Aihe

Sammonkatu näivetetty

Anonyymi

Ajoin pitkästä aikaa Sammonkatua Kalevasta Prismalle.
Entiselle leveälle liikekadulle, missä ennen oli 2 varsinaista kaistaa suuntaansa +kääntymiskaistat risteyksissä, ja talouskaistat molemmin puolin pysäköintiruutuineen, on nyt kaventunut yhteen kaistaan suuntaansa.

128

393

    Vastaukset

    • Se on nykyään tosiaan paljon viihtyisämpi kuin ennen.

      • Todella ruma ja hyvin kaukana viihtyisästä. Liikkeetkin kaikonneet, vain juttoloita tullut lisää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todella ruma ja hyvin kaukana viihtyisästä. Liikkeetkin kaikonneet, vain juttoloita tullut lisää.

        On siä partureitakin, samaan tapaan kuin keskustassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On siä partureitakin, samaan tapaan kuin keskustassa.

        Joo, muta ei siellä sitten paljoa muuta olekaan, kuten ei keskustassakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, muta ei siellä sitten paljoa muuta olekaan, kuten ei keskustassakaan.

        Jos ei enän tarvita muita työpaikkoja kuin partureita ja kuppiloita, sitten pestään toistemme pyykkkiä kuin vanhassa vitsissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todella ruma ja hyvin kaukana viihtyisästä. Liikkeetkin kaikonneet, vain juttoloita tullut lisää.

        Liikkeet katoaa ihan muusta syystä kuin kadun kavennuksen takia. Kun melkein kaikki ostetaan verkkokaupoista niin ei varsinkaan pienet liikkeet enää kannata. Samaa tapahtuu kaikkialla, ei vain Sammonkadulla eikä edes vain Tampereella.


    • Hyvä kauppakatu sai kuoliniskun.

      • Tampereen reeperpaani on enää muisto vain.


      • Monet hyvät kauppakadut saaneet sen saman lopetuksen.


    • Nythän se muistuttaa Neuvostoliittolaista kaupunkia, koko matkalta . Isoja kerrostaloja leveän kadun varrella ja keskellä ne ratikan raiteet. Ihmisiä kyllä liikuu jalkakäytävillä, mutta kadulla ei juuri autoja näy.


      • Seeellä on nykyään kadutkin kapeita, Sammonkatu on vain varjo entisestään ja pimeäkin se on isojen talojen varjossa. Pihatiet sen sijaan alueella melko leveitä samoin pelastustiet, mutta niillä ajaminen on usein kielettyä ja varsinkin pysäköinti pelastusteille on kiellettyä. Mutta sellattistahan ei kukaan enää välitä ja pihojen läpi päsee kivasti oikomaan autolla, kun Sammonkatu on tukossa.


      • Pohjois-Koreassam niitä on katuja, mutta autot puuttuu kaupungeista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seeellä on nykyään kadutkin kapeita, Sammonkatu on vain varjo entisestään ja pimeäkin se on isojen talojen varjossa. Pihatiet sen sijaan alueella melko leveitä samoin pelastustiet, mutta niillä ajaminen on usein kielettyä ja varsinkin pysäköinti pelastusteille on kiellettyä. Mutta sellattistahan ei kukaan enää välitä ja pihojen läpi päsee kivasti oikomaan autolla, kun Sammonkatu on tukossa.

        "varsinkin pysäköinti pelastusteille on kiellettyä. Mutta sellattistahan ei kukaan enää välitä ja pihojen läpi päsee kivasti oikomaan autolla"

        No tätä tuolla suunnalla kyllä harrastetaan melko paljon. Myös puistossa ja kävelyteillä ajelua.


    • Kaupunki palautettu asuville ,autoilu jää maalaisten riesaksi.

      • Teisko pitäisi irtisanoa Tampereesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teisko pitäisi irtisanoa Tampereesta.

        Samaa mieltä, Teiskoon "ulkomaille" muuttoa harkinneena. Keskustaan Tampereella ei oikein enää ole asiaa tai kiinnostustakaan, eikä tuolta näy löytyvän Sammonkadultakaan enään oikein mitään tarpeellista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, Teiskoon "ulkomaille" muuttoa harkinneena. Keskustaan Tampereella ei oikein enää ole asiaa tai kiinnostustakaan, eikä tuolta näy löytyvän Sammonkadultakaan enään oikein mitään tarpeellista.

        Kun viihtyy maalla,niin ei kaupunki ole asuinpaikkasi. Palvelut vaan ovat kaukana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun viihtyy maalla,niin ei kaupunki ole asuinpaikkasi. Palvelut vaan ovat kaukana.

        Palvelut on kaukana ja oma auto täytyy olla, vaikka palvelut keskustasta ovatkin lähemmäs "maaseutua" peltomarketteihin muuttanetkin, keskustassa ei oikein taida enää olla juuri mitään tarpellista. Ennen siellä käytiin asioimassa, nyt sitä pyrkii välttämään. Tuskin edes tuo kavailtu lähijunajutttu enää pelastaa aluetta. Se olis pitanyt pistää toimintaan ja kuntoon jo paljon, vuosia aiemmmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palvelut on kaukana ja oma auto täytyy olla, vaikka palvelut keskustasta ovatkin lähemmäs "maaseutua" peltomarketteihin muuttanetkin, keskustassa ei oikein taida enää olla juuri mitään tarpellista. Ennen siellä käytiin asioimassa, nyt sitä pyrkii välttämään. Tuskin edes tuo kavailtu lähijunajutttu enää pelastaa aluetta. Se olis pitanyt pistää toimintaan ja kuntoon jo paljon, vuosia aiemmmin.

        Kaupunki ympäristönä on haluttu asuinpaikka,palvelut ovat vain sivutuotteena. Koen lähiöt ja maaseudun ahdistavina asuinympäristöinä. Kaupungissa ostoskäyttäytyminen on jotain muuta kuin meneminen kolhoosilatoihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunki ympäristönä on haluttu asuinpaikka,palvelut ovat vain sivutuotteena. Koen lähiöt ja maaseudun ahdistavina asuinympäristöinä. Kaupungissa ostoskäyttäytyminen on jotain muuta kuin meneminen kolhoosilatoihin.

        Vankilamainen kanakoppiasuminen tuntuu ihmisoikeuksien vastaiselta. Lisäksi kaupungeissa karmea meteli ja tukahduttavan saastainen hengitysilma. Kaupungeissa ei kukaan asu vapaaehtoisesti. Markkinavoimat ovat pakottaneet ihmiset niihin.

        Kyllä maaseutu on ihmistä ja muita eläin- ja kasvimaailman edustajia varten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunki ympäristönä on haluttu asuinpaikka,palvelut ovat vain sivutuotteena. Koen lähiöt ja maaseudun ahdistavina asuinympäristöinä. Kaupungissa ostoskäyttäytyminen on jotain muuta kuin meneminen kolhoosilatoihin.

        Tuo on sinun mielipiteesi, valitettavasti vain kovin moni ei ole kanssasi samaa mieltä.
        Tampereen keskusta tulee kuivumaan pois ihmisistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sinun mielipiteesi, valitettavasti vain kovin moni ei ole kanssasi samaa mieltä.
        Tampereen keskusta tulee kuivumaan pois ihmisistä.

        Turhaan rakentavat keskustaan.Olisitpa päättäjä,niin Teiskossa olisi 50 000 asukkaan lähiö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vankilamainen kanakoppiasuminen tuntuu ihmisoikeuksien vastaiselta. Lisäksi kaupungeissa karmea meteli ja tukahduttavan saastainen hengitysilma. Kaupungeissa ei kukaan asu vapaaehtoisesti. Markkinavoimat ovat pakottaneet ihmiset niihin.

        Kyllä maaseutu on ihmistä ja muita eläin- ja kasvimaailman edustajia varten.

        Kun et saa asuntoa myytyä järkihintaan niin pakko sinun on siellä viihtyä. Kaupungista voit aina myydä asuntosi,muuttaa maalle.Rahaa jää tilille vielä paaaaaljon leppoisia eläkepäiviä varten. Hintabarometrin mukaan muuttajia maalle ei ole. Hinnasta se ei ole kiinni. Se pakottamisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vankilamainen kanakoppiasuminen tuntuu ihmisoikeuksien vastaiselta. Lisäksi kaupungeissa karmea meteli ja tukahduttavan saastainen hengitysilma. Kaupungeissa ei kukaan asu vapaaehtoisesti. Markkinavoimat ovat pakottaneet ihmiset niihin.

        Kyllä maaseutu on ihmistä ja muita eläin- ja kasvimaailman edustajia varten.

        Ei kai kukaan sinua pakota asumaan kaupungissa? Itse ainakin voin aivan itse päättää, missä asun, enkä oikein tiedä, kuka minut voisi pakottaa asumaan jossain muualla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan sinua pakota asumaan kaupungissa? Itse ainakin voin aivan itse päättää, missä asun, enkä oikein tiedä, kuka minut voisi pakottaa asumaan jossain muualla.

        Mukavuudenhalu pakottaa. Elämä on niin helppoa ja turvallista. Maaseutu on kauhistus. Kyläkaupat kuopattu,postipalvelut lakkautettu,huoltoasemat ,koulut,kirjastot ym. Tosi kaukana. Täytyy mennä kolhooseihin ostoksille pikkuasian vuoksi. Nysse on enää muistoissa. Sanalla sanoen nykyinen maaseutu on elinkelvoton.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun et saa asuntoa myytyä järkihintaan niin pakko sinun on siellä viihtyä. Kaupungista voit aina myydä asuntosi,muuttaa maalle.Rahaa jää tilille vielä paaaaaljon leppoisia eläkepäiviä varten. Hintabarometrin mukaan muuttajia maalle ei ole. Hinnasta se ei ole kiinni. Se pakottamisesta.

        Onneksi ei ole rahaongelmia niin voi asua missä lystää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ei ole rahaongelmia niin voi asua missä lystää.

        Et meillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunki ympäristönä on haluttu asuinpaikka,palvelut ovat vain sivutuotteena. Koen lähiöt ja maaseudun ahdistavina asuinympäristöinä. Kaupungissa ostoskäyttäytyminen on jotain muuta kuin meneminen kolhoosilatoihin.

        Tutlkitusti suomalaiset haluavat asua omakotialueella ja sivummalla, siitä on tutkimustakin, linkit tälläkin palstalla, kapupunkiasuminen on aika monelle pelkästään pakon sanelema juttu. Kuulut siis jonkinlaiseen vähemmistöön outoine haluinesi asua kaupungissa.


      • "Kaupunki palautettu asuville ,autoilu jää maalaisten riesaksi."

        Kaupungissahan ei ole tarkoitus asua, vaan siellä on palveluita joiden tykö mennään, kaupungissa siis käydään vain asioimassa ja asuminen sitten tapahtuu kaupungin ympäristössä viihtyisämmissä, rauhallisemmissa ja tilavimmissa oloissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vankilamainen kanakoppiasuminen tuntuu ihmisoikeuksien vastaiselta. Lisäksi kaupungeissa karmea meteli ja tukahduttavan saastainen hengitysilma. Kaupungeissa ei kukaan asu vapaaehtoisesti. Markkinavoimat ovat pakottaneet ihmiset niihin.

        Kyllä maaseutu on ihmistä ja muita eläin- ja kasvimaailman edustajia varten.

        Eikös noissa pinissä kopeissa asumien ala jo oleen rinnastettavissa eläinrääkkäykseen, kanoillekin vaadittiin tilavampia koppeja jo vuosia sitten ja muutakin luontoo, todettiin että sekoilevat niissä pikku kopeissaan ja tappelevat toisensa liki hengiltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan rakentavat keskustaan.Olisitpa päättäjä,niin Teiskossa olisi 50 000 asukkaan lähiö.

        Älkää nyt Teiskoo menkoö enää pilaamaan. Antakee sen olla rauhassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ei ole rahaongelmia niin voi asua missä lystää.

        5ama juttu, jos on täysin p.a. Josta kysymys lieneekin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tutlkitusti suomalaiset haluavat asua omakotialueella ja sivummalla, siitä on tutkimustakin, linkit tälläkin palstalla, kapupunkiasuminen on aika monelle pelkästään pakon sanelema juttu. Kuulut siis jonkinlaiseen vähemmistöön outoine haluinesi asua kaupungissa.

        Selvähän se on. Ihminen haluaa tilaa, hiljaisuutta ja puhdasta ilmaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kaupunki palautettu asuville ,autoilu jää maalaisten riesaksi."

        Kaupungissahan ei ole tarkoitus asua, vaan siellä on palveluita joiden tykö mennään, kaupungissa siis käydään vain asioimassa ja asuminen sitten tapahtuu kaupungin ympäristössä viihtyisämmissä, rauhallisemmissa ja tilavimmissa oloissa.

        Teitä maalaisia varten on kolhoosinavetat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös noissa pinissä kopeissa asumien ala jo oleen rinnastettavissa eläinrääkkäykseen, kanoillekin vaadittiin tilavampia koppeja jo vuosia sitten ja muutakin luontoo, todettiin että sekoilevat niissä pikku kopeissaan ja tappelevat toisensa liki hengiltä.

        Kateutta,arvottoman omaisuuden ääreltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vankilamainen kanakoppiasuminen tuntuu ihmisoikeuksien vastaiselta. Lisäksi kaupungeissa karmea meteli ja tukahduttavan saastainen hengitysilma. Kaupungeissa ei kukaan asu vapaaehtoisesti. Markkinavoimat ovat pakottaneet ihmiset niihin.

        Kyllä maaseutu on ihmistä ja muita eläin- ja kasvimaailman edustajia varten.

        Markkinavoimat ovat pakottaneet ihan toiseen suuntaan. Hinta ei ole edes houkutteleva tekijä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ei ole rahaongelmia niin voi asua missä lystää.

        On vain homeongelmia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kaupunki palautettu asuville ,autoilu jää maalaisten riesaksi."

        Kaupungissahan ei ole tarkoitus asua, vaan siellä on palveluita joiden tykö mennään, kaupungissa siis käydään vain asioimassa ja asuminen sitten tapahtuu kaupungin ympäristössä viihtyisämmissä, rauhallisemmissa ja tilavimmissa oloissa.

        Miksi hän maalla ei ole palveluita? Varmaankin kun siellä ei ole ostovoimaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös noissa pinissä kopeissa asumien ala jo oleen rinnastettavissa eläinrääkkäykseen, kanoillekin vaadittiin tilavampia koppeja jo vuosia sitten ja muutakin luontoo, todettiin että sekoilevat niissä pikku kopeissaan ja tappelevat toisensa liki hengiltä.

        Kyllähän se peltoasukkia pelottaa. Kanakoppi on vaan haluttu ,moni haluaa,mutta rahat ei riitä. Pelto-Erkki pysyy vaan siellä ja homehtuu kilpaa talonsa kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Selvähän se on. Ihminen haluaa tilaa, hiljaisuutta ja puhdasta ilmaa.

        Joo,kun saahan häädettyä maalaisten autoretkueet kaupungista. Kärventäkööt omat keuhkonsa.


      • Reilu vartin piti odottaa sateessa, että päästiin entisen hiljaisen pikkutien yli ja juosta siinäkin piti, se keskustan autoliikenne kulkee nyt osin sen kautta. Tie on oikeasti mutenkin jo todella surkeassa kunnossa isoine kuoppineen ja monttuineen, kura rosikuu montuista kävelijöiden päälle kun ohi ajetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tutlkitusti suomalaiset haluavat asua omakotialueella ja sivummalla, siitä on tutkimustakin, linkit tälläkin palstalla, kapupunkiasuminen on aika monelle pelkästään pakon sanelema juttu. Kuulut siis jonkinlaiseen vähemmistöön outoine haluinesi asua kaupungissa.

        Ne kun juuri halua purkaa nää omakotialueet Tampereelta. Iso osa osa on jo purettukin lähmpää kaupuinkia.


    • Etkö kuullut, katu on myyty ulkomaiselle rahaporukalle.

      • Ei minun osuutta. Vielä.


    • Mikä on sammo?

      • Sammo on actionstara. Tube.


      • Kalevalasta lainattua se Sampo ja monet muutkin Kalevan katujen nimet.

        "Itse asiassa jo ensimmäinen tutkijoiden tuntema tieto sammosta, jonka C.A. Gottlund vuonna 1817 kirjoitti muistiin, on peräisin metsäsuomalaisilta, ja siinä sampo on selvästi taivaallinen esine"
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sampo_(Kalevala)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kalevalasta lainattua se Sampo ja monet muutkin Kalevan katujen nimet.

        "Itse asiassa jo ensimmäinen tutkijoiden tuntema tieto sammosta, jonka C.A. Gottlund vuonna 1817 kirjoitti muistiin, on peräisin metsäsuomalaisilta, ja siinä sampo on selvästi taivaallinen esine"
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sampo_(Kalevala)

        Mikä on Sammo?...


    • Se mikä pilaa tuo yhtenäisten uusien kerrostalojen ketjun on S- marketti . Se pitäisi purkaa . Saataisiin tilalle pari kolme kerrostaloa ja asukkaita yli tuhat lisää.

      • Se on kait ainoo hyödyllinen ja tarpeellinen paikka koko kadulla enää nykyään, se S-Market, mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin eiköhän sekin siitä hajoteta ja vaihdetaan rumiin kerrostaloihin, kunhan vain ensin mahtuvat rakentamaan siinä, S-marketin parkkipaikka kun on jo nyt täynnä naapuritaloja tekevien rakennusmiesten autoja aina kaupan toisen puolen pelastustietä myöten, jossa vakituiseen majailee parikymmentä autoa parkissa päivisin, öisin hiukka vähjemmän. Liikenne on mennyt aivan pelleilyksi alueella ja pihoista on tullut oikoteitä, eikä oikein kukaan siellä välitä mitään mistään ajellessaan, varsinkaan liikennemerkeistä tai toisten parkkipaikoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on kait ainoo hyödyllinen ja tarpeellinen paikka koko kadulla enää nykyään, se S-Market, mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin eiköhän sekin siitä hajoteta ja vaihdetaan rumiin kerrostaloihin, kunhan vain ensin mahtuvat rakentamaan siinä, S-marketin parkkipaikka kun on jo nyt täynnä naapuritaloja tekevien rakennusmiesten autoja aina kaupan toisen puolen pelastustietä myöten, jossa vakituiseen majailee parikymmentä autoa parkissa päivisin, öisin hiukka vähjemmän. Liikenne on mennyt aivan pelleilyksi alueella ja pihoista on tullut oikoteitä, eikä oikein kukaan siellä välitä mitään mistään ajellessaan, varsinkaan liikennemerkeistä tai toisten parkkipaikoista.

        > autoja aina kaupan toisen puolen pelastustietä myöten, jossa vakituiseen majailee parikymmentä autoa parkissa päivisin, öisin hiukka vähjemmän. >

        Missäs kaupungin pysäköinninvakvonta oikein luuraa?



      • POK ei suostunut myymään tonttia gryndereille. Kovasti kyllä kyselivät.



      • Anonyymi kirjoitti:

        > autoja aina kaupan toisen puolen pelastustietä myöten, jossa vakituiseen majailee parikymmentä autoa parkissa päivisin, öisin hiukka vähjemmän. >

        Missäs kaupungin pysäköinninvakvonta oikein luuraa?

        "Missäs kaupungin pysäköinninvakvonta oikein luuraa?"

        Se pysyy kaukana rakennettavista alueista ja pyörii jossain sairaaloiden pihoissa ja muissa varmoissa tutuissa sakkorysissä. väliin sitä ei näy ollenkaan, Tampere olisi taas tänään tienannut melko summan pelkästään Kuninkaankadun pätkällä Sokokoksen vieressä, sihen kun ei ole saanut ajaa enää liikennemerkin mukaan aikoihin muut kuin taksit ja jotkut apubussit vai mitä palvelulinjureita ne on, siinä oli kuitenkin päivän aikana vaikka kuinka monta henkilöautoa parkissa, siis sakkopaikoilla. Tai sitten kovin monet tamperelaiset vaan ei tajua liikennemerkkejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Missäs kaupungin pysäköinninvakvonta oikein luuraa?"

        Se pysyy kaukana rakennettavista alueista ja pyörii jossain sairaaloiden pihoissa ja muissa varmoissa tutuissa sakkorysissä. väliin sitä ei näy ollenkaan, Tampere olisi taas tänään tienannut melko summan pelkästään Kuninkaankadun pätkällä Sokokoksen vieressä, sihen kun ei ole saanut ajaa enää liikennemerkin mukaan aikoihin muut kuin taksit ja jotkut apubussit vai mitä palvelulinjureita ne on, siinä oli kuitenkin päivän aikana vaikka kuinka monta henkilöautoa parkissa, siis sakkopaikoilla. Tai sitten kovin monet tamperelaiset vaan ei tajua liikennemerkkejä.

        Tänään siinä oli parkissa katumaasturin tapainen invapaikalla, jonne ei myöskään saa ajaa henkilöautot remontin aikana, ei suomea puhuvia nuoria mehiä siihen sitten tuli autoon Sokokselta, ei näkynyt pysäköinninvalvontaa missään. Ehkä ulkomailla liikennemerkit ovat erilaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        POK ei suostunut myymään tonttia gryndereille. Kovasti kyllä kyselivät.

        Isku huomekaluliikkeen paikalle rakennetaan. nyt on loppuunmyynti menossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isku huomekaluliikkeen paikalle rakennetaan. nyt on loppuunmyynti menossa.

        Sen tontin kaupunki möi eQ:n rahastolle. Siihen rakennetaan uusi liikekiinteistö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isku huomekaluliikkeen paikalle rakennetaan. nyt on loppuunmyynti menossa.

        Tammelan Tokmanni lopettaa kanssa, menee purkuun ja isompaa tilalle. kävelijät luultavasti taas joutuu kirteleen teitä pitkin liikenteen seassa paikkaa ohittaessa, mikä nykyään on tapana Tampereella muuallakin, rakentajat ei mahdu tontille, ne kaappa jalkakäytävät ja osan teistäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen tontin kaupunki möi eQ:n rahastolle. Siihen rakennetaan uusi liikekiinteistö.

        Mutta kun alle 20 vuotias Tampere Areena hallikin puretaan , joku varmaan muistaa nimen Metro Auto Areena. Purkaminen saattaa alkaa ensi vuonna, Nykyään se on erittäin suosittu kuntoilu paikka . https://yle.fi/uutiset/3-10013047


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun alle 20 vuotias Tampere Areena hallikin puretaan , joku varmaan muistaa nimen Metro Auto Areena. Purkaminen saattaa alkaa ensi vuonna, Nykyään se on erittäin suosittu kuntoilu paikka . https://yle.fi/uutiset/3-10013047

        Siihen tulee kerrostaloja, että saavat ratikkaan väkeä, vihreä alue taas kutistuu aika paljon sillä alueella. No ainakin Prisma ja siinä olevat liikeet saavat lisää asiakkaita. Tosin sielläkin alkaa tiettyihin aikoihin olemaan parkkipaikat aika täynnä, väki keskustasta ja lähialueilta käy siellä ostoksilla, eivät enää keskustassa. Niin se käy ratrikankin, kuskaa väkeä kaupungista sivummalle asioimaan, vanha pelotomarkettihan tuo Prismakin on. Samoin Turtolan Citymarket ja siellä olevat liikkeet suurine ilmaisine parkkipaikkoineen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siihen tulee kerrostaloja, että saavat ratikkaan väkeä, vihreä alue taas kutistuu aika paljon sillä alueella. No ainakin Prisma ja siinä olevat liikeet saavat lisää asiakkaita. Tosin sielläkin alkaa tiettyihin aikoihin olemaan parkkipaikat aika täynnä, väki keskustasta ja lähialueilta käy siellä ostoksilla, eivät enää keskustassa. Niin se käy ratrikankin, kuskaa väkeä kaupungista sivummalle asioimaan, vanha pelotomarkettihan tuo Prismakin on. Samoin Turtolan Citymarket ja siellä olevat liikkeet suurine ilmaisine parkkipaikkoineen.

        Keskustasta tulee yksi suuri iloinen juttola joka muuten näivettyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin suoraan palotarkastajalle, kun se kävi siinä naapuritontilla. Ei reagoinut mitenkään.

        No onhan se nyt ihme, jos palotaarkastaja ei reagoinut asiaan. Kyllä täällä meidän suunnalla olisi asiaan tartuttu 👨🏻‍✈️


      • Anonyymi kirjoitti:

        POK ei suostunut myymään tonttia gryndereille. Kovasti kyllä kyselivät.

        POK on jo antanut pikapotkut gryndereille jotka eivät osta. ja bonus 0 euroa.


    • Autoilijat tuovat rahat liikkeisiin sillä he ovat maksukykyisiä. Bussilla ja tulevalla ratikalla liikkuvilla on etupäässä matti kukkarossa, eli heidän varaansa ei voi laskea yhtään mitään.

      • Liikun autolla, bussilla ja pyörällä, ja pian myös ratikalla. Hassua, miten rahatilanteeni vaihtelee sen mukaan, miten liikun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liikun autolla, bussilla ja pyörällä, ja pian myös ratikalla. Hassua, miten rahatilanteeni vaihtelee sen mukaan, miten liikun.

        Poikkeus vahvistaa säännön.


      • Lopetin auton käyttämisen 40 v jälkeen.

        Pois jäivät auton ostokulut, autopaikan vuokra, talvirenkaiden ja kesärenkaiden hinta, pysäköintimaksut, vakuutus, polttoaine, auton pesu, käyttömaksut, ylinopeussakot, parkkisakot.. Kertakaikkisen hämmästyttävä määrä erilaisia maksuja.

        Tervetuloa raitiotie.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lopetin auton käyttämisen 40 v jälkeen.

        Pois jäivät auton ostokulut, autopaikan vuokra, talvirenkaiden ja kesärenkaiden hinta, pysäköintimaksut, vakuutus, polttoaine, auton pesu, käyttömaksut, ylinopeussakot, parkkisakot.. Kertakaikkisen hämmästyttävä määrä erilaisia maksuja.

        Tervetuloa raitiotie.

        Miksi nykyiset bussit eivät kelpaa?
        Ei olisi tarvinnut nostaa veroäyriäkään jos ratikkaa ei oltaisi alettu rakentamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lopetin auton käyttämisen 40 v jälkeen.

        Pois jäivät auton ostokulut, autopaikan vuokra, talvirenkaiden ja kesärenkaiden hinta, pysäköintimaksut, vakuutus, polttoaine, auton pesu, käyttömaksut, ylinopeussakot, parkkisakot.. Kertakaikkisen hämmästyttävä määrä erilaisia maksuja.

        Tervetuloa raitiotie.

        Bussilla et sitten oppinut kulkemaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bussilla et sitten oppinut kulkemaan?

        Bussit on ahtaita. Talvella kuuma ja kesällä kuuma. Raitiotie tulee ja hyvä niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liikun autolla, bussilla ja pyörällä, ja pian myös ratikalla. Hassua, miten rahatilanteeni vaihtelee sen mukaan, miten liikun.

        Ei se vaihtele.
        Liikut pyörällä tai kommunaalisella silloin kun päiväraha ei riitä vm 99 Clion bensaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se vaihtele.
        Liikut pyörällä tai kommunaalisella silloin kun päiväraha ei riitä vm 99 Clion bensaan.

        Ehkä sinulla, mutta ei se sinua pahenna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nykyiset bussit eivät kelpaa?
        Ei olisi tarvinnut nostaa veroäyriäkään jos ratikkaa ei oltaisi alettu rakentamaan.

        Hienoa,jälleen yksi ekonomi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liikun autolla, bussilla ja pyörällä, ja pian myös ratikalla. Hassua, miten rahatilanteeni vaihtelee sen mukaan, miten liikun.

        Toisinaan voitatkin hedelmäpelissä. Kylläkin harvoin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bussit on ahtaita. Talvella kuuma ja kesällä kuuma. Raitiotie tulee ja hyvä niin.

        Oletko hyvin paksu? Minä mahdun hyvin bussiin ja lämpötila on aina sopiva


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bussit on ahtaita. Talvella kuuma ja kesällä kuuma. Raitiotie tulee ja hyvä niin.

        Miten ilmastoidut bussit voivat olla kuumia tai kylmiä?
        Ratikan leveys on sama kuin busseilla eli jos koet bussit ahtaiksi niin sitä on myös ratikka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nykyiset bussit eivät kelpaa?
        Ei olisi tarvinnut nostaa veroäyriäkään jos ratikkaa ei oltaisi alettu rakentamaan.

        Kas jälleen uusi ekonomi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisinaan voitatkin hedelmäpelissä. Kylläkin harvoin

        En voita niissä koskaan, nimittäin en pelaa niitä. Mutta kiva, jos ne tarjoavat sinulle jotain tekemistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lopetin auton käyttämisen 40 v jälkeen.

        Pois jäivät auton ostokulut, autopaikan vuokra, talvirenkaiden ja kesärenkaiden hinta, pysäköintimaksut, vakuutus, polttoaine, auton pesu, käyttömaksut, ylinopeussakot, parkkisakot.. Kertakaikkisen hämmästyttävä määrä erilaisia maksuja.

        Tervetuloa raitiotie.

        Ja oikeastaan et juuri mihinkään sillä ratikalla pääse, sellaiseen paikaan minne haluaisit. Se no just niin taitavasti suunniteltu ja niillekin joille se jokuselle sopii, on tolkuttoman pitkät pysäkinvälit ja nekin muuten aivan hölmöissä paikoissa kävelyä tulee paljon ja huonojalkaisille jopa liikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kas jälleen uusi ekonomi.

        Niitä Tampere päättäjineen olisi tarvinnut, asiallisia ekonomeja, ettei sitä olisi viety kuin litran mittaa tuon ratikan kanssa, puhumattakaan muista talousosaajista jotka olisivat osanneet välttää lobbarit ja vastaavat..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niitä Tampere päättäjineen olisi tarvinnut, asiallisia ekonomeja, ettei sitä olisi viety kuin litran mittaa tuon ratikan kanssa, puhumattakaan muista talousosaajista jotka olisivat osanneet välttää lobbarit ja vastaavat..

        Körttiläisiä,kaikenvastustajia. Niitä löytyy ,mutta kukaan ei tule heidän kanssa toimeen. Asuvat kaikesta kaukana,ovat mielipiteiltään kaikesta kaukana. Omaavat putkiaivot,jonka päässä ei valo välky.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja oikeastaan et juuri mihinkään sillä ratikalla pääse, sellaiseen paikaan minne haluaisit. Se no just niin taitavasti suunniteltu ja niillekin joille se jokuselle sopii, on tolkuttoman pitkät pysäkinvälit ja nekin muuten aivan hölmöissä paikoissa kävelyä tulee paljon ja huonojalkaisille jopa liikaa.

        Huonot jalat,palvelubussi on heitä varten. Mihin he ovat menossa? Kiertelevätkö he nyssepysäkkejä iloksensa. Käveltävä on, jos johonkin on menossa. Ihmettelen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bussilla et sitten oppinut kulkemaan?

        Ratikka-uskovainen. Ratikka tulee, oletko valmis? Myy omaisuutesi, valmistaudu taivaan tuloon maailman päälle. Maallisella mammonalla ei tee pian enää mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Körttiläisiä,kaikenvastustajia. Niitä löytyy ,mutta kukaan ei tule heidän kanssa toimeen. Asuvat kaikesta kaukana,ovat mielipiteiltään kaikesta kaukana. Omaavat putkiaivot,jonka päässä ei valo välky.

        Kannattas varmaan vähän kattoo mitkä virmat ja niiden taustat täällä huseeraa ja saa rakennusbisneksiä, ei sentään aivan körttiläisiä kumminkaan.


      • Meillä on aina rahaa,ainakin parkkimaksun verran. Jopa koko päiväksi. Onko autoilijoilla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liikun autolla, bussilla ja pyörällä, ja pian myös ratikalla. Hassua, miten rahatilanteeni vaihtelee sen mukaan, miten liikun.

        Autoon istuu,niin tuntee oikein kuin humina käy lompuukissa. Ilmainen parkkipaikka on löydettävä ,ajetaan ympyrää tai jopa automarkettien helvetiaan saadakseen ilmaisenparkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nykyiset bussit eivät kelpaa?
        Ei olisi tarvinnut nostaa veroäyriäkään jos ratikkaa ei oltaisi alettu rakentamaan.

        Rahat olisi uponnut parkkipaikkoihin.Fakta. Nysset eivät ole kelvanneet,koska autoistuminen on vain lisääntynyt 50 vuoden aikana. Fakta.Ratikka tulee, jotta suunta muuttuu.50 vuotta ja tilanne on toinen. Ennuste.Veroäyri on noussut ilman Ratikkaakin. Fakta.Kunnalliskertomukset vuosilta 1976-2016 vahvistavat väitteeni.Fakta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bussit on ahtaita. Talvella kuuma ja kesällä kuuma. Raitiotie tulee ja hyvä niin.

        Ei ratikassakaan saa polttaa, siellä ei ole edes tuhkakuppeja, joten oma auto on pakollinen.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ratikassakaan saa polttaa, siellä ei ole edes tuhkakuppeja, joten oma auto on pakollinen.

        Nykytrendi suosii tupakoinnin ja autoilun lopettamista. Seuraan muotia.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei palvelubussit kulje kaikialla eikä viikonloppuisin olenkaan, eivät myöskään illalla.

        Uutiset kertoivat täälläkin kuinka:

        "Huonosti liikkuvan vaihtoehdot ovat taksi tai jääminen kotiin"
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16072083/avoin-kirje-paattajille-pyorateista-ja-jalkakaytavista#comment-99327135

        Siinäpä on propleemaa,onneksi taksimatkoja korvataan. Asuinpaikka,ei niitä joka tölliin palvelunyssejä tosiaan mene. Olisko tulevaisuus valoisampi liikuntaelimille. Jalkojen käyttö liikkumiseen soisi yleistyvän. Kävely ,pyöräily on jokaisen ulottuvilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Trendipellet on erikseen, koko Trendi-sanakin on sellainen, että sitä ei aikuiset viitsi ottaa vakavasti.

        Mistä sinä sen tiedät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Trendipellet on erikseen, koko Trendi-sanakin on sellainen, että sitä ei aikuiset viitsi ottaa vakavasti.

        Mistä sinä sen tiedät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on aina rahaa,ainakin parkkimaksun verran. Jopa koko päiväksi. Onko autoilijoilla?

        Näkyy noi jätteleen ihmisten pihoihin autojaan pelstusteillekin parkkiin, saavat siitä sitten jonkun muutaman kympin mmaksumääräyksen, mutta tulee kai halvemmaksi kuin jossain parkkitalossa jos pitempän pysäköi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rahat olisi uponnut parkkipaikkoihin.Fakta. Nysset eivät ole kelvanneet,koska autoistuminen on vain lisääntynyt 50 vuoden aikana. Fakta.Ratikka tulee, jotta suunta muuttuu.50 vuotta ja tilanne on toinen. Ennuste.Veroäyri on noussut ilman Ratikkaakin. Fakta.Kunnalliskertomukset vuosilta 1976-2016 vahvistavat väitteeni.Fakta.

        Parkkipaikat ei maksa mitään, ne on olleet valmiina kaupungissa jo vuosia, nyt niitä vaan tukitaan ja niillä on alettu rahastaa, enne olivat ilmaisia lähes kaikkialla, olivat asukkaiden ja asioijien palvelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parkkipaikat ei maksa mitään, ne on olleet valmiina kaupungissa jo vuosia, nyt niitä vaan tukitaan ja niillä on alettu rahastaa, enne olivat ilmaisia lähes kaikkialla, olivat asukkaiden ja asioijien palvelua.

        Mikä tässä maailmassa on ilmaista. Jos jonkun on oltava niin ei ainakaan parkkipaikat. Parkkiruutu vie hyvää tonttimaata. Eikös näilläkin sivuilla olla huolissaan tonttivuokrien noususta. Se on vuokra kalliista neliöhinnasta. Laskennallisesti yksi parkkiruutu maksaa 20000_-50 000€ . Kyllä siitä vuokraa pitää maksaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä on propleemaa,onneksi taksimatkoja korvataan. Asuinpaikka,ei niitä joka tölliin palvelunyssejä tosiaan mene. Olisko tulevaisuus valoisampi liikuntaelimille. Jalkojen käyttö liikkumiseen soisi yleistyvän. Kävely ,pyöräily on jokaisen ulottuvilla.

        >,onneksi taksimatkoja korvataan.

        Juuri kuulin että tässä Tampere säästää ja on äärimmäisen kitsas vanhuksille näissä maksuissa, alaikärajakin on yli 75 vuotta ja jokseenkin rahaton pitää olla, siltikin kitsastellaan eikä matkoja meinata myöntää:

        >jos olet yli 75-vuotias etkä huonokuntoisuuden vuoksi pysty käyttämään julkisia kulkuneuvoja, kuten bussia tai palvelubussia...Kuljetustuki on kohdennettu pienituloisille, sen myöntämiselle on tulorajat: Säännöllinen bruttotulo kuukaudessa saa olla yhden hengen taloudessa korkeintaan 1 278 euroa ja kahden hengen taloudessa 2 382 euroa. Tuloksi katsotaan hakijan sekä mahdollisen puolison tulot.>

        https://www.tampere.fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/ikaihmisten-palvelut/kulkeminen/kuljetustuet.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tässä maailmassa on ilmaista. Jos jonkun on oltava niin ei ainakaan parkkipaikat. Parkkiruutu vie hyvää tonttimaata. Eikös näilläkin sivuilla olla huolissaan tonttivuokrien noususta. Se on vuokra kalliista neliöhinnasta. Laskennallisesti yksi parkkiruutu maksaa 20000_-50 000€ . Kyllä siitä vuokraa pitää maksaa.

        Ei pidä ajatella parkkirutua tonttimaanan vaan tontteihin kuuluvana avoimena tilana. Kaupungissa kadun varret olivat aina aiemmin aivan keskustaqn ulkopuolella ilmaisia parkkeerata, mutta joku lobbasi siitä parkkitalobisneksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy noi jätteleen ihmisten pihoihin autojaan pelstusteillekin parkkiin, saavat siitä sitten jonkun muutaman kympin mmaksumääräyksen, mutta tulee kai halvemmaksi kuin jossain parkkitalossa jos pitempän pysäköi.

        Tämä on nyt tätä samaa kuin tuolla muuallakin missä rakennetaan ja jonkinlaiset ajokortittomat suunnittelevat sekasotkuja ja liikenne sekoaa ja autoilijat siinä ohessa.

        >>Auto teki hätäjarrutuksen Tomi Lamminperän 3-vuotiaan pojan eteen: Nyt isä vaatii kävelyteillä kaahailtavaa ”rallia” kuriin . uusien kotien rakennustyöt ovat tuoneet mukanaan uusia ongelmia.
        Liikennejärjestelyjen muuttuessa autoilijat ajelevat vähän missä sattuu. Ongelma on erityisen paha kahdella kevyelle liikenteelle varatulla tiellä, joita autoilijat ajavat.>

        https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000006378474.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten ilmastoidut bussit voivat olla kuumia tai kylmiä?
        Ratikan leveys on sama kuin busseilla eli jos koet bussit ahtaiksi niin sitä on myös ratikka.

        Bussit tuntuvat talvella kuumilta, kun monilla ihmisillä on päällä paksut untuvatakit ja sisälämpö on sama kun kesällä pitäisi olla. Kesällä taas ilmastointi ei ihan saa jäähdytettyä kesäistä ilmaa ja ulkoa tulleita, auringossa lämmenneitä ihmisiä. Lisäksi bussissa istutaan ja seistään aika lähellä toisia niin lämpöä tulee siitäkin.

        Ratikat on 2,65 leveitä ja bussit näköjään tavallisesti 2,55. Ratikassa on enemmän tyhjää lattiatilaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rahat olisi uponnut parkkipaikkoihin.Fakta. Nysset eivät ole kelvanneet,koska autoistuminen on vain lisääntynyt 50 vuoden aikana. Fakta.Ratikka tulee, jotta suunta muuttuu.50 vuotta ja tilanne on toinen. Ennuste.Veroäyri on noussut ilman Ratikkaakin. Fakta.Kunnalliskertomukset vuosilta 1976-2016 vahvistavat väitteeni.Fakta.

        Ratikan I ja II vaihe tulee maksamaan kaikkineen yli 500 miljoonaa. Fakta. Kaikki tämä raha otetaan velaksi, koska kaupugin talous on jo valmiiksi alijäämäinen. Fakta. Tämä velkakuorman kasvu on johtanut siihen, että Tampereen kaupunki on nyt kriisikunta velkaantuneisuudessa. Fakta. Julkinen liikenne tulee ratikan takia heikkenemään. Fakta. Nyssevuoroja vähennetään ja ratikkaan tulee syöttöliikenne. Fakta.

        Jos ja kun ratikkaa laajennetaan naapurikuntiin on lasku tätä koko touhusta yli
        1 000 000 000 €. Fakta. Kaikki tämäkin velaksi. Fakta. Ratikan takia asuminen Tampereella on kallistunut. Fakta. Tämän takia ihmisillä jää vähemmän rahaa elämiseen. Fakta. Sijoittajat ovat saaneet suurimmat voitot ratikasta. Fakta.

        Kaikelle tälle löytyy maksaja. Fakta. Se on nykyinen tai tuleva tamperelainen + valtionosuuden kautta muut suomalaiset veronmaksajat. Fakta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ratikan I ja II vaihe tulee maksamaan kaikkineen yli 500 miljoonaa. Fakta. Kaikki tämä raha otetaan velaksi, koska kaupugin talous on jo valmiiksi alijäämäinen. Fakta. Tämä velkakuorman kasvu on johtanut siihen, että Tampereen kaupunki on nyt kriisikunta velkaantuneisuudessa. Fakta. Julkinen liikenne tulee ratikan takia heikkenemään. Fakta. Nyssevuoroja vähennetään ja ratikkaan tulee syöttöliikenne. Fakta.

        Jos ja kun ratikkaa laajennetaan naapurikuntiin on lasku tätä koko touhusta yli
        1 000 000 000 €. Fakta. Kaikki tämäkin velaksi. Fakta. Ratikan takia asuminen Tampereella on kallistunut. Fakta. Tämän takia ihmisillä jää vähemmän rahaa elämiseen. Fakta. Sijoittajat ovat saaneet suurimmat voitot ratikasta. Fakta.

        Kaikelle tälle löytyy maksaja. Fakta. Se on nykyinen tai tuleva tamperelainen + valtionosuuden kautta muut suomalaiset veronmaksajat. Fakta.

        Meinaat että kakkosvaihe maksaa yli 250 miljoonaa? No ihan yhtä paljon se on fakta kuin nuo muutkin melkein perustellut väitteesi 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ratikassakaan saa polttaa, siellä ei ole edes tuhkakuppeja, joten oma auto on pakollinen.

        sen ei ole enää mitään väliä. kule vaikka taksilla ja polta penkki


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat että kakkosvaihe maksaa yli 250 miljoonaa? No ihan yhtä paljon se on fakta kuin nuo muutkin melkein perustellut väitteesi 😂

        Ratikan ykkösvaihe vaunuineen tulee maksamaan vähintään 370 milj €. Faktaa.
        Kokonaiskustannus vielä suurempi infratöiden takia. Faktaa. Arvio 440 milj €,

        https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000006307425.html

        Kakkosvaiheen hintaa ei tiedä varmasti vielä kukaan?
        Jos huomioi vain osan kokonaiskustannukisista niin 500 - 370 = 130.
        Jos taas kaikki kustannukset 500 - 440 = 60

        Eli 250 on feikkiluku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat että kakkosvaihe maksaa yli 250 miljoonaa? No ihan yhtä paljon se on fakta kuin nuo muutkin melkein perustellut väitteesi 😂

        Kumoa joko noista faktoista, jos osaat. Ikävä kyllä faktoja ei voi kumota omien uskomusten perusteella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumoa joko noista faktoista, jos osaat. Ikävä kyllä faktoja ei voi kumota omien uskomusten perusteella.

        Onko todellakin fakta, että julkinen liikenne heikkenee ratikan takia? Moni matkustaja saa selvästi aiempaa paremman liikennevälineen. Tampereen joukkoliikenne muuttaa luonnettaan jonkin verran verkkomaisemmaksi. Tämä on oikea suunta, kun halutaan välttää keskustan ruuhkautumista tulevaisuudessa.

        Kun bussien määrä keskustassa vähenee ja liikenne siirtyy (osittain) kiskoille, keskeisimpien katujen ympäristö paranee.

        Tampereen asuntojen arvoon vaikuttaa kaupungin kilpailukyky muihin kaupunkeihin verrattuna. Saattaa hyvin olla, että raitiotie tuo kaupungille lisäarvoa. Se ei ole välttämättä huono asia. Suomessa moni kaupunkiseutu riutuu eivätkä ennusteet lupaa hyvää. Onhan se toki iloinen ja tavoiteltava asia, että Tampere on kehittyvien kaupunkien joukossa.


    • Ajelen mielummin omalla autollani kuin vietän puolet elämästäni haisevissa julkisissa kulkuvälineissä.

      • Samaa mielipuolta,minäkin haisen mieluummin yksikseni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mielipuolta,minäkin haisen mieluummin yksikseni.

        >,minäkin haisen mieluummin

        Sinäkö se olitkin joka vääsi sen kammottavan hajuisen pierun sielä bussissa tänään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        >,minäkin haisen mieluummin

        Sinäkö se olitkin joka vääsi sen kammottavan hajuisen pierun sielä bussissa tänään?

        Luultavammin rattijuoppo,korttia odotellessa Nysse kelpaa. Tottuneet avautumaan ala että yläpäästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luultavammin rattijuoppo,korttia odotellessa Nysse kelpaa. Tottuneet avautumaan ala että yläpäästä.

        ”Pieru täydessä raitiovaunussa aiheutti kaaosta

        -Avatkaa ovi, me kuolemme!” – Matkustaja leiskautti suolikaasut täyteen ruuhkaratikkaan

        https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/e33544f0-b380-49ef-9563-7b0fb7058f76

        Tätä se tulee oleen.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Luonnonkaasu ihmisestä ei tapa,autonpäästöt tappaa.

        Taisi olla ne autojen päästöjen tuottamat hengenlähdöt samaa tasoa melun tuottamien kanssa, ei juurikaan sen enempää. Että lisää vaan konsertteja keskustaan. Uutista viime vuoden lopulta: "Tampere nosti melusaasteen desibelirajoja ja se on vikatikki
        Kasvavassa kaupungissa melusaaste lisääntyy väistämättä, mutta uudet desibelirajat eivät ole kuntalaisten edun mukaisia."

        https://www.aamulehti.fi/a/dd9079ac-8fe4-4f70-9185-0638f2ca737d

        "Erityisesti päiväkotien henkilökunnan pitäisi käyttää kuulosuojaimia."
        -Pertti Sundqvist


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luonnonkaasu ihmisestä ei tapa,autonpäästöt tappaa.

        "Parempi päivä: Melu tappaa!

        Musiikkia, puheensorinaa, työkoneita, taukoamatta ohi soljuvan liikenteen huminaa - meidät on ympäröity melulla lähes ympärivuorokautisesti. Tutkija Pekka Matilainen toteaa, että melu on aliarvioitu terveysriski. Se aiheuttaa unettomuutta sekä häiritsee muistia, luovuutta ja oppimiskykyä, mutta voi jopa viedä ennenaikaisesti hautaan."

        https://areena.yle.fi/1-2060171

        Melu siis heikentää jopa oppimista, meluisilla alueilla oppilaat saavat huonompia tuloksia ja numeroita kuin hiljaisilla alueilla asuvat, sekin on tutkittu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taisi olla ne autojen päästöjen tuottamat hengenlähdöt samaa tasoa melun tuottamien kanssa, ei juurikaan sen enempää. Että lisää vaan konsertteja keskustaan. Uutista viime vuoden lopulta: "Tampere nosti melusaasteen desibelirajoja ja se on vikatikki
        Kasvavassa kaupungissa melusaaste lisääntyy väistämättä, mutta uudet desibelirajat eivät ole kuntalaisten edun mukaisia."

        https://www.aamulehti.fi/a/dd9079ac-8fe4-4f70-9185-0638f2ca737d

        "Erityisesti päiväkotien henkilökunnan pitäisi käyttää kuulosuojaimia."
        -Pertti Sundqvist

        Sääntö; kun väännät ratikassa tai bussissa pahalta haisevan leijan katso terävästi ja syyttävästi jotain vieressä olijaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sääntö; kun väännät ratikassa tai bussissa pahalta haisevan leijan katso terävästi ja syyttävästi jotain vieressä olijaa.

        Tamperelainen on rehti ja reilu. Purkauksen sattuessa käsi nousee tunnustukseksi. Lähikuntien ryökäleet ovat tästä päätellen aina varmasti kaasulähteitä. Esimerkiksi nimi Pirrrrkkakkala on historiallisten lähteiden (1700 luvulta)mukaan Pirkkala nimisen kunnan alkunimi. Sen kummemmin en halua heitä sormella osoittaa.


    • Koettu bussimatka Hervantaan noin klo 14 keskiviikkopäivänä. Muutama lumihiutale leijaili taivaalta. Valtaväylällä nopeus tosi alhainen, pysäkkikäyntien yhteydessä vetävien pyörien luistelua, bussi täynnä talvivaatteisia ihmisiä kantamuksineen...

      Esimerkiksi tällaisissa olosuhteissa Ratikka tulee tarjoamaan merkittävästi laadukkaamaan matkustuskokemuksen. Tervetuloa raitiotie!

      • Pysy lujana uskossasi äläkä anna tosiasioiden häiritä sitä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pysy lujana uskossasi äläkä anna tosiasioiden häiritä sitä!

        Jaa, että tosiasiat ei saisi häiritä? No eihän ne tosiseikat häiritse, vaan päinvastoin tukee vilpitöntä raitioliikenteen odotusta. Siinä jonossa seisovan bussin ahtaalla penkillä tukalasti istuvan matkustajan näkökentässä on ihan aito, tuliterä Raitiotie, jolle tiettävästi on tulossa komeamman sorttinen Raitiovaunu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, että tosiasiat ei saisi häiritä? No eihän ne tosiseikat häiritse, vaan päinvastoin tukee vilpitöntä raitioliikenteen odotusta. Siinä jonossa seisovan bussin ahtaalla penkillä tukalasti istuvan matkustajan näkökentässä on ihan aito, tuliterä Raitiotie, jolle tiettävästi on tulossa komeamman sorttinen Raitiovaunu.

        Niin, ja paljonko se tulee-on maksanut veronmaksajille.
        Veroäyriä korotettiin juuri ja sen lisätulothan haaskattiin jo tavara-aseman siirtoon ja ratikan haaran tekemiseen Hat.päänvaltatielle!
        Eli ei mitään järkevää niilläkään miljoonilla saatu aikaan.
        Onko se sitä Vihreätä, parempaa taloudenpitoa jossa ei ole järjen hiventäkään eikä mitään käsitystä kannattavista investoinneista vaan kaikki on ihmeellistä unelmahöttöä ,kustannuksista viis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja paljonko se tulee-on maksanut veronmaksajille.
        Veroäyriä korotettiin juuri ja sen lisätulothan haaskattiin jo tavara-aseman siirtoon ja ratikan haaran tekemiseen Hat.päänvaltatielle!
        Eli ei mitään järkevää niilläkään miljoonilla saatu aikaan.
        Onko se sitä Vihreätä, parempaa taloudenpitoa jossa ei ole järjen hiventäkään eikä mitään käsitystä kannattavista investoinneista vaan kaikki on ihmeellistä unelmahöttöä ,kustannuksista viis.

        Järkevä investointi on... .... ....
        Älä anna tosiasioiden häiritä vaan kirjoita se tänne.


    • Siihen saadaankin sitten hautuumaa.

    • tosi tylsä"""painun Ikaalisii takasi

    • Miksi aikoinnaan johdinautot lopetettiin?Niiden vuoksi ei ainakaan katuja
      olisi tarvinnut repiä ja toimivat hyvin.
      Onko ratikat naisasia viisautta ,Ikosta ja Marinia,näyttää täytyy että ollaan
      Euroopassa,ettekö huomaa.Huhu ,tätä nykypäivien meininkiä,surku tulee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Erätauko: Suomalainen nettikeskustelu julkisuuden henkilöistä - unohtuuko empatia?

      Erätaukokeskustelu tiistaina 1.12.2020 klo 14-16., tervetuloa! Julkisuuteen tavalla tai toisella päätyneistä henkilöistä keskusteleminen netissä tunt
      Viihde ja kulttuuri
      49
      1722