Lahkolaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa

Anonyymi

Raamatun kanta uudestikastaviin lahkolaisiin on ihan selvä. He eivät peri Jumalan valtakuntaa.

19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,

19 Lihan aikaansaannokset ovat selvästi nähtävissä. Niitä ovat siveettömyys, saastaisuus, irstaus, [Room. 13:13 ]

19 Mutta lihan työt ovat julkiset, kuin on huoruus, salavuoteus, saastaisuus, haureus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, LAHKOT,

20 epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, LAHKOLAISUUS,

20 Epäjumalain palvelus, noituus, vaino, riita, kateus, viha, torat, eripuraisuus, eriseura,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

21 kateus, juomingit, remuaminen ja muu sellainen. Varoitan teitä, kuten olen jo ennenkin varoittanut: ne, jotka syyllistyvät tällaiseen, eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa.

21 Pahansuomuus, murha, juopumus, ylönsyömyys ja muut senkaltaiset, joista minä teille edellä sanon, niinkuin minä ennenkin sanonut olen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ei pidä Jumalan valtakuntaa perimän.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lahkolaisuus on sydämen asenne.

    • Anonyymi

      Lahkosaarnaajat yrittävät periä rahat ja muun varallisuuden, valtakunnalla ei ole mitään merkitystä.

      • Anonyymi

        raamatussa, Paavali, selkeästi varoittaa lahkoista.

        mitä/ketä ne Suomessa ovat ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamatussa, Paavali, selkeästi varoittaa lahkoista.

        mitä/ketä ne Suomessa ovat ?

        Luterilaisuus on katolisen kirkon lahko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamatussa, Paavali, selkeästi varoittaa lahkoista.

        mitä/ketä ne Suomessa ovat ?

        lähes kaikki Herran seurakunnilta näyttävät kirkot, ja rukouspiirit ovat Herran seurakuntia,
        rukouspiirien määrä on suuri, ja sinne voi kuka tahansa tulla, oli sitten uskoton tai uskovainen. rukous on äärimmäisen tärkeää.


    • Anonyymi

      Joku vetää pitkäätikkua ja sai käteensä lahkolaisuustikun.
      Eli aivan väärä tapa lähteä hökeltämään asiaansa.
      Otetaan sitten hieman laajemmin, eikä isoilla kirjaimilla tehdä vääryyttä sanalle.

      Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
      (Gal 5:16-21)

      Nyt sitten voikin kysyä, että kuis on? Jos onkin lihan tekoja, niin olettekin lain alla, sillä laki osoittaa synnin. Mutta, jos teette, niinkuin Sana opettaa, olette vapaat, ettekä ole lain alla ja peritte Jumalanvaltakunnan.

      Eli nyt päästäänkin asiaan.

    • Anonyymi

      Täysin sekava aloitus. Ensiksi tietääkö aloittaja mitä lahko tarkoittaa raamatussa. Kasteasia on aivan sekaisin aloittajalla. Eli tyypillistä sekavaa kirjoittelua tällä palstalla. Samanlaista kuin on suomalainen politiikka.

    • Anonyymi

      Meneppäs Brasiliaan puhumaan lahkoista.
      Heille luterilainen kirkko on, jos tuntevat sellaista,
      pienen pieni kristillistä nimeä kantava lahko.

      Helluntailaisia maailmassa on n. 400 miljoonaa.
      Luterilaisia ehkä 40 miljoonaa. Niin mikä on lahko?

      Helluntailaisuus maailmalla on kristillisyyden suurin yhteisö.
      Kuitenkin maailman koko väestöstä on vain joku promille helluntailaisia.

      Luterilaisuus on Pohjoismaiden ilmiö muualla maailmalla melko tuntematon.
      Kerro sitten minulle pelastuuko vain luterilaiset? Ja jos puhutaan
      luterilaisen kirkon sisällä olevista pienistä kristillisistä rymistä,
      kuten lestadiolaisuus, sitä pidettäköön luterilaisen kirkon lahkona.

      Ja lahkolaiset eivät sinun mukaasi pelastu?
      Silloin luterilaisille ja lestadiolaisille käy huonosti.

      Mutta onneksi Raamattu ei sano, että luterilaiset pelastuvat.
      Raamattu ei myöskään sano, että helluntailaiset tai lestadiolaiset
      pelastuvat, Raamattu todistaa, että Jumalan lapset pelastuvat.
      Jumala siis pelastaa omansa, Sanasta ja Hengestä syntyneet uskovat.
      Oletko sinä siis Jumalan oma, Jumalan lapsi, vai luterilainen tai jokku muu -lainen?

      Roomalaiskirje:8:9 "Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."

      1 Kor 15:23 "mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;" Apt 27:23 "Sillä tänä yönä seisoi minun tykönäni sen Jumalan enkeli, jonka oma minä olen ja jota minä myös palvelen,"

      2 Kor 10:7 "Jos joku on mielessään varma siitä, että hän on Kristuksen oma, ajatelkoon hän edelleen mielessään, että samoin kuin hän on Kristuksen, samoin olemme mekin."

      Gal 3:29 "Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan."

    • Tämä aloittaja on varmaan sama heppu, joka yrittää aina tätä samaa sanomaansa tuoda, vaikka keskustelun aihe olisi mikä tahansa. Taitaa olla pakkomielle sille tämä aihe. Mistä olet tuon saanut päähäsi? Huomioi Raamatun kokonaisilmoitus ja äläkä ota perinnäisoppiasi mukaan.

      • Anonyymi

        raamatussa Paavali varoittaa lahkoista.


    • Anonyymi

      Kaiketi jokainen ihminen ymmärtänee, miten Suomessa koko uskonnollisuus koostuu eri lahkoista. Lahkolaisuushan on sama käsite kuin puolueellinen - ajattelu. Lihan mielisyyshän on juuri voimakasta puolueellisesti ajattelua.

      JUMALA tahtoo, josta Jeesus opetti, niin Jeesukseen uskova tulee nähdä koko ihmislaji yhtenä. Sama koskaa elinympäristöä.

      Miksi Suomessa on nämä eri puolueet ja niistä kiinni pitäminen liittyy juuri lihallisuuten kuten Raamattu ilmoittaa. Taas ihmisissä ei ole uskoa toteuttaessaan uskon tekoja - olla puoueeton. Moni voi ymmärtääkin tilanteensa, mutta ei ole ...voimaa..... toteuttaa JUMALAN tahtoa. Olla uudestisyntynyt. Ihminen ei saa voimaa syyllistämisen kautta ja edes toisen ihmisen. Matt 25 on hyvä vertauskuvainnolline opetus alueessta.

      8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
      9Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'E-m-m-e.... v-o-i...., se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'

      Kuten uskova ihminen ymmärtääkin, niin syyttäminen ja syyllistäminen ei auta asiasssa, vaan asian näkeminen ja olla rehellinen. Etsiä totuutta salatuimpaan saakka.
      No, Raamattu kuvaa hyvin ihmislajin eri vaiheita kuin myös tätä aikaa.

      m.l

    • Anonyymi

      Vain luterilaisen Pride-kirkon jäsenet pääsevät taivaaseen. Heillä on myös punkpappi ym.

    • No Eenokki12 se siinä kertoo omasta uskostaan, kun luettelee Raamatun Kirjoitusten määritelmän taivaskelvottomuudestaan.

      Tee siis viipymättä parannus tuomarinvirastasi, kun Isä Jumala ei Sinua ole siihen virkaan nimittänyt. Ja muutoinkin tee parannus kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa, Jumalaa ja Jumalan Poikaa Kristusta Jeesusta kunnioittaen.

      Ja mitä se Sinulle millään tavalla kuuluu, kuinka Jeesukseen uskovat toimivat omassa elämässään Raamatun Kirjoituksiin uskovina. Seuraa Sinä vaan Jeesusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe