Teoria vs. käytäntö

Anonyymi

Adventtikirkko uskoo olevansa lopun ajan jäännösseurakunta.

Miten tämä uskomus sopii yhteen kirkon ekumeenisten pyrkimysten kanssa?

Eikö tavoitteena ole kuitenkin se, että kaikki luopiokirkot palaisivat äitikirkon syliin eli adventisteihin?

Vai palaavatko adventistit katolisen kirkon syliin?

Kumpia Jeesus ja apostolit olivat: katolisia vai adventisteja?

9

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei_

      Evankeliumia on vuosisatoja ja -vuosituhansia jo Jeesus Kristus pelastuksen missiota taivaan kannen alla puhuttu ja suoritettu.

      Jokainen olevainen joka ns. "pelastuu" pelastuu omassa uskossa rakkaudessa Jumalaan -Jeesukseen -Raamatun lupauksen mukaan.
      - Tällaisia ihmisiä on yksilöinä kaikenlaisissa Raamattua lukevissa piireissä.

      1863 rekisteröity Adventtikirkko on yksi ns. protestanttisista järjestöistä.
      Adventtikirkossakin on yksilöitä jotka ns. "pelastuu" -Raamatun lupauksen mukaan.

      Järjestöillä -organisaatioilla on eroa uskomuksissa ja teologiassa. Teologinen tiedekunta on maailman vanhin tiedekunta.

      Olevaiset ja ex. olevaiset eli nykyisin olemattomat ex- olevaiset ovat olleet oman tietomääränsä rajoissa kaikkena aikana kaikessa.

      Ei tämä tämän vaikeampaa ole.

      En ole itse Adventtikirkon kirjoilla, -aika jolloin olin tekemisissä Adventtikirkon kanssa oli minulle aktiivista Raamatun kysymyksien selvittelyn aikakautta.

      Adventtikirkko ei ole yhtynyt maailman syntiin, ja kirkon teologia on vastuullista, tiedollista ja hengellistä.

      Jokaista uskonnon organisaatiota koskee samankaltaiset ihmisten rajoitukset -siellä missä ihmisiä on yhdessä syntyy aina ristiriitojakin, ja olevaisten onnistuminen tyytyväisyydessä on yksilöllistä.

      Adventtikirkossakin on siis osa "viimeisien aikojen" ns. "jäännöstä."

      Ei tämä tämän vaikeampaa ole.

      • Anonyymi

        Adventismi hyväksyy vääräuskoisten huijaamisen (sunnuntain pyhittäjät).


    • Anonyymi

      Aloittajalla puurot ja vellit sekaisin.

    • Anonyymi

      >> Adventtikirkko uskoo olevansa lopun ajan jäännösseurakunta.

      Niin se onkin.

      >> Miten tämä uskomus sopii yhteen kirkon ekumeenisten pyrkimysten kanssa?

      Keskustelemalla opetamme muille totuutta.

      >> Eikö tavoitteena ole kuitenkin se, että kaikki luopiokirkot palaisivat äitikirkon syliin eli adventisteihin?

      Adventistit eivät ole äitikirkko, josta muut olisivat lähteneet pois.

      >> Vai palaavatko adventistit katolisen kirkon syliin?

      Emme.

      >> Kumpia Jeesus ja apostolit olivat: katolisia vai adventisteja?

      Raamatun perusteella adventisteja.

      • Anonyymi

        Jeesus ei ollut adventisti. Jeesus ei ollut edes kristitty!

        Jeesus oli pesunkestävä juutalainen?


    • Ainoa oikea Raamatun usko on rakkaus Jumalaan - Jeesukseen.
      - Ei ole muuta oikeata-.

      Uskontojen organisaatioiden teologia ei ole ihmisen velvollisuus järjestöjen oppierot teologiassa.

      Adventtikirkon Raamatun tutkimus on kuitenkin erinomaista. Olen aikoinaan Raamatun kysymykset selvittänyt ja tiedän miten suuresta ja työläästä kakusta on kyse.
      Kaikilla ei ole niin runsaasti aikaa kuin minulla oli istua himassa nenä Raamatussa - kysymyksissä kiinni.

      Uskontojen seurakuntien ja organisaatioiden toiminnassa olevaiset yksilöllisesti voivat kompastella tuhannessa erilaisessa asiassa olevaisten toiveiden ja tarpeiden, tiedon, ymmärtyksen -riippumattomuuden ja riippuvuuksien asioissa ryhmän rajapintoihin nähden suhteessa.

      Puolessa minuutissa voi tapahtua tuhanmesta eri syystä mitä tahansa kun ihmiset yhdessä.

    • Pyhät jätökset. Koiran kakkakin on pyhempää kuin ellenistien pyhät jätökset.

    • Anonyymi

      Teologinen tiedekunta on maailman vanhin tiedekunta... Mitä tällä on tekemistä tieteen kanssa?
      Paimentolaiskansojen tarun kerrontaa. Ei se muuta ole, vaikka voissa paistaisi sen raamatun.
      Nykyisin valehtelu on otettu mr. Trumpin tavaramerkiksi. Advarit tykkäävät, kun heille kerrotaan totuus.

    • "Adventtikirkko uskoo olevansa lopun ajan jäännösseurakunta."

      Kaikki kirkkokunnat, lahkot ja kultit kertovat olevansa se ainoa oikea yhteisö. Muut uskonnot kun ovat harhaan johdettujen reppanoiden eksytystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe