80 plus - siihenkö se loppuu?

Anonyymi

Meikäläinen on kirjoitellut aikaisemmin ikäkautensa mukaisesti 60 - ja 70 palstoille. Nyt on vuorossa 80 . Jatkoa ei ole. Sitä seuraavaa ikäluokkapalstaa, joka luonnostaan olisi 90 plus (tai 90 ), ei enää tai vielä ole.Ylläpitäjä laskee ilmeisesti, ettei kirjoittajia sellaiselle palstalle olisi.

Mitä mieltä ovat palstalla etenkin ne, jotka lähestyvät yhdeksänkympin merkkipaalua? Pitäisikö olla vielä Ryhmät/ Ikäryhmät/ 90 plus ?

Pitääpä ehdottaa!

50

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ymmärrä miksi pitäisi tiukasti kuulua johonkin ryhmään? Omituisen pakotetulta se jaottelu tuntuisi! Eihän normaalielämässä ihmiset keskustele vain ikäryhmittäin vaan avoimesti kaikkien kanssa.
      Täällä käyn ja kirjoitan 60-70 palstoilla eniten, joskus vilkaisen 50 , mutta Twitter ja FB jäävät vähemmälle osallistumisille, lyhyet tekstit vain kuvailmaisujen lisänä.
      Nopeasti on läpikäydyt nuo, mihin ei syvenny kirjoittamalla ajatuksiaan.

      • Anonyymi

        Ei täällä ole kukaan vaatinutkaan, että "pitäisi tiukasti kuulua johonkin ryhmään".

        Sitä on ehdotettu, että perustettaisiin palsta, johon nimenomaan 90 -ikäiset saisivat ja voisivat kirjoitella asioista, jotka heidän mieltään askarruttavat. Totta kai 90 :n kannattaa keskustella muihinkin ikäryhmiin kuuluvien kanssa.

        Minkä takia yleensäkään pitää kirjoitella muiden ikäryhmien palstoille vaikkapa posti nlakosta. Sille kysymykselle on varmaan oma palstansa.

        Näkyypä vain tämä ikävuosikymmeniin perustuva jaottelu hyvin täällä puoltavan paikkaansa
        Toisaalta on otettava huomioon, että muihin ikäryhmiin kuuluvat voisivat silloin keskustella 90 -ikäisten kanssa.

        havumets.mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä ole kukaan vaatinutkaan, että "pitäisi tiukasti kuulua johonkin ryhmään".

        Sitä on ehdotettu, että perustettaisiin palsta, johon nimenomaan 90 -ikäiset saisivat ja voisivat kirjoitella asioista, jotka heidän mieltään askarruttavat. Totta kai 90 :n kannattaa keskustella muihinkin ikäryhmiin kuuluvien kanssa.

        Minkä takia yleensäkään pitää kirjoitella muiden ikäryhmien palstoille vaikkapa posti nlakosta. Sille kysymykselle on varmaan oma palstansa.

        Näkyypä vain tämä ikävuosikymmeniin perustuva jaottelu hyvin täällä puoltavan paikkaansa
        Toisaalta on otettava huomioon, että muihin ikäryhmiin kuuluvat voisivat silloin keskustella 90 -ikäisten kanssa.

        havumets.mies

        "Keskustele vapaasti aiheesta kuin aiheesta" on palstan ohje,
        siis miksi 80 ihminen ei saisi keskustella ikäistensä kanssa ihan mistä vaan,
        vaikka postin lakosta ?
        Ainakin minä haluan mielelläni tietää juuri ikäisteni mielipiteitä ja näkökulmia asioista.

        En haluaisi mennä omille aihepalstoille, joissa eri ikäiset melkeinpä huutavat ja tappelevat
        ja rasistit tunkevat joka ketjuun aiheesta piittaamatta.

        Täällä on ihanan mukavan rauhallinen ilmapiiri.
        Hyvää alkanutta viikkoa kaikille !

        t. yökukkuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä ole kukaan vaatinutkaan, että "pitäisi tiukasti kuulua johonkin ryhmään".

        Sitä on ehdotettu, että perustettaisiin palsta, johon nimenomaan 90 -ikäiset saisivat ja voisivat kirjoitella asioista, jotka heidän mieltään askarruttavat. Totta kai 90 :n kannattaa keskustella muihinkin ikäryhmiin kuuluvien kanssa.

        Minkä takia yleensäkään pitää kirjoitella muiden ikäryhmien palstoille vaikkapa posti nlakosta. Sille kysymykselle on varmaan oma palstansa.

        Näkyypä vain tämä ikävuosikymmeniin perustuva jaottelu hyvin täällä puoltavan paikkaansa
        Toisaalta on otettava huomioon, että muihin ikäryhmiin kuuluvat voisivat silloin keskustella 90 -ikäisten kanssa.

        havumets.mies

        Ehdotan, että odottelemme, kunnes olemme täyttäneet 90 v. Nyt tänne on siirtynyt muutama tuolta 70-palstlta. Moni siellä varmaan turhaan sinnittelee, kun ei viitsi ikäänsä ilmaista ja tulla tähän ryhmään.
        Mutta aika yksin yhdeksänkymppinen omassa ryhmässään olisi, sillä varmaa on, että moni sen ikäinen ei ole internetin saloihin välittänyt tutustua. Kotikoneet yleistyivät vasta tuolla 1990-luvun alussa. Vaikea niihin on yksinään opetella, 10 v. nuoremmillakin.

        Terveisin Makriina.
        En edes viitsi kirjautua, kun aina putoan sieltä pois. Aller on meidät jättänyt oman onnemme nojaan.


    • Anonyymi

      Minusta 80 on myös 90 ja 100 ihmisten palsta.

      Miksi meitä vähiä pitäisi jakaa, kun täälläkin alkaa olla jo hiljaista ?

      90 ihmisiä on vain muutama kymmenen tuhatta ihmistä olemassa,
      suuri osa iän uuvuttamia, muistisairaita tai hoivakodeissa.
      eikä heistä kuin promille varmaankaan käy millään palstalla.

      80 sisältää kaikki yli 80-vuotiaat.

      • Anonyymi

        Tottahan se, vaikka alussa oli pari kuolemankatkuista ja tympeää ketjua, jossa väen väkisin aloittaja painoi joka väliin kuolemankaipuunsa. Sai karkoitettua kirjoittajat tasapainoisempiin piireihen nauttimaan iloisemmista tapahtumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan se, vaikka alussa oli pari kuolemankatkuista ja tympeää ketjua, jossa väen väkisin aloittaja painoi joka väliin kuolemankaipuunsa. Sai karkoitettua kirjoittajat tasapainoisempiin piireihen nauttimaan iloisemmista tapahtumista.

        Koitko niin ? Onko kuolema sinulle vaikea asia ?
        Minulle ne kirjoitukset olivat kuin vertaistukea
        enkä kokenut niitä tympeiksi vaan helpottaviksi,
        etten ole ainoa omien pelkojen kanssa,
        että jollakin muullakin on samoja pelkoja,
        se inhimillisti pelon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitko niin ? Onko kuolema sinulle vaikea asia ?
        Minulle ne kirjoitukset olivat kuin vertaistukea
        enkä kokenut niitä tympeiksi vaan helpottaviksi,
        etten ole ainoa omien pelkojen kanssa,
        että jollakin muullakin on samoja pelkoja,
        se inhimillisti pelon.

        Kuolema on toivottu vieras monelle tässä ijässä,

        kuolemassa ei ole mitään pelättävää,

        kuolema tulee meille kaikille aikanaan,

        kuolemasta puhuminen on hyvä ,

        moni meistä on jo hyvinkin sairas
        kipee
        voimat hiipuu,

        kuolema on jokapaiväinen ajatus
        jossaki vaihetta päivää,
        koska tekee pipeetä liikkuminen hankalaa
        ei tiedä milloin kupsahtaa,

        rituliini moittii kuolemasta kertynyttä pitkää ketjua,
        rituliini näyttää olevan kade ,

        koitahan rituliini kestää muita kuin itseäsi,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuolema on toivottu vieras monelle tässä ijässä,

        kuolemassa ei ole mitään pelättävää,

        kuolema tulee meille kaikille aikanaan,

        kuolemasta puhuminen on hyvä ,

        moni meistä on jo hyvinkin sairas
        kipee
        voimat hiipuu,

        kuolema on jokapaiväinen ajatus
        jossaki vaihetta päivää,
        koska tekee pipeetä liikkuminen hankalaa
        ei tiedä milloin kupsahtaa,

        rituliini moittii kuolemasta kertynyttä pitkää ketjua,
        rituliini näyttää olevan kade ,

        koitahan rituliini kestää muita kuin itseäsi,

        Kuinka olisin kade kuolemasta?
        No kaiketi olen kirjoittanut sen niinsanotussa mielenhäiriössä?
        Rakas poikani,yksityiyrittäjä tapettiin Järvenpäässä kesäkuussa,joten saataolla vielä ulkona normaali-ihmisestä.
        Suo minulle anteeksi. Kateus kuolemalla, jolle olen luovuotanut kaksi poikaani?
        Minä todella toivon,ettei sinun tarvitse kokea samaa.
        Avoimesti amajs


    • Anonyymi

      Samoin 100--110--120v. Mikään ei ihmisille riitä nykyään.

      • Anonyymi

        Lisä: Kyllä kuolema on jokaiselle suuri asia kun se tulee ajalla, joskus lähestyy ja sitten poistuu.

        Kyllä kaikki tiedämme kuolema tulee aikanaan.

        Isäni oli sairaalassa sieltä soitettiin on aika tulla katsomaan, siskoni hänen perheensä olivat siellä, isäni oli sanonut kaikki kuolleet läheiset ovat olleet täällä, siskoni oli kysynyt oliko vaimosi isä sanoi tunsin oli mutta en nähnyt kasvoja.

        Seuraavana päivänä hän sanoi siskolleni olitte eilen täällä ja itkitte.

        Minä en ollut mukana en asu Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisä: Kyllä kuolema on jokaiselle suuri asia kun se tulee ajalla, joskus lähestyy ja sitten poistuu.

        Kyllä kaikki tiedämme kuolema tulee aikanaan.

        Isäni oli sairaalassa sieltä soitettiin on aika tulla katsomaan, siskoni hänen perheensä olivat siellä, isäni oli sanonut kaikki kuolleet läheiset ovat olleet täällä, siskoni oli kysynyt oliko vaimosi isä sanoi tunsin oli mutta en nähnyt kasvoja.

        Seuraavana päivänä hän sanoi siskolleni olitte eilen täällä ja itkitte.

        Minä en ollut mukana en asu Suomessa.

        Pari päivää jälkeen tuli hän koti kuntaan ja parta leikattiin aamulla hän oli kuollut.


    • Anonyymi

      Kuolemasta kirjoittelevat voisivat siirtyä täältä omaksi ryhmäkseen.

      Meitä on täällä monia 80 -ikäisiä, jotka iloitsevat elämästä, jokaista alkavasta aamusta ja päättyvästä päivästä. He ovat tämän 80 -palstan suola.

    • Anonyymi

      Joku epäili ylempänä, että yhdeksänkymppiset tai valtaosa heistä ei osaisi liikkua internetissä.

      Varmasti sellaisiakin on. Internetin käytön taito laajenee joka tapauksessa vanhemman polven parissa. Nykyiset 90-vuotiaat olivat vuonna 1985, jolloin tietotekniikan käyttö lisääntyi merkittävästi, 55-vuotiaita, siis työelämässä. Seuraavien 20 vuoden aikana varsin moni halusi oppia internetin käytön ja oppi sen.

      Miksi 90 -ikäisillä ei saisi olla omaa palstaansa? Voisihan se olla vaikka 90 , mikä tarkoittaisi kaikkia tuon ikärajan ylittäneitä, vaikka 106-vuotiaita.

    • Anonyymi

      Kyllä on heikonpuoleista kirjoittelu tälle 80 -palstalle.
      Jopa 70 -palstaan verrattuna palsta tuntuu tylsältä.

      • Anonyymi

        Oletpa ymmärtämätön.
        Puolet 70-vuotiaista ei ehdi täyttää 80 vuotta. Kato käy.
        80 ihmisiä on vähän, ja heistä pieni osa käyttää tietokonetta
        ja vielä pienempi osa viitsi kirjoitella jonnekin suomi24:ään.

        Ei täällä mitään ryntäystä voi olla.


    • Anonyymi

      Kuka / mikä sinua estää kirjoittelemasta nuorempien ikäluokkien ryhmiin? - Nm. Rajaton

      • Anonyymi

        Vaikka kirjoittelisin muidenkin ikäryhmien palstoille, se tuskin muuttaisi 80 -palstaa.

        Ei meikäläisellä sellaista vaikutusvaltaa sentään ole. Kiitos joka tapauksessa tunnustuksesta

        Sitä paitsi täällä voi kirjoitella muuallekin kuin ikäryhmien palstoille.


    • Anonyymi

      Kiitos vain 70-80 täällä alkaa viisaus tulla esiin.

    • Anonyymi

      Kuvaavaa on, että täällä on juuri ollut etusivulla vuonna 2013 aloitettu ketju, joka alkaa epäilystä, ettei tänne kirjoittele juuri kukaan 80 -ikäinen.

      Taustan ymmärtää. Kyseisen ketjun aloittaja on laskenut tuolloin, että 80 -ikäisten joukossa ei juurikaan ole sellaisia, jotka pystyvät käyttämään tällaista palstaa.
      Nyt pian 7 vuotta myöhemmin on tilanne aika tavalla toinen.

      • Anonyymi

        Saksassa asuva sukulaiseni oli saanut aikanaan haukut tuttavaltaan, kun oli kertonut, että viestittelee 80-ikäisen suomalisen kanssa. Naapuri oli sanonut, että sen ikäinen ihminen ei ymmärrä mitään tietokoneista ja on turha väittää, että joku kasikymppinen osaisi kirjoittaa sähköposteja.
        Tämän päivän ihmisen on ainakin Suomessa melko pakko osata naputtaa tietokonetta saadakseen maksetuksi laskunsa tai lähetetyksi tekstiviestejä.
        Kyllä 90-vuotiaatkin siihen pystyvät, jos sormet ovat käyttökunnossa.

        Mkr.


    • Anonyymi

      Väestön odotettava elinaika lisääntyy koko ajan. Samalla ihmisten ruumiillinen ja henkinen kunto paranee. Yhä ikääntynemmät ihmiset käyttävät internetiä.

      Niinpä 90plus-palsta olisi jo nyt paikallaan. Viimeistään aeuraavien viiden vuoden aikana herää tarve perustaa 100plus-palsta, jolla kirjoittajat voivat vaikkapa muistella 1920-lukua.

      • Anonyymi

        Ei tarvitsisi missään nimessä erotella päälle kahdeksankymppisiä.
        Parempi, että yhdellä palstalla on enemmän "elämää" ja kirjoittelijoita.
        En koe ollenkaan "karsinoimista" tarpeelliseksi.
        En haluaisi tulla "aidatuksi" 90 palstalle,
        jossa ei olisi juuri ketään.
        Suurin osa 80 ihmisistä ei tiedä tämänkään palstan olemassaolosta mitään.
        Joskin se on teoreettinen mahdollisuus vain, että joutuisin 90 karsinaan.
        Minulle noutaja tulee sitä ennen ja muistikin tekee jo nyt tepposia.
        Toivottavasti ymmärrän lakata kirjoittelemasta
        ennen pahoja horinoitani ilman päätä ja häntää.
        Horinoitakin kirjoitellaan, mutta haitanneeko tuo mittään ?
        Mutta itseä hävettäisi jos tajuaisi.


    • Anonyymi

      Useimmathan meistä 80plus-kirjoittajista eivät tule kokemaan 90plus-kautta
      .Erilaiset horinoiden kirjoittajat ovat jo dementian vallassa. Se on jo selvää menoa tuonpuoleiseen.
      Osa kuitenkin jatkaa siinä iässä maanpäällistä taivaltaan eikä panisi pahakseen, jos saisi oman palstan näkemystensä esittämiseen.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa siltä, että tälle palstalle kirjoittelee viikossa vähintään kerran 5-7 henkeä viikossa.
      Eipä ole mainoksillakaan paljoa lukijoita.

    • Anonyymi

      Se vaatii ihmiseltä aika paljon keksiä jotain kirjoitettavaa
      mistä olettaisi muittenkin olevan kiinnostunut.
      Aina on kuitenkin mukavaa löytää
      uusi kirjoitus ikäkaverilta, pienikin,
      eikä aiheella ole suurta väliä,
      se voi olla omasta elämästä vaikka,
      "elämänmeno" herättää aina
      lukijassa ajatuksia.

      Olen itse aamun "puhteiksi" järjestellyt vähän huushollia,
      että pysyy tasaisen siistinä, ei tarvitse joulun allakaan tehdä
      suursiivousta, jota en ole vuosiin jaksanutkaan.
      Pari läheistä voi tulla käymään,
      joten ei tarvitse vierakoreaksi laittaa kotia.
      Joulua edustaa pari joulukukat ja pöytäkynttilä.
      Olen komeitten amarylliksien ystävä,
      ostan ensimmäiset heti kun ne kauppaan tulevat.
      Kerran viikossa minimikastelulla
      (max 1 dl vettä kerrallaan)
      ne kukkivat yli kuukauden.

      Harjoittelin aamulla myös höyryhengitystä.
      Ostin eilen Wello2 höyryhengityslaitteen,
      koska happi tuntuu loppuvan, keuhkoissa rohisee.
      Toivottavasti se auttaa, että olo vähän kohenisi
      ja jaksaisi enemmän ja voisi vähän paremmin.

      Liikuntarajoitteisena ulkoilut on jääneet vähiin,
      keuhkoja pitää voimistaa ja tuuletella.

      Hyvä lukija, kaveri siellä jossain etäällä, miten sinun päiväsi on mennyt ?

      • Anonyymi

        Kirjoitit niin myönteisesti, että kirvoitit kirjoittamishalut.
        Kyllä päivä hyvin on mennyt, aamupäivällä olin aktiivisempi, 11 aikaan aloin kuunnella Presidenttimme hauen vastaanottoa, ja jatkoin naapurimaan Putin'in lehdistötilaisuuteen. Mielenkiintoista seurata, mutta lounasaikana sain tarpeekseni.

        Pientä suorimista ulkoilun jälkeen, niin hieno aurinkoinen ilma oli, että jätin keittiössä koristelun kesken 😊))

        Illalla suihkuun ennen nukkumaanmenoa, aamupäivällä kun on lääkärin tapaaminen. Sitten tulevatkin viimeiset vieraani iltapäiväkahville ja kestitykset on ohitse täksi jouluksi.
        Oikein mukavaa illanjatkoa ja tulevia joulunpyhiä!


      • Anonyymi

        Minun päiväni on mennyt hiljaiselossa. Yksin kun elelee, ei kovin kummoisia aktiviteettejä itselleen viitsi järjestää. Sukulainen lupasi tulla käymään ja niinpä tein uuniriisipuuron. Se voi odottaa syöjäänsä pitempäänkin uunissa.
        Hyvää oli, kaikki meni.
        Huomasin perjantaina, että postilaatikkoon oli tullut joitakin postikortteja. Enhän minä ollut muistanut itse ensimmäistäkään. Kun olen tehnyt periaatepäätöksen, että en enää lähettele kortteja, niin jonkun ikivanhan tuttavuuden nimissä olen jonkun kortin jouluisin lähettänyt. Nyt olin kokonaan unohtanut, kun oli lakko ja kaikki.
        Yhdeksänkymppisille nyt halutaan oma palsta. Ihmettelen, minkä tähden. Kyllä tälle palstalle ne muutamat mahtuvat, jotka jatkavat tämän vuosikymmenen loppuun. Vaikealta se tuntuu, Olen yhtä äkkiä joutunut siihen tilanteeseen, että tuttavistani moni siirtyy tuonpuoleiseen, ja mielipahakseni he ovat kaikki olleet minua nuorempia. Ja kun lukee lehtiä, huomaa kadon käyvän julkimoidenkin piirissä, monet vuosikymmeniä nuorempina kuin itse olen.
        Vähän alavireiseltä elämä tuntuu tällä hetkellä, vaikka uutta vuosituhatta on jo tallusteltu 19 v. Eipä olisi uskonut, kun kuunteli kirkonkelloja vuosituhansien vaihtuessa.

        Mkr.


    • Anonyymi

      Uskomaton tämä epäkohtien toitottaminen ja niiden keksiminen! Aloittajalta puuttuu yhdeksänkymppisten ryhmä. Aloittaja on havainnut, että jatkoa tälle kahdeksankymppisten ryhmälle ei ole. Kuinka kauheaa! Hän on tosin alle 90 ikäinen itse. Mutta valittaa pitää! Miksi ? Moniko sen ikäinen on tällaisen toiveen esittänyt!

      Mikään ei estä aloittajaa esittämään ylläpidolle toivettaan. EI MIKÄÄN.
      Mutta pitää olla aina ruikuttamassa ja huomaamassa, kuinka on taas vanhuksia väärin kohdeltu ja sivuutettu.
      Pidä ihminen puolesi ajoissa. Aja niitten asiaa, jotka eivät osaa eivätkä huomaa itse jäävänsä varjoon.
      Puolusta poloisia yhdeksänkymppisiä.

      • Anonyymi

        Armontajua tarvitaan nyt :))
        Iän piikkiin voinee laskea joittenkin kirjoituksien sisällön,
        mutta ei se mitään, kunhan ihminen ei ole i l k e ä.
        Ilkeät ja pahansuovat kirjoitukset ja nokittelut nokittelun vuoksi
        ovat pahimpia. Toki mielipiteitä saa ja pitää olla ja
        myönteinen rupattelu aiheesta kuin aiheesta on mukavaa.

        Nauroin itselleni, kun katsoin kauempaa kyökin puolelta iltauutisia
        ja rupesin ihmettelemään, kuka on keksinyt jonkun hauskan tapahtuman,
        joulupukkien kansainvälisen kokouksen !

        Menin lähemmäksi telkkaria ja se olikin Englannin parlamentin istunnosta,
        jossa suurella joukolla miehiä oli päällä jonkinlaiset "virka-asut",
        punaiset viitat (?) valkoisella kauluksella ja olikohan peruukit päässä.
        Kaukaa katsottuna kuin suuri joukko joulupukkeja.

        Kuningatar Elisabeth luki "valtaistuimella" hallitusohjelmaa
        vieressään prinssi Charles.

        Huomenna toivottavasti selviää, mitkä ihmeen asut ne olivat.
        Kiinnostaisi tietää.
        Vanhoillisessa Britanniassa on monenlaisia perinteitä.


    • Anonyymi

      Ehkä sellaiset kestoaiheet kuin seksi , tanssi ja parisuhde jäisivät vähemmälle huomiolle mahdollisessa 90plussassa.

    • Anonyymi

      Luonnollisesti :))

    • Anonyymi

      Kun on pian kuukauden verran häärännyt tällä 80 -palstalla, joutuu toteamaan, ettei tänne paljoakaan kirjoitelle, tuskin neljäsosaa siitä, mitä kirjoitellaan 70 -palstalle.
      Kummankin ik'äluokan aikaansaannoksiin kuuluvat höppänä kirjoitukset, joita tosin onlukumääräisesti selvästikin eniten 70plussassa.
      Hyvä näinkin.

      • Anonyymi

        Neljäsosa seitsemänkymppisistä on suunnilleen enää hengissäkään !
        Tulitko ajatelleeksi, että miksi juttuja EI voi olla täällä 80 palstalla kovin paljon ?
        Myös ikäluokka käyttää vähemmän tietokonetta kuin 70 .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljäsosa seitsemänkymppisistä on suunnilleen enää hengissäkään !
        Tulitko ajatelleeksi, että miksi juttuja EI voi olla täällä 80 palstalla kovin paljon ?
        Myös ikäluokka käyttää vähemmän tietokonetta kuin 70 .

        "Neljäsosa seitsemänkymppisistä on suunnilleen enää hengissäkään !"

        Onpas outo väite. Seitsenkymppisistähän on hengissä 100 %, siis koko kyseinen joukko!

        Kirjoittaja 10:46 tuskin voi mainita sellaista seitsenkymppistä, joka ei ole hengissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Neljäsosa seitsemänkymppisistä on suunnilleen enää hengissäkään !"

        Onpas outo väite. Seitsenkymppisistähän on hengissä 100 %, siis koko kyseinen joukko!

        Kirjoittaja 10:46 tuskin voi mainita sellaista seitsenkymppistä, joka ei ole hengissä.

        Oikein vastattu tuolle "kaikkitietävälle" 10:46.
        Pyrkii olemaan palstan kunkku. Eii onnistunut nytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Neljäsosa seitsemänkymppisistä on suunnilleen enää hengissäkään !"

        Onpas outo väite. Seitsenkymppisistähän on hengissä 100 %, siis koko kyseinen joukko!

        Kirjoittaja 10:46 tuskin voi mainita sellaista seitsenkymppistä, joka ei ole hengissä.

        HÖPÖN HÖPÖ,,
        lueppa kirkollisia kuolinilmoituksia lehdestä,

        siellä on pilvin pimein seitenkympisiä kuolleita
        jopa paljon nuorempaki,

        se hirvittääki,
        kun KAIKKI NUOREMMAT kuolee,
        meikä kituva kipee vanhus fossiiiiili täällä vaan porskuttaa
        vaikka olisi pitäny kolla muihin verrattuna AJAT SITTEN,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HÖPÖN HÖPÖ,,
        lueppa kirkollisia kuolinilmoituksia lehdestä,

        siellä on pilvin pimein seitenkympisiä kuolleita
        jopa paljon nuorempaki,

        se hirvittääki,
        kun KAIKKI NUOREMMAT kuolee,
        meikä kituva kipee vanhus fossiiiiili täällä vaan porskuttaa
        vaikka olisi pitäny kolla muihin verrattuna AJAT SITTEN,,,

        Juu juu, mutta jos on henkisesti delannut, niinkuin pystyyn:D mitens nyt suus panet,,,senkin kelofossiili!----tirsk,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu juu, mutta jos on henkisesti delannut, niinkuin pystyyn:D mitens nyt suus panet,,,senkin kelofossiili!----tirsk,,,,

        näin kelofossiili suunsa panee,,

        hymyilee vaikka hampaat irvissä,

        sillä

        " hymyillen huolet voi
        hyvin helposti heittää pois
        sillä hymy on sun ystävistä parhain
        älä unohda hymyä "


        ja vauhtia loppuelämäksi piisaa
        kuten etanalla
        ku se jarruttaa kurvissa,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näin kelofossiili suunsa panee,,

        hymyilee vaikka hampaat irvissä,

        sillä

        " hymyillen huolet voi
        hyvin helposti heittää pois
        sillä hymy on sun ystävistä parhain
        älä unohda hymyä "


        ja vauhtia loppuelämäksi piisaa
        kuten etanalla
        ku se jarruttaa kurvissa,,

        Aika hyvä, sait nauramaan! Tuollasista keloista voi jo pitääkin!


    • Minä olen aituri ja kirjoittelen jos näen aiheen sivuuttavan tai hipaisevan edes omaa
      pelikenttääni.
      En halua karsinnoisinoitua se aika jolloin hain yksinjäätyäni turvaa sieltä lammaskasinasta seuraa koko elämääni..
      Se irvailu ei todellakaan ole sivistyneimmästä päästä.

      Ne sodankauhut,kun äitini suojasi minua omalla kehollaan Vantaalla ovat todella niitä kokemuksia lentopelkoi een.
      On niin helppoa leimata se toinen ihminen puskatottumustensa mukaan.

      • Huomenta Rituliini ja kaikki 80 ketjussa kirjottavat.
        Tulin toivottamaan Hyvää Uutta Vuotta 2020, tänne ketjuun johon ikäni perusteelle sovellun.
        Kiitokset Rituliinille ja toisillekin joita olin tuntevinani, huonosta rivien välistä lukutaidosta huolimatta.

        Kävin läpi koko ketjun ja jotenkin olen ymmällä, miksi kuolema on niin monen mielessä, elämmehän virkeinä, jaksamme viestitellä ja kiinnostua elämästä.
        Nuo ikävuosien rajat tuntuvat hassuilta, miksi emme voisi kirjoitella minne aiheita löytyy, eihän kenenkään ikä ole näkyvissä.
        Jos itse haluamme sen kertoa, se on ihan ok, ei vanhenemisessa mitään hävettävää ole, kaikki sen aikanaan kokee, jos elin päiviä riittää.
        Itse olen jo 82- vuotias, mutta mieli on kuin pari kymppisellä, keho esteitä tielle laittaa, mutta enpä anna senkään häiritä.

        Näin rohkenen viestini ilmoille lähettää, kirjoitellaan vaan joka ikäisenä, porukkaan kuin porukkaan, näin ajattelen.


      • SkillaN kirjoitti:

        Huomenta Rituliini ja kaikki 80 ketjussa kirjottavat.
        Tulin toivottamaan Hyvää Uutta Vuotta 2020, tänne ketjuun johon ikäni perusteelle sovellun.
        Kiitokset Rituliinille ja toisillekin joita olin tuntevinani, huonosta rivien välistä lukutaidosta huolimatta.

        Kävin läpi koko ketjun ja jotenkin olen ymmällä, miksi kuolema on niin monen mielessä, elämmehän virkeinä, jaksamme viestitellä ja kiinnostua elämästä.
        Nuo ikävuosien rajat tuntuvat hassuilta, miksi emme voisi kirjoitella minne aiheita löytyy, eihän kenenkään ikä ole näkyvissä.
        Jos itse haluamme sen kertoa, se on ihan ok, ei vanhenemisessa mitään hävettävää ole, kaikki sen aikanaan kokee, jos elin päiviä riittää.
        Itse olen jo 82- vuotias, mutta mieli on kuin pari kymppisellä, keho esteitä tielle laittaa, mutta enpä anna senkään häiritä.

        Näin rohkenen viestini ilmoille lähettää, kirjoitellaan vaan joka ikäisenä, porukkaan kuin porukkaan, näin ajattelen.

        Oli ihanaa huomata kirjoituksesi täällä, Skillan, minun vara äitini. D

        Vaikka harvoin kirjoittelin Pirttiin huoliani, niin sinulta sai aina lohduttavaa vastakaikua, aivan kuin olisi äidille kirjoittanut, joka sitten hellästi lohduttaa, tai toisia "lapsiaan" hieman nuhdellenkin opastaa, mutta ei koskaan ilkeästi.

        Pakko tunnustaa, kuten sini-sirkku jopa kyyneleen pirautti, että kyllä minullekin tuli pala kurkkuun, mutta minähän en itke, enkä naura, joten yritin vain sulatella tietoa, että lopetat Kahvipirtin pidon, mutta ei sitä kukaan saa toimimaan entisellä tavalla.

        Sitäkin olen nyt miettinyt, että voisit tänne avata vaikka Leelian lepotuoli aloituksen, josta tietäisi aina aamuisin saavan pienen lohdutuksen sanan näihin pikku kremppojen valituksiin ja etenkin minun laiskuuteen. Tosin siihen ei kukaan saa minua innostumaan, että veisin ainakin roskat päivittäin, kun taas ne on tuolla auton takakontissa odottelemassa viejäänsä ja pian on jo uusi satsi valmina.

        Kamalin homma onkin aina odottamassa, noiden turhien tavaroiden (vaatteiden) lajittelu roskiin, tai kierrätykseen, mutta kun on ilmeisesti piintynyt tapa sieltä lapsuudesta, että tuota ja tuotakin voi viellä tarvita.

        Nyt vain odottelemaan ekoja pommeja, joita jo kuulinkin heti pommimyynti päivänä ja pianhan se alkaa paukkumaan taas.

        Näin toivottelen Hyvää Uutta Vuotta sinullekin, rakkahin Skillan, minun vara äitini.


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Oli ihanaa huomata kirjoituksesi täällä, Skillan, minun vara äitini. D

        Vaikka harvoin kirjoittelin Pirttiin huoliani, niin sinulta sai aina lohduttavaa vastakaikua, aivan kuin olisi äidille kirjoittanut, joka sitten hellästi lohduttaa, tai toisia "lapsiaan" hieman nuhdellenkin opastaa, mutta ei koskaan ilkeästi.

        Pakko tunnustaa, kuten sini-sirkku jopa kyyneleen pirautti, että kyllä minullekin tuli pala kurkkuun, mutta minähän en itke, enkä naura, joten yritin vain sulatella tietoa, että lopetat Kahvipirtin pidon, mutta ei sitä kukaan saa toimimaan entisellä tavalla.

        Sitäkin olen nyt miettinyt, että voisit tänne avata vaikka Leelian lepotuoli aloituksen, josta tietäisi aina aamuisin saavan pienen lohdutuksen sanan näihin pikku kremppojen valituksiin ja etenkin minun laiskuuteen. Tosin siihen ei kukaan saa minua innostumaan, että veisin ainakin roskat päivittäin, kun taas ne on tuolla auton takakontissa odottelemassa viejäänsä ja pian on jo uusi satsi valmina.

        Kamalin homma onkin aina odottamassa, noiden turhien tavaroiden (vaatteiden) lajittelu roskiin, tai kierrätykseen, mutta kun on ilmeisesti piintynyt tapa sieltä lapsuudesta, että tuota ja tuotakin voi viellä tarvita.

        Nyt vain odottelemaan ekoja pommeja, joita jo kuulinkin heti pommimyynti päivänä ja pianhan se alkaa paukkumaan taas.

        Näin toivottelen Hyvää Uutta Vuotta sinullekin, rakkahin Skillan, minun vara äitini.

        Minkä ikäinen olet itse, kristiina 23 ? en tykkäisi adoptoida melkein itseni ikäistä !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet itse, kristiina 23 ? en tykkäisi adoptoida melkein itseni ikäistä !

        Ainakin hieman nuorempi, kuin Skillan ja en kuuluisi tänne palstalle edes, mutta voinhan minä pitää äitihahmonani häntä silti.

        Minua oli sodanjälkeen hoitamassa eräs Anni mummi, joka asui meillä evakkona ja aloin pitämän häntä myös äitinäni, mutta silloin ei ollut ikä kysymys, vaan se hellä huolenpito, koska äidilläni oli kaikki talon työt navetahommineen.

        Itse oli hoitamassa lapseni lasta, poikaa, kun hänen äitinsä oli todella kipeä ja tämä poika sanoi minuakin äidiksi ensin, kunnes hän huomasi, että onhan hänellä äitikin, joka ei vain pystynyt selkävaivojensa vuoksi hoitamaan häntä niin paljon.j


    • Anonyymi

      Ihmiset kuolee keskimäärin 80:n tienoilla, 90 porukkaa on jo hyvin vähän ja vain häviävän pieni osa niistä on missään määrin kiinnostunut Suomi24:sta tai edes tietää koko sivustosta. Lisäksi sairauksia ja vaivoja on noin vanhoilla vaikka hurumykke, ylivoimaisella valtaosalla terveys ei enää salli nettikirjoittelua.

      • 😊🌷🎄🍀🌺
        Onhan ilo lukea jo aiemmin hymyä herättänyt keskustelutyyli täällä ! On tuolla hauska Kelofossiili, SkillaN, Rituliini ja Kristiinakin pistäytyneet juttusille 😊))

        Ihan kiva on huomata samojen ajatusten syntyneen SkillaNillakin, miksi niin synkistellä, kun elämä sinänsä innostaa ja iloakin sentään tarjoo ?. Eihän kukaan voi aina onnessaan silti liidellä, mutta ei myöskään kaivautua suruihin ja kipuihin.

        Mulla vanha anoppi kärsi aina kamalasti hartiakivuista, mutta annas olla kun vieraita tuli, niin kivut oli kuin poispyyhitty koko päiväksim ja muori nauroi ja nautti !
        Sitten taas vanhasta tottumuksesta hoki: hartiat hartiat kuin juuttunut grammari 🤣)) Kaipa ne kivutkin unohtuu, kun on hauskaa,..

        Ilta etenee klo 12.00 asti, ja jää tämäkin antoisa vuosi taakse kaikkineen. Hyvä vuosi on ollut, viihtynyt olen uudessa asunnossani ja tutuksi tulleessa ympäristössä.

        🎵🍀🌺🌿 Hyvää Uutta Vuotta 2020 🌷 ja kirjoitusintoa kaikille ⭐︎


    • Ilokseni havaitsin, että SkillaN on kirjoitellut palstalle. Vähän ikävänlaisen ketjun valitsit, eihän täällä kukaan kuolemassa ole, vaan ilo se on joka elättelee.

      Ilotulitteet ovat alkaneet räiskyä lähiön kattojen yläpuolella.
      Kyllä niidenkin ampujia edelleen on, vaikka kovasti varoitellaan silmävammoista.
      Toivotaan nyt parasta, ja palstalaisille kaikkea hyvää Uudelle Vuodelle.

      • Hyvää uuttavuotta teille! Olen harkinnut siirtyväni "muihin hommiin"
        ainakin toistaiseksi ja jättää kirjoitteluni vähiin. Vaihtelu kai virkistää:))


      • ynnämuu kirjoitti:

        Hyvää uuttavuotta teille! Olen harkinnut siirtyväni "muihin hommiin"
        ainakin toistaiseksi ja jättää kirjoitteluni vähiin. Vaihtelu kai virkistää:))

        Hei vaan ynnämuu ja hyvää tulevaa vuotta sinulle, kuin myös Kristiinalle ja Makriinalle, kaikille ketjua lukeville vielä samat toivotukset kuin aiemmassa viestissäni.
        Kiva kun huomioitte viestini, on vähän kuin kotiin tulisi;)

        Älä ynnämuu ihan tyystin muihin hommiisi uppoa, tiedä mitä kivaa keksitään, kunhan pohditaan.
        Kristiina jo tuolla esitelikin, saapa nähdä mitä syntyy, vaikka piilopirtti;)
        Kyllä minä äiti hahmona voin olla, mielikuvituksissa ei vuosia kysytä, kaikki on mahdollista;)

        En ole aiemmin lueskellut juurikaan tätä 80 ketjua, joten en oikein osannut muuta valita ja asiaahan se on kuolemisestakin puhuminen, lähempänä se on kuin kauempana, näin uskon.
        Pauke alkaa kuulua, alkaa se juhlimisen aika lähetä, minä nukkumaan kohta asttaudun, jos nyt uni tulee;9


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      28
      2829
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      102
      1478
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      85
      1351
    4. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      376
      1108
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      87
      1103
    6. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      103
      991
    7. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      980
    8. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      940
    9. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      79
      932
    10. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      896
    Aihe