Valheita ja vääristelyä

Anonyymi

Kun ihmisiltä kysytään missä he ovat tavanneet kumppaninsa, moni saattaa vastata työpaikalla tai harrastusten parissa. Vaikka ihmiset vastaavatkin näin, tarkempi totuus useimmiten on kuitenkin se, että työpaikalla syntynyt suhde on syntynyt työpaikan pikkujoulujen aikaan. Opiskelujen yhteydessä tavattu kumppani on löytynyt opiskelijabileistä ja harrastuksissa nähty tuttu on tavattu baarissa viikonloppuna mistä suhde on saanut alkunsa.

Viinamiestä nämä ihmisten vääristelyt ja jopa valheet eivät ole koskaan hämänneet. Hän on aina ymmärtänyt että todellisuudessa suhteet ovat saaneet alkunsa silloin kun ihmiset ovat olleet juomassa viinaa, vaikkakin tuleva kumppani olisikin alkujaan ollut tuttu muuta kautta.

Raitis mies sensijaan on mennyt lankaan ja alkanut uskoa näiden ihmisten valheiden perusteella että kumppanin voisi löytää arkielämästä ilman viinaa. Hän voi elää vuosia harhakuvitelmissa joissa kumppani löytyy ilman viinaa ja hän jää lopulta yksin.

t. viinamies

51

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen tavannut kumppanini s24:lta.

Eikä siinä viinaa tarvittu. Ei tutustumisvaiheessakaan.

• Voi kamala. Otan osaa. Vai että palstalainen... xD

• Partakaweri kirjoitti:

Voi kamala. Otan osaa. Vai että palstalainen... xD

:-D

Elä suotta. On niitä fiksujakin ihmisiä. Hulluja toki, mutta fiksuja:-D

• Oho. Nyt yllätyin kovasti, olenko häntä palstalla nähnyt?

• elisakettu kirjoitti:

:-D

Elä suotta. On niitä fiksujakin ihmisiä. Hulluja toki, mutta fiksuja:-D

Kunhan naljailen. Mutta olisi ihana kuulla teidän tarina. Kirjoittelitte siis kummatkin palstalla ja päätitte antaa toisillenne mahdollisuuden? Aivan mahtavaa. Rakkautta voi löytää yllättävistä paikoistakin :)

• valtakunta kirjoitti:

Oho. Nyt yllätyin kovasti, olenko häntä palstalla nähnyt?

Ai sinäkään et tiennyt. Olen maininut asiasta useinkin, ja jo vuosia sitten. No ehkä olet "nähnyt".

• Partakaweri kirjoitti:

Kunhan naljailen. Mutta olisi ihana kuulla teidän tarina. Kirjoittelitte siis kummatkin palstalla ja päätitte antaa toisillenne mahdollisuuden? Aivan mahtavaa. Rakkautta voi löytää yllättävistä paikoistakin :)

Kuta kuinkin noin se tapahtui.

Olosuhteet ei kyllä ollut edes helpoimmasta päästä. Mutta kaadettiin esteitä sitten sitä mukaa. En oo katunut.

Sanopa muuta. Todella yllättävistä paikoista :-D

• elisakettu kirjoitti:

Ai sinäkään et tiennyt. Olen maininut asiasta useinkin, ja jo vuosia sitten. No ehkä olet "nähnyt".

Gek.. ja bud... en kestänyt koin sen ikäväksi, joten olin poissa paljon. En voi valita ihmisten yst..suhteita minä pysyin poissa. Kunnioitin toivetta, naisen toivetta.

• elisakettu kirjoitti:

Olosuhteet ei kyllä ollut edes helpoimmasta päästä. Mutta kaadettiin esteitä sitten sitä mukaa. En oo katunut.

En siis tiedä oikein mitään kun lähdin lähdin oikeasti ja kun kävin katsahdin tilanteen ja lähdin uudestaan en kestänyt katsoa palasin jossain kohtaan kun tilanne oli rauhoittunut. Minua hirveästi kiusattu ja lähdin lähdin monesti nyt olen sitten sitten alkanut vain pistää kiusaukset poliisille muutamaan kertaan jo ja kolmatta kertaan pistän koska minua uhattiin jo murhallakin.

• valtakunta kirjoitti:

Gek.. ja bud... en kestänyt koin sen ikäväksi, joten olin poissa paljon. En voi valita ihmisten yst..suhteita minä pysyin poissa. Kunnioitin toivetta, naisen toivetta.

Niin.

Muistan että sinua harmitti tilanne. Mutta auttaisiko se, että asettautuisit hänen asemaan? Jos kyseessä olisi joku naispalstalainen ja oma puolisosi? Voisitko sitten ymmärtää hieman enemmän? Olivathan he kuitenkin suhteessa.

Meillä on aina oltu rehellisiä toisillemme, kenelle kirjoitelllaan ja miksi. Ei ole tarvinnut alkaa vääntämään mistään. En muista että puolisoni olisi koskaan kieltänyt minua tai minä häntä. Tai kukaan muukaan ulkopuolinen taho.

• valtakunta kirjoitti:

En siis tiedä oikein mitään kun lähdin lähdin oikeasti ja kun kävin katsahdin tilanteen ja lähdin uudestaan en kestänyt katsoa palasin jossain kohtaan kun tilanne oli rauhoittunut. Minua hirveästi kiusattu ja lähdin lähdin monesti nyt olen sitten sitten alkanut vain pistää kiusaukset poliisille muutamaan kertaan jo ja kolmatta kertaan pistän koska minua uhattiin jo murhallakin.

No tuohan on ikävä kuulla. Koskemattomuus on kuitenkin jokaisen oikeus.

Tiedän kyllä palstalaisia, jotka ovat saaneet tappouhkauksia. Ei-sallittavaa käytöstä. Ja yritettiin minuakin uhkailla, ennen logiikkaan siirtymistä.

• elisakettu kirjoitti:

Niin.

Muistan että sinua harmitti tilanne. Mutta auttaisiko se, että asettautuisit hänen asemaan? Jos kyseessä olisi joku naispalstalainen ja oma puolisosi? Voisitko sitten ymmärtää hieman enemmän? Olivathan he kuitenkin suhteessa.

Meillä on aina oltu rehellisiä toisillemme, kenelle kirjoitelllaan ja miksi. Ei ole tarvinnut alkaa vääntämään mistään. En muista että puolisoni olisi koskaan kieltänyt minua tai minä häntä. Tai kukaan muukaan ulkopuolinen taho.

En minä tehnyt mitään. Minä olin aina rehellinen. Minä lähdin. En todellakaan kestä katsoa jos koen toisella on paha olla suhteessa, minä lähdin en pakottanut mitään muuta kun kunnioitin suhdetta.

• valtakunta kirjoitti:

En minä tehnyt mitään. Minä olin aina rehellinen. Minä lähdin. En todellakaan kestä katsoa jos koen toisella on paha olla suhteessa, minä lähdin en pakottanut mitään muuta kun kunnioitin suhdetta.

Ahaa. En tiedä yksityiskohtia. Vain sen mitä olet joskus maininnut. En tiennyt että heillä olisi ollut paha olla, mutta ainahan se on mahdollista. Muistan vain B:n ikävän G:n menehdyttyä.

• elisakettu kirjoitti:

Niin.

Minä en nähnyt kuin kuvia hamstrauksestakin silloin kävin poikkeen, joten lähdin.
        Pysyn poissa kun sattuu, sattuu toisen puolesta.

En voinut mitään asialle en edes yrittänyt en halunnut riitauttaa , en mitään. En jaksa katsoa kun ollaan pahoja toisille en ollenkaan.

• elisakettu kirjoitti:

Ahaa. En tiedä yksityiskohtia. Vain sen mitä olet joskus maininnut. En tiennyt että heillä olisi ollut paha olla, mutta ainahan se on mahdollista. Muistan vain B:n ikävän G:n menehdyttyä.

koin sen ajattelin siten he ovat omalla tavallaan onnellisia mutta en kestä katsoa en todellakaan, koin sen toisella tavoin.
        Ajattelin ettei minulle kuulu jos hän on onnellinen mutta en kestä katsoa. Varmasti oli.
        Minulla on vai palsta näkymä, en koskaa nähnyt livenä en koskaa. Hän tietää minusta eniten pahimmat suhteeni ajat.

Haluaisin hyvittää mutta ei hän halua ei ollenkaa, haluan tukea mutta ei hän halua ei ollenkaan, en voi mitään asialle. Hän suree.

• valtakunta kirjoitti:

koin sen ajattelin siten he ovat omalla tavallaan onnellisia mutta en kestä katsoa en todellakaan, koin sen toisella tavoin.
        Ajattelin ettei minulle kuulu jos hän on onnellinen mutta en kestä katsoa. Varmasti oli.
        Minulla on vai palsta näkymä, en koskaa nähnyt livenä en koskaa. Hän tietää minusta eniten pahimmat suhteeni ajat.

Haluaisin hyvittää mutta ei hän halua ei ollenkaa, haluan tukea mutta ei hän halua ei ollenkaan, en voi mitään asialle. Hän suree.

Toiset päästävät lähelleen helpommin, toiset varovaisemmin. Eihän me toisa voida muuttaa. Jokaisella on omat kipukohteensa, joita ei ehkei ulkopuolinen voi ymmärtää. Saati sitten edes haluaisi avautua niistä.

Kiva että välität. mutta älä ota sitä taakaksesi itsellesi.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Kirjoittaako kumppanisi yhä täällä?

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoittaako kumppanisi yhä täällä?

Tää on yksi kysymys, johon en vastaa :)

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Voihan loputkin sanoa jos kokee tarpeen kertoa alunkin. Selvästi asiassa tuntuu olevan tarvetta ilmaisuun, etenkin viime aikoina olet alkanut kovasti korostamaan.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

oliko profiilikuvaa?

• elisakettu kirjoitti:

Toiset päästävät lähelleen helpommin, toiset varovaisemmin. Eihän me toisa voida muuttaa. Jokaisella on omat kipukohteensa, joita ei ehkei ulkopuolinen voi ymmärtää. Saati sitten edes haluaisi avautua niistä.

Kiva että välität. mutta älä ota sitä taakaksesi itsellesi.

Sen vuoksi suutuin kun kuulin surun syyn koska se että miten kun vaikka olikin ystävä nyt häntä ei kukaan lohduta, olen vihainen mutta sille ei voi mitään.

En minä sitä kenenkään pura mutta kuin sanoinkin ikäviä koska pysyin poissa ja kunnioitin ajattelin kun lauhtuu tai muutos tapahtuu asiat muuttuu paremmaksi.

Minulta ystävä jota en voi tukea kun hän tarvitsee tukea, minä en pysty tukea kun ei hän halua tukea ja on vaikea tukea kun hän on kaikista erossa.

Tietkö minä yritän tukea kaikkea minä yritän pitää iloisena siihen pyrin kuin pyrin tekee aina oikein , aina oikein.
        Minulle on tärkeätä kaikilla on hyvä olla kaikilla.
        Kaikki on onnellisia kaikki. Minkä vuoksi en ymmärrä miksi minua satutetaan.

• elisakettu kirjoitti:

Minä voin arvata ehkä kun yhden kanssa kivat välit sinulla oli. Mutta en tiedä päädyittekö yhteen.
        Kun taas lähdin.
        En tiedä voihan sit asia kääntyä pään laelleen🤔

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Mulla 3 neljästä yhdenyönjutusta muuttui seurusteluksi ja varmaan se yksikin olisi, ellei välimatka olisi ollut niin pitkä.

• elisakettu kirjoitti:

En kyllä minäkään..ja mä oon ollut täällä n. 3,5 vuotta..😳

• Wwuwuw kirjoitti:

En kyllä minäkään..ja mä oon ollut täällä n. 3,5 vuotta..😳

Vai tarkoitetaanko nyt miehen logiikkaa?

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Vai tarkoitetaanko nyt miehen logiikkaa?

Ymmärtääkseni kyseessä ei ollut Sinkut palsta eikä edes Miehen logiikka, vaan joku muu suomi24 palsta. Onhan elisakettu asiasta useaan kertaan maininnut jotain epämääräistä.

• Mikke-poika paljastuit raittiiksi. Lopeta siis paskan suoltaminen, assburger.

• Listaan sulle kaikki tapaamani, mitkä on johtaneet ees pusuun.

- Naapuri
      - Vappu kaupungilla (ainoa humalassa hankittu)
      - Kirjeenvaihto/kahvilla, kirjastossa
      - Kursseilla, kahvitauolla
      - Nettideitin kaveri tuli esiliinana kylään deitin kanssa ja pyysin elokuviin häntä, deittini ei kiinnostanut (alkkis)
      - Suomi24 miehen logiikka

• Tähän Suomi24 miehen logiikka 💕

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Tähän Suomi24 miehen logiikka 💕

laskin..väärin suomi24.

• Anonyymi kirjoitti:

laskin..väärin suomi24.

Sepä se. 🤗

• Anonyymi

Tunnen paljon pareja ja ovat kertoneet että jossain baarissa tai bileissäa tai pikkujouluissa tavanneet. En muista yhtään ihmistä joka olis tavannut kumppaninsa selvänä.. Itse yritin selvänä etsiä 4 vuotta naista elämääni enkä löytänyt. Ja sitten kerran kun menin baariin niin heti mätsi tuli.

• Tuo kertoo vain sinusta.

• Anonyymi

Vain viinaa juomalla voi löytää kumppanin.

t. viinamies

• Olin aikoinani juova alkoholisti, nykyisin kuivilla oleva alkoholisti, mutta prinsessani tavatessani olin poikkeuksellisesti täysin selvä.

• Mä en ainakaan ikinä ole ollut lähelläkään tavata ketään työpaikalla tai harrastuksissa mikä tietysti voi johtua vääristä työpaikoista ja harrastuksista.

Olen viettänyt hyvin vähän aikaa baareissa, mutta se aika on ollut ylivoimaisesti tehokkaampaa kuin mikään muu.

• Anonyymi

Todellakin baari on tehokas paikka

• Anonyymi

On se varmaan totta että suurin osa on tavannut kumppaninsa päihtyneenä. Itse en ole kumppania löytänyt baaristakaan kun ole sillain ujo humalassakin eikä siihen paljoa vaikuta edes humalan aste että onko pienessä hiprakassa vai kaatokännissä. Pelkkä humaltuminen ei siis riitä vaan pitää olla myös rohkeutta lähestyä naisia ja osata tehdä se oikealla tavalla. Sellainen taito multa puuttuu kokonaan.

KilttiMies89

• Uskokaa, tai älkää, en tavannut kumppaniani kännipäissäni. :)
      Ensimmäisen kerran kohdattiin erään firman yksityistilaisuudessa. Kumppani oli toisen firman pikkupomon vieraana. Siellä kohdattiin, juteltiin ja viihdyttiin.
      Tämä yhdessä viihtyinen jatkuu edelleen. :)

• Anonyymi

Raitis mies menee kanssani naimisiin ensi kesänä. Ei ole tarvinnut viinaa missään vaiheessa.

• Anonyymi

Varmaan jos kuuluu johonkin uskonlahkoon.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan jos kuuluu johonkin uskonlahkoon.

KilttiMies89

Ei. Isä oli alkoholisti. Siitä vastenmielisyys viinaa kohtaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei. Isä oli alkoholisti. Siitä vastenmielisyys viinaa kohtaan.

Mies on serkkuni kaveri, tavattiin sitä kautta. (Serkku vähän vinkkasi, että "tuossa on sitten vähän fiksumman puoleinen tapaus..") No tosiaankin oli!

• Viinamiehellä on kummallinen laskutapa. Hän ei laske opiskelijabailujen tuttavuuksia opiskelun kontolle, eikä firman pikkujouluja työpaikan kontolle.

Minusta taas tuntuisi, että jos ei olisi opiskellut, ei olisi koskaan tavannut, ja jos ei olisi ollut samassa firmassa työssä, ei myöskään olisi tavannut, rohkaistui sitten tai ei viinan avulla.

• Anonyymi

Viinamies tarkoittaa sitä että opiskelunkin myötä tavatut tuttavuudet on tavattu viinan avulla. Samalla lailla työpaikkatuttavuudetkin syntyvät kun juodaan viinaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Viinamies tarkoittaa sitä että opiskelunkin myötä tavatut tuttavuudet on tavattu viinan avulla. Samalla lailla työpaikkatuttavuudetkin syntyvät kun juodaan viinaa.

Niinhän se viinamies uskoo, mutta on osa romansseista syntynyt ihan selvin päin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ei varmaan synny romansseja jos ei käy opiskelijabileissä tai työpaikan pirkeissä joissa nautitaan viinaa. Ätmin kohdalla vaan melko epätoivoista saada edes viinan voimalla naiset kiinnostumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ei varmaan synny romansseja jos ei käy opiskelijabileissä tai työpaikan pirkeissä joissa nautitaan viinaa. Ätmin kohdalla vaan melko epätoivoista saada edes viinan voimalla naiset kiinnostumaan.

viina = rakkaus
        raittius = rakkaudeton elämä

t. viinamies

• Anonyymi

Viinaa juomalla tapaa naisia. Yhä enemmän ihmiset valittaa kun eivät löydä kumppania mutta eivät myöskään käy missään ulkona ei baareissa ei sosiaalista elämää. Baareissa pitää käydä koska se on helpoin tapa tutustua ihmisiin. itse pitää tehdä se että menee ihmisten luokse, kotoa ei teitä tulla hakemaan. Itse olen aikoinaan käynyt baareissa satoja kertoja vuosien aikana. Vaikka ei heti löydä sitä kumppania niin kuitenkin se että tapaat naisia auttaa sinua olemaan sosiaalinen ja silloin on mahdollisuus löytää elämäsi nainen.

T: viinamies

• Anonyymi

Eikä kannata kuvitella että baariin voisi mennä eikä juoda siellä viinaa. Vain viinaa juomalla pääsee porukoiden mukana baariin. Raitis joutuu menemään yksin baariin ja on siellä ulkopuolinen. Jos ei juo viinaa, se herättää muissa ihmisissä epäilyksiä baarissa ja silloin ei tapaa ketään.

Vain viinaa juomalla pääsee mukaan baarin porukkaan ja tapaa naisia.

t. viinamies

• Anonyymi

Minä tapasin nykyisen aviomieheni erään ystäväni kotona. En edes tiennyt että hänkin oli tulossa, ennenkiun ystävä sanoi että ei kai haittaa jos eräs tyyppi tulee käymään. Hänkin oli vasta tutustunut mieheen. (On miespuolinen itsekin, nykyään yhteinen ystävämme).
      Alkuun en ollut ollenkaan kiinnostunut tästä yllätysvieraasta, mutta hän kiinnostui heti minusta. Halusi saattaa minut kotiin illan päätteeksi johon suostuin vaikken mitenkään innoissani. Kotiovella sanoimme hyvää yötä ja siinä se, niin luulin.
      Toisin kävi. Lyhyestä virsi kaunis aloin käydä hänen kanssaan ulkona ja tutustuin paremmin. Siitä se sitten lähti, ja muutaman kuukauden päästä olimme jo kihloissa ja pian naimisissa. Ja yhdessä oltu nyt 13 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2162
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1426
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1058
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      60
      1054
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe