Hintsa Knaapi lämmön lähteillä!

On se vaan hienoa, että kyseinen herra on saanut vihdoin ansaitsemansa nimikkokadun. Tätä katua Hintsa käveli usein päästä päähän ja loikoili välillä aina ilkosillaan Varissuon lämpöisillä kallioilla. Varsissuohan on saanut nimensä alkuosan muinaisruotsalaisesta "varu"- sanasta, joka tarkoitti lämpöä. Varissuon kalliot säilyttävät kesän lämmön aina seuraavaan kevääseen asti. Varissuo houkuttelee tänäkin päivänä eksoottisia turisteja pilvin pimein kokemaan tuo lämpö! Sana "varuhus" eli tavaratalo on samaa alkuperää ja tarkoitti alunperin kylän kauppaa, jossa vietettiin talvisin pitkiä aikoja lämmittelemässä ja mukashoppailemassa, vaikka kauppias ei tästä tykännyt. Tästä perinteestä on säilynyt ainakin tämä Mikko Niskasen kainuulainen kauppakohtaus, jossa miehet menivät kauppaan lämmittelemään:
https://www.youtube.com/watch?v=MVUC9Eaj6_U

5

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ollut tyytyväinen vastausten määrään, joten hain asiasta arvokasta lisätietoa.

      Kaikille kuuluisa Lotta Hintsa (os. Näkyvä) on hänen isoisoisoisoisosoisoisosisosisosisosisosisosisosisosisosisosoi- äitinsä suoraan alenevassa povessa!

    • On se nyt PRKL, kun asiasta ei synny keskustelua. Siksipä laitankin nyt oikeat vastaukset tähän alle:

      Mitä koulua Matti ja Teppo kävivät?

      Oikea vastaus: Martin koulua

      Kuka oli Hintsa Knaapi, jonka mukaan on nimetty katu Varissuolla?

      Oikea vastaus: turkulainen porvari

      Mikä oli kolmosen ratikan reitti?

      Oikea vastaus: rengaslinja

      Mitä Turun kaupungintalon rakennuksessa tehtiin 1800-luvulla?

      Oikea vastaus: tanssittiin

      Kuinka mones nimi HK Areena on Artukaisissa sijaitsevalle monitoimihallille?

      Oikea vastaus: neljäs

      Minkä myymisestä Maariasta Turkuun liitetty Raunistulan kaupunginosa oli kuuluisa?

      Oikea vastaus: pimeiden pullojen

      Mitä kauppatorilla myytiin ja syötiin yömyöhään 1900-luvun alussa kotimatkalla iltariennoista?

      Oikea vastaus: keitettyjä kananmunia

      Milloin järjestettiin ensimmäinen Ruisrock?

      Oikea vastaus: 1970

      Kuka seuraavista artisteista on esiintynyt Ruisrockissa?

      Oikea vastaus: Bob Dylan

      Miten turkulainen tervehtii tuttavaa kadulla?

      Oikea vastaus: Kato sääki elät viäl

    • Anonyymi

      Onhan se ärsyttävää jos aloitukseen ei reagoida. Mutta toisaalta aidon roskapostittajan pitääkin vastata omiin aloituksiinsa.

      • Ei ainoastaan tällä palstalla ei vastailla minulle. Semmoinen kaveri, kun donotreply lähettelee minulle usein sähköposteja eri aiheista. Hän ei ole vielä kertaakaan vastannut minun sähköposteihini! Mistä hän yli päänsä tietää minun roskapostiosoitteeni?


      • Anonyymi
        roskapostirobotti1 kirjoitti:

        Ei ainoastaan tällä palstalla ei vastailla minulle. Semmoinen kaveri, kun donotreply lähettelee minulle usein sähköposteja eri aiheista. Hän ei ole vielä kertaakaan vastannut minun sähköposteihini! Mistä hän yli päänsä tietää minun roskapostiosoitteeni?

        Tietokirjailija alias roskapostirobotilla on kyllä kanavia kuten ganaaleitakin aivan riittävästi.
        naapurista, moro.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      138
      1920
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1173
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1107
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      935
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      94
      884
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      809
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      744
    8. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      50
      730
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      730
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      676
    Aihe