herätyssana. tulee korvata raamatullisemmalla virvoituksen ajat sanalla: Apt 3:19-> Tehkää siis parannus [herätys höpinöistä]
ja kääntykää,
että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista
ja hän lähettäisi hänet,
joka on teille edeltä määrätty Kristuksen Jeesuksen.
Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti,
jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan,
mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.
Sillä Mooses on sanonut:
'Profeetan,
minun kaltaiseni,
Herra Jumala on teille nostava veljienne joukosta;
häntä kuulkaa kaikessa,
mitä hän teille puhuu.
Ja on tapahtuva,
että jokainen,
joka ei sitä profeettaa kuule,
hävitetään kansasta
Väinö Viikilä ei tottele Jumalan Sanaa koska hän jauhaa herätystä
17
3680
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikkien raamattutuntien loppuun tulee aina näköjään herätyksen ylistys, sen vuoksi olen tuonut tuon 1933/-38 raamatun jakeet Apostolien teot 3:19
Tiedän ettei Viikilä lopeta herätys hengestä luovu, mutta oikein, se ei kuitenkaan ole. - Anonyymi
Lue lisää ohjeen takana voit lukea, mitä se herätys höpötys oikein Jumalasta tuntuu.
- Anonyymi
Apt 3:19-> Tehkää siis parannus [herätys höpinöistä]
ja kääntykää,
että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista
ja hän lähettäisi hänet,
joka on teille edeltä määrätty Kristuksen Jeesuksen.
Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti,
jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan,
mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.
Sillä Mooses on sanonut:
'Profeetan,
minun kaltaiseni,
Herra Jumala on teille nostava veljienne joukosta;
häntä kuulkaa kaikessa,
mitä hän teille puhuu.
Ja on tapahtuva,
että jokainen,
joka ei sitä profeettaa kuule,
hävitetään kansasta
1 - Anonyymi
KR 1933/-38
32:1 Mutta kun kansa näki, että Mooses viipyi eikä tullut alas vuorelta, kokoontui kansa Aaronin ympärille ja sanoi hänelle: "Nouse, tee meille Jumala, joka käy meidän edellämme. Sillä me emme tiedä, mitä on tapahtunut Moosekselle, tälle miehelle, joka johdatti meidät Egyptin maasta." >> Jakeen lisätiedot
32:2 Niin Aaron sanoi heille: "Irroittakaa kultarenkaat, jotka ovat vaimojenne, poikienne ja tyttärienne korvissa, ja tuokaa ne minulle."
32:3 Ja kaikki kansa irroitti kultarenkaat, jotka heillä oli korvissaan, ja he toivat ne Aaronille;
32:4 ja hän otti vastaan kullan heidän käsistään, kaavaili sitä piirtimellä ja teki siitä valetun vasikan. Ja he sanoivat: "Tämä on sinun jumalasi, Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta."
32:5 Kun Aaron tämän näki, rakensi hän sille alttarin; ja Aaron julisti ja sanoi: "Huomenna on Herran juhla."
32:6 Ja he nousivat varhain seuraavana päivänä ja uhrasivat polttouhreja ja toivat yhteysuhreja; ja kansa istui syömään ja juomaan, ja sitten he nousivat iloa pitämään.
32:7 Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Mene, astu alas, sillä sinun kansasi, jonka johdatit Egyptin maasta, on turmion tehnyt
2Moos. 32:25 Kun Mooses näki, että kansa oli kurittomuuden vallassa, koska Aaron oli päästänyt heidät kurittomuuden valtaan, vahingoniloksi heidän vihollisillensa, - Anonyymi
KR 1933/-38 Apostolien teot
8:5 Filippus meni Samarian kaupunkiin
ja saarnasi heille Kristusta.
8:6 Ja kansa otti yksimielisesti uskoi sen,
mitä Filippus puhui,
kun he kuulivat hänen sanansa
ja näkivät ne tunnusteot,
jotka hän teki.
8:7 Sillä monista,
joissa oli saastaisia henkiä,
ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä;
ja moni halvattu
ja rampa parani.
8:8 Ja syntyi suuri ilo siinä kaupungissa. - Anonyymi
Apostolien teot: 2:44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
2:45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
2:46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
2:47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
He pitivät Jeesuksen opetuksen todesta, noudattivat ja Herra siunasi heidät, antamalla heille pelastuksen. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. He ottivat pelastuksen vastaan, heidän olemuksensa muuttui, he syntyivät uudelleen. Tätä on evankeliumi, mikä ei ole ihmisten mielen mukaista, sitä ei voi ansaita teoilla. Tässä on alkuperäinen usko ja evankeliumi , joka on nyt hukassa.
Media on kuin kaatopaikka, siellä on toisenlainen henki, räyhää ja rähjää, riistää ahnehtii itselleen, systeemit ei enää toimi ja tuota vain pahuutta saastaisuutta.
Radiossa muutetaan räyhäämällä maailmaa, kun pitäisi ihmisen muuttua. - Anonyymi
Kirjoitettu on 1933/-38 Raamatussa
7:5 Sillä kun olimme lihan vallassa,
niin synnin himot,
jotka laki herättää,
vaikuttivat meidän jäsenissämme,
niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
7:6 mutta nyt me olemme irti laista
ja kuolleet pois siitä,
mikä meidät piti vankeina,
niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
7:7 Mitä siis sanomme?
Onko laki syntiä?
Pois se!
Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta;
sillä en minä olisi tiennyt himosta,
ellei laki olisi sanonut:
"Älä himoitse."
7:8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen,
herätti se minussa kaikkinaisia himoja;
sillä ilman lakia on synti kuollut.
7:9 Minä elin ennen ilman lakia;
mutta kun käskysana tuli,
niin synti virkosi,
7:10 ja minä kuolin.
Niin kävi ilmi,
että käskysana,
joka oli oleva minulle elämäksi,
olikin minulle kuolemaksi.
7:11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen,
petti se minut
ja kuoletti minut käskysanan kautta.
7:12 Niin,
laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä,
vanhurskas ja hyvä.
7:13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi?
Pois se!
Vaan synti,
että se synniksi nähtäisiin,
on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman,
että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
7:14 Sillä me tiedämme,
että
laki
on
hengellinen,
mutta minä olen lihallinen,
myyty synnin alaisuuteen.
Eikä tässä auta yhtää se että jauhaa herätystä, vaan on saarnattava evankelista tavoin Apt 8:5 Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta.
8:6 Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä, mitä Filippus puhui, kun he kuulivat hänen sanansa ja näkivät ne tunnusteot, jotka hän teki.
8:7 Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani. >> Jakeen lisätiedot
8:8 Ja syntyi suuri ilo siinä kaupungissa.- Anonyymi
Kirjoitettu on KR 1933/-38
10:4 Sillä Kristus on lain loppu,
vanhurskaudeksi jokaiselle,
joka uskoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitettu on KR 1933/-38
10:4 Sillä Kristus on lain loppu,
vanhurskaudeksi jokaiselle,
joka uskoo.Aivan samalla tavalla Aabraham uskoi Jumalan sanan ja sen vuoksi:
Jaakobin kirje:
2:23 ja niin toteutui Raamatun sana:
"Aabraham uskoi Jumalaa,
ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi",
ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
Ja Aabrahamin palvelija rukoili näin:
24:12 Ja hän sanoi: "Herra, minun herrani Aabrahamin Jumala, suo minulle tänään menestystä ja tee laupeus herralleni Aabrahamille.
24:13 Katso, minä seison tässä lähteellä, ja kaupunkilaisten tyttäret tulevat ammentamaan vettä.
24:14 Niin tapahtukoon, että se tyttö, jolle minä sanon: 'Kallista tänne vesiastiaasi juodakseni', ja joka vastaa: 'Juo, minä juotan kamelisikin', on juuri se, jonka sinä olet määrännyt palvelijallesi Iisakille; ja siitä minä tiedän, että olet tehnyt laupeuden herralleni."
24:15 Tuskin hän oli lakannut puhumasta, niin tuli siihen Rebekka, joka oli Aabrahamin veljen Naahorin ja hänen vaimonsa Milkan pojan, Betuelin, tytär; ja hänellä oli vesiastia olallaan.
24:16 Ja tyttö oli näöltään hyvin ihana, neitsyt, johon ei mies ollut koskenut. Ja hän astui alas lähteelle, täytti astiansa ja tuli ylös.
24:17 Silloin palvelija riensi häntä vastaan ja sanoi: "Anna minun juoda vähän vettä astiastasi."
24:18 Hän vastasi: "Juo, herrani." Ja hän laski nopeasti astiansa alas kädelleen ja antoi hänen juoda.
24:19 Ja annettuaan hänen juoda hän sanoi: "Minä ammennan vettä myös sinun kameleillesi, kunnes ne ovat juoneet kyllikseen."
24:20 Niin hän tyhjensi nopeasti astiansa kaukaloon ja riensi jälleen kaivolle ammentamaan vettä ja ammensi kaikille hänen kameleilleen.
24:21 Ja mies katseli häntä ääneti saadakseen tietää, oliko Herra antanut hänen matkansa onnistua vai ei.
24:22 Kun kamelit olivat juoneet, otti mies kultaisen nenärenkaan, joka painoi puolen sekeliä, ja hänen käsiinsä kaksi rannerengasta, jotka painoivat kymmenen kultasekeliä.
24:23 Ja hän kysyi: "Kenenkä tytär olet? Sano minulle. Onko isäsi talossa tilaa yötä ollaksemme?" >> Jakeen lisätiedot
24:24 Hän vastasi hänelle: "Olen Betuelin, Naahorin ja Milkan pojan, tytär."
24:25 Ja hän sanoi hänelle vielä: "Meillä on runsaasti olkia ja rehua; myöskin yösijaa on meillä antaa."
24:26 Silloin mies kumartui maahan ja rukoili Herraa
24:27 ja sanoi:
"Kiitetty olkoon Herra,
minun herrani Aabrahamin Jumala,
joka ei ole ottanut pois armoansa
ja totuuttansa minun herraltani.
Herra on johdattanut minut tätä tietä herrani veljen kotiin."
- Anonyymi
Tottakai Viikilä puhuu ja selittää Raamatun sanaa oikein ja onhan Herra häntä käyttänyt ja käyttää vieläkin, eikä sitä voi kukaan kiistää. Mutta nuo herätys sanat eivät kuulu raamatulliseen ilmoitukseen. Niilo Ylivainio käytti puhuessaan niin tuhottomasti herätys sanoja, että raamattu tunnin c-kasetissa löytyi yli 70 herätystä ylistävää sanaa. Ja jouduin poistamaan kasetti äänitteestä kaikki herätys sanat saadakseni tietää mitä hän todella puhui.
- Anonyymi
Pyydän anteeksi sanojani kuuntelin nimittäin tämän äänitteen.Ihanaa Jumalan Hengen innoittama saarna!
https://www.youtube.com/watch?v=Ljj7yCfmN-A - Anonyymi
KR 1933/-38 Apostolien teot
8:5 Ja Filippus meni Samarian kaupunkiin
ja saarnasi heille Kristusta.
8:6 Ja kansa otti yksimielisesti vaarin siitä,
mitä Filippus puhui,
kun he kuulivat hänen sanansa
ja näkivät ne tunnusteot,
jotka hän teki.
8:7 Sillä monista,
joissa oli saastaisia henkiä,
ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä;
ja moni halvattu ja rampa parani.
8:8 Ja syntyi suuri ilo siinä kaupungissa.
Jeesus eikä Pietari käskenyt saarnaamaan herätystä, vaan Apostolien teot:
2:38 Niin Pietari sanoi heille:
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.- Anonyymi
KR 1933/-38 Markuksen evankeliumi
16:14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla;
ja hän nuhteli heidän epäuskoaan
ja heidän sydämensä kovuutta,
kun he eivät olleet uskoneet niitä,
jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
16:15 Ja hän sanoi heille:
"Menkää kaikkeen maailmaan
ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. [huom! eikä herätys höpinöitä]
16:16 Joka uskoo
ja kastetaan,
se pelastuu;
mutta joka ei usko,
se tuomitaan kadotukseen.
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä,
jotka uskovat:
minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia,
puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä,
ja jos he juovat jotakin kuolettavaa,
ei se heitä vahingoita;
he panevat kätensä sairasten päälle,
ja ne tulevat terveiksi."
16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille,
otettiin hänet ylös taivaaseen,
ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
16:20 Mutta he lähtivät
ja saarnasivat kaikkialla,
ja Herra vaikutti heidän kanssansa
ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
Raamatussa ei ole yhtään herätys sanaa joten ei sitä myöskään julistaa.
- Anonyymi
Siitä on jo vuosia sitten kun olin eräänä pakkas-iltana kävelyllä kun viereeni ajoi Markku veli Herrassa ja sanoi: lähde mukaan jututtamaan erästä miestä joka on seisonut kolme tuntia torin reunassa. No nousin autoon ja siellähän se mies vieläkin oli. Kysyin mistä kaukaa vieras on tänne tullut ja hän vastasi vankilasta. No ketä sinä sitten odottelet? Tuo ystävä sanoi odottavansa HERÄTYSTÄ. No minä sanoin että odotat sitä ihan turhaan sillä ei sellaista, ole ollut eikä tule olemaankaan. Ja ojin jo lähtemässä kotiin, mutta Markku veli toppuutteli ja sanoi ethän voi miestä tuohon tilaan jättää. No sitten sanoin hänelle, että kun annat koko elämäsi Jeesuksen kautta Jumalalle sinäkin synnyt uudesti ylhäältä.
No mies suostu ja rukoilimme syntisen rukouksen sen jälkeen mies vapautui ja hän sanoi että nyt hän lähtee asunnolleen.- Anonyymi
kirjoitettu on Apt 1933/-38 KirkkoRaamatussa:
4:10 niin olkoon teille kaikille
ja koko Israelin kansalle tiettävä,
että Jeesuksen Kristuksen,
Nasaretilaisen,
nimen kautta,
hänen,
jonka [nimen te muutitte herätykseksi ja näin] te ristiinnaulitsitte,
mutta jonka Jumala kuolleista herätti,
hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
4:11 Hän [Jeesus Kristus] on 'se kivi,
jonka te,
rakentajat,
hylkäsitte,
mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa;
sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu,
jossa meidän pitäisi pelastuman."
- Anonyymi
Virvoitus ei ole herätystä sorry vssn.
- Anonyymi
Armostahan sitä pelastutaan näinhän se menee muu on saivartelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251588- 371449
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊621288Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731280- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883