Espoon Kilon koulun läheltä löytynyt muovipullopommeja

Anonyymi

No mikäs nyt Espoon Kilon " nuorukaisia " vaivaa, kun pitää noita syövyttävää ainetta sisältäviä pommeja viedä koulun lähelle. Että silleen. Iltalehti/ Iltasanomat.

19

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tekemisen puutetta ja liian lievät seuraamukset perseilystä. Puutteellinen ymmärrys seuraamuksista.

      Kouluissa opetusmateriaaliksi kuvaa siitä, mitä muovinsirpale tekee silmälle ja millaista ihovauriota kasvoihin aiheuttaa voimakas lipeäliuos.

      Osin tässä on tietenkin syynä ilotulitekielto. Ennen paukuttelu tehtiin oikeiden räjähdysaineiden eli käytännössä "tykinlaukausten" voimalla mutta sitten ne kiellettiin. Muistan että 80 - luvulla muovisten postilaatikoiden räjäyttely tykinlaukauksia käyttäen oli jokavuotinen uudenvuoden ympäristöön liittyvä nuorison harraste.

      Nykypaukuttelusta aiheutuva haittamäärä on paljon vähäisempää kuin mitä aikanaan itse koimme.

      • Anonyymi

        Ei ole sua järjellä liikaa kiusattu.


    • Anonyymi

      Tekijät ovat housuunsa paskovia räkänokkakakaroita, jotka eivät ymmärrä elämästä mitään. Hävettäisi olla tuollainen ajattelemaan kykenemätön pentu tai muuten älyllisesti erittäin alamittainen tyhmyyksien tekijä.

      • Aikanaan räjähtämätön tykäri ei ollut ongelma. Se ei itsestään räjähtänyt seuraavana aamuna paikalle saapuneen pikkulapsen naamalle.

        Nämä korvikepaukut sen sijaan jäävät suutareina aiheuttamaan kaikille vaaraa.

        Palauttakaa kloraatti eli fläsh-sekoitukset sallituksi aineeksi ilotulitteissa niin päästäisiin tästä ongelmasta. Joka leffa on täynnä räjähteitä ja räjähdyksiä samaan aikaan kun ulos lähtevälle lapselle aletaan laittaa kypärää päähän ettei se kaatuessaan vaan satuta itseään. Jos ei koskaan kolhi itseään eikä näe varoittavia esimerkkejä niin ei myöskään opi.


      • Anonyymi
        Äyh kirjoitti:

        Aikanaan räjähtämätön tykäri ei ollut ongelma. Se ei itsestään räjähtänyt seuraavana aamuna paikalle saapuneen pikkulapsen naamalle.

        Nämä korvikepaukut sen sijaan jäävät suutareina aiheuttamaan kaikille vaaraa.

        Palauttakaa kloraatti eli fläsh-sekoitukset sallituksi aineeksi ilotulitteissa niin päästäisiin tästä ongelmasta. Joka leffa on täynnä räjähteitä ja räjähdyksiä samaan aikaan kun ulos lähtevälle lapselle aletaan laittaa kypärää päähän ettei se kaatuessaan vaan satuta itseään. Jos ei koskaan kolhi itseään eikä näe varoittavia esimerkkejä niin ei myöskään opi.

        Ei tavallinen kansalainen tarvitse ilotulitteita. Niistä on niin lyhytaikainen ilo, mutta suuri riski ja ammattilaisten järjestämänä näytös on komeampi ja pitkäkestoisempi. Sitä paitsi ilotulitteet roskaavat ympäristöä ja vapauttavat ilmaan haitallisia aineita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tavallinen kansalainen tarvitse ilotulitteita. Niistä on niin lyhytaikainen ilo, mutta suuri riski ja ammattilaisten järjestämänä näytös on komeampi ja pitkäkestoisempi. Sitä paitsi ilotulitteet roskaavat ympäristöä ja vapauttavat ilmaan haitallisia aineita.

        Espoon ja monien muidenkin Suomen paikkakuntien nuoret ovat kanssasi eri mieltä asiasta. Loppupeleissä voi olla, että räjähteiden huono saatavuus aiheuttaa enemmän hyötyä kuin mitä haittaa tulee pullopommeista ja muista korvikkeista. Mutta se pitää muistaa että niistä korvikkeista moralisoimiselle ei kyllä oikein ole perusteita. Kun siis kaikki pelit, leffat ja uutiset ovat täynnä räjähdyksiä.


      • Anonyymi
        Äyh kirjoitti:

        Espoon ja monien muidenkin Suomen paikkakuntien nuoret ovat kanssasi eri mieltä asiasta. Loppupeleissä voi olla, että räjähteiden huono saatavuus aiheuttaa enemmän hyötyä kuin mitä haittaa tulee pullopommeista ja muista korvikkeista. Mutta se pitää muistaa että niistä korvikkeista moralisoimiselle ei kyllä oikein ole perusteita. Kun siis kaikki pelit, leffat ja uutiset ovat täynnä räjähdyksiä.

        No eiköhän ne räjähysten näkemisentarpeet tule sitten tyydytetyiksi pelejä ja leffoja katselemalla. Että silleen.


    • Anonyymi

      Jos ovat ukomaan "vahvistuksia", ei muuta kuin sormenjäljet ja dna-testit rekistereihin, potku persuuksiin, maasta ulos eikä takaisin ole paluuta. Mikään muu ei auta tämän kehityksn pysäyttämiseksi. Kotouttaminen ja sivistäminen ei ole onnistunut misään maailman maassa. Nämähän vain lisääntyvät ja opettavat tuleville lapsilleenkin temppunsa, jos heitä ei maasta ulosteta. He haluavat valloittaa maailman ja alistaa länsimaat. Siinä on heidän ainoa agendansa ja ainoa motiivinsa.

      • Anonyymi

        No kun eivät ole vahvistuksia vaan ihan kotimaisia heikkoja lenkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun eivät ole vahvistuksia vaan ihan kotimaisia heikkoja lenkkejä.

        jaa no sitten ei kiinnosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun eivät ole vahvistuksia vaan ihan kotimaisia heikkoja lenkkejä.

        Polisi ottaa sinuun yhteyttä ja kyselee tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun eivät ole vahvistuksia vaan ihan kotimaisia heikkoja lenkkejä.

        Suosittelen kertomaan poliisille, jos tiedät tekijät. Jos jollakin on varma tieto, hän on silloin tekemisissä tekijöiden tai teon kanssa tai on silminnäkijä. Muuten ei voi olla varmuutta.

        Tai sitten on vain säälittävä trollaaja ja valehtelija, eikä silläkään tavalla pitkälle pötkitä.

        Kannattaisi oman etunsa takia pitää mölyt mahassa, jos tietoa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polisi ottaa sinuun yhteyttä ja kyselee tarkemmin.

        Tyhmyys vaivaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmyys vaivaa?

        No siellä varmaan on jo iso lauma sossutätejä paijaamassa noita poikia, ettei ne vaan pääse ahdistumaan ?


    • Anonyymi

      Pojat halusivat nähdä koulunsa Kilon kappaleina. Harrastivat fysiikan tunteja.

      • Anonyymi

        No niin, sehän vaikuttaa olevan itseopiskelua. Kyllä tuosta tulisi kunnari mitalli antaa.


    • Anonyymi

      Varmaankin on kyse uudesta, hienosta ilmiöpohjaisesta oppimisesta.

    • Anonyymi

      Onko kyseessä 1.1 syntyneet "nuorukaiset"?

    • Anonyymi

      Matut harjoittelee iskua?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe