Käytetyn Hondan ostaminen, kannattaako?

Anonyymi

Kiikarissa 30 tuhatta ajettu vm. 2016 autolliikkeessä oleva hr-v. Epäilyttää kun on liikkeen Ruotsin tuonti. Kannattaako katsoa Suomi-autoa ennemmin? Tuo vain kiinnostaa koska on varusteita ja vielä väriäkin myöden juuri mieleinen. Kaveri sanoi että ruostesuojaus pitäisi huomioida ja että tuskin on tuontiautoa suojattu. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon vähän ajettua käytettyä Hondaa (hr v) ostaessa?

24

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa kaikki on tuontiautoja, paitsi Uudenkaupungin mersut. Ruostesuojauksen joutuu jokainen teettämään halutessaan. Laita sellaiset ostohousut jalkaan että voit polvistua näkemään alustan. Voit tehdä suojauksen tai teettää. Jos huoltokirja on aukoton, Honda on varma. Siinä on Pohjoismaan talvi varusteet varmaankin koska ruotsista tuotu. Saksan tuonnissa ei aina ole.

      • Anonyymi

        Mikset osta uutta ? Me saatiin loistava tarjous ilmaisella talvipaketilla ja 0 korot ja kulut,Siinä paljoa vanhaa tarvinnut miettiä..


    • Anonyymi

      Kannattavaa millä tavalla?

      Taloudellisesti? No ei.

    • Anonyymi

      Jos suojausta ei ole tehty niin onko jo liian myöhäistä, kun on kuitenkin 3 vuotta vanha auto? Lisälämmitintä ei ole joten lohkolämmitin täytyisi asentaa. Muuten on penkinlämmitykset sun muut. Itse en ymmärrä autoista mitään, toista omaa autoa olen ostamassa.

      Siinä mielessä kysyin että olisiko parempi ostaa auto jonka ensimmäinen omistaja on ollut Suomessa?

      • Anonyymi

        Itse tein tänä keväänä 9 vuotta vanhaan Accordiin, pohjamuovien alla oli pintaruostetta ja taka-akselissa. Hiekkapuhallus ja maalaus 170e teetetty, ruoste suoja aineet n. 100e ja itse laitto. Omalla ajalle en laske hintaa. Se että kannattaako se? Ei uuteen autoon jos varmasti vaihdat sen 3-4 vuoden kuluessa. Kannattaa jos pidät sen kauan. Ei se myöhäistä ole, ruostesuojaamot tekee myös, hinta 900e->. Se että kannattaako ostaa ns. Suomi auto, paha sanoa. Mistään käytetystä ei tiedä mikä se loppupeleissä on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tein tänä keväänä 9 vuotta vanhaan Accordiin, pohjamuovien alla oli pintaruostetta ja taka-akselissa. Hiekkapuhallus ja maalaus 170e teetetty, ruoste suoja aineet n. 100e ja itse laitto. Omalla ajalle en laske hintaa. Se että kannattaako se? Ei uuteen autoon jos varmasti vaihdat sen 3-4 vuoden kuluessa. Kannattaa jos pidät sen kauan. Ei se myöhäistä ole, ruostesuojaamot tekee myös, hinta 900e->. Se että kannattaako ostaa ns. Suomi auto, paha sanoa. Mistään käytetystä ei tiedä mikä se loppupeleissä on..

        Sitä ruostetta kun on näkymättömissä paikoissa, kuten saumoissa ja kotelomaisten rakenteiden sisällä, sitä ei enään pysäytä mikään. Ja jos siihen vedetään jämäkkä suojaus päälle, niin entistä pahemmin se ruoste siellä muhii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ruostetta kun on näkymättömissä paikoissa, kuten saumoissa ja kotelomaisten rakenteiden sisällä, sitä ei enään pysäytä mikään. Ja jos siihen vedetään jämäkkä suojaus päälle, niin entistä pahemmin se ruoste siellä muhii.

        Oikeat aineet oikeaan paikkaan. Oikein tehty ruosteenestokäsittely hidastaa tehokkaasti ruosteen etenemistä ja sen voi tehdä vanhempaankin autoon. Saumojen päälle ei vedetä paksua pohjamassaa. Rahallisesti ajateltuna siinä taas ei ole järkeä, jos myyt autosi alle kymmenvuotiaana pois. Hondalla ei ole ollut 80-luvun jälkeen ruosteongelmaa, etteikö autoa voisi pitää yli kymmentä vuotta pelkällä perus ylläpidolla. Ruosteongelmat alkavat sitten sille loppukäyttäjälle noin 15-vuoden iässä. Ruosteenestokäsitellylle autolle sitten tätäkin myöhemmin.


    • Anonyymi

      Ajan autolla noin reilu 200 tuhatta ennen kuin vaihdan jos auto toimii, eli vaihtoon menee ainakin yli 5 vuotta. Nykyisen Jazzin olen ajanut lähes loppuun eli reilu 200 tonnia.

      • Anonyymi

        Sitten suosittelen ruostesuojausta sinulle.


    • Anonyymi

      Ruostuminen on Ruotsissa ainakin yhtä suuri ongelma kuin Suomessakin. Itse asiassa Etelä-Ruotsin nollan vaiheilla kieppuva lämpötila pakottaa suolaamaan usein. Liikennemäärätkin vaativat teiden pitämistä sulina.

      Ruotsin Lapista saa melko vähän suolakurassa kylpeneen auton. Suomessa tuo ruostelinja noudattaa suurinpiirtein Pähkinäsaaren rauhan rajaa.
      Etelä-Suomi on ruostumisen suhteen samanlainen olosuhteiltaan kuin Tukholman seutukin.

      Omituista luulla ettei muualla kuin Suomessa suolata teitä. Saksassakin pistetään suolaa ja paljon teihin!

      • Anonyymi

        Joo ja Venäjällä pysyy tiet märkinä - 26 pakkasellakin, autoa saa "hinkata" puhtaaksi sen jälkeen.


    • Anonyymi

      Suomi-auton, siis Suomessa ensirekisteröidyn kanssa pelaa mahdolliset takuuajan jälkeiset maahantuojan vastuut ilman ongelma. Ainakin paremmilla merkeillä.
      Ruostesuojausta ei missään ole jos ei eka omistaja ole teettänyt. 3 vuotta vanhaan sitä ei enään kannata tehdä. Ehkä öljykäsittely voi hidastaa ruostumista.
      Tuossa on sitten lämmityksen säätimet kosketusnäytöllä mikä ei toimi hanskat kädessä. Ikävä ominaisuus talvella.

    • Anonyymi

      HR-V taitaa olla pohjastaan niin eräänlaisella "huovalla" suojattu, ettei itse pohjaa pääse näkemään. Sama juttu sisälokareitten kohdalla; "huopaa".
      Mutta eiköhän nykyautot kestä sen enempiä hitsailematta sen 200 tkm nyt ainakin.
      Oman HR-V:n ruostesuojautin uutena.

      • Anonyymi

        Ja kun se huopa vettyy suolavedellä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun se huopa vettyy suolavedellä...

        Jep. Sitten varmasti ruostuu


      • Anonyymi

        Eiköhän ne pohjamuovit ole muovia. Britanniassa suunnitellussa edellisen mallin Civicissä oli 'huopaa' lokasuojissa, muttei kai siinäkään pohjassa?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vettä imevää materiaalia. Kestää sen mitä pitää.

        Onko kellään tarkempaa tietoa, mitä tuo huopamainen aine on? Taitaa olla monessa muussakin autossa esim. sisälokareissa. Eristänee varmaankin ääntä, mutta onko muuta etua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kellään tarkempaa tietoa, mitä tuo huopamainen aine on? Taitaa olla monessa muussakin autossa esim. sisälokareissa. Eristänee varmaankin ääntä, mutta onko muuta etua?

        Se etu siitä on, että imee itseensä vettä ja edes auttaa ruostumisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se etu siitä on, että imee itseensä vettä ja edes auttaa ruostumisessa.

        No se nyt riippuu auton omistajasta.Jos pesee ja puhdistaa ne kaaret muutaman kerran vuodessa niin kyllä kestää,mulla olleet noi huopalokarit harrastepelissä ja ruostetta ei missään,Civic 2004..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se etu siitä on, että imee itseensä vettä ja edes auttaa ruostumisessa.

        Tuo "huopa" on jotain muovimaista ainetta. Eipä tunnu vettyvät, mutta eristää ääntä ja suojaa kiveniskuilta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe