Auto ei kuulu kaupunkiin, sähköpotkulauta kuuluu

Anonyymi

Henkilöautoja ei ole tarkoitettu kaupunkiliikenteeseen. Autoon mahtuu viisi matkustajaa, ja sillä pääsee 150–200 kilometriä tunnissa.

Kaupungissa auto kuitenkin matelee 35 kilometrin tuntivauhtia ja kyydissä istuu keskimäärin 1,2 ihmistä.

Autoille on annettu kaduilta monta kaistaa ja niiden paikoituskin vie älyttömästi tilaa. Yhteen parkkiruutuun mahtuu kymmenen sähköpotkulautaa.

https://yle.fi/uutiset/3-11085726

54

121

Vastaukset

  • Pääsee hitaanpaakin

  • Potkulautailija ei tuo verotuloja kaupunkiisi mutta autoilija tuo, vai meinaatko potkulautailijan käyvän ostoksilla iso rinkka selässä.

    • Potkulautailija istuu päivät pitkät baarissa tuomassa euroja kivijalkayrittäjille. Autoilija jättää vain pakokaasut. Polttoaineverokin tilitetään valtiolle. Autoilija ei anna paikallistalouteen euron jeniä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Potkulautailija istuu päivät pitkät baarissa tuomassa euroja kivijalkayrittäjille. Autoilija jättää vain pakokaasut. Polttoaineverokin tilitetään valtiolle. Autoilija ei anna paikallistalouteen euron jeniä.

      Ilmankos ajelevat potkulaudoilla kännipäissään miten sattuu ja tapaturma-asemilla on ruuhkaa. Kuluja niistä on.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ilmankos ajelevat potkulaudoilla kännipäissään miten sattuu ja tapaturma-asemilla on ruuhkaa. Kuluja niistä on.

      Enemmän tuovat kuitenkin euroja kivijalkatalouteen kuin peltomarketeissa käyvät autoilijat.

      Eläväinen keskusta muodostuu potkulautailijoista ja muista ympäristöystävällisistä kulkijoista, ei tuhannen kilon painoisista kevyelle liikenteelle vaarallisista peltihirviöistä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Enemmän tuovat kuitenkin euroja kivijalkatalouteen kuin peltomarketeissa käyvät autoilijat.

      Eläväinen keskusta muodostuu potkulautailijoista ja muista ympäristöystävällisistä kulkijoista, ei tuhannen kilon painoisista kevyelle liikenteelle vaarallisista peltihirviöistä.

      Joo, potkukelkkoja ja suksia talvellla, isommille kyydeille reki ja hevoset vetään,


    • Anonyymi kirjoitti:

      Joo, potkukelkkoja ja suksia talvellla, isommille kyydeille reki ja hevoset vetään,

      Niitä kevyitä tarvitaan, kun sinne tekosaarille Näsijärven jäillä mennään.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Joo, potkukelkkoja ja suksia talvellla, isommille kyydeille reki ja hevoset vetään,

      Ei nää useimmat nuoret edes tiedä mitä potkukelkat ovat, jokunen sentään saattaa tuntea murtomaasukset ulkonäöltä, mutta harvempi niitä käyttää osaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Joo, potkukelkkoja ja suksia talvellla, isommille kyydeille reki ja hevoset vetään,

      Talvella käytetään sähköpotkulautaa.



  • Itse käytän puujalkoja. Ne on kätevät ja ku on korkeammalla voi varastaa helpompin omenia puista.

    • Ja heitellä karoilla ihmisiä päähän


  • -----Henkilöautoja ei ole tarkoitettu kaupunkiliikenteeseen.----

    Jos sinun pitäisi mennä Hervannasta Ikuriin niin kummalla mieluummin, autolla vaiko potkulaudalla ?

    ------ Autoon mahtuu viisi matkustajaa----

    Montako mahtuu potkulautaan ?

    • Potkulauta on henkilökohtainen liikuntaväline.

      Menisin totta kai potkulaudalla ja poikkeaisin matkan varrella pubeissa. Ainakin Kujakollissa pitää käydä. Se sattuu aika hyvin puolimatkaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Potkulauta on henkilökohtainen liikuntaväline.

      Menisin totta kai potkulaudalla ja poikkeaisin matkan varrella pubeissa. Ainakin Kujakollissa pitää käydä. Se sattuu aika hyvin puolimatkaan.

      Vaan jos olisi kiire, aikaa matkaan vain ½ tuntia ?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Vaan jos olisi kiire, aikaa matkaan vain ½ tuntia ?

      Sitten jättäisin mahdollisesti pubit välistä. Tosin minulla ei ole koskaan kiire, koska osaan suunnitella menoni ja laittaa herätyskellonkin soimaan tarpeeksi aikaisin. Kiire on pelkästään korvien välissä oleva tunnetila, josta kärsii yleensä tyhmään päähän kiinnitetty ruumiskin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Vaan jos olisi kiire, aikaa matkaan vain ½ tuntia ?

      Kiire ei ole tätä päivää. Antaa kiireiden mennä ohitse


    • Anonyymi kirjoitti:

      Potkulauta on henkilökohtainen liikuntaväline.

      Menisin totta kai potkulaudalla ja poikkeaisin matkan varrella pubeissa. Ainakin Kujakollissa pitää käydä. Se sattuu aika hyvin puolimatkaan.

      Kännissä ei saa ajaa edes potkulauidalla.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kiire ei ole tätä päivää. Antaa kiireiden mennä ohitse

      Kiire on tätä päivää, mutta tuleva liikennesekoilu moninen vaihtoineen teke siitä vielä isomman ongelman, ei ehdi oikein mihinkään.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kännissä ei saa ajaa edes potkulauidalla.

      Kännissä kävellä saa, niin siinä mukana potkulautakin kulkee mukavasti tukena kapakasta paluumatkalla, ei tarvitse könnimällä tulla,eihän sitä sinnekään voi jättää,koska tarviihan sitä taas, kun kännistä selviää.


  • Henkilöauto sopii kaupunkeihin oikein hyvin

    • Yksi auto sopii melkein mihin tahansa. Mutta pidetään se siinä yhdessä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Yksi auto sopii melkein mihin tahansa. Mutta pidetään se siinä yhdessä.

      Joo, yksi auto nokkaa kohti käy


  • Sähköpottulaudat kuuluvat ajoradalle, eivät jalkakäytäville koska vain kahelit ajelevat niillä ja kahelit ovat tunnetusti ympäristölleen vaarallisia.

    • Jos tehoa on maksimissaan 1 kW ja maksiminopeus enintään 15 km/h, niin sähköpotkulautailijat katsotaan jalankulkijoiksi. Jos kulkee korkeintaan 25 km/h, niin luetaan kevyeksi sähköajoneuvoksi, joka rinnastetaan polkupyörään.


  • Potkulautojen ekologisuuden kanssa on vähän niin ja näin. Nehän jätetään aina lojumaan minne sattuu ympäri kaupunkia, ja pakettiautot joutuvat cruisailemaan pitkät matkat niitä pois keräilessään.

    • Autiokaupunkeja, takapihoja, lähes slummeja.


  • " sähköpotkulauta kuuluu"

    Ilman muuta kuuluu ja mielellään vielä 40 asteen pakkasilla kunnon lumikelillä ja jäällä, se sopii sähklöpotkuilijoille oikein hyvin. Sanovat kyllä että pakkanen syö virtaa akusta ja sähkövehkeillä matka jää lyhkäiseksi ellei ole pitkää johtoa matkassa..

    • Pakkasen vaikutus ei ole potkulaudassa suuri, koska potkulaudan ohjaamoa ei tarvitse lämmittää. Ja pidemmät siirtymäthän mennään joka tapauksessa bussilla tai ratikalla. Potkulauta on näppärä, koska sen saa taiteltua pieneen tilaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Pakkasen vaikutus ei ole potkulaudassa suuri, koska potkulaudan ohjaamoa ei tarvitse lämmittää. Ja pidemmät siirtymäthän mennään joka tapauksessa bussilla tai ratikalla. Potkulauta on näppärä, koska sen saa taiteltua pieneen tilaan.

      Asetuppa ratikkapysäkille odottelemaan ratikkaa. Kyllä se pian tulee


    • Anonyymi kirjoitti:

      Asetuppa ratikkapysäkille odottelemaan ratikkaa. Kyllä se pian tulee

      Myydäänkö Tampereella "ratikka tulee" paitoja? Selkäpuolella lukee tietysti että ratikka menee.


    • Ei ne oikein kulje potkulaudat umpihangessa, kersana testattu, rakenneltiin niihin suksenpätkistä jalaksia joilla pääsi sitten laskeen mäkiä, kahjun homma sekin. Kaupungillahan ei ole muutenkaan varaa pitää katuja edes lumesta puhtaana, saati sitten jästä. Juuri kun viimeksi oli liukasta uutiset kertoi kuinka Tampereella 60 ihmistä joutui ensiapuun katumisten takia ja kymmenen heistä leikkausaliin, semmoista säästämistä.


  • "Potkulauta on näppärä, koska sen saa taiteltua pieneen tilaan."

    Taittelussa täytyy olla vain tarkkana, ettei siitä jää kiinni. Muuten voi joutua korvaamaan laudan.

  • Potkulauta kuuluu kaupunkiin mutta ei jalkakäytäville. Menkööt ajoradalle, ei ne kävelijöitä ole.

    • Jos tehoa on maksimissaan 1 kW ja maksiminopeus enintään 15 km/h, niin sähköpotkulautailijat katsotaan jalankulkijoiksi. Jos kulkee korkeintaan 25 km/h, niin luetaan kevyeksi sähköajoneuvoksi, joka rinnastetaan polkupyörään.


  • Yhdistämällä sähköpotkulaite lainelautaan saataisiin monikäyttöisempi potkusähkölainelauta, jolla pääsisi Nässyä pitkin suorempaa reittiä kaupungista Teiskoon.

  • Ajan aina kännissä, olipa allani auto tai sähköpotkulauta.

  • Kaupungissa voi liikkumisen suorittaa kävellen sillä matkat ovat lyhyitä . Kaupunkiin ei ole syytä tuottaa työpaikkoja sillä ne synnyttävät liikennettä .

    • Kaupingeissa nimenomaan käytiin töissä ja asioimassa, saatiin palveluita, asuminen sitten tapahtui muualla paremmissa oloissa.


  • Ei ole tarvittu Kaupunkissa käyntiä 30 vuoteen.
    Siksi kysynkin,mitä varten Kaupunkeissa ovat nämä
    ajoradat?.Ohituskaistoja joilla päästää nopeasti Kaupunkien ohi niitä tarvitaan.
    Maaseudulla asuva ei tarvitse Kaupunkeja,riitää kun palvelut ovat kylillä ja
    kuntien kirkonkylillä.

    • Rakennusten väliin on jätetty historiallisista syistä tilaa, koska puutalot olivat hanakoita palamaan. Laiskat ihmiset ovat alkaneet käyttämään kyseisiä tiloja liikkumiseen, ja jotkut typerykset alkaneet kutsumaan niitä jopa kaduiksi.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Rakennusten väliin on jätetty historiallisista syistä tilaa, koska puutalot olivat hanakoita palamaan. Laiskat ihmiset ovat alkaneet käyttämään kyseisiä tiloja liikkumiseen, ja jotkut typerykset alkaneet kutsumaan niitä jopa kaduiksi.

      Kaupungit rakennettiin historiallisista syistä ja mallien mukaan tiiviiksi ja ahtaiksi linnoitusidean takia, muurien sisälle, mutta sitten tykit ja ilmavoimat pilasivat sellaisen suojautumisen. Talojen välissä pitää ola muutenkin tilaa, juuri äsken katselin naapurin telvisiota, kun en viitsinyt laittaa omaa päälle, joskin naapuri kyllä katselee sen sortin ohjelmia, että olen alkanut tuntea myötähäpeää hänen puolestaan, ja tietysti vältellä ko. naapuria.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kaupungit rakennettiin historiallisista syistä ja mallien mukaan tiiviiksi ja ahtaiksi linnoitusidean takia, muurien sisälle, mutta sitten tykit ja ilmavoimat pilasivat sellaisen suojautumisen. Talojen välissä pitää ola muutenkin tilaa, juuri äsken katselin naapurin telvisiota, kun en viitsinyt laittaa omaa päälle, joskin naapuri kyllä katselee sen sortin ohjelmia, että olen alkanut tuntea myötähäpeää hänen puolestaan, ja tietysti vältellä ko. naapuria.

      Emmerdale on ihan hyvä ohjelma. Opettele tai itke ja opettele nauttimaan siitä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Emmerdale on ihan hyvä ohjelma. Opettele tai itke ja opettele nauttimaan siitä.

      Eipä tule katseltua sellaisia kanavia jotka tuottaa kyseistä tai vastaavanlaista moskaa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Eipä tule katseltua sellaisia kanavia jotka tuottaa kyseistä tai vastaavanlaista moskaa.

      Naapurisihan sitä katsoo. Parasta laatua. Toivottavasti brexit ei pilaa sarjaa.


  • Suoraputkiset mopedit kuuluvat kesäisin kaupungissa.

    • Se nyt vaan on typerää joskin myös älytöntä ja monella tavalla epä-älyllistä häiriköintiä. EU muuten laittaa tuollekinmelulle aika tiukat rajat, sähkömopo juuri ja juuri alittaa meludirektiivin.


  • Nimeäppä autoton kaupunki. Karthago ja Ninive eivät kelpaa.

  • Sähköpotkulaudat kuuluu kaatopaikalle.

  • Höpsistä, vai oliko tuo nyt sitä kuuluisaa sarkasmia.

  • Hyi helkkari en viittis koskeekkaan johonkin kuppaseen potkulautaan. Oma siisti premium auto, se se vasta on jotain.

  • Saksassa sähköpotkulauta määritellään aina moottoriajoneuvoksi, ja tankojuoppouden promilleraja on 0,8 promillea. Suomessa polkupyörällä ja potkulaudalla saa ajaa aikamoisessa tuiskeessa ilman rangaituksen pelkoa.

    • Sähköfillari on parhaimmillaan polkiessa baariturneelta takaisin Hervantaan. Kuka puupää keksi muutenkin rakentaa kaupunginosan mäen päälle?


suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. 50
    1191
  2. Ota vielä kerran yhteyttä

    Ole kiltti. Koko ajan mietin miten voisin sanoa sulle että rakastan sua ja haluan sut ja meidät. Kun saisin siihen selvän merkin sulta niin en epäröi.
    Ikävä
    89
    893
  3. Samu Huberille myös syyte huumerikoksesta

    Pääseekö Samu samaan selliin Sohvi-bimbon kanssa?
    21
    453
  4. Vieläkin on taikaa...

    Juuri sinussa. Hyvä mieli tulee kun saan sinua aina nähdä. En tiedä miksi? Sinussa vain on jotain maagista. Mietin tässä tarkistettuani yhden jutun,
    Ikävä
    63
    422