moi.
itse kävin leipäjonossa vasta ja sain vain muutaman maustetun rahkan.
jonotin 2 tuntia että kerkesin edes saada kassin.
jonku pitäs tosissaa perustaa yritys valtion rahoilla ja perustaa sellainen toiminta että kaikki ketkä tarvitsevat leipäjonon kasseja saisivat ne heti siten että autolla tuotaisiin kotia saakka.
pizza online ja wolt tekee tätä mutta maksusta.
mutta jos leipäjonon kasseja voisin alkaa saada samalla tavalla niin kyllä olisin valmis jopa maksamaankin siitä jonkin verran siitä kuljetuksesta.
nykyisin on ihan hirveetä kun täällä oulussa ei leipäjonosta saa ensiksikkään mitään ja sitten se että kaupungin toisesta päästä köyhänä kävellä tai jos pyörä on kunnossa niin sillä mennä sinne ensiksi tunnin polkeminen ja 2 tunnin kävely yhteen suuntaan.
sitten sieltä ei saakkaan mitään. ja jos kassin kerkeää saada vähistä kasseista niin siellä on vain muutama rahka.
valtio ja ihmiset voisivat oikeasti laittaa kauppojen kanssa valtion päätöksellä lain siihen että on pakko antaa minkä voi.
ja valtio voisi kustantaa että kasseja varmasti tulisi.
nyt itse saan minimi eläkettä eli takuu eläkettä.
vuokran jälkeen mulla jää noin 10 euroa rahaa päivää kohden.
en voi omistaa siis yhtään mitään tuon köyhän varallisuuden takia.
ja nykyinen oulun leipäjono on vain kiusaamista.
olen kulkenut siellä monta vuotta aina sillointällöin... ja nykyinen on pelkkää köyhän kiusaamista.
vaadippa minulta se että yhteensä kävelen 3 tuntia ja olen jonossa 2 tuntia.
köyhälle 5 tunnin päivä ja palkintona se että jaettavat kassit on loppu tai sitten jos kassin saa niin siinä on vain muutama rahka.
on se valtiolle halvempaa ja minullekkin jos valtio kustantaisi minulle hankkija hinnalla leipäkasseja kuin se että tarvitsisi eläkettäni korottaa isompaan raha summaan.
nyt tällä ajatuksella valtio joutuisi muuten antamaan minulle 300 euroa lisää rahaa joka kuukaudelle tai sitten itse valtio maksamaan hankkija hinnalla eli noin 50 euron hinnalla minulle kuukauden eli sen 300 euron arvoiset kauppa ostokset.
ja tietenkin kun hygienia tuotteet mukaan ym niin hinta nousee mutta jos valtio hankinta hinnan ulospuhalluksesta ja ennen kauppiasta saa niin onlisiko koko hinta edes 50 euroa per henkilö per kuukausi valtiolle.
vaihtoehtona vastaavalle hyvinvoinnin nousulle on se että perus pienin eläke nousisi vähintään 300 euroa kuukaudelle per henkilö.
kummassa valtio ja veronmaksajat ja me köyhät voitetaan?
pelkästään tuo leipäkassien jako olisi hienoa toimintaa mutta olisi sekin että saisi rahaa enemmän että voisi omistaa asunnossaa jotain vaikkakaan autoa mulla ei ole enkä laita.
ystävällisin terveisin
Henkka
leipäjono?
Anonyymi
1
61
Vastaukset
- Anonyymi
Näiden ei tarvitse leipäjonossa käydä.
https://www.is.fi/verotiedot/
Marin Sanna Mirella, Pirkanmaa, Tulot yhteensä 120923
Ohisalo Maria Karoliina, Uusimaa, Tulot yhteensä 124 981
Anderson Li, "Tietoja ei löytynyt"
Kulmuni Katri Briitta Ilona, Lappi, Tulot yhteensä 121 523
Miksi Li Anderson salaa tulotietonsa? Onko oikein että verottaja pimittää yhden henkilön tiedot, jakaen tälle verotta suurempia bonuksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865199
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h764696Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv862933Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232464Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska241860- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141429- 1851318