Nyt minä avaudun!
Miksi suomen romanit saavat syrjiä valkolaista mielensä mukaan?!
Rättikaupoilla kulkiessaan keksivät jos jonkinlaista vaivaa (pöllivät,rikkoivat,pakkomyivät) ja vetosivat herkästi syrjintään.
Nykyään integroituvat yhteiskuntaan ja tekevät kauppaa omilla ehdoillaan : Kauppasumma / osa siitä katteettomalta tililtä, kaupan sopiminen/peruminen uhkailemalla, syrjintään viitataan edelleen herkästi.. ja rikosilmoitusta ei joustavan oikeustajun omaavista oikein uskalla tehdä.
Käyttäytyisivät normaalisti niin voisin minäkin tarkistaa asenteitani.
Kiitos!
Valkolaisten syrjintä
9
167
Vastaukset
- Anonyymi
Ja tekevät paljon rasistisisa rikoksia valkolaisia kohtaan, työntävät harjanvarsia vanhusten takapuoleen tai hyppivät ryöstämiensä ihmisten pään päällä. Rahtihamevarkaudetkin kohdistuu lähes 100% valkolaisten kauppoihin.
Ei ole helppoa kuulua "enemmistöön", joita kaikki vähemmistöt saa syrjiä ja käyttäytyä rasistisesti. Miksi muuten femakot saa syrjiä miehiä, vaikka akkoja enemmän. Valkoihoisen naisen pitäisi olla se jota saa luvallisesti potkia päähän eikä miesten. Tasa-arvo on perspektiivistä kiinni.
RKP:n kasvatti näkee kaikki kantasuomalaiset jotka eivät osaa ruotsia vastustajinaan.
Valkoinen mies taas näkee feministit vastustajinaan.
Feministi näkee opportunismin mahdollisuuden.
Samoin näkee romani, joka haluaa piilotella totuutta.
https://yle.fi/uutiset/3-11042210?origin=rss- Anonyymi
"Romanijärjestöt ovat tyrmistyneitä tilastointitavasta, jossa romanit erotellaan omaksi ryhmäkseen. Heidän mielestään tutkimus antaa kuvan, että romanit eivät olisi suomalaisia.
– Minusta tämä on loukkaus koko romaniväestöä kohtaan. Tämä täyttää lähes kaikki rasismin merkit, sanoo Romaniasiain neuvottelukunnan varapuheenjohtaja, sosiaalineuvos Väinö Lindberg."
Mitään kielteistä ei saisi kertoa, heti rasismia, kelpaa kuitenkin erioikeudet ja vaativat niitä, eivätkä yritäkään integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan.
Kun henkirikokset jatkuu 16-kertaisina vuosikymmenestä toiseen niin jotain todellakin vialla ja asiaan puututtava. Olisi myös kerrottava kuinka suuri osa uhreista valkolaisia, toisinpäin hyvin harvinaista. Eivät voi puolustella millään tavalla rasismiaan valkolaisia ja elättäjiään kohtaan. - Anonyymi
On muuten yllättävää että henkirikoksissa ei matut, esim arabit erotu kovinkaan paljon, mutta muita väkivaltarikoksia on paljon enemmän, raiskauksia, ryöstöjä jne. Luvuista myös puuttuu ne joilla ei ole pysyvää oleskelulupaa.
Olisi ollut mielenkiintoista nähdä myös sukupuolten erot henkirikosten tekijöinä, tuossa vain uhrit. Anonyymi kirjoitti:
"Romanijärjestöt ovat tyrmistyneitä tilastointitavasta, jossa romanit erotellaan omaksi ryhmäkseen. Heidän mielestään tutkimus antaa kuvan, että romanit eivät olisi suomalaisia.
– Minusta tämä on loukkaus koko romaniväestöä kohtaan. Tämä täyttää lähes kaikki rasismin merkit, sanoo Romaniasiain neuvottelukunnan varapuheenjohtaja, sosiaalineuvos Väinö Lindberg."
Mitään kielteistä ei saisi kertoa, heti rasismia, kelpaa kuitenkin erioikeudet ja vaativat niitä, eivätkä yritäkään integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan.
Kun henkirikokset jatkuu 16-kertaisina vuosikymmenestä toiseen niin jotain todellakin vialla ja asiaan puututtava. Olisi myös kerrottava kuinka suuri osa uhreista valkolaisia, toisinpäin hyvin harvinaista. Eivät voi puolustella millään tavalla rasismiaan valkolaisia ja elättäjiään kohtaan."Mitään kielteistä ei saisi kertoa, heti rasismia, kelpaa kuitenkin erioikeudet ja vaativat niitä, eivätkä yritäkään integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan."
Olen tavannut kahden laisia romaneja.
Toisia ei meinaa kantaväestöstä erottaa millään.
On juristeja ja virkamiehiä.
Toiset taas erottaa jo kaukaa.
Eivät käy edes armeijaa.
Jälkimmäinen ryhmä leimaa koko yhteisön.
Mediassa on romanivitsejä.
Pirkka-Pekkakin lienee lausunuta pari vitsiä romaneista.
"Kun henkirikokset jatkuu 16-kertaisina vuosikymmenestä toiseen niin jotain todellakin vialla ja asiaan puututtava."
Myös se kliseinen punaista lihaa syövä valkoinen mies saa syyt niskoilleen jos mitään tilastointia ei tehdä tai tietoja pantataan.
Romaneja on tosin aika vähän, mutta tavallisessa uutisoinnissa ei rotuja ja lahkoja useinkaan eritellä, joten tavallinen baaritappelu menee "kansakunnan muistissa" valkolaismiesten piikkiin.
Olisiko syy romanikulttuurin sisällä?
Mediassa kuitenkin aina sanovat olevansa iloinen ja hyväätarkoittava ja avulias kansanosa ja kultuuriperinnön vaalija.
Jos asia on näin, ei tilaston pimittämishalulle ole perusteita.- Anonyymi
Femen kirjoitti:
"Mitään kielteistä ei saisi kertoa, heti rasismia, kelpaa kuitenkin erioikeudet ja vaativat niitä, eivätkä yritäkään integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan."
Olen tavannut kahden laisia romaneja.
Toisia ei meinaa kantaväestöstä erottaa millään.
On juristeja ja virkamiehiä.
Toiset taas erottaa jo kaukaa.
Eivät käy edes armeijaa.
Jälkimmäinen ryhmä leimaa koko yhteisön.
Mediassa on romanivitsejä.
Pirkka-Pekkakin lienee lausunuta pari vitsiä romaneista.
"Kun henkirikokset jatkuu 16-kertaisina vuosikymmenestä toiseen niin jotain todellakin vialla ja asiaan puututtava."
Myös se kliseinen punaista lihaa syövä valkoinen mies saa syyt niskoilleen jos mitään tilastointia ei tehdä tai tietoja pantataan.
Romaneja on tosin aika vähän, mutta tavallisessa uutisoinnissa ei rotuja ja lahkoja useinkaan eritellä, joten tavallinen baaritappelu menee "kansakunnan muistissa" valkolaismiesten piikkiin.
Olisiko syy romanikulttuurin sisällä?
Mediassa kuitenkin aina sanovat olevansa iloinen ja hyväätarkoittava ja avulias kansanosa ja kultuuriperinnön vaalija.
Jos asia on näin, ei tilaston pimittämishalulle ole perusteita.On mustalaisissa kunnollisiakin, meilläkin asui ennen maallla naapurissa perhe joista ei ollut koskaan mitään ongelmia. Tuntemattomiin vaan ei kiinnosta tutustua kun tietää miten paljon ryöstävät ja äsken vasta oikeudessa yksi tapaus missä uhri kuoli kun hyppivät jopa pään päällä.
Työssä ja työnhaussa pitäisi velvoittaa pukeutumaan tavllisiin vaatteisiin, naisten romaniasu on varmasti oikea este tehdä moniakin titä, eikä rahtihameita mitään järkeä kustantaa valtion rahoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Romanijärjestöt ovat tyrmistyneitä tilastointitavasta, jossa romanit erotellaan omaksi ryhmäkseen. Heidän mielestään tutkimus antaa kuvan, että romanit eivät olisi suomalaisia.
– Minusta tämä on loukkaus koko romaniväestöä kohtaan. Tämä täyttää lähes kaikki rasismin merkit, sanoo Romaniasiain neuvottelukunnan varapuheenjohtaja, sosiaalineuvos Väinö Lindberg."
Mitään kielteistä ei saisi kertoa, heti rasismia, kelpaa kuitenkin erioikeudet ja vaativat niitä, eivätkä yritäkään integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan.
Kun henkirikokset jatkuu 16-kertaisina vuosikymmenestä toiseen niin jotain todellakin vialla ja asiaan puututtava. Olisi myös kerrottava kuinka suuri osa uhreista valkolaisia, toisinpäin hyvin harvinaista. Eivät voi puolustella millään tavalla rasismiaan valkolaisia ja elättäjiään kohtaan.Tämä sama:
"Mitään kielteistä ei saisi kertoa, heti rasismia, kelpaa kuitenkin erioikeudet ja vaativat niitä, eivätkä yritäkään integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan."
pätee usein myös muhametinuskoisiin.
Länsimainen yhteiskunta, naisten ja miesten tasa-arvo sekä normaalit käytöstavat ovat näköjään saatanasta. Anonyymi kirjoitti:
Tämä sama:
"Mitään kielteistä ei saisi kertoa, heti rasismia, kelpaa kuitenkin erioikeudet ja vaativat niitä, eivätkä yritäkään integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan."
pätee usein myös muhametinuskoisiin.
Länsimainen yhteiskunta, naisten ja miesten tasa-arvo sekä normaalit käytöstavat ovat näköjään saatanasta."Länsimainen yhteiskunta, naisten ja miesten tasa-arvo sekä normaalit käytöstavat ovat näköjään saatanasta."
Kaksoisstandardit mädättävät monet hyvät ideologiat.
Pätee yhtä hyvin feminismiin, kuin uskontojen arviointiin.
- Anonyymi
Koska tämä maa on niin uskomattoman sairas. Kaikki asiat käännetään tukemaan sairautta.
On paljon syyllisyyttä ilmassa romanien sortamisesta. Niinkö.?
Mistä se johtuu, vai ovatko kenties itse pilanneet maineensa.?
Eikö vastuu ole heillä itsellään korjata maineensa, jos haluavat tulla kohdelluksi kuten muutkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602