Köyhyyspalsta...syömiset

Anonyymi

Omituista kirjoitusta köyhyyspalstalla kun ihmiset mukamas joutuu syömään pelkkää makaronia. Päihde,peliriippuvuus,mielenterveysongelmat. Jo pelkkä passiivisuus ja kyllästyminen ajaa ihmisen siihen ettei osaa hoitaa talousasioitaan. Soppaa täytysi valmistaa ja vaikka paistaa silakkaa,muikkua.
Kaalihan helkkarin terveellistä niin sitä ja halpa aloitus päivään niin kaurapuuroa.

48

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Etkö ymmärrä, huumoria kaikki nää suoli24 sivut. Ei todella syyä makaronia vaan. Otatko nää tosissaan kaikkien kaupunkien sivujen jututkin. Ihmiset nimettöminä kirjottelee mitä sattuu sinne ja tänne. Ja nää ota vakavasti. Relaa jo hei.

    • Anonyymi

      Kaalisoppoo hyi helvata. Kananmunia,banaaneja,kaurapuuroo. Ne maistuu nam.

      • Anonyymi

        Jos kaalia halveksii ei ole köyhä?
        Tehkää kaalilaatikkoa.
        Kiitä Luojaasi että saat leipää sanoi meidän vaari juoppoveljelleni, oli nolona.


      • Anonyymi

        Jos kaalia halveksii ei ole köyhä?
        Tehkää kaalilaatikkoa.
        Kiitä Luojaasi että saat leipää sanoi meidän vaari juoppoveljelleni, oli nolona.


      • Anonyymi

        Jos kaalia halveksii ei ole köyhä?
        Tehkää kaalilaatikkoa.
        Kiitä Luojaasi että saat leipää sanoi meidän vaari juoppoveljelleni, oli nolona.


    • Anonyymi

      Hyi kananmunia ne tulee toisen perseestä heh mikä provo

      • Anonyymi

        Provo on koko sivu😀Risteilyille menee kyl rahaa. Ja itse ainakin ostan vaatteita,kenkiä...


      • Anonyymi

        Mistä sinä olet tullut? Isän ""Jormasta" ja äidin "vulvasta".
        Loiskis! Ja olet ihan syötävä - moiskis!


    • Anonyymi

      Tosi köyhä syö valmispizzan joka päivä ja siihen päälle litra maitoa mikä tekee kuukaudessa 60eur. sätkätupakkia 120eur kuukaudessa ni noi tekee jo melkein 200eur. höh mihin ne rahat menee.

      • Anonyymi

        Aikuinen ei lehmän maitoo tarvii. Eihön nene tahat mihkään mene. Lottoo ja Kenoo välillä. Säästöön sukanvarteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikuinen ei lehmän maitoo tarvii. Eihön nene tahat mihkään mene. Lottoo ja Kenoo välillä. Säästöön sukanvarteen.

        Niin ei aikuinen tarvi viinaa eikä tupakkaakaan,mutta silti he niitä ostavat itse ostan maitoa.


    • Anonyymi

      Provoilua nää on. Itse tilaan monta kertaa kuukaudessa lapselle ja itselle pizzaonlinesta ruuat ja just ostin lapselle talvivaatteita,ihan uusia kaupasta,tosin olivat alehintaisia. Toki,jos köyhyyttä mitataan vaikkapa onko autoa tai omistusasuntoa niin niitä meillä ei ole. Vuokralla asumme. Köyhyyden ja tyhmyyden määritelmät on kelle mitäkin. Rikaskin voi olla tyhmä jne. Köyhä voi olla viisas esim että pärjää niillä pienillä tuloillaan. Kuten muillakin palstoilla olen kirjoittanut niin jokainen on yksilö,jokainen arvostaa eri asioita ja elää mielekästä elämää valitsemallaan tyylillä. Jos sinä et ole tyytyväinen omaan elämääsi niin se ei parane toisia haukkumalla. Vain itseäsi ja elämääsi voit muuttaa ja muokata. Minä en pidä työnteosta ja siksipä elän tuilla. Se on minun valintani. Joskus voin puuhastella jotain,opiskelua tai kuntouttavaa. Ei niissä mitään sinänsä.

      • Anonyymi

        Kuka ei ole tyytyväinen elämäänsä heh heh tilaat monta kertaa kuukaudessa pitzzaa ja katkerana sitten vuodatus ei ole autoa tai omistusasuntoa. Minä minä tulee tuolta rivien välistä huh huh lapsen tulevaisuuttakin...täytys varmaan jonkun tulla maksaan teidän kulutus.


    • Anonyymi

      Onhan näitä oikeasti niin pönttöjä köyhiä, että ei osaa edes niitä makaroneja keittää. Eikä sitten vielä talouttaan hoitaa, siksi köyhyyttä.
      Moni köyhä kuitenkin tekee ihan itse ruokansa edullisista aineksista, ruokahan ei oikeasti maksa kaupassakaan paljokaan, vaikka söisi "paremmin". Samoin moni köyhä asuu omassa asunnossa ja säästää rahaa vielä säästöön pahojen päivien varalle.
      Yhteiskunta huolehtii vielä niistäkin, jotka ei saa talouttaan pysymään mitenkään hallinnassa, sossu maksaa laskut ja huolehtii vuokarat sekä vuokravakuudet ym.
      Täällä on moneen kertaan esitetty, miten yhdelle henkilölle saa minimissään vuoden ruuat 200€. Ei ruoka kallista ole, mutta peli- ja päihderiippuvuudet vie monen köyhän rahat.

      • Anonyymi

        "Täällä on moneen kertaan esitetty, miten yhdelle henkilölle saa minimissään vuoden ruuat 200€."

        Päinvastoin. Moneen kertaan on tuollaisesta väitteestä kysytty, että missä on esitetty, mutta sitten niitä esityksiä ei löydykään.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täällä on moneen kertaan esitetty, miten yhdelle henkilölle saa minimissään vuoden ruuat 200€."

        Päinvastoin. Moneen kertaan on tuollaisesta väitteestä kysytty, että missä on esitetty, mutta sitten niitä esityksiä ei löydykään.

        Pitkäaikatyötön

        200 e kuukaus......
        kyllä sillä tulee hyvin toimeen, vaikka olen poikamies. En siis tee itse mitään ruokia, syön ihan riittävästi joka päivä.Kauppa jossa käyn tarjoaa 300g ruoka-annoksia 7-8 erilaisia annoksia hintaan 1,69 kpl, joten ostan aina viikon ruuat maanantaisin. Ja Ikävä kyllä rahaa jää vielä kaljaankin (pieni tölkki 0,92 e kpl).... kaikki tarjoukset...!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        200 e kuukaus......
        kyllä sillä tulee hyvin toimeen, vaikka olen poikamies. En siis tee itse mitään ruokia, syön ihan riittävästi joka päivä.Kauppa jossa käyn tarjoaa 300g ruoka-annoksia 7-8 erilaisia annoksia hintaan 1,69 kpl, joten ostan aina viikon ruuat maanantaisin. Ja Ikävä kyllä rahaa jää vielä kaljaankin (pieni tölkki 0,92 e kpl).... kaikki tarjoukset...!!!!

        Juu, 200 euroa kuukaudessa on ihan eri asia kuin 200 € vuodessa.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Välillä syödään makaronia, välillä parempaa ja hernaria ym.

    • Anonyymi

      Köyhät ei justiin tee itse ruokia vaan jotain valmista lihapullia,pizzaa,makkaraa. Leipää ja 1litra maito samalla- elikä typeryys kuluttaminen.
      Köyhän tunnistaa jo kaukaa kun on se pälyilevä katse.

      • Anonyymi

        Minullakin on ollut toisinaan tuo valmis eines kausi.
        Alkaa syksyllä alakulon aikaan ja pahenee masennukseksi.
        Nyt olen siitä tietoinen ja alan pitkiä kävelyjä valoisaan aikaan.
        Sitten juureksia höyrykattilaan ja vihanneksia lautaselle.
        Sitä saa makeisten sijaan keitettyä porkkanaa, punajuurta.
        Ilman sokeria tietysti, kun ovat tulleet niin makeaksi jalostetuksi.
        Vähän merisuolaa ja tilkka omenasiderviinietikkaa ja purkkiin, kylmään.
        Säilyvät mukavasti muutaman päivän ja soppa lisut lautaselle on valmis.
        Alelaarista saan kaiken proteiininkin. Maukasta ja ravitsevaa.
        Olen yrittänyt joskus proteiinijuomilla, mutta en nälkä tulee ylivoimaiseksi.
        Allevot ja nutrit tulevat kuulemma halvemmiksi kuin ruoka. Varmaan.
        Mutta minkälaiseen kuntoon mieli ja keho menee kemikaalilitkuista?
        Valittavat, etteivät jaksa mitään ja valtava päänsärky. Ei, kiitos minulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on ollut toisinaan tuo valmis eines kausi.
        Alkaa syksyllä alakulon aikaan ja pahenee masennukseksi.
        Nyt olen siitä tietoinen ja alan pitkiä kävelyjä valoisaan aikaan.
        Sitten juureksia höyrykattilaan ja vihanneksia lautaselle.
        Sitä saa makeisten sijaan keitettyä porkkanaa, punajuurta.
        Ilman sokeria tietysti, kun ovat tulleet niin makeaksi jalostetuksi.
        Vähän merisuolaa ja tilkka omenasiderviinietikkaa ja purkkiin, kylmään.
        Säilyvät mukavasti muutaman päivän ja soppa lisut lautaselle on valmis.
        Alelaarista saan kaiken proteiininkin. Maukasta ja ravitsevaa.
        Olen yrittänyt joskus proteiinijuomilla, mutta en nälkä tulee ylivoimaiseksi.
        Allevot ja nutrit tulevat kuulemma halvemmiksi kuin ruoka. Varmaan.
        Mutta minkälaiseen kuntoon mieli ja keho menee kemikaalilitkuista?
        Valittavat, etteivät jaksa mitään ja valtava päänsärky. Ei, kiitos minulle!

        Toi hyvä että tekee pitkiä kävelyjä ja sitten ruiskuun. Huilata kannattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on ollut toisinaan tuo valmis eines kausi.
        Alkaa syksyllä alakulon aikaan ja pahenee masennukseksi.
        Nyt olen siitä tietoinen ja alan pitkiä kävelyjä valoisaan aikaan.
        Sitten juureksia höyrykattilaan ja vihanneksia lautaselle.
        Sitä saa makeisten sijaan keitettyä porkkanaa, punajuurta.
        Ilman sokeria tietysti, kun ovat tulleet niin makeaksi jalostetuksi.
        Vähän merisuolaa ja tilkka omenasiderviinietikkaa ja purkkiin, kylmään.
        Säilyvät mukavasti muutaman päivän ja soppa lisut lautaselle on valmis.
        Alelaarista saan kaiken proteiininkin. Maukasta ja ravitsevaa.
        Olen yrittänyt joskus proteiinijuomilla, mutta en nälkä tulee ylivoimaiseksi.
        Allevot ja nutrit tulevat kuulemma halvemmiksi kuin ruoka. Varmaan.
        Mutta minkälaiseen kuntoon mieli ja keho menee kemikaalilitkuista?
        Valittavat, etteivät jaksa mitään ja valtava päänsärky. Ei, kiitos minulle!

        Hyvä Sinä, olet saanut paremman otteen elämästä, johon tuo itsetuntemus on varmasti auttanut osaltaan. Olen kokenut saman tapaista, en voi sanoa että olisin pahan köyhä tai suuremmin masentunut, mutta kärsin nivelrikosta ja se vetää monella tavalla mieltä matalalle, ja tekemiset vaikeutuneet. Runsas vuosi sitten aloin kiinnittää paremmin huomiota itseni huoltoon, ruokailu, nukkuminen, liikunta, koko elämän meno remonttiin. Aloin syödä paremmin ja erikoisesti proteiinin saantia lisäsin. Unessa auttoi rytmiin lyhyt kuuri melatoniinia. Liikuntaa en voi kovin paljon mutta joka päivä jotakin mikä ei ylitä kipurajaa ja pienin erin pitkin päivää. On alkanut olo virkistyä ja kipua on vähemmän, alkanut harrastukset myös kiinnostaa. Painoa lähtenyt muutama kilo, kun syö säännölisesti. Tätä koetan jatkaa lopun elämää.


    • Anonyymi

      Terveellinen ruoka yksinkertaisesti maksaa meillä liikaa ,terveelisellä ruualla rahastetaan nykyisin härskisti , ihan selviö juttu ,kuka muuta väittää ei tiedä tosielämästä mitään , ei se ole elämää jos ruuastakin joutuu tinkimään jatkuvasti , kauppojen tarjonta ja hinnoittelu ohjaa ihmisiä väkisinkin huonoihin valintoihin ilman että kukaan puuttuisi asiaan , kansantaloudellinen lasku on sitten suuri loppupeleissä puhumattakaan yksilön seurauksista, näin se vaan menee valitettavasti.

      • Anonyymi

        Kerro, mitä se terveellinen ruoka on, mikä maksaa liikaa ja jolla rahastetaan?


    • 3 kassia terveellistä ruokaa saa lidlistä 30 eurolla. (Viime kerralla katoin :)

      • Anonyymi

        Kaikilla ei ole LIDL kävelymatkan päässä. Jos kulkee bussilla niin matkat tekee jo 7€ päälle joten siihen se halpuus sitten jääkin. Mutta toki tämä on ihan turha palsta koska sadistit tykkää vain pilkata köyhiä.
        Kun teidän vuoro tulee seuraavan pörssiromahduksen jälkeen niin muistelkaa sitten ilkkumistanne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ei ole LIDL kävelymatkan päässä. Jos kulkee bussilla niin matkat tekee jo 7€ päälle joten siihen se halpuus sitten jääkin. Mutta toki tämä on ihan turha palsta koska sadistit tykkää vain pilkata köyhiä.
        Kun teidän vuoro tulee seuraavan pörssiromahduksen jälkeen niin muistelkaa sitten ilkkumistanne.

        Polje pyörällä! Kuntos kohenee kuten minullakin kun olen reilu 30km kauppareissuja pyörällä tehnyt!


      • Anonyymi

        No on sulla siellä sitten pienet ne ostoskassit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No on sulla siellä sitten pienet ne ostoskassit.

        Ihan oli kuule pulleat kassit täynnä TERVEELLISTÄ ruokaa.
        Silmät auki hei ny !


      • KapinenKoira kirjoitti:

        Ihan oli kuule pulleat kassit täynnä TERVEELLISTÄ ruokaa.
        Silmät auki hei ny !

        Etsimällä löytää kuten uusi kämppäkin mihin muutan.
        230e kk / omakotitalo 3 lisärakennusta saunoineen.
        Kerrostalo virikehäkissä ei varmasti ajatus leikkaa tuotantoeläimellä.


    • Anonyymi

      Henkinen köyhyys, mielenterveysongelmat, riippuvuudet, elämän hallinnan puute saa syömään pelkkää makaroonia. Jos ko. ihminen saisi paljon enemmän rahaa käyttöönsä, hän ei söisi enää pelkkää makaroonia, vaan tuhlaisi kalliiseen ja epäterveelliseen ruokaan. Näin se menee. Ruuan terveellisyys ei ole rahasta kiinni, vaikka monet niin antavat ymmärtää. Se vain on niin, että ihminen syö terveellisesti halutessaan; oli köyhä tai rikas. Kyse on valinnoista. Jos ihminen syö kovin epäterveellisesti ja hommaa näin itselleeseen sairauksia, niin kyse on eri riippuvuuksista.

      • Anonyymi

        Kyllä ns terveellinen ruoka maksaa. Et saa vitamiineja riittävästi jos et syö paprikaa, tomaattia kurkkua salaattia lihaa , perunaa , jokainen noista maksaa euron ja riittää puoleksi päiväksi. Vai väitätkö itse syöväsi vain yhden aterian päivässä?

        Vitamiinien puute tuo juuri noita flegmaattisuus ilmiöitä ja siinä on kierre valmis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ns terveellinen ruoka maksaa. Et saa vitamiineja riittävästi jos et syö paprikaa, tomaattia kurkkua salaattia lihaa , perunaa , jokainen noista maksaa euron ja riittää puoleksi päiväksi. Vai väitätkö itse syöväsi vain yhden aterian päivässä?

        Vitamiinien puute tuo juuri noita flegmaattisuus ilmiöitä ja siinä on kierre valmis.

        Terveellinen ruoka ei maksa todellakaan paljoa! Ei ole mikään pakko ostella kalliita kasviksia, kun halvemmallakin saa ostettua. Porkkana raastettuna on ihan terveellistä, eikä maksa 10kg säkissä kohtuuttomia. Samoin peruna on edullista. Tomaatti on tämän tästä tarjouksessa, oikein säilytettynä tomaatit säilyvät pitkään, vaikka ostaisi isommankin erän. Kasviksia voi ostella satokauden mukaan ja yksikköhintoja huomioiden. Kalaa voi käyttää lihan sijaan ja on edullista. Broileria on tarjouksessa lähes jatkuvasti. Pavuista ja palkokasveista saa myös proteiinia.
        Marjoja on metsät täynnä, niiden poimiminen on mukavaa hyötyliikuntaa. Marjat pakastimesta aamupuuron päälle on terveellisiä, tulee flavonoidit ja vitamiinit!
        Minäkin syön useamman aterian päivässä, ruokaan menee n. 1€ päivässä, käyn säännöllisesti lääkärintarkastuksissa ja verenluovutuksessa, ei terveydessäni ole mitään vikaa. Ei ole diabetesta, ei verenpainetta, eikä muutenkaan mitään hälyttävää, kolesteroliarvot olivat hieman koholla, mutta pienillä ruokavaliomuutoksilla sekin saatiin hoidettua. Ylipainoa ei ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ns terveellinen ruoka maksaa. Et saa vitamiineja riittävästi jos et syö paprikaa, tomaattia kurkkua salaattia lihaa , perunaa , jokainen noista maksaa euron ja riittää puoleksi päiväksi. Vai väitätkö itse syöväsi vain yhden aterian päivässä?

        Vitamiinien puute tuo juuri noita flegmaattisuus ilmiöitä ja siinä on kierre valmis.

        Voi syödä purkista lisäravinteita ainakin talvella. Tärkeitä magnesium, d-vit, c-vit..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveellinen ruoka ei maksa todellakaan paljoa! Ei ole mikään pakko ostella kalliita kasviksia, kun halvemmallakin saa ostettua. Porkkana raastettuna on ihan terveellistä, eikä maksa 10kg säkissä kohtuuttomia. Samoin peruna on edullista. Tomaatti on tämän tästä tarjouksessa, oikein säilytettynä tomaatit säilyvät pitkään, vaikka ostaisi isommankin erän. Kasviksia voi ostella satokauden mukaan ja yksikköhintoja huomioiden. Kalaa voi käyttää lihan sijaan ja on edullista. Broileria on tarjouksessa lähes jatkuvasti. Pavuista ja palkokasveista saa myös proteiinia.
        Marjoja on metsät täynnä, niiden poimiminen on mukavaa hyötyliikuntaa. Marjat pakastimesta aamupuuron päälle on terveellisiä, tulee flavonoidit ja vitamiinit!
        Minäkin syön useamman aterian päivässä, ruokaan menee n. 1€ päivässä, käyn säännöllisesti lääkärintarkastuksissa ja verenluovutuksessa, ei terveydessäni ole mitään vikaa. Ei ole diabetesta, ei verenpainetta, eikä muutenkaan mitään hälyttävää, kolesteroliarvot olivat hieman koholla, mutta pienillä ruokavaliomuutoksilla sekin saatiin hoidettua. Ylipainoa ei ole!

        Sano missä säilytät 10kg porkkanoita kerrostalossa kun ei kylmäkellaria ole???Turha yksinelävän tuollaisia määriä ostaa...hullun hommaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ns terveellinen ruoka maksaa. Et saa vitamiineja riittävästi jos et syö paprikaa, tomaattia kurkkua salaattia lihaa , perunaa , jokainen noista maksaa euron ja riittää puoleksi päiväksi. Vai väitätkö itse syöväsi vain yhden aterian päivässä?

        Vitamiinien puute tuo juuri noita flegmaattisuus ilmiöitä ja siinä on kierre valmis.

        Ihan peruselintarvikket ei ole kalliita,peruna, porkkana,sipuli, ruisleipä, kauraryyni, voi, maito, viili, pakastekala, kananmuna,jauheliha, aina joku hedelmä tarjouksessa myös. Voi kytätä punalaputettuja. Kerralla isompi annos keittoa, herkuksi puuroa kiisselin kanssa.
        Murukastike ja perunaa, voi lämmittää mikrossa jos tekee son satsin.
        Nämä helppoja.


    • Anonyymi

      Minä ainakin syön monipuolisesti ja ostan vielä vitamiinit päälle. Rahaa menee monta sataa kuukaudessa, mitään ei jää säästöön, hyvä kun riittävät.
      Auto on, puhelimet on, nettiyhteys, tietokone, monenlaista kulua.
      Ruoka on kallista, kävelyetäisyydellä vain kmarket, auto on, sillä voi mennä muihinkin kauppoihin.
      Miksi kaiken täytyy olla niin kallista? Edes päihteitä ei käytetä meillä ja silti rahat menee.
      Miten pystyy kuluttamaan vähemmän, en tajua, olen yrittänyt mutta ei meinaa onnistua.

      • Anonyymi

        Et kauheen köyhä ole kun varaa pitää autoa heh hyvä provo tiukasta tilanteesta.


    • Anonyymi

      Tosi köyhät eivät kirjoittele köyhyyspalstalle, koska heillä ei ole varaa nettiin ja älypuhelimeen. Ehkä heillä ei ole edes asuntoa missä kirjoitella.

      • Anonyymi

        Juuri Turussa löydettiin mies, joka oli asunut monta vuotta metsässä, hänkin oli käynnyt kirjastossa lataamassa kännykkänsä. Kännykässä tosin ei ollut sim-korttia, koska hän oli käyttänyt kännykkää vain radiona. Ja ilman sim-korttiakin kännykällä voi soittaa hätäpuheluita.
        https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006376967.html

        Suomessa ei kukaan joudu oikeasti asunnottomaksi sen vuoksi, etteikö yhteiskunta auttaisi. Nämä ihmiset jäävät ihan muista syistä yhteiskunnan ulkopuolelle. Autoin viime vuonna kesällä yhden tälläisen "pesästään" pudonneen omaan asuntoon ja yhteiskunnan apujen piiriin. Tässäkin tapauksessa kyse mielenterveys- ja peliongelmista, ei ollut päihdeongelmaa. Ei vain osata hakea apua ja avun saisi varsin helposti, jos sitä vain osaisi hakea.


    • Anonyymi

      Toimeentulotuki yksinasuvalle 500eur kk ja 8 eur varattu ruokaan per päivä niin hölmöläisiä ihmiset jotka eivät tuota noudata.

      • Anonyymi

        Hö höpö 500e...hehhhheee....


    • Anonyymi

      Eiköhän ihan provoa ole makaroni jutut ,en ikinä ota tän sivun juttuja tosissaan enkä vedä herneitä nenää. Täähän ei edusta kaikkien mielipiteitä. Itse olen tavallaan köyhä,mutta on mulla tv,pesukoneet,mikro ,kalusteet ,ruokaa. Rahaa ei aina hirveästi ole. Käyn ruokajonoissa, kerään tölkkejä. Saan niitä myös naapureilta,jotka juo reilummin eivätkä kehtaa tyhjiä viedä kauppaan. En tiedä mikä siinä noloa. Lihavuusjutut on typeriä. Lihavuus ei ole vain köyhien riesa. Itse hieman ylipainon puolella noin kymmenen kiloa ehkä.

      • Anonyymi

        Provojahan täällä on noista aloituksista ainakin suurin osa. Tosin työni ja yhteistyökumppaneideni kanssa törmätään aika usein sellaisiin, jotka eivät osaa yhtään mitään, ei sitten mitään. Nettiä ovat oppineet sen verran käyttämään, että saavat sillä vain lisää vaikeuksia itselleen. Pizzaa osaavat käydä kaupasta ostamassa ja sen pystyvät lämmittämään mikrossa juuri ja juuri. Eräskin oli syönnyt pelkkiä lihapiirakoita 15 vuotta!

        Viimeisin juttu oli, kun asiakas ei osannut laittaa lainkaan ruokaa, ei keittää edes niitä makaroneja joita diakonit toivat. Ei osannut pedata sänkyä, ei ollut lakanoita, äiti oli aina hoitanut nämä asiat. Ei osannut käydä hakemassa ruoka-apua. Oli kuitenkin päältä katsoen, kuin kuka hyvänsä meistä hajua lukuun ottamatta, koska pyykinpeseminen ei onnistunut, kun ei osannut käyttää pesukonetta ja pesulaan ei ollut enään varaa. Rahat oli pelattu netissä.


    • Anonyymi

      Kyl makaroonilaatikkoo kannattaa syödä, on halpaa ja rahaa jää sitten muuhun elämiseen.

    • Anonyymi

      Olisi kiva saada tähän esimerkkiaterioita kaverilta, joka kertoo syövänsä useita aterioit ayhteishintaan 1 €/päivä!

    • Anonyymi

      Niin, olis kiva nähdä ne halvat ruokalistat ja halvat ostoskuitit euron ruuat päiväksi jne. Aika pienet annokset ihmiset sitten syö, jos eurolla päivässä selviää.
      Meikäläinen ainakin tarvitsee pari-kolme kertaa päivässä jotain syötävää.

      • Anonyymi

        Onhan tänne aika monta kertaa ne ateriat lueteltu, mitkä 1€ saa päivässä, 5 ateriaa päivässä sillä saa. Ei ruoka kallista ole!

        Käy lainaamassa kirjastosta joku halparuoka keittokirja, missä aterian annoksen hinta 0,20€, niin saat sinäkin 1€:lla 5 ateriaa päivässä. Ei ole kovin vaikeaa mennä kirjastoon ja lainata keittokirja!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe