Kreationismin koko ydin

Anonyymi

Kreationismin määritelmä : Kreationismissä yritetään inttämällä, valehtelemalla ja vääristelemällä todistaa epätieteellisiä väittämiä tosiksi.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Kreationismin määritelmä : Kreationismissä yritetään inttämällä, valehtelemalla ja vääristelemällä todistaa epätieteellisiä väittämiä tosiksi."

      Ateismista käsin ei voida puhua valheesta yhtään mitään, koska koko ateismi perustuu itse valheeseen, että Jumalaa ei ole olemassa.
      Tähän valheeseen pitää tehdä ensin korjaus ja vasta sen jälkeen ateisti voi ottaa kantaa kreationismiin ja evoluutioon.

      Toiseksi, jos ateismi pitäisi paikkansa siinä, että Jumalaa ei ole, silloin ei olisi "mittaria", eikä puolueetonta tuomaria, joka määrittelisi kuka valehtelee ja kuka ei,
      Ei olisi myöskään tuomaria, joka määrittelisi, onko valehteleminen moraalisesti oikein vai väärin.

      Kolmanneksi, jos ei olisi Jumalaa, ei olisi maailman luojaa, eikä ihmisen luojaa eikä ateistia itseäänkään. Näin ateismi kumoaa oman olemassaolonsa.

      • Anonyymi

        Hienoa että tulit omalla panoksellasi todistamaan avauksen oikeaksi.

        Avauksen inttämiskohta kattanee kaikki sinun tökeröt argumentointivirheet.


      • "Ateismista käsin ei voida puhua valheesta yhtään mitään, koska koko ateismi perustuu itse valheeseen, että Jumalaa ei ole olemassa."

        Mark hyvä. Olin parikymmentä vuotta uskossa ja puhuin seurakuntailloissa säännöllisesti. Tein myös kadulla evankelioimistyötä. Mutta kun se usko loppuu, niin se loppuu.
        Pitkään yritin sinnitellä uskossa vielä senkin jälkeen, kun olin ajautunut niin pahaan kriisiin, etten enää kyennyt uskomaan siten, kuin Raamattu opettaa.
        Olin uskova ja nyt olen täysin vakuuttunut, ettei ainakaan sellaista Jumalaa ole olemassa, mistä uskonnot puhuvat. En myöskään näe mitään syytä uskoa muunkaanlaisiin jumaliin. Siksi olen ateisti.

        Entisenä herätyskristittynä voin sanoa aivan varmasti, että ateismi ei ole valehtelua. Se on vain ja ainoastaan uskon puutetta jumaliin.


      • agnoskepo kirjoitti:

        "Ateismista käsin ei voida puhua valheesta yhtään mitään, koska koko ateismi perustuu itse valheeseen, että Jumalaa ei ole olemassa."

        Mark hyvä. Olin parikymmentä vuotta uskossa ja puhuin seurakuntailloissa säännöllisesti. Tein myös kadulla evankelioimistyötä. Mutta kun se usko loppuu, niin se loppuu.
        Pitkään yritin sinnitellä uskossa vielä senkin jälkeen, kun olin ajautunut niin pahaan kriisiin, etten enää kyennyt uskomaan siten, kuin Raamattu opettaa.
        Olin uskova ja nyt olen täysin vakuuttunut, ettei ainakaan sellaista Jumalaa ole olemassa, mistä uskonnot puhuvat. En myöskään näe mitään syytä uskoa muunkaanlaisiin jumaliin. Siksi olen ateisti.

        Entisenä herätyskristittynä voin sanoa aivan varmasti, että ateismi ei ole valehtelua. Se on vain ja ainoastaan uskon puutetta jumaliin.

        Siihen mitä aloitit sanalla "toiseksi" tai "kolmanneksi" en viitsi edes vastata. Perustelusi ovat sillä tasolla, ettei niitä kannata edes kommentoida.


      • Anonyymi

        "Ateismista käsin ei voida puhua valheesta yhtään mitään, koska koko ateismi perustuu itse valheeseen, että Jumalaa ei ole olemassa.
        Tähän valheeseen pitää tehdä ensin korjaus ja vasta sen jälkeen ateisti voi ottaa kantaa kreationismiin ja evoluutioon."

        Mutta sinä se vain otat kantaa ateismiin ja evoluutioon, vaikka omien periaatteittesi mukaan et voi tehdä sitä uskosta käsin.

        Ai niin, sinunhan ei tarvitse noudattaa omia periaatteittasi. Riittää että kaikki muut noudattavat. Vai mitä?


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        "Ateismista käsin ei voida puhua valheesta yhtään mitään, koska koko ateismi perustuu itse valheeseen, että Jumalaa ei ole olemassa."

        Mark hyvä. Olin parikymmentä vuotta uskossa ja puhuin seurakuntailloissa säännöllisesti. Tein myös kadulla evankelioimistyötä. Mutta kun se usko loppuu, niin se loppuu.
        Pitkään yritin sinnitellä uskossa vielä senkin jälkeen, kun olin ajautunut niin pahaan kriisiin, etten enää kyennyt uskomaan siten, kuin Raamattu opettaa.
        Olin uskova ja nyt olen täysin vakuuttunut, ettei ainakaan sellaista Jumalaa ole olemassa, mistä uskonnot puhuvat. En myöskään näe mitään syytä uskoa muunkaanlaisiin jumaliin. Siksi olen ateisti.

        Entisenä herätyskristittynä voin sanoa aivan varmasti, että ateismi ei ole valehtelua. Se on vain ja ainoastaan uskon puutetta jumaliin.

        Jotkut ateistit uskovat teosofiaan, tai astrologiaan. Ei usko lopu, ainoastaan ihmisen suhde siihen muuttuu. "Näin pysyvät nämä kolme: usko, toivo ja rakkaus.....


      • Anonyymi

        "Toiseksi, jos ateismi pitäisi paikkansa siinä, että Jumalaa ei ole, silloin ei olisi "mittaria", eikä puolueetonta tuomaria, joka määrittelisi kuka valehtelee ja kuka ei,
        Ei olisi myöskään tuomaria, joka määrittelisi, onko valehteleminen moraalisesti oikein vai väärin."

        Ethän sinäkään käytä Jumalaa tuomarina. Itse sinä tuomiot langetat ja moneen kertaan on jo nähty, että Raamatun sana on sinulle todellisuudessa aivan yhtä lailla pelkkä tekosyy kuin ROTille. Olet nostanut itsesi Jumalan tasolle ja vaadit kaikkien muidenkin tunnustavan sen.


      • Kun ensimmäinen väitteesi ("on olemassa Jumala"), jolle muut väitteesi perustat, on perusteeton ja todistamaton, on niiden muidenkin väitteitesi totuusarvo luonnollisesti yhtä köykäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ateistit uskovat teosofiaan, tai astrologiaan. Ei usko lopu, ainoastaan ihmisen suhde siihen muuttuu. "Näin pysyvät nämä kolme: usko, toivo ja rakkaus.....

        Taitaa melko harva ateisti uskoa astrologiaan ja vielä harvempi teosofiaan. Saattaa heitäkin olla.


      • Anonyymi

        "Ei olisi myöskään tuomaria, joka määrittelisi, onko valehteleminen moraalisesti oikein vai väärin."

        Jaa. Sinäkö et ilman Jumalaa tiedä onko valehteleminen moraalisesti oikein vai väärin? Et varmaan ole koskaan kuullut sellaisista käsitteistä kuin yhteiskunnan moraali (jonka mukaan sinäkin luultavasti toimit ennemmin kuin Raamatun, vaikka saatat toisin luulla) ja terve järki (jota Jumala ei ole sinulle paljoakaan antanut)?


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        "Ateismista käsin ei voida puhua valheesta yhtään mitään, koska koko ateismi perustuu itse valheeseen, että Jumalaa ei ole olemassa."

        Mark hyvä. Olin parikymmentä vuotta uskossa ja puhuin seurakuntailloissa säännöllisesti. Tein myös kadulla evankelioimistyötä. Mutta kun se usko loppuu, niin se loppuu.
        Pitkään yritin sinnitellä uskossa vielä senkin jälkeen, kun olin ajautunut niin pahaan kriisiin, etten enää kyennyt uskomaan siten, kuin Raamattu opettaa.
        Olin uskova ja nyt olen täysin vakuuttunut, ettei ainakaan sellaista Jumalaa ole olemassa, mistä uskonnot puhuvat. En myöskään näe mitään syytä uskoa muunkaanlaisiin jumaliin. Siksi olen ateisti.

        Entisenä herätyskristittynä voin sanoa aivan varmasti, että ateismi ei ole valehtelua. Se on vain ja ainoastaan uskon puutetta jumaliin.

        Joillekin vastoinkäymiset avaavat tien uskontoon. Tunnen myös monia, joille vastoinkäymiset ovat eroittaneet luojasta.

        Itse olen kiitollinen vain elämästäni, sellaisena, kuin se eteen tulee.

        "Älköön kukaan kiusauksiin jouduttuaan ajatelko, että kiusaus tulee Jumalalta. Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän itse kiusaa ketään.

        Jokaista kiusaa hänen oma himonsa; se häntä vetää ja houkuttelee. Ja sitten himo tulee raskaaksi ja synnyttää synnin, ja kun synti on kasvanut täyteen mittaan, se synnyttää kuoleman."
        Jaak. 1:13-15 [kr92] [kr38]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin vastoinkäymiset avaavat tien uskontoon. Tunnen myös monia, joille vastoinkäymiset ovat eroittaneet luojasta.

        Itse olen kiitollinen vain elämästäni, sellaisena, kuin se eteen tulee.

        "Älköön kukaan kiusauksiin jouduttuaan ajatelko, että kiusaus tulee Jumalalta. Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän itse kiusaa ketään.

        Jokaista kiusaa hänen oma himonsa; se häntä vetää ja houkuttelee. Ja sitten himo tulee raskaaksi ja synnyttää synnin, ja kun synti on kasvanut täyteen mittaan, se synnyttää kuoleman."
        Jaak. 1:13-15 [kr92] [kr38]

        Ei ole olemassa ajatusta joka ei olisi lähtöisin Jumalasta. Ei hyvää eikä sen puolin pahaa.

        Sananl. 8:14 Minulta tulee ajatus, minulta sen toteutus, minä olen ymmärrys, minun on voima. 15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, maan mahtavat säätävät oikeat lait. 16 Minun avullani valtiaat pitävät valtaa, kansan johtajat antavat oikeat tuomiot.

        Room. 13:1 Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa. 2 Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa. 3 Ei sen, joka tekee oikein, tarvitse pelätä viranomaisia, vaan sen, joka tekee väärin. Jos siis tahdot elää pelkäämättä esivaltaa, tee oikein! Silloin saat siltä kiitosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa ajatusta joka ei olisi lähtöisin Jumalasta. Ei hyvää eikä sen puolin pahaa.

        Sananl. 8:14 Minulta tulee ajatus, minulta sen toteutus, minä olen ymmärrys, minun on voima. 15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, maan mahtavat säätävät oikeat lait. 16 Minun avullani valtiaat pitävät valtaa, kansan johtajat antavat oikeat tuomiot.

        Room. 13:1 Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa. 2 Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa. 3 Ei sen, joka tekee oikein, tarvitse pelätä viranomaisia, vaan sen, joka tekee väärin. Jos siis tahdot elää pelkäämättä esivaltaa, tee oikein! Silloin saat siltä kiitosta.

        "Room. 13:1 Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa. 2 Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa. 3 Ei sen, joka tekee oikein, tarvitse pelätä viranomaisia, vaan sen, joka tekee väärin. Jos siis tahdot elää pelkäämättä esivaltaa, tee oikein! Silloin saat siltä kiitosta."

        Tämäpä taitaa selittää, miksi Mark5 tuntuu pelkäävän esivaltaa... Hänhän haluaisi Suomeen rikoslain tilalle Jumalan lain - minkä tietysti kaikki ymmärtävät merkitsevät hänen omaa raamatuntulkintaansa. Mark5 onkin sydämetön ja empatiakyvytön julmuri, joka kivittäisi vaikka oman äitinsä tunnontuskia tuntematta.


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan kaikki ihmiset tietää että jumala on olemassa. Room 1:19-20.
      Yksi todiste on sekin että hänestä puhutaan niin paljon ja että näyttää herättävän tunteita puolesta ja vastaan. Psykologiasta tuttu sana defenssi joka tarkoittaa sitä, että jos joltakin yksilöltä vaaditaan jotain suoritusta tai hyvettä, minkä hän itsekin tietää todeksi, syntyy defenssi eli torjunta. Ihminen on rakennettu niin että joutuessaan tilanteeseen jossa vaaditaan jotain, seurauksena on kys ilmiö. Toisaalta ihminen voi paeta ja olla vihainen omalle tunnolleen, joka myös toisaalta vaatii puolueetonta ja lahjomatonta moraalista tutkimusta siitä, mitä sanotaan paraimmaksi hyveeksi tahi hyveen lähteeksi eli Jumalaksi.

      • Anonyymi

        Mikä psykologiasta tuttu sana kuvaa mielestäsi parhaiten suhdettasi muiden uskontojen jumaluuksiin?


      • >>Raamatun mukaan kaikki ihmiset tietää että jumala on olemassa. <<

        Raamattu on siis väärässä.


    • Anonyymi

      Hieno satu.

      Mutta mittava niin historiallinen kuin arkeologinen todistusaineistokin osoittaa kreationistien päätelmät prikulleenkin oikeiksi.

      • Anonyymi

        Trkoitatko sitä Ron Wyattin löytämää Nooan arkkia, josta johtava kreationistijärjestökin sanoutuu irti? Vai jotain muuta hömppää?


      • Anonyymi

        On aivan sama itsellesi uskottelet. Todellisuudessa kreationisteilla ei ole ensimmäistäkään konkreettista todistetta luomisväitteidensä tueksi, todistusaineistosta nyt puhumattakaan.

        Ettehän te reppanat pysty edes todistamaan jumalaanne olemassaolevaksi saati sitten luojaksi. Niinkuin aloituksessa sanottiin, teillä ei ole enää muuta jäljellä uskonne ylläpitämiseksi kuin jatkuva valehtelu. Suoraan sanoen teidän vakaumus, joka ei pysy kasassa muuta valheilla on täysin merkityksetöntä sontaa.


      • Anonyymi

        "Mutta mittava niin historiallinen kuin arkeologinen todistusaineistokin osoittaa kreationistien päätelmät prikulleenkin oikeiksi."

        Missä tämmöinen virtuaalimaailma sijaitsee? Ei ainakaan täällä maapallolla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe