Teoria vs. käytäntö

Anonyymi

Adventtikirkko uskoo olevansa lopun ajan jäännösseurakunta.

Miten tämä uskomus sopii yhteen kirkon ekumeenisten pyrkimysten kanssa?

Eikö tavoitteena ole kuitenkin se, että kaikki luopiokirkot palaisivat äitikirkon syliin eli adventisteihin?

Vai palaavatko adventistit katolisen kirkon syliin?

Kumpia Jeesus ja apostolit olivat: katolisia vai adventisteja?

9

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei_

      Evankeliumia on vuosisatoja ja -vuosituhansia jo Jeesus Kristus pelastuksen missiota taivaan kannen alla puhuttu ja suoritettu.

      Jokainen olevainen joka ns. "pelastuu" pelastuu omassa uskossa rakkaudessa Jumalaan -Jeesukseen -Raamatun lupauksen mukaan.
      - Tällaisia ihmisiä on yksilöinä kaikenlaisissa Raamattua lukevissa piireissä.

      1863 rekisteröity Adventtikirkko on yksi ns. protestanttisista järjestöistä.
      Adventtikirkossakin on yksilöitä jotka ns. "pelastuu" -Raamatun lupauksen mukaan.

      Järjestöillä -organisaatioilla on eroa uskomuksissa ja teologiassa. Teologinen tiedekunta on maailman vanhin tiedekunta.

      Olevaiset ja ex. olevaiset eli nykyisin olemattomat ex- olevaiset ovat olleet oman tietomääränsä rajoissa kaikkena aikana kaikessa.

      Ei tämä tämän vaikeampaa ole.

      En ole itse Adventtikirkon kirjoilla, -aika jolloin olin tekemisissä Adventtikirkon kanssa oli minulle aktiivista Raamatun kysymyksien selvittelyn aikakautta.

      Adventtikirkko ei ole yhtynyt maailman syntiin, ja kirkon teologia on vastuullista, tiedollista ja hengellistä.

      Jokaista uskonnon organisaatiota koskee samankaltaiset ihmisten rajoitukset -siellä missä ihmisiä on yhdessä syntyy aina ristiriitojakin, ja olevaisten onnistuminen tyytyväisyydessä on yksilöllistä.

      Adventtikirkossakin on siis osa "viimeisien aikojen" ns. "jäännöstä."

      Ei tämä tämän vaikeampaa ole.

      • Anonyymi

        Adventismi hyväksyy vääräuskoisten huijaamisen (sunnuntain pyhittäjät).


    • Anonyymi

      Aloittajalla puurot ja vellit sekaisin.

    • Anonyymi

      >> Adventtikirkko uskoo olevansa lopun ajan jäännösseurakunta.

      Niin se onkin.

      >> Miten tämä uskomus sopii yhteen kirkon ekumeenisten pyrkimysten kanssa?

      Keskustelemalla opetamme muille totuutta.

      >> Eikö tavoitteena ole kuitenkin se, että kaikki luopiokirkot palaisivat äitikirkon syliin eli adventisteihin?

      Adventistit eivät ole äitikirkko, josta muut olisivat lähteneet pois.

      >> Vai palaavatko adventistit katolisen kirkon syliin?

      Emme.

      >> Kumpia Jeesus ja apostolit olivat: katolisia vai adventisteja?

      Raamatun perusteella adventisteja.

      • Anonyymi

        Jeesus ei ollut adventisti. Jeesus ei ollut edes kristitty!

        Jeesus oli pesunkestävä juutalainen?


    • Ainoa oikea Raamatun usko on rakkaus Jumalaan - Jeesukseen.
      - Ei ole muuta oikeata-.

      Uskontojen organisaatioiden teologia ei ole ihmisen velvollisuus järjestöjen oppierot teologiassa.

      Adventtikirkon Raamatun tutkimus on kuitenkin erinomaista. Olen aikoinaan Raamatun kysymykset selvittänyt ja tiedän miten suuresta ja työläästä kakusta on kyse.
      Kaikilla ei ole niin runsaasti aikaa kuin minulla oli istua himassa nenä Raamatussa - kysymyksissä kiinni.

      Uskontojen seurakuntien ja organisaatioiden toiminnassa olevaiset yksilöllisesti voivat kompastella tuhannessa erilaisessa asiassa olevaisten toiveiden ja tarpeiden, tiedon, ymmärtyksen -riippumattomuuden ja riippuvuuksien asioissa ryhmän rajapintoihin nähden suhteessa.

      Puolessa minuutissa voi tapahtua tuhanmesta eri syystä mitä tahansa kun ihmiset yhdessä.

    • Pyhät jätökset. Koiran kakkakin on pyhempää kuin ellenistien pyhät jätökset.

    • Anonyymi

      Teologinen tiedekunta on maailman vanhin tiedekunta... Mitä tällä on tekemistä tieteen kanssa?
      Paimentolaiskansojen tarun kerrontaa. Ei se muuta ole, vaikka voissa paistaisi sen raamatun.
      Nykyisin valehtelu on otettu mr. Trumpin tavaramerkiksi. Advarit tykkäävät, kun heille kerrotaan totuus.

    • "Adventtikirkko uskoo olevansa lopun ajan jäännösseurakunta."

      Kaikki kirkkokunnat, lahkot ja kultit kertovat olevansa se ainoa oikea yhteisö. Muut uskonnot kun ovat harhaan johdettujen reppanoiden eksytystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe