Mitäpäs tuumaatte?

Anonyymi

Mitä ateismi merkitsee sinulle?

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rehellisyyttä ja totuuteen pyrkimistä, omien kuvitelmien jatkuvaa kyseenalaistamista.

    • Anonyymi

      Ateismi minulle (en puhu kaikkien ateistien puolesta) on järkiperäisyyttä.

      Ihminen käy tunteella, mutta jos järkeen perustuva kritiikki sammutetaan seuraa kamaluuksia. Mikä on raja sille, mihin ollaan valmiita uskomaan, jos väitteiltä ei vaadita järkiperäisiä perusteluja?

      Perustelemattomia väitteitä on rajattomasti: Ihmisellä on sielu. Homous on syntiä. Juutalainen rotu pitää eliminoida, tai se rappeuttaa koko ihmiskunnan. Mihin vedetään raja, jos sitä ei vedetä rationaalisin perustein?

      • Anonyymi

        Miten mahtaa olla IQ laita vai väitätkö, että mitä debiilimpi sen parempi.
        Asiahan on näin, jos teet itse rahaa näillä vajakeilla.


    • Anonyymi

      Olisiko elämä / maailma parempi ilman tunteita?

      • Anonyymi

        Minulla ei ole tunteita ja pärjään ihan hyvin, enkä ole muille haitaksi.


      • Anonyymi

        Kuka on ilmaissut haluavansa tunteiden katoavan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on ilmaissut haluavansa tunteiden katoavan?

        Voi palvoa paremmin Jumalaa kun kieltää oman luontonsa ja siihen kuuluu tunteet.


    • Anonyymi

      Normaalia tervettä järkeä. eli loogista ja kriittistä ajattelemista. Sitä että ei usko mihinkään perusteettomiin väitteisiin joista ei ole mitään todisteita. Rahatkin pysyvät tallessa, koska minua on koko lailla mahdotonta huijata, vaikka moni on kyllä yrittänyt.

    • Oikeastaan vain sitä, etten enää usko Jumalaan. Ateismi on niin kapea sektori maailmankuvassani, etten näe tarpeelliseksi määritellä itseäni sitä kautta.

      • Anonyymi

        Mikä saa sinut käymään tällä palstalla?


    • Anonyymi

      Täsmälleen samaa kuin ajoulupukki-ismi.

    • Anonyymi

      Eipä isommin mitään. Ei näy jokapäiväisessä elämässä oikeastaan mitenkään. Olisi oikeastaan surullista jos elämänsä sisältöä ja mielekkyyttä ei voisi muuten arvioida ja ylläpitää kuin teismi/ateismi-luokittelun sisällä.

    • Anonyymi

      Ateismi merkitsee minulle Jumalan murhaa. Jumalahan rakastaa kaikkia niin, että maa tärisee!!!

    • Anonyymi

      Ateismi on luonnollinen olotila ei se mitään merkitse.

      EN yksinkertaisesti usko mihinkään kehitysvammaisten tarinoihin.

    • Merkitsee sitä ettei uskota jumaolentoihin, eikä merkitse mitään muuta..

    • Anonyymi

      Minulle ateismi on termi joka tarkoittaa eri asiaa kuin antiteismi.

    • Anonyymi

      Eipä se ateismi juuri vaikuta elämääni, mutta se on osa maailmankatsomustani. Siihen ei kuulu jumalia (eikä muutakaan yliluonnollista). Minusta jumalat ovat mielikuvitusolentoja eikä niitä tarvita mihinkään.

      Raamattu on satua

    • Anonyymi

      Ateismi merkitee minulle aikuisuutta.

      • Anonyymi

        Vähän sama minulla. Keskenkasvuisena uskoin, mutta joskus 16-17 vuotiaana alko uskon kulissit kaatua.


      • Anonyymi

        Hyvin sanottu. Uskovat ovat mieleltään lapsia, jotka kaipaavat vanhempinakin äidin tai isän syliin. He eivät osaa tai halua ottaa vastuuta omasta elämästään.


    • Anonyymi

      Sitä, että eletään hyvää ja tervettä elämää ilman jumalia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe