kun tarkoitus on repiä vanha haava auki

Anonyymi

..se on silmitöntä pahaa mitä voi toiselle tehdä. siis kun narsisti tietää sun elämästä kipeän kohdan ja tekee saman sinulle uudelleen.. sitä ei voi enää normaaliksi kutsua. ja se sattuu helvetisti. eikä siihen kai enää tarvitse ymmärryksen riittää.

34

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mutta kun ihan samaa tehdään soittaessa auttavaan puhelimeen. Minä olen vasta alkanut toipua sellaista toimintaa kritisoidessani. Se olis tuhonnut aivot täysin.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi

Viranomaisnarsistit tekee tuota, mutta jos on kysymys jostain henkilökohtaisemmasta asiasta, jonka olet halunnut salata niin lopeta vaan salailu, se heikentää itsetuntoa.

• Anonyymi

Mulla on tosi vaikea elämänhetki yllätten mutta en enää luota puhua kenellekään auttajille.
      En usko enää ihmillisyyteensä. Enkä ikinä missään olosuhteissa suostu heille enää puhumaan.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

En tännekän enää kirjoita kun täälläkin joku koko aika koittaa sitä haavaaa repiä.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tännekän enää kirjoita kun täälläkin joku koko aika koittaa sitä haavaaa repiä.

"poiuytrfdfghj"

Ehkä se haava on tie vapauteen. Käsittele sitä itsetietoisuudella niin voi löytyä juurisyyt. Ei sitä kukaan koita repiä auki vaan se on sinulla jokin kohta tai ominaisuus tms jonka kautta reagoit asioihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä se haava on tie vapauteen. Käsittele sitä itsetietoisuudella niin voi löytyä juurisyyt. Ei sitä kukaan koita repiä auki vaan se on sinulla jokin kohta tai ominaisuus tms jonka kautta reagoit asioihin.

Kyllä repivät loukkaavila jutuillaan kuten "ei kukaan usko...." Jos itse olisi päästä varpaisiin vakavasto vammautunut ha heille alettais väittää ettei sitä uskota, sehän on pelottavaa koska se tietää sitä että mitään apua vammoihinsa ei saa ja toisekseen loukkaa ikäänkuin väitteellä että henkilä olisi muuten vaan niin kauhean outo ja kyvytön jne henkilö, Sellanen loukkaa äärimmäisesti sen jo loukkaavan vammautumisen päälle. Miten joku voi olla tuota vertaa tajuamatta ? Onko heillä itsellään aivoissaan mitään toimivaa ?

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai juurikin sen kautta koen jos siitä juuri muille kerron.

"poiuytfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai juurikin sen kautta koen jos siitä juuri muille kerron.

"poiuytfghj"

Niin he repivät sitä kohtaa juurikin sitten kuten siellä luureissa tekivät niin, että aloin jo sairastua muutenkin kuin hermostovaurioon. Mulla ei ollut rajuja traumaoireita koskaan elämässäni ennen sitä soittelua, koska mulla oli tapana vaan ohittaa tuskalliset asiat Jumalaa rukoillen, millä konstilla nyttenkin pääsen pidemmälle kuin millään haavojen repimisellä joka olis varmuudella tuhonnut täysin ajan kanssa.

"poiuytfghj"

• Anonyymi

Mulle mun hermostovauriotapahtuman kieltäminen tuntuu samalta kuin "abuse" , tuolle ei oikein ole hyvää vastinetta Suomen kielellä.
      Jos se hermostovaurioituminen kielletään, se todellinen henkilä joka olen altistuu suurelle määrälle lisää "abuse" sosiaalisesti ja emotionaaliset kokemukset tapahtuvat todellisten tapahtumien mukaisesti.

"poiuytfghjk"

• Anonyymi

"abuselle" löytyy monta hyvää vastinetta suomenkielessä. Käyttö riippuu ainoastaan kohteesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"abuselle" löytyy monta hyvää vastinetta suomenkielessä. Käyttö riippuu ainoastaan kohteesta.

No väärinkäyttö ja kaltoinkohtelu ja väkivalta jne.
        mutta tuo abuse kuulostaa mulle laajemmalle käsitteeelle kaikkea tuota kattamaan.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No väärinkäyttö ja kaltoinkohtelu ja väkivalta jne.
        mutta tuo abuse kuulostaa mulle laajemmalle käsitteeelle kaikkea tuota kattamaan.

"poiuytrdfghj"

Katsopa sanakirja. Sanalle abuse löytyy monta muutakin vastinetta kuin vain nuo mainitsemasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsopa sanakirja. Sanalle abuse löytyy monta muutakin vastinetta kuin vain nuo mainitsemasi.

Aivan niinpä näkyy olevan paljon sanoja mutta siinäpä se onkin kun yksi englanninkielen sana kattaa koko listan . Suomeksi siis joutuu kertomaan monisanaisen kuvauksen mikä on tuskallista puuhaa verrattuna kun vain kirjoittaa yhden sanan joka tuntuu kuvaavan koko kokemuksen tunnetta kaikkineen.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan niinpä näkyy olevan paljon sanoja mutta siinäpä se onkin kun yksi englanninkielen sana kattaa koko listan . Suomeksi siis joutuu kertomaan monisanaisen kuvauksen mikä on tuskallista puuhaa verrattuna kun vain kirjoittaa yhden sanan joka tuntuu kuvaavan koko kokemuksen tunnetta kaikkineen.

"poiuytrfghj"

Voin nyt kertoa julkisesti mihin tulokseen olen vanhempieni suhteen tullut.
        En halua puhua heille lausettakaan , koska jos heille sanoo mitään saa aina jonkun niin paskamaisen vastauksen, jolla ei tee mitään. Ja niissä vastauksissa on se ongelma, että jos niitä kertoo jonnekin eteenpäin, ne voivat inspiroida muita ihmisiä pahimmassa tapauksessa jopa joukoittain. Mikä on sinällään aika käsittämättöntä.
        Onko se narsistien kyky sanoa ihmisten tunteita niin kiihottavia lauseita, että he välittömästi kriitikittömästi uppoavat niihin tunteineen ?

"poiuytfrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin nyt kertoa julkisesti mihin tulokseen olen vanhempieni suhteen tullut.
        En halua puhua heille lausettakaan , koska jos heille sanoo mitään saa aina jonkun niin paskamaisen vastauksen, jolla ei tee mitään. Ja niissä vastauksissa on se ongelma, että jos niitä kertoo jonnekin eteenpäin, ne voivat inspiroida muita ihmisiä pahimmassa tapauksessa jopa joukoittain. Mikä on sinällään aika käsittämättöntä.
        Onko se narsistien kyky sanoa ihmisten tunteita niin kiihottavia lauseita, että he välittömästi kriitikittömästi uppoavat niihin tunteineen ?

"poiuytfrdfghj"

Narsisti on kuin saalistaja eläin joka vaanii seuraavaa ateriaa. Ihmisenä narsisti saalistaa toista tunnemaailman kautta ja osaa tarkkailla mikä saa toisen tärisemään ja pelkäämään ja ennen kaikkea reagoimaan jollakin tapaa. Tarkoitus on osua ja upottaa toinen ihan sama millä. Tämä pitää tukita ettei mitään reaktiota synny.

Hyvä kirja on robin sternin manipulaatiosokeus joka kannattaa ehdottomasti lukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsisti on kuin saalistaja eläin joka vaanii seuraavaa ateriaa. Ihmisenä narsisti saalistaa toista tunnemaailman kautta ja osaa tarkkailla mikä saa toisen tärisemään ja pelkäämään ja ennen kaikkea reagoimaan jollakin tapaa. Tarkoitus on osua ja upottaa toinen ihan sama millä. Tämä pitää tukita ettei mitään reaktiota synny.

Hyvä kirja on robin sternin manipulaatiosokeus joka kannattaa ehdottomasti lukea.

Juuri näin tekevät: ihan sama millä ja konstit käyvät koko aika moraalittomammiksi. Kun olin nuori vähemmän vaaralliset konstit riittivät siihen, mutta nyt vanhetessani vanhempani ovat alkaneet kuin "leikkiä tulella" kun vähemmällä en enää joudu pelkotilaan ja tämä on alkanu tuntua oikeesti vaaralliselle pelille. Joten pyrin nyt tosissaan eroon siitä.
        Vaikuttaa hyvän aiheiselle kirjalle.
        Kyseessä on nimenomaan emotionaalinen manipulaatio. Se on se ongelma, josta he ei ymmärrä mitään niissä joissain luureissakaan, ehkä koska ovat itsekin niin manipuloitavissa tai koska ovat tottuneet itsekin manipuloimaan niitä psyykepotilaita ihan käytäntönä mikä on mielestään ihan ok touhua ja kaikki luurisoittajat joutuu samaan manipuloitavien kastiin.

"poiuytfrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin tekevät: ihan sama millä ja konstit käyvät koko aika moraalittomammiksi. Kun olin nuori vähemmän vaaralliset konstit riittivät siihen, mutta nyt vanhetessani vanhempani ovat alkaneet kuin "leikkiä tulella" kun vähemmällä en enää joudu pelkotilaan ja tämä on alkanu tuntua oikeesti vaaralliselle pelille. Joten pyrin nyt tosissaan eroon siitä.
        Kyseessä on nimenomaan emotionaalinen manipulaatio. Se on se ongelma, josta he ei ymmärrä mitään niissä joissain luureissakaan, ehkä koska ovat itsekin niin manipuloitavissa tai koska ovat tottuneet itsekin manipuloimaan niitä psyykepotilaita ihan käytäntönä mikä on mielestään ihan ok touhua ja kaikki luurisoittajat joutuu samaan manipuloitavien kastiin.

"poiuytfrdfghj"

Joo ja mun äidilläkin on siinä just se että sitten kun olen pelkotilaan saatu niin alkaa se pilkallinen nauru vaikka päivä takaperin oli ihmetelty yllättäviä onnistumisiani älyllisyydessä. No minun kaikki lahjani ovat sitten tietenkin äidin nimeämänä tuo ei niin hienon kuuloinen sana: Asperger. Sillä voi vähetällä kaikki onnistumiset kun ne johtuu siitä Aspergerista.

"poiuygtfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ja mun äidilläkin on siinä just se että sitten kun olen pelkotilaan saatu niin alkaa se pilkallinen nauru vaikka päivä takaperin oli ihmetelty yllättäviä onnistumisiani älyllisyydessä. No minun kaikki lahjani ovat sitten tietenkin äidin nimeämänä tuo ei niin hienon kuuloinen sana: Asperger. Sillä voi vähetällä kaikki onnistumiset kun ne johtuu siitä Aspergerista.

"poiuygtfghj"

Ja tuossa alkusyksystä äiti niin nauroi hiuksiani kuinka hassun näköiset ne ovat että lopulta päädyin leikkelemään hiuksiani vähän hölmösti.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tuossa alkusyksystä äiti niin nauroi hiuksiani kuinka hassun näköiset ne ovat että lopulta päädyin leikkelemään hiuksiani vähän hölmösti.

"poiuytrdfghj"

Tuli tuosta mieleen että en mä ole koskaan esim. nauranut kenenkään hiuksia. Ei jotenkin tule mieleen sen tyyppisiä ajatuksia,

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuli tuosta mieleen että en mä ole koskaan esim. nauranut kenenkään hiuksia. Ei jotenkin tule mieleen sen tyyppisiä ajatuksia,

"poiuytrfghjk"

Ja minä haluan myös kyseenalaistaa koko semmoisen psykologisen vai onko se edes mitään oikeaa psykologiaa teorian että emotionaalisesti loukkaavat sanat jotenkin edistäisivät ihmisen psyyken kehitystä ja kypsymistä mitä tuntuvat luulevan niissä luureissakin. Mun mielestä olis löydettävissä myös tieteellisiä perusteluja miksi niin ei välttämättä ole,

"poiuytfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytfrdfghj"

Ihmiset jotka eivät ole kokeneet itse mitä narsistien pihdeissä oleminen on ei voi tietää mitä se oikeasti on eikä kykene auttamaan. Minä olen molempien vanhempien narsismin kokenut mutta itsekään en voi muita lähteä neuvomaan muuta kuin kertomalla omia kokemuksia. Aihe on niin vaikea ja ihmisillä eri kokemukset.

Minut lamautettiin jo lapsena pelkoihin jotka yli parikymppisenä vasta tajusin. Se kaikki on tunnemaailman hyväksikäyttöä tavalla joka ei anna mitään mahdollisuuksia toiselle. Moraalittomuus juuri mahdollistaa narsistin kovan hallinnan. Kova taistelu joka kyllä antoi loppuelämän mittaisen palkinnon. Ehkä merkittävin tekijä oli tajutessani pelkojen olevan vain tunnetiloja joista voi päästä pois kun ne kohtaa tarpeeksi monta kertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja minä haluan myös kyseenalaistaa koko semmoisen psykologisen vai onko se edes mitään oikeaa psykologiaa teorian että emotionaalisesti loukkaavat sanat jotenkin edistäisivät ihmisen psyyken kehitystä ja kypsymistä mitä tuntuvat luulevan niissä luureissakin. Mun mielestä olis löydettävissä myös tieteellisiä perusteluja miksi niin ei välttämättä ole,

"poiuytfghj"

Mun mielestä aivojen kehitystä edistäisi enemmän se että loukkaavat sanat minimoitaisiin,

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä aivojen kehitystä edistäisi enemmän se että loukkaavat sanat minimoitaisiin,

"poiuytrfghj"

Jos ihmiset käyttäisivät vähemmän emotionaalisesti loukkaavia sanoja , mitäpä jos psyykesairastumiset vähenisivät huimasti ?

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuygtfghj"

Miten hassusti se sattuukaan kun minun tieteellisesti diagnosoitu aspergini on sinun "ite dikesi" onkin voimauttava asia. Minun pelkkää sairautta mielestäsi.
        Pakko ihailla tänäänkin toimivaa äitisuhdettasi. Hänhän poistui tuonilmaisiin jo viime vuosisadan puolella.
        . tkl

• Anonyymi

Mä sanoisin että tommoset kommentit auttajilta ovat piilouhkailua.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä sanoisin että tommoset kommentit auttajilta ovat piilouhkailua.

"poiuytrfdfghj"

Koska siis eihän tietenkään mikään pelkotila lopu jos sä ajattelet ettei se lopu.
        Vai onko nuo auttajat niin hölmöjä ettei he sitä ymmärrä vaiko tahallaan tollasia puhuvat ?

"poiuytrfghj"

• Anonyymi

Ka niin, sanoivat kontiolahen hiljaset papat kovasti päissäs.

• Anonyymi

En ymmärrä mitä tuo joku höpöttää sekoittaa minut johonkin toiseen henkilöön, mutta minä olen tehnyt juuri elämäni oivalluksen: Olen todellakin äärimmäisem emotionaalisen manipuloinnin uhri. Minuthan jossain vaiheessa diagnosoitiinkin äitini toimesta sosiaalisia pelejä huomaamattomaksi , jonka jälkeen olen jjoutunut aivan mielipuolisen manipuloinnin kohteeksi. Ja diagnoosissani muistaakseni lukeekin jopa että huomaan näitä asioita vasta viiveellä.

"poiuytfrdfghj"

• Anonyymi

Ja nyt on asia niin että elämäntilanteeni on tällainen:
        Olen saanut elämäni mieuisimman ja haastavimman tehtävän harrastusluontoisesti ja palkattomasti, Viimeinkin pääsisin älyäni käyttämäänkin. Ja on äidilläkin ollut ihmettelemistä tässä käänteessä.
        Ja toisaalta en pysty keskittymään tehtävään vanhempieni minulle manipuloimien kauhutilojen johdosta. Ja minun on ihan pakko saada onnistua tuossa tehtävässä, joka ei voi onnistua kuin irtisanoutumalla kokonaan vanhempieni jutuista, Että heidät minun pitäis nyt jättää emotionaalisesti yksinään jotta voisin onnistua minun elämässäni.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nyt on asia niin että elämäntilanteeni on tällainen:
        Olen saanut elämäni mieuisimman ja haastavimman tehtävän harrastusluontoisesti ja palkattomasti, Viimeinkin pääsisin älyäni käyttämäänkin. Ja on äidilläkin ollut ihmettelemistä tässä käänteessä.
        Ja toisaalta en pysty keskittymään tehtävään vanhempieni minulle manipuloimien kauhutilojen johdosta. Ja minun on ihan pakko saada onnistua tuossa tehtävässä, joka ei voi onnistua kuin irtisanoutumalla kokonaan vanhempieni jutuista, Että heidät minun pitäis nyt jättää emotionaalisesti yksinään jotta voisin onnistua minun elämässäni.

"poiuytrfdfghj"

Fakta on että vanhempani ajattelevat aivan pölkkyjä ja ovat sen verran vähä-älyisiä että uskovat vieläpä olevansa oikeassa.
        Ja on ihan kauheaa uhrautua tommoselle,

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fakta on että vanhempani ajattelevat aivan pölkkyjä ja ovat sen verran vähä-älyisiä että uskovat vieläpä olevansa oikeassa.
        Ja on ihan kauheaa uhrautua tommoselle,

"poiuytrdfghj"

Koitappa unohtaa vanhempasi ja mitä he sanovat. Kaikenlainen pohtiminen mitä he sanoo pitää sinut kiinni heissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koitappa unohtaa vanhempasi ja mitä he sanovat. Kaikenlainen pohtiminen mitä he sanoo pitää sinut kiinni heissä.

Totta kyllästyttää ihan hirveesti he.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kyllästyttää ihan hirveesti he.

"poiuytrfghj"

Se on sama haitta niissä auttajissa, jos haluaa vanhemmista vapaaksi useimmiten he haluaa keskustella vanhemmista yhä enemmän ja enemmän ja haluais vielä ne vanhammat yhteiskeskusteluun ja kaikkea todella sitovaa. Onko tuokin tajuamattomuutta vai kiusaamista jos kerran toivoo just päinvastoin. Kun eihän aikuisen tarvi edes tavata vanhempiaan.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on sama haitta niissä auttajissa, jos haluaa vanhemmista vapaaksi useimmiten he haluaa keskustella vanhemmista yhä enemmän ja enemmän ja haluais vielä ne vanhammat yhteiskeskusteluun ja kaikkea todella sitovaa. Onko tuokin tajuamattomuutta vai kiusaamista jos kerran toivoo just päinvastoin. Kun eihän aikuisen tarvi edes tavata vanhempiaan.

"poiuytrfghjk"

Tuntuu vähän siltä että he yrittää vain hankkia terapeuteille ylimääräisiä lisähommia tai jotain.

"poiuytrfdfghj"

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4180
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2121
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      551
      1677
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1415
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1137
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1058
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      848
    Aihe