaan palkkio kortinmyöntäjälle pienenee, koska kortinmyöntäjän luottoriski pienenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis nimenomaan palkkio kortinmyöntäjälle pienenee, koska kortinmyöntäjän luottoriski pienenee.
Mutta varmennuksesta päättänee kauppa, ei kortin myöntäjä. Esim.kortin myöntäjä ei voine teknisesti päättää, että kortin luottolimiitin lähestyessä ylärajaansa, kortille alettaisiin tehdä katevarauksia useammin. Silloin maksupäätteen pitäisi hakea aina jokaisen maksutapahtuman yhteydessä tieto kortin myöntäjältä, tehdäänkö kortille katevaraus vai ei, mikä hidastaisi maksutapahtumia, koska saman tien voisi tehdä katevarauksen suoraan mitään kysymättä aina (tai satunnaisesti). Toisaalta S-Pankin Visa Debit online-versio tietää olevansa sellainen ilman kyselyä kortin myöntäjältä.. Mutta luulen , että tämä katevarauksen tekeminen aina on S-ryhmän oma linjaus Se ehkä saa, kuten joku aikaisemmin sanoi, alennusta katevaratuista korttimaksuista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692663
- 632614
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106