Tuhon uhka. Tulkoon tuho!!!

Anonyymi

Kuten ymmärrämme, monissa maissa pidetään vahvasti huolta tavalla tai toisella niin ikään sisäisestä turvallisuudesta. Mutta silti eriarvoistuminen voi olla selkeää. Siltä ei esimerkiksi suomikaan sen kummemmin välty, vaikka valehtelijat puhuisivat ja esittäisivät tilastoineen vaikka mitä.

Mutta niin, sitten pääasiaan, joka on se, että vaikka sisäinen turvallisuus eli oman kansan kurissa pitäminen on maissa ja valtioissa vahvaa, niin ulkoinen turvallisuus onneksi voi olla ihan mitä vaan. On terroristeja, ja voimakeinoja ja väkivaltaa ihannoivia ja käyttäviä maita, jopa jokunen suuri ja voimakaskin, joiden avulla voi vaikka minkä maapallon kolkan kusipäille käydä vaikka millä tavalla. Voi lentää ja iskeytyä ja räjähtää vaikka ydinohjus milloin vaan ja mihin vaan heti jos vaan niin joku päättää ja haluaa, tai miksei vaikka jättimäiset koneet ja robootit rakennettaisi ja valmistettaisi ja lennätettäisi ja laitettaisi hyökkäämään ja liiskaamaan ja murskaamaan ja ampumaan ja räjäyttämään ja tekemään tuhoa ihan milloin vaan missä vaan.

Mutta koska jokin kumma lällyys ja nössöys on voittanut, niin näin on vain joidenkin puolelta jonkin verran tapahtunut, muttei monestikaan vielä hirmuisen suuresti ja kriittisesti tapahtunut, joka olisi silti mahdollista aivan varmasti ja aivan koko ajan.

Että jos maailma ympärillä tuumii vaikka, että helsinki on turha tai tukholma tai pariisi tai lontoo ovat turhia tai inhottavia paskoja, niin minun puolestani toivottavasti myös ydinaseella pyyhkäisten tai valtavalla koneella liiskaksi jyräten sen myös näyttää. Ei haittaa minua yhtään.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      anarkia on historian saatossa ilmennyt laajimmin erilaisten konfliktien yhteydessä, alueilla, joissa vallitsevan yhteiskuntajärjestelmän järjestämiä organisoituja palveluja ei ole saatavilla

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe