Teoria vs. käytäntö

Anonyymi

Adventtikirkko uskoo olevansa lopun ajan jäännösseurakunta.

Miten tämä uskomus sopii yhteen kirkon ekumeenisten pyrkimysten kanssa?

Eikö tavoitteena ole kuitenkin se, että kaikki luopiokirkot palaisivat äitikirkon syliin eli adventisteihin?

Vai palaavatko adventistit katolisen kirkon syliin?

Kumpia Jeesus ja apostolit olivat: katolisia vai adventisteja?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei_

      Evankeliumia on vuosisatoja ja -vuosituhansia jo Jeesus Kristus pelastuksen missiota taivaan kannen alla puhuttu ja suoritettu.

      Jokainen olevainen joka ns. "pelastuu" pelastuu omassa uskossa rakkaudessa Jumalaan -Jeesukseen -Raamatun lupauksen mukaan.
      - Tällaisia ihmisiä on yksilöinä kaikenlaisissa Raamattua lukevissa piireissä.

      1863 rekisteröity Adventtikirkko on yksi ns. protestanttisista järjestöistä.
      Adventtikirkossakin on yksilöitä jotka ns. "pelastuu" -Raamatun lupauksen mukaan.

      Järjestöillä -organisaatioilla on eroa uskomuksissa ja teologiassa. Teologinen tiedekunta on maailman vanhin tiedekunta.

      Olevaiset ja ex. olevaiset eli nykyisin olemattomat ex- olevaiset ovat olleet oman tietomääränsä rajoissa kaikkena aikana kaikessa.

      Ei tämä tämän vaikeampaa ole.

      En ole itse Adventtikirkon kirjoilla, -aika jolloin olin tekemisissä Adventtikirkon kanssa oli minulle aktiivista Raamatun kysymyksien selvittelyn aikakautta.

      Adventtikirkko ei ole yhtynyt maailman syntiin, ja kirkon teologia on vastuullista, tiedollista ja hengellistä.

      Jokaista uskonnon organisaatiota koskee samankaltaiset ihmisten rajoitukset -siellä missä ihmisiä on yhdessä syntyy aina ristiriitojakin, ja olevaisten onnistuminen tyytyväisyydessä on yksilöllistä.

      Adventtikirkossakin on siis osa "viimeisien aikojen" ns. "jäännöstä."

      Ei tämä tämän vaikeampaa ole.

      • Anonyymi

        Adventismi hyväksyy vääräuskoisten huijaamisen (sunnuntain pyhittäjät).


    • Anonyymi

      Aloittajalla puurot ja vellit sekaisin.

    • Anonyymi

      >> Adventtikirkko uskoo olevansa lopun ajan jäännösseurakunta.

      Niin se onkin.

      >> Miten tämä uskomus sopii yhteen kirkon ekumeenisten pyrkimysten kanssa?

      Keskustelemalla opetamme muille totuutta.

      >> Eikö tavoitteena ole kuitenkin se, että kaikki luopiokirkot palaisivat äitikirkon syliin eli adventisteihin?

      Adventistit eivät ole äitikirkko, josta muut olisivat lähteneet pois.

      >> Vai palaavatko adventistit katolisen kirkon syliin?

      Emme.

      >> Kumpia Jeesus ja apostolit olivat: katolisia vai adventisteja?

      Raamatun perusteella adventisteja.

      • Anonyymi

        Jeesus ei ollut adventisti. Jeesus ei ollut edes kristitty!

        Jeesus oli pesunkestävä juutalainen?


    • Ainoa oikea Raamatun usko on rakkaus Jumalaan - Jeesukseen.
      - Ei ole muuta oikeata-.

      Uskontojen organisaatioiden teologia ei ole ihmisen velvollisuus järjestöjen oppierot teologiassa.

      Adventtikirkon Raamatun tutkimus on kuitenkin erinomaista. Olen aikoinaan Raamatun kysymykset selvittänyt ja tiedän miten suuresta ja työläästä kakusta on kyse.
      Kaikilla ei ole niin runsaasti aikaa kuin minulla oli istua himassa nenä Raamatussa - kysymyksissä kiinni.

      Uskontojen seurakuntien ja organisaatioiden toiminnassa olevaiset yksilöllisesti voivat kompastella tuhannessa erilaisessa asiassa olevaisten toiveiden ja tarpeiden, tiedon, ymmärtyksen -riippumattomuuden ja riippuvuuksien asioissa ryhmän rajapintoihin nähden suhteessa.

      Puolessa minuutissa voi tapahtua tuhanmesta eri syystä mitä tahansa kun ihmiset yhdessä.

    • Pyhät jätökset. Koiran kakkakin on pyhempää kuin ellenistien pyhät jätökset.

    • Anonyymi

      Teologinen tiedekunta on maailman vanhin tiedekunta... Mitä tällä on tekemistä tieteen kanssa?
      Paimentolaiskansojen tarun kerrontaa. Ei se muuta ole, vaikka voissa paistaisi sen raamatun.
      Nykyisin valehtelu on otettu mr. Trumpin tavaramerkiksi. Advarit tykkäävät, kun heille kerrotaan totuus.

    • "Adventtikirkko uskoo olevansa lopun ajan jäännösseurakunta."

      Kaikki kirkkokunnat, lahkot ja kultit kertovat olevansa se ainoa oikea yhteisö. Muut uskonnot kun ovat harhaan johdettujen reppanoiden eksytystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      368
      1351
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1193
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1140
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      153
      960
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      905
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      62
      831
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      750
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      84
      739
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      726
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      162
      611
    Aihe