1. kirje Timoteukselle 6:17 Varoita niitä, jotka tässä maailmassa ovat rikkaita, etteivät he ylpeilisi eivätkä panisi toivoaan epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan, joka antaa kaikkea runsain mitoin nautittavaksemme. 18 Kehota heitä tekemään hyvää, keräämään rikkaudekseen hyviä tekoja ja jakamaan anteliaasti omastaan muille.
Mutta te rikkaat - voi teitä! Te olette jo onnenne saaneet.
6
84
Vastaukset
Tällä palstalla tuo tulkitaan niin, että antaa toki tulee... Patmokselle.
Tässäkin eroaa Paavalin käsitys Jeesuksen käsityksestä.
- Anonyymi
Kuis se eroaa? Eikös Jeesuksen luo tullut kerran juoksujalkaa muuan rikas nuori mies joka polvistui hänen eteensä ja anoi päästä Jeesuksen opetuslapseksi. Jeesus vain nauroi, että helpompaa kamelin luikahtaa neulansilmästä läpi kuin rikkaan päästä taivaaseen. Sitten hän kehotti rikasta nuorukaista myymään omaisuutensa ja jakamaan rahat köyhille. Nuorukainen pettyi kovasti ja lähti pois. Muut opetuslapset kysyivät Jeesukselta mikä on sitten heidän osansa kun he ovat luopuneet kaikesta lähteäkseen seuraamaan häntä. Siihen Jeesus vain toteaa että silloin heitä todella odottaa suurin aarre taivaassa.
Anonyymi kirjoitti:
Kuis se eroaa? Eikös Jeesuksen luo tullut kerran juoksujalkaa muuan rikas nuori mies joka polvistui hänen eteensä ja anoi päästä Jeesuksen opetuslapseksi. Jeesus vain nauroi, että helpompaa kamelin luikahtaa neulansilmästä läpi kuin rikkaan päästä taivaaseen. Sitten hän kehotti rikasta nuorukaista myymään omaisuutensa ja jakamaan rahat köyhille. Nuorukainen pettyi kovasti ja lähti pois. Muut opetuslapset kysyivät Jeesukselta mikä on sitten heidän osansa kun he ovat luopuneet kaikesta lähteäkseen seuraamaan häntä. Siihen Jeesus vain toteaa että silloin heitä todella odottaa suurin aarre taivaassa.
Minun mielestäni Jeesus painotti mammonan ja lähimmäisen rakkauden puuttumisen tuhoisuutta, Paavalille seksi oli pahin synti, jopa sarjamurhaa pahempi.
- Anonyymi
sage8 kirjoitti:
Minun mielestäni Jeesus painotti mammonan ja lähimmäisen rakkauden puuttumisen tuhoisuutta, Paavalille seksi oli pahin synti, jopa sarjamurhaa pahempi.
"Paavalille seksi oli pahin synti"
Vaikka Paavali eli itse naimattomana ja kehotti muitakin elämään, niin hän ei kuitenkaan kieltänyt ketään menemästä naimisiin jos joku niin halusi tehdä. Sinun kannattaa lukea kotiläksynä Paavalin kirjeet niin ymmärrät paremmin mistä puhut. Itse tiivistäisin Paavalin opetuksen näin:
Kaikki on luvallista, mutta kaikki ei ole hyödyksi. Kaikki on luvallista, mutta kaikki ei ole rakentavaa. Kenenkään ei pidä etsiä omaa etuaan vaan toisen parasta, sillä kaikista tärkein on pyyteentön lähimmäisen rakkaus.
- Anonyymi
Jos minä teen kakaran sattumalta, en voi tietää mikä syntyy ja tuhoaako hän perintöni.
Puhdasta kylmää totuutta on, että tarvitsee valita puoliso oikein.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354463- 553065
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462958- 302763
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3412685Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82665- 382339
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542085- 51981
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461703