Opetelkaa ajamaan

Anonyymi

Opetelkaas taas ajamaan;
Varsinkin moottoritiellä kun palaatte ohituksen jälkeen ohitettavan eteen niin jättäkää nyt helvetti edes 50 metriä väliä.
Ei ole kiva kun se suolapaska lentää tuulilasiin ja ajovaloihin.
Varsinkaan kun teidän takana ei ole ketään niin mikä kiire sinne oikealle kaistalle on?

85

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ihmiset ajattele sitä noin. Tien ollessa märkä heidän on silti pakko roikkua maantiellä 20 metrin päässä edellä ajavasta, tuulilasinpyyhkimet jatkuvasti päällä.

      Minä tulen siellä 80 metrin päässä, ilman niitä pyyhkimiä. Käytän niitä kun sataa.

      • Anonyymi

        "Minä tulen siellä 80 metrin päässä, "
        Erittäin hieno linja, pidä tuo.
        Juuri noin pitää toimia, tuollaiseen väliin on ohittajan helppo ja turvallinen, tiestä riippumatta, tulla.


      • Anonyymi

        Roikkuisivatkin 20m päässä, kun taitaa yleensä olla alle 10m se roikkujan välimatka, ja ohituksen jälkeen palataan motarillakin ohitettavan etupuskuria "hipoen" siihen eteen, vaikka vas. kaistalla olisi tyhjää tilaa 400m, sitä en ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä tulen siellä 80 metrin päässä, "
        Erittäin hieno linja, pidä tuo.
        Juuri noin pitää toimia, tuollaiseen väliin on ohittajan helppo ja turvallinen, tiestä riippumatta, tulla.

        Siis mitä hienoa on siinä ettei ole autossa pyyhkimiä.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä hienoa on siinä ettei ole autossa pyyhkimiä.?

        Hyvän välin edelläajavaan pitämisestä kiiteltiin, missään ei mainittu ettei pyyhkimiä olisi.
        Joten pikkunäppärä viisastelu yrityksesi ei nyt oikein pure.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä hienoa on siinä ettei ole autossa pyyhkimiä.?

        Hienoissa autoissa ei tarvita esim. pyyhkimiä, koska ne on aina ensimmäisiä ja takanatulevat ei heitä häiritse.
        Samalla lähetän terveiset Pekka Haavistolle X0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoissa autoissa ei tarvita esim. pyyhkimiä, koska ne on aina ensimmäisiä ja takanatulevat ei heitä häiritse.
        Samalla lähetän terveiset Pekka Haavistolle X0

        Ei sen auton kovinkaan hieno tarvitse olla joka ei pyykimiä -takana tulevien- takia tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoissa autoissa ei tarvita esim. pyyhkimiä, koska ne on aina ensimmäisiä ja takanatulevat ei heitä häiritse.
        Samalla lähetän terveiset Pekka Haavistolle X0

        No ei ole ainakaan oulussa kun sitä vasenta kaistaa kaahataan 90 kmh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole ainakaan oulussa kun sitä vasenta kaistaa kaahataan 90 kmh

        Mikä mahtaa tiellä olla rajoitus jos 90kmh ajavia kaahareiksi mainitaan?


    • Anonyymi

      Kun liikennesilmää ei ole, sitä ei saa isolla rahallakaan. Valitettavaa, mutta totta.

      Viikonlopun muutaman sadan kilometrin lenkiltä havaintoni oli, että noin joka kymmenes jättää ohituksesta palatessaan enemmän kuin 20 metriä väliä. Eivät varmaan itse tykkäisi, jos joku kurakelillä tulisi heidän eteensä samalla raolla.

      Ohittajia muutenkin seurattuani huomasin, että gps:llä rajoituksen mukaan ajaessani 95% ohittajista menee Audilla, Bemarilla tai Volvolla. Loppu viisi prosenttia jakautuu aika lailla sitten eniten myytyjen merkkien suhteessa. Jännää...

    • Anonyymi

      Enska sanoi aikoinaan telkkarissa hyvän säännön: " Kun ohitettava näkyy kokonaan taustapeilissä, on sopiva etäisyys palata kaistalle."

      • Anonyymi

        Enska ja Hanski olivat hyviä. Valitettavasti nykypäivänä ei kannata yrittää olla Enska, koska kukaan ei välitä ottaa opikseen vaan kaikki tekevät oman päänsä mukaan. Välittämättä muista tiellä liikkuvista pätkääkään.

        Kannattaisi miettiä sitä vanhaa slogania "YHTEISPELILLÄ SE SUJUU".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enska ja Hanski olivat hyviä. Valitettavasti nykypäivänä ei kannata yrittää olla Enska, koska kukaan ei välitä ottaa opikseen vaan kaikki tekevät oman päänsä mukaan. Välittämättä muista tiellä liikkuvista pätkääkään.

        Kannattaisi miettiä sitä vanhaa slogania "YHTEISPELILLÄ SE SUJUU".

        Mutta kun minä olen niin paljon tärkeämpi henkilö kuin kaikki muut. Minun on päästävä perille nopeammin kuin kaikki muut. Ajattelen siis aina itseäni enkä yhteispeliä. Provokaatioko tämä on? Kenties, mutta näin toimivia kuitenkin näkee päivittäin liikenteessä.


      • Anonyymi

        Olen yrittänyt, ei koskaan ole näkynyt koko auto taustapeilistä.


      • Anonyymi

        Tuo sama "sääntö" mainittiin myös 80-luvulla autokoulussa. Kun ohitettava koko nokka näkyy hyvin siitä pään viereisestä taustapeilistä, on varmasti tarpeeksi välimatkaa, että voi turvallisesti palata takaisin alkuperäiselle kaistalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sama "sääntö" mainittiin myös 80-luvulla autokoulussa. Kun ohitettava koko nokka näkyy hyvin siitä pään viereisestä taustapeilistä, on varmasti tarpeeksi välimatkaa, että voi turvallisesti palata takaisin alkuperäiselle kaistalle.

        No joo siinä ja siinä onko tarpeeksi, riippuu autosta ja peilistä.
        Mutta muuten tuon olen huomannut onnistuvan, että keula näkyy, koko autoa en ole saanut koskaan näkyviin. Joku sanoi, kun koko auto näkyy niin......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo siinä ja siinä onko tarpeeksi, riippuu autosta ja peilistä.
        Mutta muuten tuon olen huomannut onnistuvan, että keula näkyy, koko autoa en ole saanut koskaan näkyviin. Joku sanoi, kun koko auto näkyy niin......

        Fitun tyhmä kommentti. Keksikää parempia näsäviisauksia.


    • Anonyymi

      Puupäille on opetettu autokoulussa ettei saa roikkua vasemmalla yhtään sekuntia liikaa, vaan pitää koukkia kuin joku vatun Kankkunen. Hyvä että ei lähde välillä etuvilkku mukaan. Ennen opetettiin viisaammin, eli että taustapeilistä pitää näkyä ohitettava ennen paluuta oikealle kaistalle.

      • Anonyymi

        Opetetaanko puupäille autokouluissa eri tavalla kuin muille.?
        Taustapeilistä pitää osata arvioida milloin on riittävä turvaväli ohitettuun eli vähintään pari sekuntia.


    • Anonyymi

      Käsittämätön kiirre on ohituksen jälkeen palata kaistalle ????????? Ehkä heillä on sijoituksia tuulilasi firmassa.

      • Anonyymi

        Tätä samaa ihmettelin tänään. Pari mallisuoritusta jäi mieleen. Kummassakin tapauksessa ohittaja palasi lähes etukulmaa pyöristäen kaistalleen. Ensimmäisessä tapauksessa näkyvyyttä ja tyhjää tietä oli ohittajan edessä yli puoli kilometriä, toisessa tapauksessa peräti toista kilometriä.

        Molempien kuskien kannattaisi varmaan mennä stereonäkökykytestiin?


    • Anonyymi

      Saksassa ja Tanskassa ajaneena, ainakin olen huomannut, että siellä palataan välittömästi toisen nokan edestä oikealle kaistalle. Ja aivan siitä toosi läheltä, melkein kulmat raappaa toisiaan. Että osataan sitä muuallakin, olla osaamattomia siis.

      • Anonyymi

        Saksassa rekatkin näyttävät toisilleen valomerkkiä heti ohituksen jälkeen, että voit palata eteeni. Järjettömät nopeudet on yksi syy. Silti porukka kiroilee pitkiä ketjukolareita ja haluisivat niistä eroon. Miksi kukaan ei kerro heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa rekatkin näyttävät toisilleen valomerkkiä heti ohituksen jälkeen, että voit palata eteeni. Järjettömät nopeudet on yksi syy. Silti porukka kiroilee pitkiä ketjukolareita ja haluisivat niistä eroon. Miksi kukaan ei kerro heille.

        Niinkuin täällä aina jankataan että yhteispelillä kaikki sujuisi hyvin, se on totta.
        Yhteispeliä olisi se, että kaikki nekin, jotka ei oman autonsa nopeusmittarivirhettä tiedä, selvittäisi ja huomioisi sen.
        Kaikki ajaisi mahdollisimman tarkasti sitä nopeutta mikä on rajoitus, ei juurikaan yli eikä ali.
        Jos ei ole oikeasti huono ajokeli, ei mennä enää rattiin jos nopeusrajoitusnopeus tuntuu liian kovalta omaan ajokuntoon nähden.

        Kun tällälailla yhteispelillä ajettaisiin, ei kenenkään edes tarvitsisi ohittaa.

        Minä aloitan tänään tämän "tasan rajoitusmerkkinopeuden" ajamisen. Katsotaan sitten, onko liikenteessä paljon muita yhteispelihalukkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin täällä aina jankataan että yhteispelillä kaikki sujuisi hyvin, se on totta.
        Yhteispeliä olisi se, että kaikki nekin, jotka ei oman autonsa nopeusmittarivirhettä tiedä, selvittäisi ja huomioisi sen.
        Kaikki ajaisi mahdollisimman tarkasti sitä nopeutta mikä on rajoitus, ei juurikaan yli eikä ali.
        Jos ei ole oikeasti huono ajokeli, ei mennä enää rattiin jos nopeusrajoitusnopeus tuntuu liian kovalta omaan ajokuntoon nähden.

        Kun tällälailla yhteispelillä ajettaisiin, ei kenenkään edes tarvitsisi ohittaa.

        Minä aloitan tänään tämän "tasan rajoitusmerkkinopeuden" ajamisen. Katsotaan sitten, onko liikenteessä paljon muita yhteispelihalukkaita.

        Ohituksista ei koskaan päästä kokonaan eroon niin kauan, kun teillämme ajaa eri nopeusluokan ajoneuvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin täällä aina jankataan että yhteispelillä kaikki sujuisi hyvin, se on totta.
        Yhteispeliä olisi se, että kaikki nekin, jotka ei oman autonsa nopeusmittarivirhettä tiedä, selvittäisi ja huomioisi sen.
        Kaikki ajaisi mahdollisimman tarkasti sitä nopeutta mikä on rajoitus, ei juurikaan yli eikä ali.
        Jos ei ole oikeasti huono ajokeli, ei mennä enää rattiin jos nopeusrajoitusnopeus tuntuu liian kovalta omaan ajokuntoon nähden.

        Kun tällälailla yhteispelillä ajettaisiin, ei kenenkään edes tarvitsisi ohittaa.

        Minä aloitan tänään tämän "tasan rajoitusmerkkinopeuden" ajamisen. Katsotaan sitten, onko liikenteessä paljon muita yhteispelihalukkaita.

        Kirjoituksesi perusteella sanoisin, että sinä olet syy monen fiksun kuskin "liian hitaasti" ajamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohituksista ei koskaan päästä kokonaan eroon niin kauan, kun teillämme ajaa eri nopeusluokan ajoneuvoja.

        Yhdellä Lapin reisuistani ajoin tarkalleen samaa nopeutta jokaiseen matkalla olleeseen nopeusnäyttöön (6kpl).
        Tulos oli 3km/h plussaa tai miinusta, eli vähiten ja eniten näyttäneen nopeusnäytön välillä oli eroa 6km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdellä Lapin reisuistani ajoin tarkalleen samaa nopeutta jokaiseen matkalla olleeseen nopeusnäyttöön (6kpl).
        Tulos oli 3km/h plussaa tai miinusta, eli vähiten ja eniten näyttäneen nopeusnäytön välillä oli eroa 6km/h.

        Nykyisissä kännyköissä on tarkempi gps eli sillä kannattaa tarkastaa nopeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin täällä aina jankataan että yhteispelillä kaikki sujuisi hyvin, se on totta.
        Yhteispeliä olisi se, että kaikki nekin, jotka ei oman autonsa nopeusmittarivirhettä tiedä, selvittäisi ja huomioisi sen.
        Kaikki ajaisi mahdollisimman tarkasti sitä nopeutta mikä on rajoitus, ei juurikaan yli eikä ali.
        Jos ei ole oikeasti huono ajokeli, ei mennä enää rattiin jos nopeusrajoitusnopeus tuntuu liian kovalta omaan ajokuntoon nähden.

        Kun tällälailla yhteispelillä ajettaisiin, ei kenenkään edes tarvitsisi ohittaa.

        Minä aloitan tänään tämän "tasan rajoitusmerkkinopeuden" ajamisen. Katsotaan sitten, onko liikenteessä paljon muita yhteispelihalukkaita.

        Kerron ehkä vain yhden esimerkin, päättele loput.
        Valo valottoman risteyksen jälkeen jatkoin ajoa pimeää tietä ostarin ohi, rajoitus 40.

        Edessä oli suojatie ja vastaan tuli iso auto kirkkailla valoilla. Se esti täysin näkyvyyden suojatielle. Siksi hidastin sen verran, että pystyn väistämään kulkijan joka tulisi suojatielle ison auton takaa.
        Mutta.
        Takana ajoi auto niin lähellä ettei valot näkyneet. Sen auton kuskin ymmärtämättömyyden takia jouduin hidastamaan vielä enemmän.
        Seuraus.
        Suojatien jälkeen takana ajava lähti ohittamaan vaikka edessä oli jyrkkä mutka oikealle. Vain tuurilla tuo selvisi, koska ei tullut ketään vastaan.
        Kilometrin päästä auto pysäköi. Pysäytin auton, avasin ikkunan ja vain katsoin kuskia.
        Virolainen nainen sai mahtavan kilarin. "Miksi sinä et aja, tässä on 40 rajotus, sinä ajaa neljäkymmentä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksesi perusteella sanoisin, että sinä olet syy monen fiksun kuskin "liian hitaasti" ajamiseen.

        Miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohituksista ei koskaan päästä kokonaan eroon niin kauan, kun teillämme ajaa eri nopeusluokan ajoneuvoja.

        Se ei lienee tarkoita sitä että ei kannata edes yrittää sitä yhteispeliä että joukossa on joitakin yksilöitä jotka joutuu lain takia ajamaan hitaammin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten?

        Annat vahvasti ymmärtää, että nopeusrajoitus on kaikki kaikessa ja pysy poissa ellet pysty ajamaan tasan rajoitusta.
        Hiillostat ilmeisesti niitä jotka ymmärtävät sinua enemmän tilannenopeudesta joka taas johtuu monesta asiasta kuten renkaat, auton ominaisuudet, kuskin kokemus, taito nähdä vaaroja, takana ajavan läheisyys........

        "Kaikki ajaisi mahdollisimman tarkasti sitä nopeutta mikä on rajoitus, ei juurikaan yli eikä ali.
        Jos ei ole oikeasti huono ajokeli, ei mennä enää rattiin jos nopeusrajoitusnopeus tuntuu liian kovalta omaan ajokuntoon nähden. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annat vahvasti ymmärtää, että nopeusrajoitus on kaikki kaikessa ja pysy poissa ellet pysty ajamaan tasan rajoitusta.
        Hiillostat ilmeisesti niitä jotka ymmärtävät sinua enemmän tilannenopeudesta joka taas johtuu monesta asiasta kuten renkaat, auton ominaisuudet, kuskin kokemus, taito nähdä vaaroja, takana ajavan läheisyys........

        "Kaikki ajaisi mahdollisimman tarkasti sitä nopeutta mikä on rajoitus, ei juurikaan yli eikä ali.
        Jos ei ole oikeasti huono ajokeli, ei mennä enää rattiin jos nopeusrajoitusnopeus tuntuu liian kovalta omaan ajokuntoon nähden. "

        Millä perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella?

        Lue tekstisi ilman omia periaatteitasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annat vahvasti ymmärtää, että nopeusrajoitus on kaikki kaikessa ja pysy poissa ellet pysty ajamaan tasan rajoitusta.
        Hiillostat ilmeisesti niitä jotka ymmärtävät sinua enemmän tilannenopeudesta joka taas johtuu monesta asiasta kuten renkaat, auton ominaisuudet, kuskin kokemus, taito nähdä vaaroja, takana ajavan läheisyys........

        "Kaikki ajaisi mahdollisimman tarkasti sitä nopeutta mikä on rajoitus, ei juurikaan yli eikä ali.
        Jos ei ole oikeasti huono ajokeli, ei mennä enää rattiin jos nopeusrajoitusnopeus tuntuu liian kovalta omaan ajokuntoon nähden. "

        Sopivaa tilannenopeutta ei voi ajaa kuin parina päivänä/ yönä vuodessa jolloin se voi hyvinkin olla vähemmän kuin nopeusrajoitus, jos siis kuski on vielä terveydentilaltaan asiallisessa ajokunnossa eikä ole alkoholin tai huumeiden vaikutuksen alainen eikä keskity kännykkään tai muuhun ajoa häiritsevään asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopivaa tilannenopeutta ei voi ajaa kuin parina päivänä/ yönä vuodessa jolloin se voi hyvinkin olla vähemmän kuin nopeusrajoitus, jos siis kuski on vielä terveydentilaltaan asiallisessa ajokunnossa eikä ole alkoholin tai huumeiden vaikutuksen alainen eikä keskity kännykkään tai muuhun ajoa häiritsevään asiaan.

        Lue tuo kirjoitus
        19.12.2019 20:12


    • Anonyymi

      Lahti-Hki moottoritiellä kulkevana täytyy ihmetellä sitä kiusaa, jota ohittajat tekee ajaessaan ihan suoraan ohitetun eteen.
      Kannattaisi sentään vähän enemmän ottaa rakoa, ennekuin palaa oikean puolseiselle kaistalle.
      Mielestäni "tolvanaiohittaja" on akka, joka nenä pystyssä ajaa peltilehmänsä ohitetun eteen.
      Liikenteessä voi tehdä kiusaa. Se tiedetään. Ja nähdään. Onhan se "kivaa" kun saa paskattua näillä keleillä toisen auton tuulilasin.

      Jäädään oikein ajamaan vähäksi aikaa eteen, ennen kuin raaskitaan jatkaa matkaa.

      • Anonyymi

        Yleisin syy näyttäisi olevan "anteeks et oon olemassa" - pelko, etten vaan ole niiden tiellä jotka haluavat käyttää vasenta kaistaa ajaakseen ylinopeutta. On opetettu kumartamaan rikollisuutta, ei saa olla sen esteenä.

        Vasenta kaistaa jatketaan niin kauan kun ohitus jatkuu tai vasemmalla kaistalla on riittävästi tilaa, eli jää turvaväli eteen ja taakse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisin syy näyttäisi olevan "anteeks et oon olemassa" - pelko, etten vaan ole niiden tiellä jotka haluavat käyttää vasenta kaistaa ajaakseen ylinopeutta. On opetettu kumartamaan rikollisuutta, ei saa olla sen esteenä.

        Vasenta kaistaa jatketaan niin kauan kun ohitus jatkuu tai vasemmalla kaistalla on riittävästi tilaa, eli jää turvaväli eteen ja taakse.

        Olet mun kokemukseen siltä osin väärässä, että ei ne keulakulmaa hipovat ohittajat siksi palaa niin kiireesti omalle kaistalle että eivät olisi takaa tulevien tiellä, koska kyllä ne tulee keulakulmaa hipoen eteen vaikkei heidän takanaan olisi ketään, hyvä näkyvyys eteenpäin eikä lähelläkään vastaantulijoita. Se on vaan järjen köyhyyttä, siis silloin kun tilaa olisi myös pitkälle ohitukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleisin syy näyttäisi olevan "anteeks et oon olemassa" - pelko, etten vaan ole niiden tiellä jotka haluavat käyttää vasenta kaistaa ajaakseen ylinopeutta. On opetettu kumartamaan rikollisuutta, ei saa olla sen esteenä.

        Vasenta kaistaa jatketaan niin kauan kun ohitus jatkuu tai vasemmalla kaistalla on riittävästi tilaa, eli jää turvaväli eteen ja taakse.

        Se turvaväli ohitettuun tulee ihan itsestään, riippumatta siitä kuinka läheltä nyhertäjän keulaa omalle kaistalle palataan. Kas kun se ohittaja sekunnin parin kuluttua on, jos ei nyt ihan horisontissa, niin ainakin varmuudella riittävällä turvavälillä ohitettavasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet mun kokemukseen siltä osin väärässä, että ei ne keulakulmaa hipovat ohittajat siksi palaa niin kiireesti omalle kaistalle että eivät olisi takaa tulevien tiellä, koska kyllä ne tulee keulakulmaa hipoen eteen vaikkei heidän takanaan olisi ketään, hyvä näkyvyys eteenpäin eikä lähelläkään vastaantulijoita. Se on vaan järjen köyhyyttä, siis silloin kun tilaa olisi myös pitkälle ohitukselle.

        Varmasti molempia löytyy.
        Toisaalta ketkä ovat nämä opettaneet palaamaan liian nopeasti.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se turvaväli ohitettuun tulee ihan itsestään, riippumatta siitä kuinka läheltä nyhertäjän keulaa omalle kaistalle palataan. Kas kun se ohittaja sekunnin parin kuluttua on, jos ei nyt ihan horisontissa, niin ainakin varmuudella riittävällä turvavälillä ohitettavasta.

        Iso nopeusero täytyy olla jos parissa sekunnissa on riittävä väli.
        Miksi kirjoitit nyhertäjä, miksi et puhunut rikollisesta kaistalle palaajasta.
        Tässä yksi esimerkki:
        Ajoin Porista Hkiin. Rajoitus sata, nopeuteni sata. Kieltoalueella henkilöauto teki rajun ohituksen vastaantulijan lähestyessä ja aivan eteeni. Kuski huomasi peltipoliisin ja polkasi jarrua. Bussin automaattijarru reagoi niin että matkustajien tavarat lenteli.

        Huomaa, syy ei aina tarvi olla peltipoliiiisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti molempia löytyy.
        Toisaalta ketkä ovat nämä opettaneet palaamaan liian nopeasti.?

        Tuskin kukaan on opettanut palaamaan liian nopeasti, vaan eivät ole oppineet palamaan sopivalle pippeli etäisyydelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kukaan on opettanut palaamaan liian nopeasti, vaan eivät ole oppineet palamaan sopivalle pippeli etäisyydelle.

        Millainen on oikea pippeli etäisyys? Mistä ja millä se mitataan? Jos pippeli etäisyys on väärä, niin voiko poliisi sakottaa siitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kukaan on opettanut palaamaan liian nopeasti, vaan eivät ole oppineet palamaan sopivalle pippeli etäisyydelle.

        Se on varmaankin totta.
        Toisaalta mietin niitä hiostajia jotka antavat ymmärtää (opettavat) että pois tieltä tai vaarannan turvallisuutesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen on oikea pippeli etäisyys? Mistä ja millä se mitataan? Jos pippeli etäisyys on väärä, niin voiko poliisi sakottaa siitä?

        Pippeli etäisyys on varmaankin sellainen suuren egon pippelin mitta eli noin valovuoden triljoonasosa eli aika tarkalleen 2 sekuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pippeli etäisyys on varmaankin sellainen suuren egon pippelin mitta eli noin valovuoden triljoonasosa eli aika tarkalleen 2 sekuntia.

        Poliisi voi siitä sakottaa mutta ei sitä, ikävä kyllä, kovin hanakasti tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisi voi siitä sakottaa mutta ei sitä, ikävä kyllä, kovin hanakasti tehdä.

        Suurella osalla autoilijoita on aivoissa ohituskammo päällä, eli ohittaminen on lähes kiellettyä ja turhaa. Ja tämä kammo on päällä myös motarilla, nopeasti takaisin oikeanpuoleiselle kaistalle, ettei vaan törmätä vastaantulijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on varmaankin totta.
        Toisaalta mietin niitä hiostajia jotka antavat ymmärtää (opettavat) että pois tieltä tai vaarannan turvallisuutesi.

        Niihin kannattaa reagoida siten, ettei reagoi ollenkaan. Tosin tuulilasin ja etenkin takalasin puhtaudesta tulee pitää niissä tilanteissa erityistä huolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pippeli etäisyys on varmaankin sellainen suuren egon pippelin mitta eli noin valovuoden triljoonasosa eli aika tarkalleen 2 sekuntia.

        Onkohan Bemarikuskeilla sama etäisyys pippeleihin kuin muiden merkkien kuljettajilla? Miten siinä tapauksessa toimitaan, jos autossa on kaksi tai useampia pippeliä? Kenen pippelistä se etäisyys silloin mitataan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso nopeusero täytyy olla jos parissa sekunnissa on riittävä väli.
        Miksi kirjoitit nyhertäjä, miksi et puhunut rikollisesta kaistalle palaajasta.
        Tässä yksi esimerkki:
        Ajoin Porista Hkiin. Rajoitus sata, nopeuteni sata. Kieltoalueella henkilöauto teki rajun ohituksen vastaantulijan lähestyessä ja aivan eteeni. Kuski huomasi peltipoliisin ja polkasi jarrua. Bussin automaattijarru reagoi niin että matkustajien tavarat lenteli.

        Huomaa, syy ei aina tarvi olla peltipoliiiisi

        Se ohitettava on se nyhertäjä ei kaistalle palaava.
        Esimerkkisi ei huonostikkaan liity kirjoitukseen jossa ohitettava ajaa huomattavasti alle rajoitusnopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se turvaväli ohitettuun tulee ihan itsestään, riippumatta siitä kuinka läheltä nyhertäjän keulaa omalle kaistalle palataan. Kas kun se ohittaja sekunnin parin kuluttua on, jos ei nyt ihan horisontissa, niin ainakin varmuudella riittävällä turvavälillä ohitettavasta.

        Nyhertäjä olet sinä. Aivonyhertäjä siis. Sori nyt vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyhertäjä olet sinä. Aivonyhertäjä siis. Sori nyt vaan.

        Rippumatta siitä miksi minua ymmärtämättömyytesi takia haukut, se nyhertäjä on huomattavasti alle rajoituksen ajava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niihin kannattaa reagoida siten, ettei reagoi ollenkaan. Tosin tuulilasin ja etenkin takalasin puhtaudesta tulee pitää niissä tilanteissa erityistä huolta.

        Autossani on eteen-ja taakse kuvaava laite. Toisinaan olen tehnyt rikosilmoitusken, kyllä poliisi toimii sen pohjalta kun on selkeät todisteet.

        Reagoimatta jättäminen tarkoittaa asian hyväksymistä ja sitä monet toivovat, että saisivat rauhassa hiostaa muita ja purkaa raivojaan heidän mielestään virheoppisiin.

        Joku saattaisi kadulla kävellessäsi heilua takana uhkaavasti jonkinlaisen teräaseen kanssa, vaatii hermoja olla reagoimatta, eikä ainoastaan hermoja vaan se vaatii riskin ottoa.

        Itse teen tilanteesta jotenkin turvallisen, hiljentämällä nopeutta vastaamaan takana olevaa tilaa tms konstilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan Bemarikuskeilla sama etäisyys pippeleihin kuin muiden merkkien kuljettajilla? Miten siinä tapauksessa toimitaan, jos autossa on kaksi tai useampia pippeliä? Kenen pippelistä se etäisyys silloin mitataan?

        Entisen Lvm Bernerin, jonka erityisalaa tämä oli, ja siis vain tämä, sääti siitä säännön jonka mukaan pippelien yhteismitta jaettuna niiden lukumäärällä jaettuna neliöjuurella kertaa se määrä vuosia jonka on ajanut Bemari merkkisellä autolla suhteutettuna valovuoden triljoonasosaan. Tämä muutettuna aikayksiköksi on oikea vastaus.

        Veio4


      • Anonyymi

        Kaikki eivät tajua mitä tekevät. Itse laitan pitkät päälle kunnes ohittaja on riittävän matkan päässä, siis jos tulee liian lähelle eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät tajua mitä tekevät. Itse laitan pitkät päälle kunnes ohittaja on riittävän matkan päässä, siis jos tulee liian lähelle eteen.

        Mutta kokemuksesta sammutat ne samantien kun laitan lavalle näyttävät työvalot ( 4 kpl x 48w ledit ) päälle aina kun joku on liian lähellä takana pitkät päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autossani on eteen-ja taakse kuvaava laite. Toisinaan olen tehnyt rikosilmoitusken, kyllä poliisi toimii sen pohjalta kun on selkeät todisteet.

        Reagoimatta jättäminen tarkoittaa asian hyväksymistä ja sitä monet toivovat, että saisivat rauhassa hiostaa muita ja purkaa raivojaan heidän mielestään virheoppisiin.

        Joku saattaisi kadulla kävellessäsi heilua takana uhkaavasti jonkinlaisen teräaseen kanssa, vaatii hermoja olla reagoimatta, eikä ainoastaan hermoja vaan se vaatii riskin ottoa.

        Itse teen tilanteesta jotenkin turvallisen, hiljentämällä nopeutta vastaamaan takana olevaa tilaa tms konstilla.

        "Itse teen tilanteesta jotenkin turvallisen, hiljentämällä nopeutta vastaamaan takana olevaa tilaa tms konstilla."

        Muistathan sitten hiljentäessäsi hyvissä ajoin laittaa vilkun oikealle ja siirtyä mahdollisimman lähelle tien oikeaa laitaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entisen Lvm Bernerin, jonka erityisalaa tämä oli, ja siis vain tämä, sääti siitä säännön jonka mukaan pippelien yhteismitta jaettuna niiden lukumäärällä jaettuna neliöjuurella kertaa se määrä vuosia jonka on ajanut Bemari merkkisellä autolla suhteutettuna valovuoden triljoonasosaan. Tämä muutettuna aikayksiköksi on oikea vastaus.

        Veio4

        Polttopullo veijo taas meni väärin.
        Eihän se noin mennyt vaan niin, että polttopullo veijolta ja vain veijolta saa abbsoluuttisesti ainoan oikean vastaksen tuohon kuin kaikkeen muuhunkin liikenteesenn liittyvään asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kokemuksesta sammutat ne samantien kun laitan lavalle näyttävät työvalot ( 4 kpl x 48w ledit ) päälle aina kun joku on liian lähellä takana pitkät päällä.

        Sillonkin kun itse aiheutat tilanteen.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kokemuksesta sammutat ne samantien kun laitan lavalle näyttävät työvalot ( 4 kpl x 48w ledit ) päälle aina kun joku on liian lähellä takana pitkät päällä.

        Siinä tilanteessa minä laitan sen sivupeileihisi osoittavan 100000W valonheittimen päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kokemuksesta sammutat ne samantien kun laitan lavalle näyttävät työvalot ( 4 kpl x 48w ledit ) päälle aina kun joku on liian lähellä takana pitkät päällä.

        Eipä ole moisia tuikkuja edessäni koskaan syttynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tilanteessa minä laitan sen sivupeileihisi osoittavan 100000W valonheittimen päälle.

        Herää jo unestasi. Sulla ei ole 1.5 V taskulamppua tehokkaampaa valaisinta missään.
        Pitikö tuollainenkin keksimäsi valhe taas kirjoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse teen tilanteesta jotenkin turvallisen, hiljentämällä nopeutta vastaamaan takana olevaa tilaa tms konstilla."

        Muistathan sitten hiljentäessäsi hyvissä ajoin laittaa vilkun oikealle ja siirtyä mahdollisimman lähelle tien oikeaa laitaa.

        Sitä sinunlaiset toivovat jotta kaikki antaisivat kiltisti tietä, kun teikäläiset ilmestyvät liian lähelle taakse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso nopeusero täytyy olla jos parissa sekunnissa on riittävä väli.
        Miksi kirjoitit nyhertäjä, miksi et puhunut rikollisesta kaistalle palaajasta.
        Tässä yksi esimerkki:
        Ajoin Porista Hkiin. Rajoitus sata, nopeuteni sata. Kieltoalueella henkilöauto teki rajun ohituksen vastaantulijan lähestyessä ja aivan eteeni. Kuski huomasi peltipoliisin ja polkasi jarrua. Bussin automaattijarru reagoi niin että matkustajien tavarat lenteli.

        Huomaa, syy ei aina tarvi olla peltipoliiiisi

        Myös se, jos joku ajaa kuin pumppumies, eli vauhti seilaa eestaas vaikka rajoitus ei muutu, ja vielä usein niin, että silloin kun ohi ei pääse, vauhti hiipuu ja kun olisi edes jonkinmoinen ohituspaikka, se kiihtyy. Tällainen kiusanteko saa myös takana olevan helposti tekemään älyttömyyksiä. Pumppumiehen/ naisen mielestä sitä ei voi käsittää mutta oma pumppaaminen on ihan normaalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillonkin kun itse aiheutat tilanteen.?

        En aiheuta itse tilannetta. Alinopeuskuski sen aiheuttaa, josta menen ohi heti kun on senverran tilaa että ehtii. Jos sitä on vähän, palaan aikaisin omalle kaistalle, jos on tilaa, menen reilusti ohi ennenkuin palaan kaistalleni. Simppeliä, eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole moisia tuikkuja edessäni koskaan syttynyt.

        Et siis liiku ainakaan pimeän aikaan kenenkään perässä pitkät päällä Varsinais-Suomen teillä. Et ainakaan paljon, jos ei olla vielä tavattu😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aiheuta itse tilannetta. Alinopeuskuski sen aiheuttaa, josta menen ohi heti kun on senverran tilaa että ehtii. Jos sitä on vähän, palaan aikaisin omalle kaistalle, jos on tilaa, menen reilusti ohi ennenkuin palaan kaistalleni. Simppeliä, eikö?

        Ohitat sitten kun on riittävästi tilaa palata oikealle kaistalle, vasta sitten kun et kivitä tai nastoita tai kuraa ohitettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohitat sitten kun on riittävästi tilaa palata oikealle kaistalle, vasta sitten kun et kivitä tai nastoita tai kuraa ohitettavaa.

        En jää alinopeuskuskin taakse matelemaan jos ohi pääsen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jää alinopeuskuskin taakse matelemaan jos ohi pääsen.

        Alinopeuskuskeilla on joku ihme luulo että heidät pitää huomioida ja heitä kunnioittaa, vaikkeivät itsekään tee muita kohtaan niin kun tukkivat liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohitat sitten kun on riittävästi tilaa palata oikealle kaistalle, vasta sitten kun et kivitä tai nastoita tai kuraa ohitettavaa.

        Päällystetyillä teillä harvemmin suuri kivimääriä esiintyy, samoin juuri oikealle palatessa nastan irtoaminen on sattummaa. sateisella/märällä kelillä, motaria lukuunottamatta, vaatimus ettei kuraa oihitettavan lasiin tulisi on kohtuuton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päällystetyillä teillä harvemmin suuri kivimääriä esiintyy, samoin juuri oikealle palatessa nastan irtoaminen on sattummaa. sateisella/märällä kelillä, motaria lukuunottamatta, vaatimus ettei kuraa oihitettavan lasiin tulisi on kohtuuton.

        Miksi haluat siirtyä liian lähelle eteen.?


    • Anonyymi

      Tuo eteen leikkailu on selkeästi sukua hanurissa roikkumiselle.

      • Anonyymi

        Jaa samalla lailla kun vanhuskuskit on sukua rattijuopoille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa samalla lailla kun vanhuskuskit on sukua rattijuopoille

        Tunnen monta vanhusta jotka eivät juo tippaakaan alkoholia, joten he eivät voi olla rattijuoppoja tai sukua niille. Toisaalta miten ollaan sukua rattijuopoille?? En tiedä, että Suomessa olisi yhtään henkilöä Rattijuoppo sukunimeltään.
        Ajotaidoiltaankaan he eivät ole juurikaan sinua huonompia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen monta vanhusta jotka eivät juo tippaakaan alkoholia, joten he eivät voi olla rattijuoppoja tai sukua niille. Toisaalta miten ollaan sukua rattijuopoille?? En tiedä, että Suomessa olisi yhtään henkilöä Rattijuoppo sukunimeltään.
        Ajotaidoiltaankaan he eivät ole juurikaan sinua huonompia.

        Vastasin kirjoittajalle jonka mukaan tietyistä ajovirheistä tunnistettavat olisi sukua jonkun toisen ajovirheen tekijälle. Ei varmasti tarkoittanut että on ihan virallisesti sukua. Jos et ymmärrä asiayhteyksiä ja mitä niillä tarkoitetaan, en ala sen kummemmin rautalangasta vääntämään.
        Oletan kuitenkin ettet tiedä kuinka hyvä tai huono kuski minä olen, joten vihjailusi ajotaidoistani ei oikein uponnut.
        Se on selvä asia että monet vanhukset ajavat vaikka ovat rattijuoppojen tasolla. Sitä tuskin sentään yrität kiistää, ja jos yrittäisitkin, syynä olisi se että olet yksi heistä tai et huomaa mitä ympärilläsi tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa samalla lailla kun vanhuskuskit on sukua rattijuopoille

        Eikö se rattijuoppo ole pikemminkin sukua huume tms. mömmäöissä ajavalle?

        Se, ettei riittävistä etäisyyksistä välitä tai ei edes niistä mitään tajua, koskee aivan jokaista liikennetilannetta. Niin se vain on ja pysyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin kirjoittajalle jonka mukaan tietyistä ajovirheistä tunnistettavat olisi sukua jonkun toisen ajovirheen tekijälle. Ei varmasti tarkoittanut että on ihan virallisesti sukua. Jos et ymmärrä asiayhteyksiä ja mitä niillä tarkoitetaan, en ala sen kummemmin rautalangasta vääntämään.
        Oletan kuitenkin ettet tiedä kuinka hyvä tai huono kuski minä olen, joten vihjailusi ajotaidoistani ei oikein uponnut.
        Se on selvä asia että monet vanhukset ajavat vaikka ovat rattijuoppojen tasolla. Sitä tuskin sentään yrität kiistää, ja jos yrittäisitkin, syynä olisi se että olet yksi heistä tai et huomaa mitä ympärilläsi tapahtuu.

        >Jaa samalla lailla kun vanhuskuskit on sukua rattijuopoille<

        Se että vihjailet kaikkien vanhusten olevan rattijiuoppoja, ei oikein uponnut.
        Myöskin sarkasmin ymmärtämineen ei oikein taida kohdallasi aueta. Et kai oikeasti luule kenenkään kuvittelevan rattijuopon olevan jonkun sukunimi??

        Ja mitä tulee ajotaitoosi, ja millaiseksi sen itse kuvittelet, ei tarvitse paljoa miettiä sen olevan kovasti erinomainen, siis harhaluulo siitä . Sen verran kauan ja aktiivisesti olet palstalla kommenttejasi kirjoitellut. Kukaan, joka ei omia ajotaitojaan pidä selvästi erinomaisina, ei liikennepalstalla yritä "opettaa" muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >Jaa samalla lailla kun vanhuskuskit on sukua rattijuopoille<

        Se että vihjailet kaikkien vanhusten olevan rattijiuoppoja, ei oikein uponnut.
        Myöskin sarkasmin ymmärtämineen ei oikein taida kohdallasi aueta. Et kai oikeasti luule kenenkään kuvittelevan rattijuopon olevan jonkun sukunimi??

        Ja mitä tulee ajotaitoosi, ja millaiseksi sen itse kuvittelet, ei tarvitse paljoa miettiä sen olevan kovasti erinomainen, siis harhaluulo siitä . Sen verran kauan ja aktiivisesti olet palstalla kommenttejasi kirjoitellut. Kukaan, joka ei omia ajotaitojaan pidä selvästi erinomaisina, ei liikennepalstalla yritä "opettaa" muita.

        Eihän närkästyksesi herättänyt kirjoittaja mitenkään ilmaissut ikäkuskien olevan rattijuoppoja vaan rattijuopon tasolle ajokyvyiltään taantuneita. Ymmärtänet väärin ymmärryksestäsi huolimatta tuon valtaisan eron?

        " Kukaan, joka ei omia ajotaitojaan pidä selvästi erinomaisina, ei liikennepalstalla yritä "opettaa" muita."
        Mutta kun juuri nämä ajokyvyiltään taantuneet on juuri niitä ainoita liikennepalstoilla "opettavia", niin eikös he sitten muka tunne olevansa ajotaidoiltaan selvästi muita erinomaisempia?


    • Anonyymi

      Suurin osa teillämme ajavista niin sanotuista paremmista kuljettajista, omasta mielestään siis, eivät ole kovinkaan hyviä kuljettajia. Arvioivat kykynsä reilusti yläkanttiin. Samoin kuin, että puolet suomalaista on keskimääräistä tyhmempää sakkia, niin sinäkin olet ehkä huonompi kuin keskivero kuski. En usko, mutta totta se on. Olipa autosi mikä tahansa. Olet huono kuski. Yritä saada se päähäsi. Luulit toki toisin.

      • Anonyymi

        Reaktio- ja huomiokykyni ovat hyvät. Se on mitattavissa. En siis ole rattijuopon tasolla, kuten voisi sinun olettaa olevan kun aiheeseen noin reagoit. Sitä en tietenkään tiedä ajeletko kännissä, huumeissa vai onko ikä taannuttanut sinut.


      • Anonyymi

        " Samoin kuin, että puolet suomalaista on keskimääräistä tyhmempää sakkia, niin sinäkin olet ehkä huonompi kuin keskivero kuski."

        Olen juurikin aivan samaa mieltä!


      • Anonyymi

        Sitäkin suuremmalla syyllä, kun olemme jo muutenkin kaikki huonoja kuskeja, ei varsinkaan olisi syytä ajaa enää kun alkoholi, huumeet, ikä tai sairaus on vienyt vielä reaktio- ja huomiokyvynkin huonolle tasolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäkin suuremmalla syyllä, kun olemme jo muutenkin kaikki huonoja kuskeja, ei varsinkaan olisi syytä ajaa enää kun alkoholi, huumeet, ikä tai sairaus on vienyt vielä reaktio- ja huomiokyvynkin huonolle tasolle.

        Tuon kyllä on varsin hyvä huomio niin rattiin kännissä, huumeissa tai samalle tasolle taantuneiden ikäkuskien kyseessä ollen.


    • Anonyymi

      Outoon suuntaan lähti tämä keskustelu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1113
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1099
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      891
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe