Citymarketin Elisa-myyjät

Anonyymi

Olkaa skarppina mitä he myyvät mikäli ovat vielä tänään. Yleensä pidän pääni enkä pysähdy myyntikojuille, mutta tällä kertaa ihan muuten vaan josko olisi joku hyödyllinen muutos. Olen ollut jo Elisan (ja Saunalahden) asiakas pitkään.

Kävi niin, että muistin väärin nykyisen liitttymäni hinnan ja he väittivät tarjouksen olevan 5 euroa kuussa nykyistä halvempi tarjouskauden. Oikeasti nyt 21,90 eikä 29,90, kun taas tarjous 24,90 alennuskauden ajan? Täällä on myös kuulemma päivitetty verkkoja johonkin parempaan (mikä ei oikein selvinnyt enkä ole perillä) mutta ei kuitenkaan 5G:hen. Tosiasiassa ei ole jos katsoo kuuluvuuskarttaa. Elisalla on kyllä nopeampia verkkoja, mutta ei täällä toimi. Toiseksi kova inttäminen Turvapaketista, että olisi pitänyt ottaa paketti hintaan 3.90 nyt ja 3 kk päästä 4,90 eli siis 3 euron hyöty peräti - paitsi että mulla on vain yksi laite nyt missä sitä voi hyödyntää ja hinta 2,90!

Otin sen netti-päivityksen, mutta katsoin kotona (minkä päätin jo heti kaupassa) OmaElisasta tarkemmin niin täällä ei käytännössä toimi mitkään 100 megaa nopeammin. On hyvä muistaa, että sekin on lähinnä teoreettinen maksiminopeus ja oikea keskinopeus on ihan muuta. Hintakin oli siis 21,90 kuussa eli tarjous ei ollutkaan mikään alennus kuten piti ja myytiin siis kalliimmalla huonompaa!

En tiedä mihin myyjät pyrkivät eikä ollut ensimmäinen kerta, kun tällaiseen törmäsin ja mistä olen laittanut palautetta. Myyjän tehtävä on tietty myydä, mutta miten se tehdään, onkin jo kimurantimpi juttu. Laitoin Elisalle terveisiä ja tuo muutos mitätöitiin. Joskus tulee sellainen tunne, että oikein yritetään höynäyttää. Onko se sitten vain tunne? Ei se aina ole ollut. Itse kuulun niihin ihmisiin, että jos käry käy niin puutun yleensä kyllä ja vähänkään isommassa tilanteessa asiakassuhde loppuu siihen paikkaan tai se ei ala.

lajijasuris

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki nuo myyjät käyvät saman kurssin ja saavat saman A4:n paperin. Siinä lukee isoilla kirjaimilla:
      UNOHTAKAA MORAALI
      ASIAKKAAT OVAT TIETÄMÄTTÖMIÄ OIKEISTA LUVUISTA
      ASIAKKAITA SAA KUSETTAA IHAN VAPAASTI
      PALKKION SUURUUS ON TÄRKEINTÄ! AINA.

      • Anonyymi

        Monesti koti-ja puhelinmyynnissä on noita myyjiä juuri. Vähän yllätti, että Elisallakin, sillä tähän asti netissä, puhelimessa, elisashopeissa palvelu on ollut loistavaa. Samoin naapurikaupassa joskus pari vuotta sitten ja siellä olleet samoin sähkö- ja lehtimyyjät. Välillä kuitattu muutamalla sanalla, välillä vähän enemmän. Siellä myyntikoju muutenkin sijpitettu niin, että pääsee sopivasti koukkaan ohi ulospäin jos ei kiinnosta. Omalla kohdalla ei tähän mennessä ole sattunut vielä mitään isompaa kämmiä eikä mitään mistä olisi pysyvää haittaa. Ei ole ollut kauheasti mitään toimeliaisuutta ja rahaakaan, joten ei oikein voi ollakaan.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti koti-ja puhelinmyynnissä on noita myyjiä juuri. Vähän yllätti, että Elisallakin, sillä tähän asti netissä, puhelimessa, elisashopeissa palvelu on ollut loistavaa. Samoin naapurikaupassa joskus pari vuotta sitten ja siellä olleet samoin sähkö- ja lehtimyyjät. Välillä kuitattu muutamalla sanalla, välillä vähän enemmän. Siellä myyntikoju muutenkin sijpitettu niin, että pääsee sopivasti koukkaan ohi ulospäin jos ei kiinnosta. Omalla kohdalla ei tähän mennessä ole sattunut vielä mitään isompaa kämmiä eikä mitään mistä olisi pysyvää haittaa. Ei ole ollut kauheasti mitään toimeliaisuutta ja rahaakaan, joten ei oikein voi ollakaan.

        lajijasuris

        Kaikki perustuu suureen määrään. Aina löytyy tietämättämiä asiakkaita, joilla on jopa ihan oikea tarve uuteen puhelimeen tai liittymään. Helppo jymäyttää. Saavat syyttää itseään! Heistä saa hyvän palkkion ja muutaman pisteen. Tärkeää urakehityksen kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki perustuu suureen määrään. Aina löytyy tietämättämiä asiakkaita, joilla on jopa ihan oikea tarve uuteen puhelimeen tai liittymään. Helppo jymäyttää. Saavat syyttää itseään! Heistä saa hyvän palkkion ja muutaman pisteen. Tärkeää urakehityksen kannalta.

        Aivan, valitettavasti. Ihan aina ei ole asiakkaan omaa syytä mutta liian usein ihmiset tietoisesti suhtautuu liian välinpitämättömästi sopimuksiin eikä niinkään ole iälyn puutetta. Liian usein elämäntilanne on sellainen ettei millään mitään väliä. Hyvin harva myöskään reklamoi asiakaspalvelvelusta. Aika lyhytnäköistä sellainen huijaus mistä voi jäädä kiinni lähes heti. Se että saadaan ostamaan jotain mitä ei välttämättä tarvi, kuten uusia ikkunoita, ei ole taas huijausta ellei ole valehdeltu asiakkaalle.

        Omalla kohdalla nyt ainoa "moka" nyt se, että muistin hinnan väärin ja siten otin siksi oletetun alennuksen ja sitten sopimusta voisi katsoa taas alennuskauden loputtua. Muka nopeampi verkko aivan sama, kun käytännössä nopeus on mitä on. Tulee mulle mm. eräs lehti tämän vuoden vaikken ajatellut tilata. Koska sai puoleen hintaan, päätin tilata mutta täytyy nyt miettiä jatkoa. Lehti tosin on kuten pitää, toisin kuin liittymä.
        Epäilykseni heräsi myyjän suhteen kyllä, mm. siksi ettei häneltä saanut kunnon vastausta. Tästä syystä päätin jo tuossa tilanteessa, että katson omaelisasta kotona. Olisi voinut vielä kaiken pyytää paperilla. Joutaa odottaa, kun ei niin iso asia, ajattelin.

        Missään tapauksessa ei saisi allekirjoittaa mitään arvokasta tai merkittävää sopimusta perehtymättä kunnolla, ellei ymmärrä mistä kyse, ellei saa vastauksia kysymyksiin, jos liian hyvää ollakseen totta. Pörssianalyytikko, bioanalyytikko, tutkija, yliopiston lehtori ja muu opetus(!), rikostutkija, kauppatieteilijä, kirjanpitäjä, talouspäällikkö, talousalan yrittäjä yms. Tollasia ammatteja on tullut vastaa eri testeissä mitä pystyisi näin rajoitteisenakin tekeen. Ihan äkkiä ei tule jymäytetyksi. Asia erikseen sitten miltä asiat näyttää päällepäin, mm. tänään viimeksi kaupassa ihan haukottelin.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, valitettavasti. Ihan aina ei ole asiakkaan omaa syytä mutta liian usein ihmiset tietoisesti suhtautuu liian välinpitämättömästi sopimuksiin eikä niinkään ole iälyn puutetta. Liian usein elämäntilanne on sellainen ettei millään mitään väliä. Hyvin harva myöskään reklamoi asiakaspalvelvelusta. Aika lyhytnäköistä sellainen huijaus mistä voi jäädä kiinni lähes heti. Se että saadaan ostamaan jotain mitä ei välttämättä tarvi, kuten uusia ikkunoita, ei ole taas huijausta ellei ole valehdeltu asiakkaalle.

        Omalla kohdalla nyt ainoa "moka" nyt se, että muistin hinnan väärin ja siten otin siksi oletetun alennuksen ja sitten sopimusta voisi katsoa taas alennuskauden loputtua. Muka nopeampi verkko aivan sama, kun käytännössä nopeus on mitä on. Tulee mulle mm. eräs lehti tämän vuoden vaikken ajatellut tilata. Koska sai puoleen hintaan, päätin tilata mutta täytyy nyt miettiä jatkoa. Lehti tosin on kuten pitää, toisin kuin liittymä.
        Epäilykseni heräsi myyjän suhteen kyllä, mm. siksi ettei häneltä saanut kunnon vastausta. Tästä syystä päätin jo tuossa tilanteessa, että katson omaelisasta kotona. Olisi voinut vielä kaiken pyytää paperilla. Joutaa odottaa, kun ei niin iso asia, ajattelin.

        Missään tapauksessa ei saisi allekirjoittaa mitään arvokasta tai merkittävää sopimusta perehtymättä kunnolla, ellei ymmärrä mistä kyse, ellei saa vastauksia kysymyksiin, jos liian hyvää ollakseen totta. Pörssianalyytikko, bioanalyytikko, tutkija, yliopiston lehtori ja muu opetus(!), rikostutkija, kauppatieteilijä, kirjanpitäjä, talouspäällikkö, talousalan yrittäjä yms. Tollasia ammatteja on tullut vastaa eri testeissä mitä pystyisi näin rajoitteisenakin tekeen. Ihan äkkiä ei tule jymäytetyksi. Asia erikseen sitten miltä asiat näyttää päällepäin, mm. tänään viimeksi kaupassa ihan haukottelin.

        lajijasuris

        Kyseiset myyjät ei varmaan olleet kauhean kokeneitakaan. Jos olisivat ja myös kuunnelleet kunnolla mitä sanon niin eivät ehkä olisi sortuneet klassiseen "idiootti asiakas"-mokaan.
        Vaikka minulla ei oikein siinä hetkessä toimisi sanasujuvuus ja vireys kovin hyvin, varsinainen äly silti pelaa taustalla. Joskus on voinut toimia paremmin mutten kyllä koskaan ole ollut mikään nokkeluuksien nakkelija.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseiset myyjät ei varmaan olleet kauhean kokeneitakaan. Jos olisivat ja myös kuunnelleet kunnolla mitä sanon niin eivät ehkä olisi sortuneet klassiseen "idiootti asiakas"-mokaan.
        Vaikka minulla ei oikein siinä hetkessä toimisi sanasujuvuus ja vireys kovin hyvin, varsinainen äly silti pelaa taustalla. Joskus on voinut toimia paremmin mutten kyllä koskaan ole ollut mikään nokkeluuksien nakkelija.

        lajijasuris

        Kyse on suunnitellusta ja tarkkaan opetetusta huijauksesta. Ihan sama juttu kuin puhelinmarkkinoinnissa. Näitä molempia harjoittavat epärehelliset yritykset. Eivät tietysti suoraan, vaan jonkun epärehellisen markkinointiyrityksen kautta. Nämä palkkaavat kokemattomia provisiopalkkaisia opiskelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on suunnitellusta ja tarkkaan opetetusta huijauksesta. Ihan sama juttu kuin puhelinmarkkinoinnissa. Näitä molempia harjoittavat epärehelliset yritykset. Eivät tietysti suoraan, vaan jonkun epärehellisen markkinointiyrityksen kautta. Nämä palkkaavat kokemattomia provisiopalkkaisia opiskelijoita.

        Näin se homma monesti menee kenties. Elisaa olen pitänyt omien kokemusten pohjalta oikein hyvänä asiakaspalvelun suhteen ja siksi vähän yllätti tuollainen. Yksittäisissä ihmisissä on aina eroja mutta kyllä sitä isommankin firman/ketjun pomosakki myös osaa pitää homman kuosissa. En tiedä onko hyvä esimerkki, mutta Hesburgerissa aina ollut safka sitä mitä pitää ja palvelu samoin kaltaiselleni epänormaalillekin. Jotenkin Heikki Salmela on tämän asian saanut hoidettua. Eikä tämä ole pelkästään oma kokemus. S-ryhmällä homma hallussa paitsi ABC:den ruoan laatu vaihtelee liikaa. S-ryhmällä tai ainakin HOK:lla ja TOK:lla taitaa olla tavallista enemmän vajaakuntoisia mikä osaltaan auttaa asiaa varmaan.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se homma monesti menee kenties. Elisaa olen pitänyt omien kokemusten pohjalta oikein hyvänä asiakaspalvelun suhteen ja siksi vähän yllätti tuollainen. Yksittäisissä ihmisissä on aina eroja mutta kyllä sitä isommankin firman/ketjun pomosakki myös osaa pitää homman kuosissa. En tiedä onko hyvä esimerkki, mutta Hesburgerissa aina ollut safka sitä mitä pitää ja palvelu samoin kaltaiselleni epänormaalillekin. Jotenkin Heikki Salmela on tämän asian saanut hoidettua. Eikä tämä ole pelkästään oma kokemus. S-ryhmällä homma hallussa paitsi ABC:den ruoan laatu vaihtelee liikaa. S-ryhmällä tai ainakin HOK:lla ja TOK:lla taitaa olla tavallista enemmän vajaakuntoisia mikä osaltaan auttaa asiaa varmaan.

        lajijasuris

        Tottakai kaikki omasta aloitteestaan liikkeeseen astuvat asiaan ennalta perehtyneet saavat hyvää palvelua. Myyjiä on opetettu tunnistamaan huijaamiseen soveltumattomat asiakkaat. Heitä käytetään palveluiden mainostajina muille. Tärkeä rooli tässä pelissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai kaikki omasta aloitteestaan liikkeeseen astuvat asiaan ennalta perehtyneet saavat hyvää palvelua. Myyjiä on opetettu tunnistamaan huijaamiseen soveltumattomat asiakkaat. Heitä käytetään palveluiden mainostajina muille. Tärkeä rooli tässä pelissä.

        Siinä tosiaan on eroa, että tuleeko myyntitilanne yllättäen vai oletko nimennomaisesti asialla siksi. Se tossa eniten ottaa päähän kun oikein yritetään bongata (yleensäkin) ne huijattavat tyypit. On hyvä olla sopivasti paranoidi (ilmaus muuten Risto Siilasmaan) niin se auttaa tunnistamaan näitä mutta ei myöskään saisi alkaa liiaksi häpeään tajutessaan jekutuksen. Olen jostain lukenut, että korkeintaan keskivaikeasti masentuneet ovat tavallista enemmän sopivasti paranoideja. Helpommin sanottu kuin tehty, että toimitaan ko. tilanteissa sopivasti.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tosiaan on eroa, että tuleeko myyntitilanne yllättäen vai oletko nimennomaisesti asialla siksi. Se tossa eniten ottaa päähän kun oikein yritetään bongata (yleensäkin) ne huijattavat tyypit. On hyvä olla sopivasti paranoidi (ilmaus muuten Risto Siilasmaan) niin se auttaa tunnistamaan näitä mutta ei myöskään saisi alkaa liiaksi häpeään tajutessaan jekutuksen. Olen jostain lukenut, että korkeintaan keskivaikeasti masentuneet ovat tavallista enemmän sopivasti paranoideja. Helpommin sanottu kuin tehty, että toimitaan ko. tilanteissa sopivasti.

        lajijasuris

        Olen jo suorastaan rutinoitunut tällaiseen ja jos vähänkään merkittävämmästä kyse, en päätä eikä kenenkään kannata päättää ilman kirjallisista tarjousta. Itse asiassa aina kannattaa pyytää kirjallisena joko sähköisenä tai paperilla ja perehtyä rauhassa. Se harmittaa eniten mitä joutuu kokeen ne, jotka ei osaa edes epäillä mitään vilppiä. Ihmetyttää miten koulutetut myyjät menee siihen "ansaan", että ilmiselvästi sairas on automaattisesti tyhmä, sillä totuus kun voi olla mm. neuroplastisuudesta ja kokemuksesta johtuen ihan muuta.

        Tämä on pikkujuttu, mutta kerran ja sen ainoan kerran elämässäni olen sanonut, että jos ei tapahdu tiettyjä asioita (en viitsi tähän laittaa tarkemmin), lähtee ilmoitus epäillystä kavalluksesta ja tulee juttua nettiin. Oli jo sen verran iso asia, mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja se oli muutenkin vähän eri tyyppinen juttu kuin tämä, mutta ilmeisesti ajateltiin sairasta voitavan käyttää hyväksi - semmonen fiilis kumminkin tuli.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo suorastaan rutinoitunut tällaiseen ja jos vähänkään merkittävämmästä kyse, en päätä eikä kenenkään kannata päättää ilman kirjallisista tarjousta. Itse asiassa aina kannattaa pyytää kirjallisena joko sähköisenä tai paperilla ja perehtyä rauhassa. Se harmittaa eniten mitä joutuu kokeen ne, jotka ei osaa edes epäillä mitään vilppiä. Ihmetyttää miten koulutetut myyjät menee siihen "ansaan", että ilmiselvästi sairas on automaattisesti tyhmä, sillä totuus kun voi olla mm. neuroplastisuudesta ja kokemuksesta johtuen ihan muuta.

        Tämä on pikkujuttu, mutta kerran ja sen ainoan kerran elämässäni olen sanonut, että jos ei tapahdu tiettyjä asioita (en viitsi tähän laittaa tarkemmin), lähtee ilmoitus epäillystä kavalluksesta ja tulee juttua nettiin. Oli jo sen verran iso asia, mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja se oli muutenkin vähän eri tyyppinen juttu kuin tämä, mutta ilmeisesti ajateltiin sairasta voitavan käyttää hyväksi - semmonen fiilis kumminkin tuli.

        lajijasuris

        Ketjusta puuttuu vielä omalla kohdalla melko yleiseksi havaitsemani asiakaspalvelutilanteen ongelman ja kyllä se muutenkin aika yleinen varmaan on.
        Nimittäin sen jälkeen, kun asiakas on jo lähtenyt pois, alkaa sellainen "jälkispekulointi" hyvin pian tai viimeistään kun asiakas on ehtinyt kulman taakse ja toisinaan hyvinkin kuuluvaan ja nälvivään sävyyn. Haloo hei, ei näin jos haluaa asiakkaita! Onko sitten tyhmyyttä vai mitä. Erityistä varovaisuuttaa pitää noudattaa silloin jos ympärillä on muita ihmisiä, kuten kaupassa. Luulen, että niin nytkin kävi. Annoin myös useita enemmän tai vähemmän selviä "vinkkejä" mitä haluan ja mistä piti tajuta toimiiko myyntipuhe vai ei sekä huomioiden vanha asiakkuus. Taas kannatti olla vähän paranoidi!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Kyllähän tinkimällä netin chatissa saa kaikkein parhaan tarjoukset..itsekkin sain esim. mobiililiittymän pudotettua viidellä eurolla:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe