Sähköllä, kun sopii
Autollahan on mahdollista ajaa pelkällä polttomoottorilla, hybridi-tilassa, tai pakottaa auto kulkemaan ainoastaan sähköllä niin kauan, kuin sitä riittää.
Pitäisikö lataushybridien sähkökilometrejä syynätä?
Ajotietokoneen mukaan koko poikkitieteellisen koeajon kokonaiskulutukseksi tuli 6,4 litraa satasella, tarkastuslasketun tankkauksen mukaan taas 6,6. Se ei ole mahdoton lukema isolle 218-hevosvoimaiselle autolle sekalaisessa ajossa, mutta pysyy todella kaukana luvatuista lukemista.
Lehdestä lainattua; Pistokeavusteisen hybridin kulutuksesta
14
202
Vastaukset
- Anonyymi
Saman kokoluokan itselataavilla mitattu reilun litran pienempiä kulutuksia.
- Anonyymi
Mitä hyötyä tuosta ladattavasta.
No jos ajat muutaman kilometrin päivässä niin ehkä sitte,mutta kun katsoo auton hintaa ensinnäkin..niin saman kokoluokan autoja saa paljon halvemmalla ja erotuksella ostaa monen vuoden bensat.
Se on joko itselataava tai täyssähkö. Lähinnä ajattelin auton ilmoitetun kulutuksen 2,4lit/100km ja todellisen kulutuksen eroa. HOX
- Anonyymi
Huomasin..
Ei ole vw konsernin ladattavat tätäpäivää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasin..
Ei ole vw konsernin ladattavat tätäpäivääTuohan kuluttaa siis lähes yhtä paljon, kuin minun 2L vaparibensa, joka kuluttaa rajoitusten mukaan ajaen 6,9l/100km. Hybridistä ei siis mitään oleellista hyötyä, kuten arvasinkin, kun nämä markkinoille aikoinaan tulivat. Ei se sähkökään synny sinne hybridin akkuun ilmaiseksi, vaan polttomoottori sen sinne tekee polttamalla bensaa.
- Anonyymi
HOX?
Mitä se tarkoittaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan kuluttaa siis lähes yhtä paljon, kuin minun 2L vaparibensa, joka kuluttaa rajoitusten mukaan ajaen 6,9l/100km. Hybridistä ei siis mitään oleellista hyötyä, kuten arvasinkin, kun nämä markkinoille aikoinaan tulivat. Ei se sähkökään synny sinne hybridin akkuun ilmaiseksi, vaan polttomoottori sen sinne tekee polttamalla bensaa.
Camry ja es lexus itselataavana vie vähemmän kuin tuo passat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan kuluttaa siis lähes yhtä paljon, kuin minun 2L vaparibensa, joka kuluttaa rajoitusten mukaan ajaen 6,9l/100km. Hybridistä ei siis mitään oleellista hyötyä, kuten arvasinkin, kun nämä markkinoille aikoinaan tulivat. Ei se sähkökään synny sinne hybridin akkuun ilmaiseksi, vaan polttomoottori sen sinne tekee polttamalla bensaa.
"Ei se sähkökään synny sinne hybridin akkuun ilmaiseksi, vaan polttomoottori sen sinne tekee polttamalla bensaa."
Ei Passatissa ellei kuski erikseen niin halua. Ja miksi haluaisi? Ei siinä olisi mitään järkeä.
GTEhen ladataan akut verkkovirralla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei se sähkökään synny sinne hybridin akkuun ilmaiseksi, vaan polttomoottori sen sinne tekee polttamalla bensaa."
Ei Passatissa ellei kuski erikseen niin halua. Ja miksi haluaisi? Ei siinä olisi mitään järkeä.
GTEhen ladataan akut verkkovirrallaJa sillä ladatulla sähköllä päästään mihin saakka ilman, että polttomoottori hörähtää käyntiin?...Luitkos tuota kauppalehden juttua edes loppuun?..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sillä ladatulla sähköllä päästään mihin saakka ilman, että polttomoottori hörähtää käyntiin?...Luitkos tuota kauppalehden juttua edes loppuun?..
Ja tässä se juttu, kun et itse osaa sitä kuitenkaan etsiä....
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/passat-gte-koeajossa-pienentavatko-lataushybridit-lainkaan-paastoja-vai-suositaanko-niilla-vain-kalliiden-autojen-hankintaa/b160e645-d299-4012-b2c7-796bafb46c24 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Camry ja es lexus itselataavana vie vähemmän kuin tuo passat.
Todista väitteesi. Ai jaa että et pysty.
- Anonyymi
Mercedes benz myy c sarjalaista ladattavaa hybrid dieseliä jossa 1.3L yhdistetty kulutus wltp ja 34g co2
Vuotuinen vero 600eur
Voi ajella sähköllä - Anonyymi
Kuka on " luvannut" jotain kulutuslukemia ? Ota vähän asioista selvää.
- Anonyymi
Kuski pystyy valitsemaan ajetaanko bensalla vai sähköllä? Bensaa ei mene ollenkaan jos ajetaan sähköllä? Eiköhän kulutuskin ole silloin 0 l/100km.
Toisaalta bensaa saa menemään vaikka litran per kilsa jos sudittaa donitseja.
Polttoaineen kulutus riippuu täysin ajotavasta, autosta, ajettavasta matkasta latausten välissä muista tekijöistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701429
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3241032- 43875
- 38722
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html156710- 43652
- 52561
- 116558
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528548Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44521