Ollessani tuossa hetki sitten pienellä päiväkävelyllä saatoin huomata seuraavan seikan.
Nykyajan pikku noidat ovat ikäänkuin bisnesnaisia/miehiä. Vastaani tuli monta jotka puhuivat kännykkään eikä oltu paljoakaan vaivaudutta itseään noidaksi laittamaan.
Ei ennen vanhaan olisi sopinut tuollainen. Itsekin laittauduin todella huolellisesti, kasvot maalattiin ja noidan asusteet puettiin.
Nykyajan noidat ovat irvikuvia entisajan noidista.
Nämä nykyajan noidat.
39
1848
Vastaukset
- Aatami
Oikeastaan minun ei pitänyt valittaa, eihän asia minulle kuulu, mutta kunhan nyt mielipiteeni sanoin.
se Aatami nyt ite noijjaks hättäytynä, mie tuosta Aatamin alotuksesta jo melekkein viärin arvasin, jotta sie meitä täysikässii naissii noijjaks tilleerroot, siulla on tainna arvot männä jo sekasin, outko sie löytänä naisen itelles?
- Aatami
Noidat ennenvanhaan olivat näköisiä hurjan,
pukivat päälleen palttoon kurjan.
Maalasivat naaman, hiiltä mustaa pantiin,
ja sitten kylälle oksien antiin.
Otan vastaan arvosteluja tästä runostani. Huonotkin käyvät. KIITOS.- täyttymys
hyvä runo tuossa sulla
mut vähän kysymyksii mulla
mikäs nykynoidis vikana
tykkääthän sä ihan sikana?
eikä tarvi mustaa enää lisää
gootteja kun ovat ennen pitkää - Aatami
täyttymys kirjoitti:
hyvä runo tuossa sulla
mut vähän kysymyksii mulla
mikäs nykynoidis vikana
tykkääthän sä ihan sikana?
eikä tarvi mustaa enää lisää
gootteja kun ovat ennen pitkääVika on siten kun sen esitin otsakkeessani, mitä ovat gootit kiitos.
- sivustaseuraillut
Aatami kirjoitti:
Vika on siten kun sen esitin otsakkeessani, mitä ovat gootit kiitos.
Aatamiko siinä taasen huijaa
vuorotellen jokaista hän puijaa
löytyvän jo soisi visamuijaa
vaikka sitä goottilaista Tuijaa
Vastannut et kysymykseen siihen
miksi arvostat sä vanhaa noitaa riihen
oma onko sulla siellä oja
johon kaatuu uljas etunoja?
- sekaisin
Ne entisajan noidat eivät käyneet virpomassa. Ne tekivät vain pahojaan.
Entisajan virpojat eivät maalailleet kasvojaan, vaan virpoivat toivoen virvottavilleen terveyttä ja hyvää oloa.Palkakseen he toivoivat pääsiäisenä maalattuja kananmunia tai parhaassa tapauksessa makeisia.
Nyt nämä asiat on sekoitettu ja maalatut pikkunoidat juoksevat soittelemassa ovikelloja rahapalkkaa toivoen. Paha homma.- Aatami
Kyllä minä olisin muistavinani että olisin ollut virpomassa hiilellä naama tuhrittuna ja kyllä siinä oikeassa olet että ne nykyajan noidat vaan rahaa kinuavat ja tahtovat, virpomisesta ja terveydentoivotteluista viis. Minä sani munan palkaksi ja olin siihen tyytyväinen.
Oveani en nykynoidille ole avannut enää vuosiin. - ovi kiinni
En ikinä antaisi rahaa pikkunoidille, mutta kun he eivät enää vaivaudu koristelemaan pajunoksiaan eivätkä osaa lorujaan, niin en halua antaa edes suklaata.
Samat lapset eivät muina päivinä edes tervehsi, mutta palmusunnuntaina minun pitäisi antaa heille palkkio ovikellon soitosta.
Ei onnaa enää. - toisin on nyt
ei ne palmusunnuntiana kulkeneet noidat vaan pääsiäislauantaiyönä. tekivät pahoja , katellisia naapureitahan ne oli tai kyläläisiä
- Aatami
Piti vielä sanoman että sellasien visanoidan kyllä mieluusti ottaisin vaikkpa vaimoksi eikä metsäpalstatkaan olisi pahitteeksi. Pieni rupsahdus ei ole haitaksi jos on visa.
Niitä nuoria nättejä visakortin omistajia ei löytynyt,tai eivät Aatamista tykänneet.
Vaikka niin charmikas mies,,voi,voi.
Nyt kelpaa vähän rupsahtanut ,kun vain on visa.
Eipäs hätäillä kohta" rupsahtaneet" vanhemmat naisetkin kelpaa ja vielä vähän aikaa menee ei tarvitse visaa ,Aatami anelee köyhän ,vanhan ja rumankin naisen kainaloon.- Aatami
SkillaN kirjoitti:
Niitä nuoria nättejä visakortin omistajia ei löytynyt,tai eivät Aatamista tykänneet.
Vaikka niin charmikas mies,,voi,voi.
Nyt kelpaa vähän rupsahtanut ,kun vain on visa.
Eipäs hätäillä kohta" rupsahtaneet" vanhemmat naisetkin kelpaa ja vielä vähän aikaa menee ei tarvitse visaa ,Aatami anelee köyhän ,vanhan ja rumankin naisen kainaloon.No eihän se nyt ihan niin mene, kyllähän sitä naisella pitää vähän näköäkin olla. Tarkoitin tuolla pienellä rupsahtamisella vain noita juomuja joita vanhemmilla naisilla esiintyy kämmenselän tuntumassa.
- sekaisin
http://www.luovutettukarjala.fi/perinne/vuotuisperinne/paasiainen.htm -osoitteesta löytyy hyvä ja asiallinen vastaus meille molemmille.
- Aatami
Kun nyt satun olemaan ihan uskoton mies niin eivät kirkot missään muodossa kiinnosta, eivätkä mitkään muutkaan epäluonnolliset ilmiöt.
- sekaisin
Aatami kirjoitti:
Kun nyt satun olemaan ihan uskoton mies niin eivät kirkot missään muodossa kiinnosta, eivätkä mitkään muutkaan epäluonnolliset ilmiöt.
Eipä nyt uskosta puhuttukaan, vaan virpomisesta ja noidista. Sieltä se löytyy, mistä homma on peräisin!
- Aatami
sekaisin kirjoitti:
Eipä nyt uskosta puhuttukaan, vaan virpomisesta ja noidista. Sieltä se löytyy, mistä homma on peräisin!
No anteeksi sitten kun tuossa erehdyin pahimman kerran.
- fiiuliN
Kiitos sinulle, kun toit tämän linkin esiin.
- fiiuliN
Aatami kirjoitti:
No anteeksi sitten kun tuossa erehdyin pahimman kerran.
Liian vauhko taidat olla, Aatamini:):D
- Aatami
fiiuliN kirjoitti:
Liian vauhko taidat olla, Aatamini:):D
En todellakaan ole vauhko, johan sen huomaa siitä että annan vapaasti haukkua itseäni, en loukkaannu mistään.
- Aatami
fiiuliN kirjoitti:
Kiitos sinulle, kun toit tämän linkin esiin.
Vaistoni, joka ei koskaan erehdy, sanoo että olet hieno nainen.
- Aatami
Otan vastaan haukkumiset myöskin tässä osiossa niin että anatkaa tulla sitten vain. Kiitos.
- Riivinrauta
pässi!
Aivan yksiselitteisesti isomunainen luupää pässi.
Sonniksikin voisi sinua sanoa.
Shetiffi ei poista tätä ketjua, sillä annat haukkua itseäsi, olet luvannut ottaa vastaan haukkuja ja nyt tulee runon muodossa , mitä en ole itse keksinyt kylläkään.
Tässä runossa sinua sanotaan häräksi:
"tuolta se tulla jolkottaa , se naapurin iso härkä, taitaa tulla naimasta, kun kullinpää on märkä!"
*Inhottava noitamainen käkätys* - Aatami
Riivinrauta kirjoitti:
pässi!
Aivan yksiselitteisesti isomunainen luupää pässi.
Sonniksikin voisi sinua sanoa.
Shetiffi ei poista tätä ketjua, sillä annat haukkua itseäsi, olet luvannut ottaa vastaan haukkuja ja nyt tulee runon muodossa , mitä en ole itse keksinyt kylläkään.
Tässä runossa sinua sanotaan häräksi:
"tuolta se tulla jolkottaa , se naapurin iso härkä, taitaa tulla naimasta, kun kullinpää on märkä!"
*Inhottava noitamainen käkätys*Tuo ensimäinen kommenttisi oli itsetuntoani hivelevä, kiitos kommentistasi.
- Raastinrauta
Aatami kirjoitti:
Tuo ensimäinen kommenttisi oli itsetuntoani hivelevä, kiitos kommentistasi.
BilMan-Aatami-Selema- MdK- tässä muutamia nikkejä joiden takana sama mamma
- Aatami
Raastinrauta kirjoitti:
Miksi minä kirjoittaisin monella nimimerkillä kun olen ihan tyytyväinen syntymänimeeni, sitä kysyn sinulta. Eihän se ole kait mahdollistakaan.
En kuitenkaan pahastunut epäilyäsi. - Aatami
Aatami kirjoitti:
Miksi minä kirjoittaisin monella nimimerkillä kun olen ihan tyytyväinen syntymänimeeni, sitä kysyn sinulta. Eihän se ole kait mahdollistakaan.
En kuitenkaan pahastunut epäilyäsi.Sitäpaitsi, kuinka voisin ottaa itselleni herra seriffin nimen, kerro se minulle. Hänhän kirjoittaa paksummalla textilläkin ja pitää tähteä perässään. Olen sitä minäkin yrittänyt muuta taidot eivät vielä riitä kun olen vasta aloitellut kirjoittamistaa. Mielelläni olisin bilman jos se olisi mahdollista. Hyvä nimi meinaten.
- Raastinrauta
Aatami kirjoitti:
Sitäpaitsi, kuinka voisin ottaa itselleni herra seriffin nimen, kerro se minulle. Hänhän kirjoittaa paksummalla textilläkin ja pitää tähteä perässään. Olen sitä minäkin yrittänyt muuta taidot eivät vielä riitä kun olen vasta aloitellut kirjoittamistaa. Mielelläni olisin bilman jos se olisi mahdollista. Hyvä nimi meinaten.
Tuliko hätä käteen?
Rekatut nikit tulevat paksummalla tekstillä, rekkaamattomat tavallisella. Nikkejä voi olla useita. - sekaisin
Raastinrauta kirjoitti:
Onkos tämä Raastinrauta sitten tämän seudun salapoliisi? Ja miksi kysymys tänne eksyi?
- Aatami
Raastinrauta kirjoitti:
Tuliko hätä käteen?
Rekatut nikit tulevat paksummalla tekstillä, rekkaamattomat tavallisella. Nikkejä voi olla useita.Rekkahommista en mitään ymmärrä joten jätetään puheenaihe tähän tästä.
- Aatami
sekaisin kirjoitti:
Onkos tämä Raastinrauta sitten tämän seudun salapoliisi? Ja miksi kysymys tänne eksyi?
kyllä hän varmaan on salapoliisi kun tietää niin paljon.
- se on....
minä lopetin muutama vuosi sitten oven avaamisen virpojille.(oli vielä markkaa aikaa silloin.)Tuli muutama pikku-noita ovelle virpomaan ja sanoivat sitten,et mieluimmin seteli rahoja.Kyllä hämmästyin.
- Aatami
Eikö olekin törkeätä, vai että oikein setelirahoja pyysivät. Hoh hoijjaa.
- niin...
Aatami kirjoitti:
Eikö olekin törkeätä, vai että oikein setelirahoja pyysivät. Hoh hoijjaa.
Kyllä mulla silmät pyörähti pari kertaa.eivät nykylapset karkkeja halua.Sit vielä ovat monta kertaa jo sen ikäisiäkin,et melkein töihin joutaisivat.
- Aatami
Olen saanut todella paljon vaneja, kuka tietää kuinka paljon niitä tällä hetkellä onkaan. Mahtaa olla vaikea valinta silloin kun se tulee ajankohtAISEKSI.
tilannetta tulevaisuudessa ,kunhan ei jäisi luu kouraan.
En ilkeyttäni ,ihan vain totesin.
Oliskohan nuo pikkunoidat ,jotka seteliä pyytävät ,Aatamin jälkeläisiä,hyvin on oppi perille mennyt,Aatami vain visakorttia ,,,avoimesti kylläkin,pyytelee.
"virnistys"- Aatami
SkillaN kirjoitti:
tilannetta tulevaisuudessa ,kunhan ei jäisi luu kouraan.
En ilkeyttäni ,ihan vain totesin.
Oliskohan nuo pikkunoidat ,jotka seteliä pyytävät ,Aatamin jälkeläisiä,hyvin on oppi perille mennyt,Aatami vain visakorttia ,,,avoimesti kylläkin,pyytelee.
"virnistys"Voi voi kun ei ole siunaantunut noita perillisiä laisinkaan.
Viitsitkö vilkaista, minä ainakin muistan aina pukeutua asianmukaisesti joka tilanteeseen!
VISAkoivusta laitan luutaani varren, kahvipannukin on valmiina ja naapurin kolli on luvannut lähteä mukaan pienelle sight seeingille...- Aatami
Kyllähän toki minäkin pukeudun hyvin mutta tuosta visakoivusta ei taida oikein hyvää vihtaa syntyä, se on parempi sellaisena läpyskänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 684296
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺674137Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363552Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163123Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342792En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142562Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102334IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm251461Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571282Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli751059