Tiedätkö henkilöitä jotka kulkevat pitkiä matkoja joko kävellen tai pyörällä.

Anonyymi

Elikä onko tiedossa ketään tuttua joka on köyhä ja kulkee pitkiä matkoja kävellen tai pyörällä kerää vaikka pulloja.
Lapsuudesta muistan pullon kerääjän sellainen partaukkeli niin kesät talvet meni pyörällä keräten pulloja ja joskus mopolla perunasäkissä pulloja ja vei alkoon. Rähjäsessä mökissä asu ja joku oli käynyt sisällä niin uus telkkari ja vhs nauhuri ni maksoi aikoinaan paljon-pullonkeräys rahoilla ostanut noi.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        15 tunnin työpäiviä pulloja keräämällä on täyttä satua ,ennätykseni on 13,5 tuntia festareilla putkeen ja sitten on ihminen niin sökö,ettei nukutuksi saa,ensimmäiset 2 tuntia ihmisiä vain vilisee silmissä,sitten saa nukuttua T:hiihtäjä 47 härmästä


    • Anonyymi

      Minä itte kuljen nyt pyörällä, ku ei ole varaa trafi maksuihin. - halpa vanha auto lepää talvilevossa, kun trafi tasa-vero maksut on niin korkeat, ettei ole varaa ajaa .....
      - Köyhien autoilu on tekemällä tehty kalliiksi.
      Noi eri tasa verot on rikkaille halpoja ja köyhille liian suuria - Huom! huom!!
      kokoomus kepu vihreät suosii tasa-veroja !!

      Olen 60v. ja töitä ei löydy. Työttömän pikkutuloilla ei ole vataa moneenkaan asiaan. Pyöräily on suht halpaa jos ei tarvi uutta pyörää hankkia... Tässä työömänä on kuin reservissä ja eläkkeelle ei pääse... järjetön välitilanne !!

      • Anonyymi

        Ja hahhah, että köyhien autoilu muka tehty kalliiksi!! Meille köyhillehän tämä autoilu vasta onkin oluut viime vuodet yhtä juhlaa, kun on voinnut kilpailuttaa vakuutukset. Nyt halpisautolle, jos et aja paljoa, on vakuutusmaksu halvempi kuin mopossa. Vero on ainut mitä et voi kilpailuttaa, mutta sekään ei ole kohtuuton. Katsastukset on niin kilpailtu, että tarjouksia tämän tästä ja vielä pullakahvit päälle. Joskus vielä päästömittaukset sisältyy alehintaan ja on katsastusten yö jne. tempausta, ei ollut ennen tälläistä köyhälle tarjolla!
        Netissä voit ilmoittaa liikennekäytöstäpoistot ja käyttöönotot, sekä rekisteröinnit ym. kotona vaivattomasti, ei tarvitse lähteä mihinkään ajelemaan. Polttoaineet saat ostaa alennuskorteilla ja jos olet pätkätöissä tai työkokeiluissa, niin saat aika helposti työnantajalta vielä polttoainekortin (yleensä diesel) käyttöösi. Halpisautoja saa jopa ilmaiseksi, kun vain haet pois, netti on väärällään käytettyjen autojen tarjontaa ja hyvät autot ei maksa juuri mitään, jos jotain joudut maksamaan.
        Ja jos jotain varasosia satut tarvitsemaan (mm. jarrupalat), niin ulkomaisesta verkkokaupasta tilaten vaikka kavereiden kanssa kimppaan, osat maksaa muutaman euron ja toimitus suoraan kotiin.
        Ja mikä parasta meille köyhille, me saadaan näistä vanhoista ilmaisista autoista aivan samat kilometrikorvaukset tai verovähennykset kilometreistä, kuin rikkaat uusista autoista, siis melkoinen tulonsiirto meille köyhille. Tosin monet rikkaatkin ajaa nykyään halpiaisilla juuri sen vuoksi, kun autoilu on niillä niin halpaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hahhah, että köyhien autoilu muka tehty kalliiksi!! Meille köyhillehän tämä autoilu vasta onkin oluut viime vuodet yhtä juhlaa, kun on voinnut kilpailuttaa vakuutukset. Nyt halpisautolle, jos et aja paljoa, on vakuutusmaksu halvempi kuin mopossa. Vero on ainut mitä et voi kilpailuttaa, mutta sekään ei ole kohtuuton. Katsastukset on niin kilpailtu, että tarjouksia tämän tästä ja vielä pullakahvit päälle. Joskus vielä päästömittaukset sisältyy alehintaan ja on katsastusten yö jne. tempausta, ei ollut ennen tälläistä köyhälle tarjolla!
        Netissä voit ilmoittaa liikennekäytöstäpoistot ja käyttöönotot, sekä rekisteröinnit ym. kotona vaivattomasti, ei tarvitse lähteä mihinkään ajelemaan. Polttoaineet saat ostaa alennuskorteilla ja jos olet pätkätöissä tai työkokeiluissa, niin saat aika helposti työnantajalta vielä polttoainekortin (yleensä diesel) käyttöösi. Halpisautoja saa jopa ilmaiseksi, kun vain haet pois, netti on väärällään käytettyjen autojen tarjontaa ja hyvät autot ei maksa juuri mitään, jos jotain joudut maksamaan.
        Ja jos jotain varasosia satut tarvitsemaan (mm. jarrupalat), niin ulkomaisesta verkkokaupasta tilaten vaikka kavereiden kanssa kimppaan, osat maksaa muutaman euron ja toimitus suoraan kotiin.
        Ja mikä parasta meille köyhille, me saadaan näistä vanhoista ilmaisista autoista aivan samat kilometrikorvaukset tai verovähennykset kilometreistä, kuin rikkaat uusista autoista, siis melkoinen tulonsiirto meille köyhille. Tosin monet rikkaatkin ajaa nykyään halpiaisilla juuri sen vuoksi, kun autoilu on niillä niin halpaa!

        Autoilu ei ole halpaa. EI OLE HALPAA.
        - Vaikka tuossa yllä joku niin kovassa hurmoksessa yrittää kertoakkin.

        Autoilu on tosi kallista. Ja juuri tämä tasa-vero asia tekee sen köyhälle suhteessa vielä kalliimmaksi ! ( - ja juuri kovien maksjen vuoksi monet hylkää korjausta vaativan auton pois halavalla. )
        - Vaikka vanhoja korjattavia autoja saa halvalla, niin ikävä kyllä niiden korj. ylläpito ja trafi tasavero kustannukset ja vakuutukset ja polttoaine kulut ovat suuret.
        Harvalla on omaa autokorjaamoa esim. Ja ostopalvelut ovat liian kalliita !!
        - Kun Ajatellaan, että esim. ulkona kerrostalon pihalla alat autoa korjaamaan ruuvimeisselillä ja mutamalla kotitaloustyökalulla...teippirullalla,,, jne,,, . Se on ikävä totuus, niin ei juuri remontit onnistu.... Ja monilla ei ole tekn. osaamista.

        Mutta tietysti,,, jos on oma autokorjaamo työkaluineen, niin auton ylläpito onnistuu. Kuinkahan paljon tuollainen auto-korjaamo ja korjaamo varustus maksaa ?

        No kumminkin, omana moni-kymmen -vuotisena kokemuksena se, että auton pito ja vanahan auton pito erityisesti maksaa paljon. Ajetut km. maksaa paljon, kuluina huoltoina, trafi tasa-veroina.
        Nämä nykyiset trafi yms. tasa verot ovat kalliit. ( esim. minulla jo vuodessa kalliimmat kuin vanhan autoni arvo on !! ).
        Vakuutuksia voi löytyä edullisemmin, kuitenkin nekin maksaa. Mutta lisäksi nykyään uusissa vakuutuksissa on ovela perusmaksu, joka juoksee vaikka auto olisi liikennekäytöstä poistossa ! Vak. yhtiöt siis rahastaa, vaikka laittaisit auton pois liikenteestä. Ainoa keino on katkaista koko vakuutus, jos meinaat välttyä maksuilta.
        Tämä koskee uusia vakuutuksia. ( vanhoissa vakuutuksissa voi olla muita ehtoja..).
        Jne jne.. Maksajan osa on aina autoilijalla !
        Esim. työtön, kela tuella oleva on aika huono kuluttaja. - Ja itse , työttömänä. tällaisilla pienillä tuloilla, olen jotunut pitämään auton pois käytöstä 1/2 vuotta ja toiset puoli vuotta on käytössä kesällä. Juuri ja juuri näin saa minimoitua kulut. Niin että pystyn ne maksamaan...
        Ja auton huollon teen itse. Ostopalveluihin ei tosiaan ole varaa !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilu ei ole halpaa. EI OLE HALPAA.
        - Vaikka tuossa yllä joku niin kovassa hurmoksessa yrittää kertoakkin.

        Autoilu on tosi kallista. Ja juuri tämä tasa-vero asia tekee sen köyhälle suhteessa vielä kalliimmaksi ! ( - ja juuri kovien maksjen vuoksi monet hylkää korjausta vaativan auton pois halavalla. )
        - Vaikka vanhoja korjattavia autoja saa halvalla, niin ikävä kyllä niiden korj. ylläpito ja trafi tasavero kustannukset ja vakuutukset ja polttoaine kulut ovat suuret.
        Harvalla on omaa autokorjaamoa esim. Ja ostopalvelut ovat liian kalliita !!
        - Kun Ajatellaan, että esim. ulkona kerrostalon pihalla alat autoa korjaamaan ruuvimeisselillä ja mutamalla kotitaloustyökalulla...teippirullalla,,, jne,,, . Se on ikävä totuus, niin ei juuri remontit onnistu.... Ja monilla ei ole tekn. osaamista.

        Mutta tietysti,,, jos on oma autokorjaamo työkaluineen, niin auton ylläpito onnistuu. Kuinkahan paljon tuollainen auto-korjaamo ja korjaamo varustus maksaa ?

        No kumminkin, omana moni-kymmen -vuotisena kokemuksena se, että auton pito ja vanahan auton pito erityisesti maksaa paljon. Ajetut km. maksaa paljon, kuluina huoltoina, trafi tasa-veroina.
        Nämä nykyiset trafi yms. tasa verot ovat kalliit. ( esim. minulla jo vuodessa kalliimmat kuin vanhan autoni arvo on !! ).
        Vakuutuksia voi löytyä edullisemmin, kuitenkin nekin maksaa. Mutta lisäksi nykyään uusissa vakuutuksissa on ovela perusmaksu, joka juoksee vaikka auto olisi liikennekäytöstä poistossa ! Vak. yhtiöt siis rahastaa, vaikka laittaisit auton pois liikenteestä. Ainoa keino on katkaista koko vakuutus, jos meinaat välttyä maksuilta.
        Tämä koskee uusia vakuutuksia. ( vanhoissa vakuutuksissa voi olla muita ehtoja..).
        Jne jne.. Maksajan osa on aina autoilijalla !
        Esim. työtön, kela tuella oleva on aika huono kuluttaja. - Ja itse , työttömänä. tällaisilla pienillä tuloilla, olen jotunut pitämään auton pois käytöstä 1/2 vuotta ja toiset puoli vuotta on käytössä kesällä. Juuri ja juuri näin saa minimoitua kulut. Niin että pystyn ne maksamaan...
        Ja auton huollon teen itse. Ostopalveluihin ei tosiaan ole varaa !!

        Nyt olet ihan skutsissa halpisautoilun suhteen, ei niitä suuremmin aleta edes korjailemaan. Kerrostalon pihalla vaihtaa kyllä polttimot ja pyyhkijän sulkia, jos niitä tarvitsee vaihdella, eipä juuri muuta näihin halpiaisiin kannata vaihdella. Öljyäkin vain lisätään!
        Vakuutukset tosiaan halpoja, niihin saa vielä erikseen alennuksia, esim. meidänkin ranskalainen iso farkku pakollinen liikennevakuutus hieman yli 100€ vuodessa.
        Me on ajettu n. 20 vuotta nyt näillä halpiaisilla, useampi on ollut, joillakin on ajettu jopa 200000km ilman suuria remontteja. Mitään tunteiluja ei kannata näille halpiaisille alkaa, jos isompaa vikaa, niin toista rutukkaa vaan kehiin. Kyllä näitä löytyy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olet ihan skutsissa halpisautoilun suhteen, ei niitä suuremmin aleta edes korjailemaan. Kerrostalon pihalla vaihtaa kyllä polttimot ja pyyhkijän sulkia, jos niitä tarvitsee vaihdella, eipä juuri muuta näihin halpiaisiin kannata vaihdella. Öljyäkin vain lisätään!
        Vakuutukset tosiaan halpoja, niihin saa vielä erikseen alennuksia, esim. meidänkin ranskalainen iso farkku pakollinen liikennevakuutus hieman yli 100€ vuodessa.
        Me on ajettu n. 20 vuotta nyt näillä halpiaisilla, useampi on ollut, joillakin on ajettu jopa 200000km ilman suuria remontteja. Mitään tunteiluja ei kannata näille halpiaisille alkaa, jos isompaa vikaa, niin toista rutukkaa vaan kehiin. Kyllä näitä löytyy!

        joku kehtaa ja osaa pelata romujen kanssa, ja toiset ei.
        Silloin kun on ammattitaitoa, työkalut ja korjauspaikat niin onnistuu.
        Mutta, ilman tekn. ammattitaitoa, työkaluja, autotallia, jne.. on aika surkeaa omistaa huono vanha aito , ja aina tasan varmasti on ongelmaa !!
        Ja Korjaamokäynti vie työttömän konkurssiin !!

        Trafi verot tasa-verot siis, ja vakuutus, huolto osat renkaat. bensiini tms.. Maksaa kaikki paljon !! Auton omistamien on kallista. Ja autolla ajaminen on kallista. Huono yhtälö köyhälle se !!

        Itsellä on vanha matkailuauto, jota en enää aja, kun trafi , vakuutus, yms, maksut on niin suuret !! Mutta käytän sitä kesäisin kämppänä. Lomakohteena !
        Esim tällaisella työttömällä miehellä ei ole varaa näihin hlvetin tasa-veroihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilu ei ole halpaa. EI OLE HALPAA.
        - Vaikka tuossa yllä joku niin kovassa hurmoksessa yrittää kertoakkin.

        Autoilu on tosi kallista. Ja juuri tämä tasa-vero asia tekee sen köyhälle suhteessa vielä kalliimmaksi ! ( - ja juuri kovien maksjen vuoksi monet hylkää korjausta vaativan auton pois halavalla. )
        - Vaikka vanhoja korjattavia autoja saa halvalla, niin ikävä kyllä niiden korj. ylläpito ja trafi tasavero kustannukset ja vakuutukset ja polttoaine kulut ovat suuret.
        Harvalla on omaa autokorjaamoa esim. Ja ostopalvelut ovat liian kalliita !!
        - Kun Ajatellaan, että esim. ulkona kerrostalon pihalla alat autoa korjaamaan ruuvimeisselillä ja mutamalla kotitaloustyökalulla...teippirullalla,,, jne,,, . Se on ikävä totuus, niin ei juuri remontit onnistu.... Ja monilla ei ole tekn. osaamista.

        Mutta tietysti,,, jos on oma autokorjaamo työkaluineen, niin auton ylläpito onnistuu. Kuinkahan paljon tuollainen auto-korjaamo ja korjaamo varustus maksaa ?

        No kumminkin, omana moni-kymmen -vuotisena kokemuksena se, että auton pito ja vanahan auton pito erityisesti maksaa paljon. Ajetut km. maksaa paljon, kuluina huoltoina, trafi tasa-veroina.
        Nämä nykyiset trafi yms. tasa verot ovat kalliit. ( esim. minulla jo vuodessa kalliimmat kuin vanhan autoni arvo on !! ).
        Vakuutuksia voi löytyä edullisemmin, kuitenkin nekin maksaa. Mutta lisäksi nykyään uusissa vakuutuksissa on ovela perusmaksu, joka juoksee vaikka auto olisi liikennekäytöstä poistossa ! Vak. yhtiöt siis rahastaa, vaikka laittaisit auton pois liikenteestä. Ainoa keino on katkaista koko vakuutus, jos meinaat välttyä maksuilta.
        Tämä koskee uusia vakuutuksia. ( vanhoissa vakuutuksissa voi olla muita ehtoja..).
        Jne jne.. Maksajan osa on aina autoilijalla !
        Esim. työtön, kela tuella oleva on aika huono kuluttaja. - Ja itse , työttömänä. tällaisilla pienillä tuloilla, olen jotunut pitämään auton pois käytöstä 1/2 vuotta ja toiset puoli vuotta on käytössä kesällä. Juuri ja juuri näin saa minimoitua kulut. Niin että pystyn ne maksamaan...
        Ja auton huollon teen itse. Ostopalveluihin ei tosiaan ole varaa !!

        Minulla ei ole koskaan ollut varaa hankkia ajokorttia tai omaa autoa.
        Enimmäkseen olen asunut kaupungeissa. Viime vuosina yleiset kulkuneuvot ovat tulleet turvattomiksi monin tavoin. Ei tee mieli käyttää niitäkään kuin pakon edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilu ei ole halpaa. EI OLE HALPAA.
        - Vaikka tuossa yllä joku niin kovassa hurmoksessa yrittää kertoakkin.

        Autoilu on tosi kallista. Ja juuri tämä tasa-vero asia tekee sen köyhälle suhteessa vielä kalliimmaksi ! ( - ja juuri kovien maksjen vuoksi monet hylkää korjausta vaativan auton pois halavalla. )
        - Vaikka vanhoja korjattavia autoja saa halvalla, niin ikävä kyllä niiden korj. ylläpito ja trafi tasavero kustannukset ja vakuutukset ja polttoaine kulut ovat suuret.
        Harvalla on omaa autokorjaamoa esim. Ja ostopalvelut ovat liian kalliita !!
        - Kun Ajatellaan, että esim. ulkona kerrostalon pihalla alat autoa korjaamaan ruuvimeisselillä ja mutamalla kotitaloustyökalulla...teippirullalla,,, jne,,, . Se on ikävä totuus, niin ei juuri remontit onnistu.... Ja monilla ei ole tekn. osaamista.

        Mutta tietysti,,, jos on oma autokorjaamo työkaluineen, niin auton ylläpito onnistuu. Kuinkahan paljon tuollainen auto-korjaamo ja korjaamo varustus maksaa ?

        No kumminkin, omana moni-kymmen -vuotisena kokemuksena se, että auton pito ja vanahan auton pito erityisesti maksaa paljon. Ajetut km. maksaa paljon, kuluina huoltoina, trafi tasa-veroina.
        Nämä nykyiset trafi yms. tasa verot ovat kalliit. ( esim. minulla jo vuodessa kalliimmat kuin vanhan autoni arvo on !! ).
        Vakuutuksia voi löytyä edullisemmin, kuitenkin nekin maksaa. Mutta lisäksi nykyään uusissa vakuutuksissa on ovela perusmaksu, joka juoksee vaikka auto olisi liikennekäytöstä poistossa ! Vak. yhtiöt siis rahastaa, vaikka laittaisit auton pois liikenteestä. Ainoa keino on katkaista koko vakuutus, jos meinaat välttyä maksuilta.
        Tämä koskee uusia vakuutuksia. ( vanhoissa vakuutuksissa voi olla muita ehtoja..).
        Jne jne.. Maksajan osa on aina autoilijalla !
        Esim. työtön, kela tuella oleva on aika huono kuluttaja. - Ja itse , työttömänä. tällaisilla pienillä tuloilla, olen jotunut pitämään auton pois käytöstä 1/2 vuotta ja toiset puoli vuotta on käytössä kesällä. Juuri ja juuri näin saa minimoitua kulut. Niin että pystyn ne maksamaan...
        Ja auton huollon teen itse. Ostopalveluihin ei tosiaan ole varaa !!

        Kaskot,trafimaksut..yms monta tuhatta€ vuosi..Paljonko se on markoissa miettikää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaskot,trafimaksut..yms monta tuhatta€ vuosi..Paljonko se on markoissa miettikää..

        Markkoja ei voi enään juuri miettiä ja jos miettiin niitä sinne v. 2001 hintoihin on kerroin 4,64, eli 1€ = 4,64 markkaa
        Autot ovat rajusti halventuneet niistä markka-ajoista, autoveroa on alennettu. Katsastuksissa on tullut rajua kilpailua, samoin vakuutukset ovat muuttuneet, niissäkin kilpailua.
        Minullakin silloin markka-aikana auton vuotuinen vero oli 6000markkaa!!!! Autokin maksoi 470000markkaa! Kyllä silloin kaikki maksoi ihan valtavasti markoissakin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkoja ei voi enään juuri miettiä ja jos miettiin niitä sinne v. 2001 hintoihin on kerroin 4,64, eli 1€ = 4,64 markkaa
        Autot ovat rajusti halventuneet niistä markka-ajoista, autoveroa on alennettu. Katsastuksissa on tullut rajua kilpailua, samoin vakuutukset ovat muuttuneet, niissäkin kilpailua.
        Minullakin silloin markka-aikana auton vuotuinen vero oli 6000markkaa!!!! Autokin maksoi 470000markkaa! Kyllä silloin kaikki maksoi ihan valtavasti markoissakin,

        Ennen oli varaa autoilla, nyt ei enää ole. Köyhien autoilua on erilaisilla pakko maksuilla tehty mahdottomaksi.... Ja tasa maksut verot on rikkaille halpoja, ja köyhille liian kalliita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen oli varaa autoilla, nyt ei enää ole. Köyhien autoilua on erilaisilla pakko maksuilla tehty mahdottomaksi.... Ja tasa maksut verot on rikkaille halpoja, ja köyhille liian kalliita.

        Yhtä kalliita ne maksut oli ennenkin köyhille ja rikkaille. Ei minulta kukaan kysynyt tulojani, kun sain maksaa autostani vuosittain veroa 6000markkaa. Ainoastaan invaliidit saivat autoistaan autoveron palautuksen, mutta siihenkään eivät tulot tai omaisuus vaikuttanut.


    • Anonyymi

      En varmaan kuulu köyhiin enkä kerää pulloja mutta kuljen tosi paljon jalkaisin, pitkiäkin matkoja. Olen ihan lapsesta asti tykännyt kävellä, ja silloin jo tehtiin pitkiä reissuja jalkapatikassa.
      Mieluiten kävelen edestakaisin, siis kohteeseen ja kotiin varsinkin jos matkaa on alle 6-7 kilometriä. Asun itse syrjässä keskustasta, ja kauppamatkaa tulee juuri tuo 7 km. Sen kävelen hyvin usein ja monta kertaa kotiinkin. Kauppatavara kulkee kätevästi selkärepussa. Kesät talvet. Syynä ei ole se etteikö olisi varaa bussiin, tykkään vain kävellä ja tarkkailla luontoa siinä samalla.
      Olen 65-vuotias nainen, asun yksin. Auto on mutta harvoin käytössä. Naapurit ja tuntemattomatkin tarjoaa kyytiä kun näkevät minut tienvarressa ja kyllä sitten ihan kohteliaisuudesta otan sen vastaan. Olen kai jonkin sortin kummajainen täällä, mutta hyväksytty tällaisena :D Nykyajan ihmiset on niin jalattomia. Yhtään ei viitsittäisi liikkua.
      Mainittakoot että kerran kävelin 17 km. Oli talvi mutta keli hyvä. Kolme tuntia siinä meni.

      • Anonyymi

        Hyvä tapahan tuo on ja matkaan tottuu. Nykypäivänä hyvinkin monet passiivisia liikunnan suhteen. Vaikka työttöminä ollaan ni mitään ei huvittais tehdä.
        2tyypin diabetes räjähtää käsiin.


      • Anonyymi

        Minäkin olen sekä kävellyt, että pyöräillyt kouluun ja töihin monia kausia.
        Ihmettelen, että lapsena onnistuin auraamattomia lumisia teitä tai sateessa.
        Mutta sanopa se niille, joilla on lapsia, kauppamatkat, ruoan valmistukset, pyykit...
        En totisesti kadehdi heitä, mutta itsepä ovat petinsä pedanneet.;-D


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi kulkea pitkiä matkoja yleensä. Tai edes kävellen? Eikö voi pysyä lähiympäristössään ja elellä siinä.

      • Anonyymi

        Turha liikkuminen kuluttaa energiaa !! On järjetöntä esim. nopeat junat ja lentokoneet !! todellista turhaa energian tuhlausta !!
        Ja Massa-turismi on saastetta.

        Töitä tulisi siirtää, ei ihmisiä.


    • Anonyymi

      Yksi ukko keräilee pulloja aina samoissa vaatteissa. Ei hän koskaan juttele kenellekään eli tuskin häntä kukaan "tuntee".

      Meillä on vanhoja kotteroita ja mies osaa niitä korjatakin. Jaksan kyllä kävellä kauppaan, mutta liukkaita pelkään. D2 uhkaa eli pitää liikkua, mutta jos liukkailla kaatuu ja saa kipsin jalkaansa, on se liikkuminen vaikeaa! Tunnustan ottavani auton alle aika helposti, jos sellainen on vapaana ja kunnossa.

    • Anonyymi

      No auto mikä kulkee on kunnossa ja vasta sitten,kun se ei kulje se ei ole kunnossa.

      • Anonyymi

        Köyhien autoilua on rajoitettu mm. niin , että jos nykyään ajaa ei kats. autolla ilman trafi maksuja, niin helposti tulee noin 3000-4000 e sakkoa !!
        Sitä sitten köyhä maksaa seuraavat kymmenen vuotta !!' ja on ulosotossa.

        Ja kiinni jää varmasti, kun poliisilla on automaattiset lukulaitteet autoissa. Rek. numero paljastaa köyhän tekemän vilpin !!
        Joten Köyhä ei voi enää autoilla, vaikka halvan auton omistaisikin... !!
        Jopa se herrarotu, vapaa ja villi ryhmä, suomen mustalaiset joutuu ottamaan liikennevakuutuksen, maksaa trafi maksut, katsastaa,, jne. Aikaisemmin ne ajoi ilman kustannuksia, ja verottomalla polttoöljyllä !


    • Anonyymi

      Auto on mulla pihalla, siinä se lepää, kun ei ole varaa Trafi maksuihin, katsastukseen, vakuutukseen.
      Tällaista se on köyhän autoilu Suomessa 2020

      • Anonyymi

        Jo on vaikeeta sinulla! Kävin juuri katsastamassa 82v. äitini vanhan auton, äitini on takuueläkeläinen ja silti pystyy pitämään autoa. Katsastus maksoi nyt 45€, halvemmallakin olisi saannut katsastuksen, mutta en viitsinyt kyttäillä ja tuo katsastus oli nyt tuossa sopivasti lähellä. Omaan autoon tuli juuri vakuutusmaksu, 126€ oli, ei paha, kun bonuksia.

        Ei nämä maksut nyt niin mahdottomia ole, etteikö niitä köyhä saisi maksettua. Jos olet työttömänä, niin miksi et tee mitään edes ajankuluksi, millä saat tienattua autosi maksut, vaikkapa kävisit kesällä/syksyllä marjastamassa päivässä parissa tienaat marjoilla autosi kulut verottomana. Tai teet vaikka ilmaisista trukinlavoista muutaman pikkulinnun tai telkänpöntön ja myyt ne marketin pihalla, siitä tosin pitää maksaa verot. Moni eläkeläinen tienaa näillä konsteilla ihan mukavasti. Nytkin on hyvää aikaa kerätä käpyjä, sekin verotonta tuloa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo on vaikeeta sinulla! Kävin juuri katsastamassa 82v. äitini vanhan auton, äitini on takuueläkeläinen ja silti pystyy pitämään autoa. Katsastus maksoi nyt 45€, halvemmallakin olisi saannut katsastuksen, mutta en viitsinyt kyttäillä ja tuo katsastus oli nyt tuossa sopivasti lähellä. Omaan autoon tuli juuri vakuutusmaksu, 126€ oli, ei paha, kun bonuksia.

        Ei nämä maksut nyt niin mahdottomia ole, etteikö niitä köyhä saisi maksettua. Jos olet työttömänä, niin miksi et tee mitään edes ajankuluksi, millä saat tienattua autosi maksut, vaikkapa kävisit kesällä/syksyllä marjastamassa päivässä parissa tienaat marjoilla autosi kulut verottomana. Tai teet vaikka ilmaisista trukinlavoista muutaman pikkulinnun tai telkänpöntön ja myyt ne marketin pihalla, siitä tosin pitää maksaa verot. Moni eläkeläinen tienaa näillä konsteilla ihan mukavasti. Nytkin on hyvää aikaa kerätä käpyjä, sekin verotonta tuloa!

        Miksi tukisit Trafi ylisuurilla palkoilla olevia virkamiehiä ja tasa vero maksu rahastus systeemiä?
        On parempi olla maksamatta.
        Miksi tukea hallinto korruptiota ja köyhiä kyykyttävää systeemiä?
        Älä laitostu huijattavaksi, ja älä ole orja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tukisit Trafi ylisuurilla palkoilla olevia virkamiehiä ja tasa vero maksu rahastus systeemiä?
        On parempi olla maksamatta.
        Miksi tukea hallinto korruptiota ja köyhiä kyykyttävää systeemiä?
        Älä laitostu huijattavaksi, ja älä ole orja!

        Mikä sitten olisi muka parempi systeemi autoiluun? Moni köyhä ulvoo halpojen autojen perään, kuinka Euroopassa on halpoja auto, kun ei ole kovaa autoverotusta. Unohtuu vaan selvittää vuotuiset maksut, on tietullia ja tunnelimaksua, sekä vuotuista veroa.
        Meillä täällä Suomessa tuo vuosittain maksettava vero on vielä tosi pieni, jos vertaa moneen muuhun maahan, esim Hollannissa aivan älytön vero vuosittain.

        https://www.is.fi/autot/art-2000005882421.html

        ps. itsellesi vain teet haittaa, kun ämpylöit näistä tasaveroista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sitten olisi muka parempi systeemi autoiluun? Moni köyhä ulvoo halpojen autojen perään, kuinka Euroopassa on halpoja auto, kun ei ole kovaa autoverotusta. Unohtuu vaan selvittää vuotuiset maksut, on tietullia ja tunnelimaksua, sekä vuotuista veroa.
        Meillä täällä Suomessa tuo vuosittain maksettava vero on vielä tosi pieni, jos vertaa moneen muuhun maahan, esim Hollannissa aivan älytön vero vuosittain.

        https://www.is.fi/autot/art-2000005882421.html

        ps. itsellesi vain teet haittaa, kun ämpylöit näistä tasaveroista.

        Meillä riistetään omaa kansaa. On sähkön siirto vero maksu, on auton käyttö ja omistus maksut sekä kallis polttoaine vero.
        Kaikki maksut tapissa!
        Sitten esiinnytään nettomaksajina, ja verorahaa tuhlataan ulkomaille, velkaannutaan, on kuin hölmöläis elämää, ja kansan vero ja maksu rasite tapissa!
        Lapsille luvassa velka sotakorvausten maksu.

        Huono ja mätä ja liian kallis hallinto. Siis aidosti mätä systeemi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä riistetään omaa kansaa. On sähkön siirto vero maksu, on auton käyttö ja omistus maksut sekä kallis polttoaine vero.
        Kaikki maksut tapissa!
        Sitten esiinnytään nettomaksajina, ja verorahaa tuhlataan ulkomaille, velkaannutaan, on kuin hölmöläis elämää, ja kansan vero ja maksu rasite tapissa!
        Lapsille luvassa velka sotakorvausten maksu.

        Huono ja mätä ja liian kallis hallinto. Siis aidosti mätä systeemi.

        Et esittänyt ratkaisua, että mistä kaikki raha kerätään ja miten autoilun kustannukset hoidetaan.
        Olet ilmeisesti ihan tynnyrissä kasvanut ja tapinreikä vielä metsään päin. Maksaa se autoilu muuallakin ja on verotus tapissaan. Olen asunut useammassa maassa ja pidän Suomea todella hyvänä maana köyhälle asua. Tuolla muualla et vuorostaa pääse sillä autolla oikein mihinkään, kun se liikkuminen maksaa, vaikka auto itsessään on halpa. Ja se vuotuinen tasavero n. 2000€ on tosi karvas maksaa! Lisäksi tietulleja ja siltamaksuja.
        Monelle suomalaiselle automatkaajalle tulee yllätyksenä, kun Keskie-Euroopan autolomalta tulee perässä kallita maksuja tunneleista, silloista tai tietullista, kun niitä ei ole ymmärretty maksaa, on vain kuviteltu, että kaikki on ilmaista käyttää, kuten Suomessa. Suomessahan voi tuolla vähäisellä tasaverolla ajella sitten vaikka kuinka tiestöllä kuluttaen sitä mielin määrin, muualla se ei niin vain onnistu, pitää maksaa erikseen. Jotain pieniä sivuteitä voit ajella ilman maksuja.

        Suomen hallintokaan ei ole mätä, eikä kovin kallis, sitäkin ulkomaiset delegaatiot ovat ihmetelleet, kuinka pienillä palkkioilla suomalaiset päättäjät toimivat.

        Velkaa meillä kyllä on lapsille ja lapsenlapsille, mutta siihenkin on syynä, että etuuksia jaetaan suomenkansalle kovin löysästi, Kela jakaa vuosittain n. 15miljardia rahaa, vähempikin riittäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et esittänyt ratkaisua, että mistä kaikki raha kerätään ja miten autoilun kustannukset hoidetaan.
        Olet ilmeisesti ihan tynnyrissä kasvanut ja tapinreikä vielä metsään päin. Maksaa se autoilu muuallakin ja on verotus tapissaan. Olen asunut useammassa maassa ja pidän Suomea todella hyvänä maana köyhälle asua. Tuolla muualla et vuorostaa pääse sillä autolla oikein mihinkään, kun se liikkuminen maksaa, vaikka auto itsessään on halpa. Ja se vuotuinen tasavero n. 2000€ on tosi karvas maksaa! Lisäksi tietulleja ja siltamaksuja.
        Monelle suomalaiselle automatkaajalle tulee yllätyksenä, kun Keskie-Euroopan autolomalta tulee perässä kallita maksuja tunneleista, silloista tai tietullista, kun niitä ei ole ymmärretty maksaa, on vain kuviteltu, että kaikki on ilmaista käyttää, kuten Suomessa. Suomessahan voi tuolla vähäisellä tasaverolla ajella sitten vaikka kuinka tiestöllä kuluttaen sitä mielin määrin, muualla se ei niin vain onnistu, pitää maksaa erikseen. Jotain pieniä sivuteitä voit ajella ilman maksuja.

        Suomen hallintokaan ei ole mätä, eikä kovin kallis, sitäkin ulkomaiset delegaatiot ovat ihmetelleet, kuinka pienillä palkkioilla suomalaiset päättäjät toimivat.

        Velkaa meillä kyllä on lapsille ja lapsenlapsille, mutta siihenkin on syynä, että etuuksia jaetaan suomenkansalle kovin löysästi, Kela jakaa vuosittain n. 15miljardia rahaa, vähempikin riittäisi.

        Rikkaiden tuet ja edut liian suuret. Samoin korruption tuet, esim pakolais turismi, asumis- keinottelu, sähkön siirto maksu keinottelu, selvää korruptiota, jota poliittinen korruptio systeemi ei saa seis!!!!!
        Autoilu on halpaa rikkaille, tasa verot tekee sen, se on tulonsiirtoa!!


    • Anonyymi

      Olen kulkenut fillarilla siitä lähtien kun sain fillarin. Töihin olen polkenut 30 km päivässä joskus ja en käytä busseja enkä taxeja. Sama se onko talvi vai kesä niin fillaria käytän aina koska haluan säästää rahaa. Muuten menisi bussiin 50 euroa varmaan kuukaudessa. Kauppaan on 4 km koska käyn prismassa ja sieltä saa halvemmalla. Tuossa olisi k market 100 metrin päässä mutta käyn prismassa koska vuoden aikana säästää paljon rahaa siten.,

    • Anonyymi

      tiedän pariskunnan kerää tölkkei kaikkee,omistusasunto,autot vaihtuu..Mietittiin motiivia,ehkä köyhistä oloists pihejä?ehkä yhteiskunta kyykyttänyt kun pitkään keränneet kaikkee tuolla näkyvästi.Kaikkihan me ollsan koettu elämän paha hetki,raadollisuus,apua saa mistään,karenssi ,kuolema..työ menee,nyt koronan jälkipuinti mitähän kauheeta meille joilla oikeen mitään kehitellään,konkurssit lisii. ,työtä ei kaikille enää ole.Kerätään kaikki niitä tölkkejä,elämä kun on arvaamaton..

      • Anonyymi

        Rahaa olis hyvä olla jemmassa ni se auttaa joka hommassa mutta onnellisuutta se ei välttämättä tuo,jotkut henkilöt koko elämänsä keräilee jotain.


    • Anonyymi

      On joo. Eräässä pikku kunnassa eräs vanhempi tuttu nainen käveli jopa kymmenen kilometriä päivässä, kävi eri kaupoissa, tapasi tuttuja tms. hän on kuollut jo.
      Ja toinen tapaus on tietääkseni vieläkin kun entisellä kotikunnalla eräs n. 60v. mies kulkee aina kävellen ympäri kylää, monia kilometrejä joka ainoa päivä. Ihan vaan huvin vuoksi. On paikallisten keskuudessa aika julkkis tuosta saman reitin kävelystä. Hassua että tyypillä on auto, vaikka moni ei sitä usko, en itsekään meinannut uskoa ennen kuin näin hänen auton, en kyllä vieläkään tiedä mitä mies autolla tekee.
      Kolmas juttu onkin aika mielenkiintoinen tapaus samasta paikasta muutama vuosikymmenen sitten, nimeltä mainitsematon vanhempi mies joka tuli bussilla monen kymmenen kilometrin päästä korvesta usein kylän keskustaan koko päiväksi ja kävi tietysti kaupoilla ja tapasi tuttuja joiden puheille jäi, mutta kun ei jaksanut seistä, niin hän ratkaisi asian kuljettamalla keittiöjakkaraa aina mukanaan ja istumalla siihen aina kun jalat väsyi. Hän oli hyvin kuuluisa tästä ja muista persoonallisista tempauksistaan. Uskoakseni tämä on tositarina, eikä huhu, olen itse sen verran nuorempaa polvea etten häntä muista. Jos joku entiseltä asuinkunnalta tänne eksyy, niin tunnistaa paikan.

    • Anonyymi

      Maaseudulla ei bussit kulje kuin aamulla koulukyyti ja illalla koulukyyti takasin. Jos oot bussien varassa, niin siinä sitten yrität saada aikasi kulumaan sen 6 tuntia kylillä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe