Jehovan todistajien haaratoimistoon hyväksytyn henkilön tulee allekirjoittaa "Jehovan todistajien kokoaikaisten erikoispalvelijoiden tottelevaisuus- ja köyhyysvala".
Mitä Betelin työntekijän oikein pitää luvata?
Lista on pitkä, mutta tässä muutama asia:
1. Järjestön jäsenenä elän yksinkertaista, epämaterialistista elämää, jota Järjestön jäsenet perinteisesti elävät;
2. Profeetta Jesajan (Jesaja 6:8) ja psalmistan profeetallisen ilmaisun (Psalmi 110:3) mukaisesti, suoritan vapaaehtoisesti mitä tahansa ja missä tahansa Järjestön minulle osoittamaa tehtävää Valtakunnan etujen edistämiseksi;
3. Olen alamainen Järjestön jäseniään koskeville teokraattisille järjestelyille (Heprealaisille 13:17);
Voit lukea tämän salaisen dokumentin kokonaan tästä:
https://johanneksenpoika.fi/jtleaks/betel_koyhyyslupaus.html
Kun hallintoelimen jäsen käy ostamassa todella kalliin viskilastin tai toinen hallintoelmien jäsen pitää kädessään arvokasta Rolex-kelloa, herää väistämättä kysymys, mistä rahat on saatu. Nimittäin köyhyysvala koskee kaikkia päätoimiston ja haaratoimistojen työntekijöitä, myös hallintoelimen jäseniä. He ovat joutuneet allekirjoittamaan köyhyysvalan silloin, kun ovat tulleet Betel-palvelukseen. Silloin he eivät vielä olleet hallintoelimen jäseniä, mutta ei kai se vala tule mitättömäksi, jos nimitetään hallintoelimen jäseneksi.
Mitä arvelette, millä Anthony Morris on rahoittanut viskiostoksensa ja millä Samuel Herd Rolex-kellonsa?
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/arkisto/arkisto_u0804.html
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w185.html
Tottelevaisuus- ja köyhyysvala
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Niin tyypillistä kulttien manipulointia, että.
- Anonyymi
Jos perii jotain saako sen pitää vai meneekö rahat seuralle?
- Anonyymi
Arvelen että esim jäätelörahoilla on ostettu. Lapsia ohjeistetaan askartelemaan törppö lahjoituksia varten. Hallintoelimen väki sitten hakee viskiä ja ostaa rolexin ranteeseen sekä muuta turhaa. Ei ole ihan köyhyyslupauksen mukaista meininkiä.
- Anonyymi
Kiitos sinulle, Jo-Po siitä konventtiohjelmasta vielä kerran!
Kyllä on ihanaa käydä läpi hyviä asioita ilman, että vieressä istuva rykii ja
röhkii kriittisesti ja tuomitsevasti omahyväisellä naamallaan.
Pistää niin kuin istumaan jälkapuussa kaikkien häväistäväksi.
Raamatusta löytyy paljon hyviä periaatteita toteuttavaksi arkipäivään.
Mutta ne haluaa soveltaa vapaaehtoisesti ja arvostaen.
Nämä köyhyyslupaukset ovat tuttua tienraivaajallekin.
Karsitaan kaikki, mistä voi saada iloa, vaikka itselleen ei niitä rajoituksia laita.
Kadehditaan sitä toisen tuntemaa iloa! Kyllä nämä "ystävät" tiedetään.
Minulle kierrosvalvoja esitti tämän köyhyys vaatimuksen.
Se oli niinkuin edellytyksenä avioliitoon...
Älkää hyvät naiset lupautuko köyhäksi, niin ette joudu
kontrolloivan sadistin valtaan;-D - Anonyymi
Lahko viittaa joskus Raamattuun, niin otan tähän:
Markus 10:21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua.
-Rahat tuli antaa köyhille (ei vartiotorniseuralle)
-Aarre on taivaassa (edellä 10:17 oli kysytty: mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" - aarre ei ole "paratiisissa")
-Seurata tuli Jeesusta (ei vartiotornia, ei edes niitä v. 1980 jälkeen painettuja)- Anonyymi
Jos antaa rahat köyhille ja seuraa Jeesusta, niin vartiotornille ei ole enää mitään käyttöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos antaa rahat köyhille ja seuraa Jeesusta, niin vartiotornille ei ole enää mitään käyttöä.
" vartiotornille ei ole enää mitään käyttöä. "
Eikös ne sieltä Ameriikasta ilmoittneet jo, että ennen vuotta 1980 painetut vartiotornit tulisi hävittää ?
Vaikka eikös niissä lue tuon tuostakin että ne on jehovakanava tuottanut jehovapöydäksi ? - Anonyymi
Noudatatko itse Jeesuksen opetusta kaiken jakamisesta köyhille,
vai asetatko muille tämän vaatimuksen omahyväisesti -
omistasi tiukasti kiinni pitäen.
Epäilen, että et anna köyhille rihman rihmaa, vaan kokoat itsellesi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noudatatko itse Jeesuksen opetusta kaiken jakamisesta köyhille,
vai asetatko muille tämän vaatimuksen omahyväisesti -
omistasi tiukasti kiinni pitäen.
Epäilen, että et anna köyhille rihman rihmaa, vaan kokoat itsellesi!Väärin epäilit.
Eikö totta?
Ja siihen on ylitsepursuavaiset todisteet. Olet varmaankin samaa mieltä?
Voin lähettää tiliotteeni sinulle jos te ensi lähtetätte laskelmanne mihin järjestöön laitetut rahat menevät. Onnistuuko? Jos ei, niin suuta pienemmälle.
- Anonyymi
Anonyymi Tänään 09:19
"Jeesuksen opetusta kaiken jakamisesta köyhille"
-Näin on edellä Raamatusta esiintuotu - sen jälkeen kun oli esiintuotu että lahkojohto kerjää lapsilta, vailla itsesuojelusvaistoa olevilta, lahkon pelottelemilla jehoovansa nimissä, näiden jäätelörahat, ja kulkee kultarolex ranteessa, ostelee kallista viskiä.
" Noudatatko itse " -Niinpä
" Epäilen, että et anna köyhille "
-Niin, pelastusarmeija tarjoaa saippuaa, soppaa ja hengellisyyttä, rappioalkoholistillekin.
Entinen todistaja on kirjoittanut, että todistajat eivät puhu rappioalkoholisteille, koska he haisevat pahalle.- Anonyymi
Todistajat ovat kuitenkin kohteliaita.
Kuten he vartiotornissakin kirjoittavat.
Olen sanonutkin vartiotornikaupustelijoille, että veisittekö mennessänne tuon roskapussin pihan roskalaatikkoon, kun itsenne kehutte kohteliaiksi vartiotornissakin.
He ovat ylpeitä kohteliaisuudestaan, ja aina vievät roskapussin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453016- 502472
- 1072441
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382131Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2371679- 1001678
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4361596Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91544Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141512R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201319