Meillä on ollu elämäni vaikein vuosi, isäni kuoli helmikuussa ja tässä kuussa haudattiin anoppi. Mieheni kanssa ollaan työttömiä ja minulla on selän kanssa ongelmia joten olen sairaslomalla.Meillä on 2 tyttöä jotka opiskelevat . Asutaan vuokra asunnossa kaupungin laidalla ja vuokra on korkea sijainnin takia koska palvelut pitää olla sairateluni takia lähellä,autoa meillä ei ole. Joulu tulossa ja tän surun ja ahdingon keskellä ei joulu nyt tunnu miltään mutta tyttöjen takia haluaisin jotain pientä edes laittaa ja heitä piristää mutta ei yksinkertaisesti ole rahaa edes ruokaan saati mihinkään ylimääräseen, kaikki apu otetaan vastaan,omat voimat on nyt loppu. Yv voidaa jutella lisää!
Jouluapua19
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö opiskelevilla tyttärillä ole sen vertaan inhimillisyyttä, että auttavat teitä?
Minä olen ollut työssä ja saanut vähän palkkaa jo 15-vuotiaasta.
Maksoin oman kouluni menot ja autoin myös omaa perhettäni.
Jo on kumma, että nuorille ihmisille täytyy hankkia kalliita vaatteita,
tekniikkaa ja ajanvietettä. Näen jatkuvasti nuoria koululaisia kaupoissa apuna.
Heille avautuu jo 15-vuotiaasta paljon työmahdollisuuksia - enemmän kuin minulle!
Selkäsärkyisenä minun isoäitini ompeli, kutoi, teki käsitöitä.
Internetissä on massoittain neuvoja, mitä voi itse valmistaa.
Jos on taloudellisesti piukkaa, niin silloin on perheenjäsenten alettava
rohkaisemaan toisiaan, eikä vaatimaan sitä, mihin ei ole varaa!
Opeta tyttäresi myötätuntoisiksi, ahkeriksi ihmisiksi;
sen voit tehdä selkä kipeänäkin sängynpohjasta! - Anonyymi
Ota yhteyttä seurakuntasi diakoniin, hän osaa auttaa ja koordinoida avuntarvettanne oikeaan osoitteeseen, ellei itse pysty auttamaan.
Onhan se rankkaa, että menettää läheiset, minullakin isä kuoli vuosi sitten ja sieltä tuli pieni perintökin. Joten varmaan teillekin tulee pientä perintöäkin, sekin helpottaa elämäänne. - Anonyymi
Hei aloittaja, hae MLL:n Hyvä Joulumieli -avustusta, se on noin 70 €. Tietääkseni sosiaaliviraston kautta haku, netistä löytyy varmaankin enemmän tietoa.
- Anonyymi
Myös diakonin kautta.
- Anonyymi
Hieman taas haiskahtaa trollilta... Vaan jos teillä oikea tilanne, niin hae EU-ruoka-apua, sitä saa JOKAISELLA paikkakunnalla. Lisäksi seurakunnan diakonilta saa apua muutenkin, mm. Kelan tukianomusten tekemiseen.
Paikalliselta työttömien yhdistykseltä voi myös saada apua, olettehan te molemmat työttöminä.
Jouluruoka on kuitenkin aika edullista raaka-aineiden puoleen, jo muutamalla kymmenellä eurolla tekee suuremmallekin perheelle jouluruokaa. Lanttu- , peruna- ja porkkanalaatikot on edullisia tehdä itse, kun raaka-aineet ei maksa mahdottomia. Meilläkin opiskelevat tyttäret tekevät joulupöytään kaikki laatikkoruuat.
Joulukinkkuja saa erilaisilla lahjakorteilla, tuolla jo mainittiin MLL:n 70€ lahjoitus. Joulukinkku ostaen ei ole myöskään kovin kallis, jouluksi ehtii hyvin keräämään vaikka pantillisia pulloja ja tölkkejä sen verran, että niillä ostaa joulukinkun. Jos asutte kaupunkin laitamilla, on mahdollisuus hyvin panttien keräämiseen ainakin miehelläsi, jos sinä et selkäsi vuoksi voi kerätä. Minäkin selkävaivaisena keräilen iltalenkillä pantillisia pulloja ja tölkkejä, ei kovin pitkää lenkkiä tarvitse tehdä, kun on muovikassillinen pantteja.
Sitten teillä on tulossa anopin perunkirjoitus, siinä voitte säästää todella paljon, kun teette itse perukirjan, malleja löytyy netistä, joita muokkaamalla saa tehtyä ilmaiseksi perukirjan. Jos omaa tulostinta ei ole, niin kirjastossa voi tulostaa sen valmiin perukirjan. Tein isäni perukirjan alkuvuodesta ja hoidin sen verottajalle, maksoi käytännössä vain virkatodistukset ja postimerkit, kuluja vain muutamia kymppejä, kun tulostimen värit laskin vielä mukaan.
Kyllä te selviätte, kun mekin selvittiin tosi vaikeasta vuodesta!- Anonyymi
Muistithan myydä perunkirjoituksia viikonloppuisin kauppojen parkkipaikoilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistithan myydä perunkirjoituksia viikonloppuisin kauppojen parkkipaikoilla?
Ehe ehe.... Teen kyllä perunkirjoituksia lähipiirille, ei niitä tarvitse edes alkaa kaupittelemaan. Olet ilmeisesti niin töppö itse, että et osaa tehdän mitään :D Kyllä köyhä voi paljon tehdä itsekin elämänsä parantamiseksi, vaikka sitten myymällä tekemiään leivonnaisia tai linnunpönttöjä marketin parkkipaikalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehe ehe.... Teen kyllä perunkirjoituksia lähipiirille, ei niitä tarvitse edes alkaa kaupittelemaan. Olet ilmeisesti niin töppö itse, että et osaa tehdän mitään :D Kyllä köyhä voi paljon tehdä itsekin elämänsä parantamiseksi, vaikka sitten myymällä tekemiään leivonnaisia tai linnunpönttöjä marketin parkkipaikalla.
Hae eu kassiruokaa. Hernaria,puuroo,hapamkprppua,lihapurkku
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hae eu kassiruokaa. Hernaria,puuroo,hapamkprppua,lihapurkku
Pönttö mikä pönttö...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos tuosta tiedosta perunkirjoituksista. Minä kun puuhailen "kuolinsiivousta" mökissäni, että perillisillä olisi helpompaa tulla mökkiin. ;-D
En halua sirottaa suolaa kenenkään haavoihin, mutta työttömillä on aikaa enemmän kuin työssä käyvillä. Monet kykenevät käyttämään aikansa merkityksellisesti kehittäen kykyjään ja hankkien tietoja ja taitoja.
Minä olen pilannut lapsena selkäni isossa perheessä äitini piikana osallistuen naisen raskaisiin töihin äitini vertaisena työjuhtana.
Lisäksi oli muita raskauttavia olosuhteita ja sairauksia, jotka eivät estäneet kehittämästä omatoimisesti tarvitsemiani kykyjä.
Yhteiskunta muuttuu koko ajan ja sitä on seurattava vaikka ontuen perässä.
Nyt on menossa uuden tekniikan opettelu yksin tuhertaen ilman opiskelevien lasten apua ja kykyjä. Selkäsärkyisenä sekin menee istuen, maaten ja seisoen vaihtelevasti.
Kauppojen alelaarit ovat vielä riittäneet minun muonikseni, koska kerään luonnosta paljon syötävää. Metsästä saa jopa talviseen aikaan paljon hyödyllistä.
Tukkimiehet ja muut metsässä työskentelijät tietävät.
- Anonyymi
Onko kaupungin laitamilla kovat vuokrat? Luulis niissä faveloissa olevan aika halpaa asumista ja saa kaikki mahdolliset tuet vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433384Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan162555Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3722488Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811720- 861385
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541070SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs69966- 74915
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.25742Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4694