Suomen kamalin lahko?

Anonyymi

Mikä on teidän mielestänne Suomen kamalin lahko? Minun mielestäni se on tuo Luterilaisen kirkon eriseuralahko lestadiolaiset. Se on jopa kamalampi kuin adventtikirkko tai Jehovan todistajat.

35

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Perusteluja
      - sitä johtaa vanhoista sovinistisista ukoista koostuva kööri
      - naiset on alistettu siellä synnytyskoneiksi
      - sillä on oma "tuomioistuin", jossa jopa rikoksiin syyllistyneet pedofiilit voidaan "armahtaa".
      - uhrit syyllistetään ja pelotellaan hiljaiseksi
      - lahkon jumala on sadistinen hirviö, joka kiduttaa jopa pieniä lapsia halki ikuisuuksien, jos näitä ei ole ehditty kastaa ennen kuolemaansa

      Voiko tuon kamalampaa lahkoa enää olla?

      • Anonyymi

        Totta. Kamalin lahko on


    • Anonyymi

      Monessako kamalassa lahkossa olet ollut jäsenenä?

      • Anonyymi

        Tarvitseeko olla jäsen nähdäkseen, miten kamala jokin lahko on?

        Jos tiedät Suomessa pahempia, niin siitä vaan kertomaan...

        Edellisiin perusteluihin lisäisin vielä sen, että lestojen lapsetkin joutuvat jo pienestä pitäen toimimaan lapsivanhempina omille sisaruksilleen, koska vanhemmilla ei ole aikaa eikä energiaa katsoa jälkikasvunsa perään. Joka vuosi on uusi pulla uunissa, joka vaatii vanhempien huomion ja edelliset lapset saavat siirtyä syrjään valokeilasta kantamaan vanhempiensa vastuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitseeko olla jäsen nähdäkseen, miten kamala jokin lahko on?

        Jos tiedät Suomessa pahempia, niin siitä vaan kertomaan...

        Edellisiin perusteluihin lisäisin vielä sen, että lestojen lapsetkin joutuvat jo pienestä pitäen toimimaan lapsivanhempina omille sisaruksilleen, koska vanhemmilla ei ole aikaa eikä energiaa katsoa jälkikasvunsa perään. Joka vuosi on uusi pulla uunissa, joka vaatii vanhempien huomion ja edelliset lapset saavat siirtyä syrjään valokeilasta kantamaan vanhempiensa vastuuta.

        No en tiedä kun en ole ollut mukana kamalien lahkojen touhutteluissa. Minulla ei myöskään ole tapana mustamaalata ketään pelkästään toisen käden tietojen perusteella. Eikä varsinkaan juorujen perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en tiedä kun en ole ollut mukana kamalien lahkojen touhutteluissa. Minulla ei myöskään ole tapana mustamaalata ketään pelkästään toisen käden tietojen perusteella. Eikä varsinkaan juorujen perusteella.

        Minkä ihmeen juorujen perusteella? Nuohan ovat useimmat tunnettuja tosiasioita, joiden varaan koko lahko rakentuu. Ja lapsikatraan määrästä voi hyvin päätellä, ettei vanhemmilla voi olla aikaa ja energiaa huomioida kaikkia lapsiaan, joten lapset joutuvat pakostakin kantamaan vanhempiensakin vastuuta. Näin se menee yleensäkin suurperheissä, olivat sitten uskovaisia tai ei. Lestoilla se vaan ei ole aivan vapaaehtoista, koska pitävät ehkäisyä syntinä ja puuttumisena Jumalan tahtoon?

        Kumma vaan, että he käyttävät terveyspalveluja (lääkärit, hammaslääkärit, synnytyksissä), sillä aivan samalla tavallahan sekin on puuttumista Jumalan töihin. Jos sitä tulee sairaaksi ja kuolee, niin sehän on vaan Jumalan tahto. Ja jos hampaaseen tulee reikä, niin sekin on Jumalan tahto. Kyllä sitä pitää nyt pienet hammassäryt kestää ja vaikka hampaiden mätimisetkin, sillä siirtäähän se usko vuoriakin. Ja jos synnytys menee persiilleen ja muija kuolee, niin sekin on Jumalan tahto. Ei muuta kuin äijälle uutta eukkoa ja lapsille uutta äitiä kehiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en tiedä kun en ole ollut mukana kamalien lahkojen touhutteluissa. Minulla ei myöskään ole tapana mustamaalata ketään pelkästään toisen käden tietojen perusteella. Eikä varsinkaan juorujen perusteella.

        Tässä niitä "juoruja".
        https://freepathways.wordpress.com/2010/05/17/srkn-johtokunta-torjui/

        Mielenkiintoinen on myös tämä lainaus ed. kirjoituksesta.

        "Vaikenemisen velvoittavuutta perustellaan myös sanomalla: ”Sinä olet noussut Jumalanvatalkuntaa vastaan”. Vanhoillislestadiolaisuus ja sen keskusyhdistys SRK ry. ovat koskemattomia koska ne ovat Jumalasta. Se joka rohkenee arvostella vanhoillislestadiolaisten toimintaa, on käynyt käsiksi ja koskemaan itse” Jumalan silmäterään”. Kuka uskaltaisi pistää Jumalaa silmään?

        Se on jo varmasti niin paha synti, että saako sitä millään koskaan anteeksikaan? Tällaisella retoriikalla on monet vaiennettu, monet painettu hiljaisiksi."

        Ihan kuin olisin lukenut tästä "Jumalan silmäterästä" aikaisemminkin, mutta silloin oli vaan kyse eri Jumalan silmäterästä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ihmeen juorujen perusteella? Nuohan ovat useimmat tunnettuja tosiasioita, joiden varaan koko lahko rakentuu. Ja lapsikatraan määrästä voi hyvin päätellä, ettei vanhemmilla voi olla aikaa ja energiaa huomioida kaikkia lapsiaan, joten lapset joutuvat pakostakin kantamaan vanhempiensakin vastuuta. Näin se menee yleensäkin suurperheissä, olivat sitten uskovaisia tai ei. Lestoilla se vaan ei ole aivan vapaaehtoista, koska pitävät ehkäisyä syntinä ja puuttumisena Jumalan tahtoon?

        Kumma vaan, että he käyttävät terveyspalveluja (lääkärit, hammaslääkärit, synnytyksissä), sillä aivan samalla tavallahan sekin on puuttumista Jumalan töihin. Jos sitä tulee sairaaksi ja kuolee, niin sehän on vaan Jumalan tahto. Ja jos hampaaseen tulee reikä, niin sekin on Jumalan tahto. Kyllä sitä pitää nyt pienet hammassäryt kestää ja vaikka hampaiden mätimisetkin, sillä siirtäähän se usko vuoriakin. Ja jos synnytys menee persiilleen ja muija kuolee, niin sekin on Jumalan tahto. Ei muuta kuin äijälle uutta eukkoa ja lapsille uutta äitiä kehiin.

        "joten lapset joutuvat pakostakin kantamaan vanhempiensakin vastuuta."

        Vauva.fi palstalta löytyi vielä pahempaa.

        "Karmeaa on myö sse että liikkeen anteeksipyytelykulttuurissa myös lapset pakotetaan kuuntelemaan jos minkäläisia seksi-syyllisyyden tunnustuksia ja antamaan niitä anteeksi. Kun itseä vanhempi sisaruksista tai jopa aikuiinen uskovainen ei kehtaa mennä tunnustamaan masturbointiaan tai seksikokemuksiaan kellekkään aikuiselle lestadiolaiselle, hän ottaa uhrikseen puolustuskyvyttömän lapsen. Sääntö kuuluu että toisen tunnustus on pakko kuunnella ja se on pakko siunata anteeksi.

        Tästä oli kirjoitus eräässä blogissa:

        "Oma lukunsa tällaisissa uskonnollisissa piireissä on sitten ripittäytymisen kulttuurilla; "nimelliset" synnit täytyisi ripittää jollekin kanssasisarelle tai -veljelle ihan nimellisinä asioina. Rankkaa, ja nöyryyttävää, olkoonkin että rippisalaisuutta ei kyllä kovin moni rohkenisi edes piruuttaan murtaa.

        Ja mitä siitä voi seurata. Esimerkiksi tälläistä: minä yritin noin 13-16 vuotiaana juosta karkuun isosiskoani, joka oli havainnut että helpointa on ripittäytyä pahnanpohjimmaiselle, valmiiksi hyväksikäytetylle ja itsetuntonsa menettäneelle pikkusiskolle, vähiten siis ilmeisesti hävetti minun edessäni tunnustaa yhä uudelleen ja uudellen masturboimisensa "likainen" synti.

        Minua ahdisti suunnattomasti ne tilanteet, mutta tiesin, etten voi kieltäytyä kuuntelemasta häntä jos hän saa minut kahdenkeskeiseen tilanteeseen, ja toimimasta niinkuin "piti toimia", eli kuunnella, julistaa synninpäästö ja olla kertomatta kenellekään. Sitä jatkui useita vuosia.

        Ja toinen, yksittäinen, traumaattinen, surullinen, katkera muisto on se, että toinen, minua huomattavasti vanhempi isosiskoni ripittäytyi kerran ollessani n 13 vuotias "huoruuden" synnistä, mitä se sitten käytännössä tarkoittikaan. Muistan järkyttyneeni siitä ja ahdistuneeni päiväkausiksi.

        Nyt en voi olla ajattelematta, että mitä rankinta hyväksikäyttöä siis voi aiheuttaa välillisesti myös tuollainen pakollinen rippisalaisuuden ja synnillä pelottelun kulttuuri!

        Tekijän häpeä tekemästään synnistä on vuorenkorkuinen, ja sen vuoren hän voi sitten kaataa sen niskaan, joka on "helpoin" kuuntelija, jonka edessä hävettää vähiten tunnustaa mieltä painavat asiat.

        Kirjoitan tämän myös sen vuoksi, että lukijana olisi joku sellainen henkilö siellä rauhanyhdistyksen piirissä, jolla olisi valtaa puhua asiaa eteenpäin, ohjeeksi seurakunnalle: rippiäitinä ei voi pitää alaikäistä lasta.

        Ja että: seksuaalisuus on Jumalan luomaa, tervettä, vaaratonta, kun mukana on vastuu ja rakkaus. Jos se ei saa olla olemassa terveesti, se kieroutuu.

        Tämä mielipide on niin vahvan omakohtaisen, eletyn ja kärsityn ja punnitun tulosta, että turha tulla enää lyömään raamatulla päähän. Minua on kohdeltu väärin, ja tajuan aikuisena asioiden syy-seuraussuhteet.

        Kaikki seksistä pidättäytyvät eivät kieroudu, mutta kun voimakasta elämänviettiä työnnetään sinne mustien kansien väliin, voi seurata esimerkiksi jotain tälläistä.""


    • Anonyymi

      Lestadiolaisuus on perseestä ja syvältä.

      • Anonyymi

        Ei nyt sentään.

        Laestadiolaisuudessa on kaksi lahkoa. Vanhoillislestat ja uusiolestat. Vanhoillislestat ovat, niinkuin jo nimikin kertoo, vanhan kaartin laestadiolaisia, lakihenkisiä, tiukkapipoisia moraalinvartijoita. Ei verhoja ikkunoissa eikä naisilla värikkäitä vaatteita. Pyykkikoneen tulee olla ruuduton, ettei rintsikat tai pikkarit vilahda. Ja samassa koneessa ei pestä miesten ja naisten vaatteita samanaikaisesti, vaan kummatkin erikseen. Jumala on armoton. Seurakunta samoin. Raiskaajat ja pedofiilit ovat in, mutta niitä tutkivat out. Alkoholin käyttö on kielletty, mutta tupakkia saa polttaa. Piipunkänä yleensä nyrkinsilmässä..

        Uusiolestat vastaavasti saavat juoda vaikka pitkän pullon kossua, kunhan muistavat Raamatun kehoituksen asiassa: Juokaa, mutta älkää juopuko. Nuoremmat ovat valveutuneet ja monet ovat luopuneet tupakanpoltosta. Länsirannikon ruotsikielisen alueen uusiolestat käyttävät tupakoinnin sijaan nuuskaa. Verhot saavat olla ikkunoissa. Nuoremmilla naisilla farkut ja tiukat jumpperit, jos kurvit ovat kohillaan. Vanhemmilla leideillä mekko tai housuhame. Miesten ja naisten pyykit pestään yhtäaikaa samassa koneessa ja ripustetaan kuivaushuoneen narulle vierekkäin. Uusioperheissä on eroavaisuuksia. Yhdelle sopii yksi tyyli, toiselle toinen. Raiskaajille sekä pedofiliileille ei ole välitöntä tarvetta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt sentään.

        Laestadiolaisuudessa on kaksi lahkoa. Vanhoillislestat ja uusiolestat. Vanhoillislestat ovat, niinkuin jo nimikin kertoo, vanhan kaartin laestadiolaisia, lakihenkisiä, tiukkapipoisia moraalinvartijoita. Ei verhoja ikkunoissa eikä naisilla värikkäitä vaatteita. Pyykkikoneen tulee olla ruuduton, ettei rintsikat tai pikkarit vilahda. Ja samassa koneessa ei pestä miesten ja naisten vaatteita samanaikaisesti, vaan kummatkin erikseen. Jumala on armoton. Seurakunta samoin. Raiskaajat ja pedofiilit ovat in, mutta niitä tutkivat out. Alkoholin käyttö on kielletty, mutta tupakkia saa polttaa. Piipunkänä yleensä nyrkinsilmässä..

        Uusiolestat vastaavasti saavat juoda vaikka pitkän pullon kossua, kunhan muistavat Raamatun kehoituksen asiassa: Juokaa, mutta älkää juopuko. Nuoremmat ovat valveutuneet ja monet ovat luopuneet tupakanpoltosta. Länsirannikon ruotsikielisen alueen uusiolestat käyttävät tupakoinnin sijaan nuuskaa. Verhot saavat olla ikkunoissa. Nuoremmilla naisilla farkut ja tiukat jumpperit, jos kurvit ovat kohillaan. Vanhemmilla leideillä mekko tai housuhame. Miesten ja naisten pyykit pestään yhtäaikaa samassa koneessa ja ripustetaan kuivaushuoneen narulle vierekkäin. Uusioperheissä on eroavaisuuksia. Yhdelle sopii yksi tyyli, toiselle toinen. Raiskaajille sekä pedofiliileille ei ole välitöntä tarvetta..

        No vaikuttaapa tämä uusiolestat aivan ihanneseurakunnalta.

        Siellä ei siis ole
        - vanhoja eikä sovinistisia ukkoja johdossa
        - ehkäisy on sallittua, eikä perheitä painosteta millään tavoin tehtailemaan lapsia
        - rippisalaisuutta ei ole, eikä lapsia vaadita kuuntelemaan synnintunnustuksia ja jakelemaan anteeksiantoja
        - seurakunnassa tapahtuneista vääryyksistä voidaan keskustella aivan vapaasti ilman mitään pelottelemisia ja uhkailuja
        - Jumala ei ole mikään sadistinen hirviö, joka kiduttaa iankaiken


    • Anonyymi

      Totta. Lestaatiolaisuus on kauheinta.

      Sitten tulee Jehovointi, adventistit, mormonit ja skientologit. En osaa laittaa näitä järjestykseen. Samoin Koivuniemen (?) "maitobaari"-lahko.

      T: Iloinen nauraja

    • Anonyymi

      Kyllä nämä lauantai-lahkot kokopahoja ovat, kärkikastiin menee.

    • Anonyymi

      Minun oma lahkoni on kaikista kamalin...nimittäin tiukkapipo kristittyjen mielestä. Heidän mielestään poimin vain rusinat pullasta enkä voi pelastua. Mutta niin kuin niin moni muukin kristitty tiedän olevani totuuden perässä. Minun tapauksessani asiassa on vain se ero tiukkapipoihin nähden, että minusta totuuksia ei ole vain yksi ja minä pystyn myöntämään sen, että saatan olla väärässäkin uskomisineni.

      Minä en ole laittanut itseni ja Jumalan väliin mitään ehtoja pelastuksesta vaan tiedän pelastuvani puhtaasti siksi, että Jeesus on kuollut minun syntieni puolesta. Pelastun siis siksi, koska Jeesus kuoli, en siksi, että uskoisin hänen kuolleen. Tämä perustuu Jeesuksen omiin sanoihin pelastuksesta. Lisäksi uskon evankeliumiin, joka on Jeesuksen mukaan toinen pelastumisen ehto.

      Näin ollen minun teoillani ei ole mitään merkitystä pelastumiseni suhteen. Jeesus kuoli myös tulevien syntieni takia. Mutta tiedän myös sen, etten tieten tahtoen voi tehdä syntiä vaan minun tulee olla kuuliainen Jeesuksen rakkauden laille. Siitäkin huolimatta, että yritän olla sille kuuliainen, lankean mutta pyrkimyksenäni ei ole jäädä auremaan yksittäistä synnin tekoa, koska sekinon jo etukäteen annettu anteeksi, vaan keskityn mielummin ylistämään Jumalaa siitä, että hän antaa minulle uuden mahdollisuuden vaikkka lankeankin, yhä uudestaan ja uudestaan. Synti asuu minussa, niin kuin se asuu kaikissa uskovissa. Silti minä olen vapaa synnistä Jeesuksen ristinkuoleman takia.

      Minua ei sido esimerkiksi adventtikirkon perinnäissäännöt, vaikka olenkin kirkon jäsen. Saan oman uskontoni puolesta syödä sitä ruokaa mitä haluan ja juoda mitä haluan. En juo sokeroituja enkä keinomakeutettuja tai aromatisoituja juomia vaan vettä, tuoremehuja, maitoa, olutta ja joskus viiniäkin. Kahvi ei sovi vatsalleni. Joskus, hyvin harvoin saatan polttaa sikarin kaverini seurassa, jos hän sellaisen minulle tarjoaa, ehkä kerran vuodessa. Grillissä kypsyy lammas, nauta, kala ja sika. Jouluna syön pääosin kasvisruokaa.

      Minua ei koske mitkään pukeutumissäännöt eikä urheilusäännöt.

      Minä en maksa kymmenyksiä mihinkään.

      En pyri kehittämään luonnettani Kristuksen kaltaiseksi, koska Raamatun mukaan minulle ei kuulu sen sorttiset omat teot. Jumala hoitaa luonteen muuttamisen siinä tahdissa kuin hän Henkenä näkee parhaaksi minulle. En lue Raamattua säännöllisesti enkä käy kirkossa säännöllisesti.

      Pyrin pitämään sapatin symbolina Jeesuksen tuomasta levosta.

      En usko, että Jeesus olisi Jumala vaan uskon siihen yhteen Jumalaan, mihin heprealaisetkin uskoivat. En usko Jeesuksen neitseestä syntymiseen. En usko, että Jeesus oli edes olemassa ennen kuin hän syntyi lapseksi maan päälle, joten Luoja oli Isä, Jumala itse.

      En rukoile koskaan Jeesusta, koska Jeesuskaan ei esimerkkinsä mukaisesti rukoillut itse itseään vaan Jumalaa.

      Tiedän, että Markuksen evankeliumi on lähimpänä totuutta ja tiedän myös sen, että Johanneksen evankeliumi on korruptoitunein evankeliumi. Tämä perustuu nykyaikaiseen raamatuntutkimukseen. Samasta syystä tiedän, että Raamatussa on paljon virheitä, tahallisia ja tahattomia. Raamatussa on myös paljon perinnäistietoa ja kulttuuriasioita, joilla ei ole mitään tekemistä Jumala tahdon kanssa.

      Silti, en lue hengellisiä kirjoja vaan ainoastaan Raamattua ja rukoilen päivittäin. Välillä luen Raamattua paljonkin.

      Autan vähäosaisia, useimmiten rahallisesti, silloin kun oluen juomiselta jää rahaa siihen.

      Saatan välillä kertoa uskostani tuntemattomille ja ystävilleni. Välillä pidän adventtikirkossa saarnan.

      Koen olevani etuoikeutettu, sillä koe paljon Jumalan ihmeitä ja siunausia elämässäni.

      En vietä askeettista elämää uskoni takia.

      Rakastan Jumalaa valtavasti.

      Ja tämän takia moni ns. kristitty inhoaa minua. Minun lahkoni on heidän mielestään ihan kamala. He inhoavat minua, koska pääsen helpommalla kuin he ja koska eivät itse viitsi ottaa selvää, mitä Raamattu todella sanoo asioista.

      Minun lahkoni on sitten kauhea!

      • Anonyymi

        Kuulostaa aivan Adviksen kirjoitukselta. Eikö hänen pitäisi olla jo eronnut Adventtikirkon jäsenyydestä? Ainakin hän on eroamisestaan pitkän ajan kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa aivan Adviksen kirjoitukselta. Eikö hänen pitäisi olla jo eronnut Adventtikirkon jäsenyydestä? Ainakin hän on eroamisestaan pitkän ajan kirjoittanut.

        Niin kuulostaa. Se mainitsi joskus jonkun syyn, minkä takia se ei vielä ole eronnut mutten muista mikä se syy oli. Sanoi jo aiemmin ettei ole enää adventisti.


    • Musti.Hintikka

      Kamala Harris ei pyri USAn presidentiksi. Harmillista.

    • Anonyymi

      >> Mikä on teidän mielestänne Suomen kamalin lahko? <<

      Ainakin kaikki -et, -at, -it ja -nen -päätteiset.

      Kannattaa olla vain Kristuksen seuraaja ja opetuslapsi, kristitty, niin kuin raamatussa sanotaan.

      • Anonyymi

        Kaikki -irkko -päätteiset ovat perkeleestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki -irkko -päätteiset ovat perkeleestä.

        USA:ssa kaikki -urch -päätteiset ovat perkeleestä.


      • Anonyymi

        Adventtikirkko tai adventisti ei sitten kuulu noihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki -irkko -päätteiset ovat perkeleestä.

        Hmmm.... mikähän tuo -irkko -sanan alkuosa mahtaa olla, en kyllä nyt mitenkään keksi.... Seitsenpistep-irkko..? Kengänn-irkko..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkko tai adventisti ei sitten kuulu noihin.

        Se on helppo korjata: Ja kaikki -stit.

        -irkko -päätteiset jo edellä tulivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on helppo korjata: Ja kaikki -stit.

        -irkko -päätteiset jo edellä tulivat.

        Paras kun pysyy valtionkirkoissa,tämä on näkemykseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras kun pysyy valtionkirkoissa,tämä on näkemykseni.

        Miksi tarvitsee pysyä missään kirkossa tai lahkossa ja elättää loisivia pappeja ?

        Vuoden 2017 verotietojen mukaan "surkein" luterilaisen kirkon piispan palkka oli 107 515 euroa, korkein oli 145 005 euroa. Tuon verran tienaa siis siitä hyvästä, että jauhaa paskaa kansalle...valehtelee niin, että korvat vaan heiluu...

        Sitten on ollut juttua myös siitä, miten ne maksattaa viinansakin kansalla, silloin kun kestitsevät toisiaan!

        Miksi kukaan haluaa elättää tuota sakkia ??? En ymmärrä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tarvitsee pysyä missään kirkossa tai lahkossa ja elättää loisivia pappeja ?

        Vuoden 2017 verotietojen mukaan "surkein" luterilaisen kirkon piispan palkka oli 107 515 euroa, korkein oli 145 005 euroa. Tuon verran tienaa siis siitä hyvästä, että jauhaa paskaa kansalle...valehtelee niin, että korvat vaan heiluu...

        Sitten on ollut juttua myös siitä, miten ne maksattaa viinansakin kansalla, silloin kun kestitsevät toisiaan!

        Miksi kukaan haluaa elättää tuota sakkia ??? En ymmärrä...

        Unohtui linkit.

        https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/arkkipiispa-yha-ykkosena-piispojen-verotiedoissa-ei-suuria-muutoksia-edellisvuoteen-verrattuna/

        https://blogit.savonsanomat.fi/mita-sita-tyhjaa/piispat-kannissa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras kun pysyy valtionkirkoissa,tämä on näkemykseni.

        Jeesus ei perustanut kansan- eikä valtionkirkkoja, vaan uskovien seurakunnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tarvitsee pysyä missään kirkossa tai lahkossa ja elättää loisivia pappeja ?

        Vuoden 2017 verotietojen mukaan "surkein" luterilaisen kirkon piispan palkka oli 107 515 euroa, korkein oli 145 005 euroa. Tuon verran tienaa siis siitä hyvästä, että jauhaa paskaa kansalle...valehtelee niin, että korvat vaan heiluu...

        Sitten on ollut juttua myös siitä, miten ne maksattaa viinansakin kansalla, silloin kun kestitsevät toisiaan!

        Miksi kukaan haluaa elättää tuota sakkia ??? En ymmärrä...

        >> Miksi tarvitsee pysyä missään kirkossa tai lahkossa ja elättää loisivia pappeja ? <<

        Suomen kansa, joista suurin osa ei edes usko Jeesukseen, näköjään haluaa heitä elättää. Sille, jolta opetusta saa, kuuluu raamatun mukaan opettamisesta antaa avustusta oman maksukyvyn mukaan ja kanssauskovia auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei perustanut kansan- eikä valtionkirkkoja, vaan uskovien seurakunnan.

        Joo, hyvä kirkkokunta sekin. Sinne ei muiden kirkkokuntien edustajilla ole asiaa!!


    • Anonyymi

      Kyllä feministiuskovaiset ovat pahimpia.

      • Anonyymi

        Pastorin mielestä kyllä, koska niiltä on vaikea saada pesää. Naisen seurakunnassa tulee pastorin mielestä antaa alttiisti ja soimaamatta.


    • Vanhoillislestadioaisuus, on kyllä sanassa pysyvä herätysliike. En ymmärrä miksi haukutaan. Ihan selkeää sanomaa ja on surkeaa, että niin kovasti haukutaan. Kyllä on hyvin helppoa keksiä vikalista, joka ei pidä paikkaansa.

    • Lahkot eivät pelasta ketään,ne ovat vain opetus väineitä,kirkko on ainut jonka pitäsi pysyä Raamatun pohjalta opettamaan,Jeesuksen ristusken sovito työtä ristillä hänen verensä kautta vain on ihmisellä pelastus,ei lahkojen kautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe