Antivapariudesta

Anonyymi

Jos viestii selkeästi vastustavansa vapareita ja heidän poliittisia tavoitteitaan, on minusta antivapariksi kutsutuksi tuleminen ihan paikallaan. Yleensä joidenkin vastustaja ei halua tulla identifioiduksi vastustuksensa kohteeksi ja juuri sen antivapariksi kutsuminen varmistaa. Antivapari on sama kuin "jotakin ihan muuta kuin vapari" tai "vaparin vastakohta". Jos kovasti vihaa vapareita, niin antivapariksi kutsumisen voi ottaa kehuna ja kohteliaisuutena.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Selkeän loogista käsitemäärittelyä. Vajari on sen sijaan haukkumanimi toisesta haukkumanimestä vajaa-ajattelija.

    • Olen itse käyttänyt sanaa suppeammassa merkityksessä. Va-liiton tavoitteita toki vastustaa monikin. Kuitenkin vain täällä näkyy kirjoittaja, joka ei kommentoi tavoitteita, vaan nimenomaan haukkuu va-liittoa.

      Esimerkiksi jonkun kirkkoon liittyminen tuottaa otsikon "Vaparit raivoissaan - - liittyi - -". Merkityksellistä ei siis näytä olevan se, että joku liittyi kirkkoon, vaan kuvitelma siitä, että me suuttuisimme siitä.

    • Anonyymi

      Ovatko antivaparit mielestäsi vastenmielisiä?

      • Ei vaan tympeitä. Minusta rinnastuu ihmiseen joka potkii lasten tekemän lumiukon kumoon.

        Jotenkin sitä luulisi, että va-toiminnan vastustajakin nauttisi enemmän järkevästä keskustelusta kuin täällä ylläpitämästään jauhamisesta.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ei vaan tympeitä. Minusta rinnastuu ihmiseen joka potkii lasten tekemän lumiukon kumoon.

        Jotenkin sitä luulisi, että va-toiminnan vastustajakin nauttisi enemmän järkevästä keskustelusta kuin täällä ylläpitämästään jauhamisesta.

        Vaparit rinnastuvat siis lapsiin. No aika lapsellisia te olettekin. Ei kykyä argumentointiin, mutta poljette jalkaa (kuten sinäkin nyt), kun ei puhuta juuri siitä, mistä haluaisitte.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ei vaan tympeitä. Minusta rinnastuu ihmiseen joka potkii lasten tekemän lumiukon kumoon.

        Jotenkin sitä luulisi, että va-toiminnan vastustajakin nauttisi enemmän järkevästä keskustelusta kuin täällä ylläpitämästään jauhamisesta.

        Antivaparit ovat kuin toisten leikkejä pilaavia lapsia päiväkodissa. Pieni joukko lapsia rakentaa legoista linnaa ja pyytää yhtä lasta mukaan leikkiin. Tämä tulee ja hajottaa kaikkien rakennelmat ja heittää palat ympäri huonetta. Sitten tulee tarhatäti tai -setä, toruu häirikköä ja pistää hänet pyytämään anteeksi tuhmaa tekoaan, paitsi että tällä palstalla ei ole tarhatätejä tai -setiä moderoimassa viestejä ja bannaamassa käyttäjiä. Satunnainen automaattinen viestien poisto vertautuu talonmieheen, joka välillä tulee antamaan korvatillikoita kiroilijoille vaivautumatta selvittämään, johtuuko ruma kielenkäyttö toisten provokaatioista vai ei.

        Kaikkein tympein antivapari tällä hetkellä on tuo Vajari (niin nimetty hänen tiuhaan toistamansa haukkumasanan mukaan), joka kiroilee kuin turkkilainen, mutta vahtibottia hämäten. Hän noudattaa tyypillistä trollitaktiikkaa, eli syyttää muita haukkumisesta haukkuen itse eniten ja keskustelemattomuudesta vaivautumatta itse keskustelemaan. Vajari siis näkee roskan lähimmäisensä silmässä, muttei keskimatkan ydinohjusta omassaan.


    • Anonyymi

      VAparit ovat rauvoina? Ei vaan rentoina.

    • Anonyymi

      Asialisia otsikoita asiallisen keskustelun mahdollistamiseksi, kiitos. Tässä kontekstissa tölvimisotsikot eivät pelitä. Paitsi mollauskampanjoinnin jatkona.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2210
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1731
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1586
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1372
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1217
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1089
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1053
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe