Valkolaisten syrjintä

Anonyymi

Nyt minä avaudun!
Miksi suomen romanit saavat syrjiä valkolaista mielensä mukaan?!

Rättikaupoilla kulkiessaan keksivät jos jonkinlaista vaivaa (pöllivät,rikkoivat,pakkomyivät) ja vetosivat herkästi syrjintään.

Nykyään integroituvat yhteiskuntaan ja tekevät kauppaa omilla ehdoillaan : Kauppasumma / osa siitä katteettomalta tililtä, kaupan sopiminen/peruminen uhkailemalla, syrjintään viitataan edelleen herkästi.. ja rikosilmoitusta ei joustavan oikeustajun omaavista oikein uskalla tehdä.

Käyttäytyisivät normaalisti niin voisin minäkin tarkistaa asenteitani.
Kiitos!

9

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja tekevät paljon rasistisisa rikoksia valkolaisia kohtaan, työntävät harjanvarsia vanhusten takapuoleen tai hyppivät ryöstämiensä ihmisten pään päällä. Rahtihamevarkaudetkin kohdistuu lähes 100% valkolaisten kauppoihin.

      Ei ole helppoa kuulua "enemmistöön", joita kaikki vähemmistöt saa syrjiä ja käyttäytyä rasistisesti. Miksi muuten femakot saa syrjiä miehiä, vaikka akkoja enemmän. Valkoihoisen naisen pitäisi olla se jota saa luvallisesti potkia päähän eikä miesten.

    • Tasa-arvo on perspektiivistä kiinni.
      RKP:n kasvatti näkee kaikki kantasuomalaiset jotka eivät osaa ruotsia vastustajinaan.
      Valkoinen mies taas näkee feministit vastustajinaan.
      Feministi näkee opportunismin mahdollisuuden.

      Samoin näkee romani, joka haluaa piilotella totuutta.

      https://yle.fi/uutiset/3-11042210?origin=rss

      • Anonyymi

        "Romanijärjestöt ovat tyrmistyneitä tilastointitavasta, jossa romanit erotellaan omaksi ryhmäkseen. Heidän mielestään tutkimus antaa kuvan, että romanit eivät olisi suomalaisia.

        – Minusta tämä on loukkaus koko romaniväestöä kohtaan. Tämä täyttää lähes kaikki rasismin merkit, sanoo Romaniasiain neuvottelukunnan varapuheenjohtaja, sosiaalineuvos Väinö Lindberg."

        Mitään kielteistä ei saisi kertoa, heti rasismia, kelpaa kuitenkin erioikeudet ja vaativat niitä, eivätkä yritäkään integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan.

        Kun henkirikokset jatkuu 16-kertaisina vuosikymmenestä toiseen niin jotain todellakin vialla ja asiaan puututtava. Olisi myös kerrottava kuinka suuri osa uhreista valkolaisia, toisinpäin hyvin harvinaista. Eivät voi puolustella millään tavalla rasismiaan valkolaisia ja elättäjiään kohtaan.


      • Anonyymi

        On muuten yllättävää että henkirikoksissa ei matut, esim arabit erotu kovinkaan paljon, mutta muita väkivaltarikoksia on paljon enemmän, raiskauksia, ryöstöjä jne. Luvuista myös puuttuu ne joilla ei ole pysyvää oleskelulupaa.

        Olisi ollut mielenkiintoista nähdä myös sukupuolten erot henkirikosten tekijöinä, tuossa vain uhrit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Romanijärjestöt ovat tyrmistyneitä tilastointitavasta, jossa romanit erotellaan omaksi ryhmäkseen. Heidän mielestään tutkimus antaa kuvan, että romanit eivät olisi suomalaisia.

        – Minusta tämä on loukkaus koko romaniväestöä kohtaan. Tämä täyttää lähes kaikki rasismin merkit, sanoo Romaniasiain neuvottelukunnan varapuheenjohtaja, sosiaalineuvos Väinö Lindberg."

        Mitään kielteistä ei saisi kertoa, heti rasismia, kelpaa kuitenkin erioikeudet ja vaativat niitä, eivätkä yritäkään integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan.

        Kun henkirikokset jatkuu 16-kertaisina vuosikymmenestä toiseen niin jotain todellakin vialla ja asiaan puututtava. Olisi myös kerrottava kuinka suuri osa uhreista valkolaisia, toisinpäin hyvin harvinaista. Eivät voi puolustella millään tavalla rasismiaan valkolaisia ja elättäjiään kohtaan.

        "Mitään kielteistä ei saisi kertoa, heti rasismia, kelpaa kuitenkin erioikeudet ja vaativat niitä, eivätkä yritäkään integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan."

        Olen tavannut kahden laisia romaneja.
        Toisia ei meinaa kantaväestöstä erottaa millään.
        On juristeja ja virkamiehiä.
        Toiset taas erottaa jo kaukaa.
        Eivät käy edes armeijaa.

        Jälkimmäinen ryhmä leimaa koko yhteisön.
        Mediassa on romanivitsejä.
        Pirkka-Pekkakin lienee lausunuta pari vitsiä romaneista.


        "Kun henkirikokset jatkuu 16-kertaisina vuosikymmenestä toiseen niin jotain todellakin vialla ja asiaan puututtava."

        Myös se kliseinen punaista lihaa syövä valkoinen mies saa syyt niskoilleen jos mitään tilastointia ei tehdä tai tietoja pantataan.
        Romaneja on tosin aika vähän, mutta tavallisessa uutisoinnissa ei rotuja ja lahkoja useinkaan eritellä, joten tavallinen baaritappelu menee "kansakunnan muistissa" valkolaismiesten piikkiin.


        Olisiko syy romanikulttuurin sisällä?
        Mediassa kuitenkin aina sanovat olevansa iloinen ja hyväätarkoittava ja avulias kansanosa ja kultuuriperinnön vaalija.
        Jos asia on näin, ei tilaston pimittämishalulle ole perusteita.


      • Anonyymi
        Femen kirjoitti:

        "Mitään kielteistä ei saisi kertoa, heti rasismia, kelpaa kuitenkin erioikeudet ja vaativat niitä, eivätkä yritäkään integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan."

        Olen tavannut kahden laisia romaneja.
        Toisia ei meinaa kantaväestöstä erottaa millään.
        On juristeja ja virkamiehiä.
        Toiset taas erottaa jo kaukaa.
        Eivät käy edes armeijaa.

        Jälkimmäinen ryhmä leimaa koko yhteisön.
        Mediassa on romanivitsejä.
        Pirkka-Pekkakin lienee lausunuta pari vitsiä romaneista.


        "Kun henkirikokset jatkuu 16-kertaisina vuosikymmenestä toiseen niin jotain todellakin vialla ja asiaan puututtava."

        Myös se kliseinen punaista lihaa syövä valkoinen mies saa syyt niskoilleen jos mitään tilastointia ei tehdä tai tietoja pantataan.
        Romaneja on tosin aika vähän, mutta tavallisessa uutisoinnissa ei rotuja ja lahkoja useinkaan eritellä, joten tavallinen baaritappelu menee "kansakunnan muistissa" valkolaismiesten piikkiin.


        Olisiko syy romanikulttuurin sisällä?
        Mediassa kuitenkin aina sanovat olevansa iloinen ja hyväätarkoittava ja avulias kansanosa ja kultuuriperinnön vaalija.
        Jos asia on näin, ei tilaston pimittämishalulle ole perusteita.

        On mustalaisissa kunnollisiakin, meilläkin asui ennen maallla naapurissa perhe joista ei ollut koskaan mitään ongelmia. Tuntemattomiin vaan ei kiinnosta tutustua kun tietää miten paljon ryöstävät ja äsken vasta oikeudessa yksi tapaus missä uhri kuoli kun hyppivät jopa pään päällä.

        Työssä ja työnhaussa pitäisi velvoittaa pukeutumaan tavllisiin vaatteisiin, naisten romaniasu on varmasti oikea este tehdä moniakin titä, eikä rahtihameita mitään järkeä kustantaa valtion rahoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Romanijärjestöt ovat tyrmistyneitä tilastointitavasta, jossa romanit erotellaan omaksi ryhmäkseen. Heidän mielestään tutkimus antaa kuvan, että romanit eivät olisi suomalaisia.

        – Minusta tämä on loukkaus koko romaniväestöä kohtaan. Tämä täyttää lähes kaikki rasismin merkit, sanoo Romaniasiain neuvottelukunnan varapuheenjohtaja, sosiaalineuvos Väinö Lindberg."

        Mitään kielteistä ei saisi kertoa, heti rasismia, kelpaa kuitenkin erioikeudet ja vaativat niitä, eivätkä yritäkään integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan.

        Kun henkirikokset jatkuu 16-kertaisina vuosikymmenestä toiseen niin jotain todellakin vialla ja asiaan puututtava. Olisi myös kerrottava kuinka suuri osa uhreista valkolaisia, toisinpäin hyvin harvinaista. Eivät voi puolustella millään tavalla rasismiaan valkolaisia ja elättäjiään kohtaan.

        Tämä sama:

        "Mitään kielteistä ei saisi kertoa, heti rasismia, kelpaa kuitenkin erioikeudet ja vaativat niitä, eivätkä yritäkään integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan."

        pätee usein myös muhametinuskoisiin.

        Länsimainen yhteiskunta, naisten ja miesten tasa-arvo sekä normaalit käytöstavat ovat näköjään saatanasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sama:

        "Mitään kielteistä ei saisi kertoa, heti rasismia, kelpaa kuitenkin erioikeudet ja vaativat niitä, eivätkä yritäkään integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan."

        pätee usein myös muhametinuskoisiin.

        Länsimainen yhteiskunta, naisten ja miesten tasa-arvo sekä normaalit käytöstavat ovat näköjään saatanasta.

        "Länsimainen yhteiskunta, naisten ja miesten tasa-arvo sekä normaalit käytöstavat ovat näköjään saatanasta."

        Kaksoisstandardit mädättävät monet hyvät ideologiat.
        Pätee yhtä hyvin feminismiin, kuin uskontojen arviointiin.


    • Anonyymi

      Koska tämä maa on niin uskomattoman sairas. Kaikki asiat käännetään tukemaan sairautta.
      On paljon syyllisyyttä ilmassa romanien sortamisesta. Niinkö.?
      Mistä se johtuu, vai ovatko kenties itse pilanneet maineensa.?
      Eikö vastuu ole heillä itsellään korjata maineensa, jos haluavat tulla kohdelluksi kuten muutkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe