Lasten oikeudet eivät toteudu aborttilaissa, mitä kirkko tekee?

Anonyymi

Periaate 4

Lapsen tulee saada nauttia sosiaalista turvaa.
Hänen tulee saada kasvaa ja kehittyä terveenä.
Lapsen ja hänen äitinsä on sen vuoksi saatava erityistä hoitoa ja huolenpitoa siihen luettuna asianmukainen hoito ENNEN ja jälkeen synnytyksen.
Lapsella tulee olla oikeus asianmukaiseen ravintoon, asumiseen, virkistykseen ja lääkintähuoltoon.

31

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      YK on ristiriitainen järjestö.

      • Anonyymi

        Niinpä. Itse toteavat, että lapsen oikeudet alkaa jo ennen syntymää mutta silti kannatavat näiden lasten tappamista.


    • Tää on taas näitä usko.vaisen ja kumppanien valheellisia "evankeliointeja."

      • Anonyymi

        Missä sanotaan, että täällä pitää evankelioida? Evankeiloitko sinä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä sanotaan, että täällä pitää evankelioida? Evankeiloitko sinä?

        Kirjoitetaan "evankelioitko", usko.vainen.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kirjoitetaan "evankelioitko", usko.vainen.

        Sä oot niin helppo ;DDDDDDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä oot niin helppo ;DDDDDDDDD

        Helppo ja yksinkertainen.......


    • Suomi on lapsille kaikkein parhaita maita maailmassa, joten ehkä ne oikeudet on meillä sitten osattu priorisoida oikein. 👍🏼

      Myös sitä ajatusta, että äidin oikeudet ovat lähtökohtaisesti painavammat kuin hänessä elävän alkion tai edes sikiön, kannattaa murskaava enemmistö ihmisistä niin meillä kuin muuallakin kehittyneimmissä länsimaissa.

      • Anonyymi

        YK:n mukaan lapsi on LAPSI myös enne syntymäänsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        YK:n mukaan lapsi on LAPSI myös enne syntymäänsä.

        Lapsi voi toki olla enne, en sitä voi kiistää. Erittäin hyvin on Suomessa kuitenkin lasten asiat hoidettu lähes kaikkiin muihin maihin verrattuna.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Lapsi voi toki olla enne, en sitä voi kiistää. Erittäin hyvin on Suomessa kuitenkin lasten asiat hoidettu lähes kaikkiin muihin maihin verrattuna.

        Kuollut lapsi on sinulle hyvin hoidettu lapsi.


      • Anonyymi

        Oletkos koskaan kuullut ja ajatellut, että enemmistö voi olla väärässä.
        Muuan asiantuntija (nimeä en muista) väitti, että enemmistö on aina väärässä.
        Siihen on helppo todeta, että enemmistöllä on harvoin tarvittavaa tietoa asioista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuollut lapsi on sinulle hyvin hoidettu lapsi.

        Suomessa on olematon lapsikuolleisuus, usko.vainen. Sillon kun sinun niin sanotut arvosi olivat paljon kovemmassa kurssissa, penskojakin kuoli kuin kärpäsiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletkos koskaan kuullut ja ajatellut, että enemmistö voi olla väärässä.
        Muuan asiantuntija (nimeä en muista) väitti, että enemmistö on aina väärässä.
        Siihen on helppo todeta, että enemmistöllä on harvoin tarvittavaa tietoa asioista.

        Tietysti tuossa voi olla perää. Ei vain ole keksitty kokonaisuutena parempaakaan tapaa hallita kuin että enemmistön kannasta lähdetään liikkeelle, ja hyvin perustavissa asioissa sen enemmistön pitää sitten olla hyvin suuri.

        Ja jos enemmistö on väärässä, se ei suinkaan kerro mitään siitä mikä vähemmistöistä olisi oikeassa, jos on mikään. Useimmat asiathan eivät ole mustavalkoisia kahden vaihtoehdon kysymyksiä.


    • YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa on ristiriita äidin ja sikiön oikeuksien välillä, ja nykykäytäntö on, että äidin oikeudet omaan ruumiiseensa yliajavat sikiön ihmisoikeudet. Tätä käytäntöä kannattaa ylivoimainen enemmistö sivistysvaltioiden väestöstä.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Maternal-fetal_conflict

      • Anonyymi

        Mitä luulet, kannattaako abortoidut lapset tuota sinun "sivistystäsi"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä luulet, kannattaako abortoidut lapset tuota sinun "sivistystäsi"?

        Mistä päättelit, että se on minun sivistykseni?

        En ryhdy spekuloimaan asialla. Odotan, että sikiöiden keskuudessa suoritetaan riittävän kattava haastattelututkimus, ja ilmoitan kantani kysymykseesi sen jälkeen.


    • Anonyymi

      Abortti on murha. Ilman aborttia lapsi jatkaisi jo alkanutta elämäänsä myös äidin kohdun ulkopuolella. Lapsi, elävä ihminen, ei ole tässä suhteessa "äidin omaisuutta".

      Joka ajattelee syntynyttä ihmistä jonkun toisen omaisuutena, esineellistää "heikomman" ihmisen, kannattaa orjuuden ajattelua ja jossa isäntä / emäntä on / oli oikeutettu vaikka tappamaan hänelle hyödyttömän, kelvottoman orjansa.

      Kyse on toisesta, itsenäisestä ihmisestä, ei kuolleesta lelusta ja jolla on oikeus jatkaa jo alkanutta itsenäistä elämäänsä. Mitä luulette lapselle tapahtuvan abortin jälkeen? Lääkärin käsissä on pieni, kitisevä, elävä ihminen. Mitä hänelle nyt tapahtuu? Elävänä polttouuniin? Elävänä roskiin? Vai tapetaanko hänet ensin? Mutta... eihän esinettä voi tappaa? Jos sen tappaa, tunnustaa, että kyseessä on elävä ihminen. Niinpä...

      Abortin tehnyt kylmä, tunteeton, rakkauteen kykenemätön "äiti" tuskin ajattelee asiaa näin pitkälle. Pääasia, että pääsi häntä lihottaneesta, inhottavasta elukasta eroon.

      • Anonyymi

        Abortti ei ole murha, koska murha määritellään laissa.

        On osoittautunut että aborttien laillistaminen ja ehkäisyvalistus ovat parhaita keinoja aborttien vähentämiseen.

        Mitä keinoja sinä käyttäisit? Muita kuin syyllistämistä, haukkumista ja herjaamista? Tiesitkö muuten että nuo ovat syntejä, josta jumala ei tykkää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abortti ei ole murha, koska murha määritellään laissa.

        On osoittautunut että aborttien laillistaminen ja ehkäisyvalistus ovat parhaita keinoja aborttien vähentämiseen.

        Mitä keinoja sinä käyttäisit? Muita kuin syyllistämistä, haukkumista ja herjaamista? Tiesitkö muuten että nuo ovat syntejä, josta jumala ei tykkää?

        Murhassa ja tapossa anastetaan aina jonkun henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Murhassa ja tapossa anastetaan aina jonkun henki.

        Se, että "laki" sanoo jotain, ei muuta tosiasiaa itse teon olemuksesta.

        Toisen ihmisen tarkoituksellinen ja harkittu elämän riistäminen, on määritelty murhaksi. Tappo on hetkellisessä mielijohteessa tehty teko, murha on aina harkittu teko.

        Poikkeuksena vielä äidin kohdusta ulos syntymättömien ihmisten murhat: näitä kaunistellusti kutsutaan "aborteiksi"!

        Vauva on sama, elävä ihminen sekä äidin sisällä että sen ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että "laki" sanoo jotain, ei muuta tosiasiaa itse teon olemuksesta.

        Toisen ihmisen tarkoituksellinen ja harkittu elämän riistäminen, on määritelty murhaksi. Tappo on hetkellisessä mielijohteessa tehty teko, murha on aina harkittu teko.

        Poikkeuksena vielä äidin kohdusta ulos syntymättömien ihmisten murhat: näitä kaunistellusti kutsutaan "aborteiksi"!

        Vauva on sama, elävä ihminen sekä äidin sisällä että sen ulkopuolella.

        Ja vaikka kuinka taas valehtelet, niin abortti ei edelleenkään ole murha: "Tarkka murhan määrittely riippuu lainsäädännöstä" Lainaus wikipediasta.

        "Vauva on sama, elävä ihminen sekä äidin sisällä että sen ulkopuolella."

        Ei ole. Mutta en uskonutkaan että tietäisit mitään sikiön kehittymisestä.

        Mutta osaatko vastata sinulle kiusallisiin kysymyksiin?

        Mitä keinoja sinä käyttäisit? Muita kuin syyllistämistä, haukkumista ja herjaamista? Tiesitkö muuten että nuo ovat syntejä, josta jumala ei tykkää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vaikka kuinka taas valehtelet, niin abortti ei edelleenkään ole murha: "Tarkka murhan määrittely riippuu lainsäädännöstä" Lainaus wikipediasta.

        "Vauva on sama, elävä ihminen sekä äidin sisällä että sen ulkopuolella."

        Ei ole. Mutta en uskonutkaan että tietäisit mitään sikiön kehittymisestä.

        Mutta osaatko vastata sinulle kiusallisiin kysymyksiin?

        Mitä keinoja sinä käyttäisit? Muita kuin syyllistämistä, haukkumista ja herjaamista? Tiesitkö muuten että nuo ovat syntejä, josta jumala ei tykkää?

        "Lapsen ja hänen äitinsä on sen vuoksi saatava erityistä hoitoa ja huolenpitoa siihen luettuna asianmukainen hoito ENNEN ja jälkeen synnytyksen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lapsen ja hänen äitinsä on sen vuoksi saatava erityistä hoitoa ja huolenpitoa siihen luettuna asianmukainen hoito ENNEN ja jälkeen synnytyksen."

        Niin, ja mitä sitten? Eihän tuo sulje abortin mahdollisuutta pois.

        Eikä se muuta sitä tosiasiaa että täällä valehdellaan että abortti olisi murha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja mitä sitten? Eihän tuo sulje abortin mahdollisuutta pois.

        Eikä se muuta sitä tosiasiaa että täällä valehdellaan että abortti olisi murha.

        Abortti on murha tai tappo. Yhtäkaikki lapsia tapetaan vaikka heitä pitäisi suojella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abortti on murha tai tappo. Yhtäkaikki lapsia tapetaan vaikka heitä pitäisi suojella.

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abortti on murha tai tappo. Yhtäkaikki lapsia tapetaan vaikka heitä pitäisi suojella.

        ihan paskaa tällänen. jumalauta ota iso ihminen järki käteen


    • Anonyymi

      Jos hedelmöitetty munasolu on joidenkin mielestä jo lapsi, niin mitä me teemme hedelmöitysklinikkojen tuhansille hedelmöitetyille munasoluille?

      Mitä me teemme vaikkapa Laura Huhtasaaren lapsille, jotka odottavat hedelmöitysklinikalla nestetypessä pääsyä kohtuun ja elämään?

      Tuhoammeko me heidät ja jos tuhoamme, teemmekö joukkomurhan?

      ps Päivi Räsäsen mielestä noita hedelmöitettyjä munasoluja täysisi kohdella kunnioittavasti, se riittää. Mitä se tarkoittaisi? Siunaten biojätteeseen?

      • No artot ja muut, kertokaa nyt kantanne koeputkihedelmöitettyjen munasolujen suhteen. Saako ne ylijääneet ja pakastetut ihmisenalut hävittää vai ei?

        ArtoTTT voisi aloittaa:


    • Anonyymi

      Uuden ihmisen elämän alkua ei sanota lapseksi piiitkään aikaan. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin

      • Anonyymi

        Kyllä meillä vaan on aina odotettu lasta eikä sikiöö.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1812
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      463
    Aihe