Evl. kirkon joulukalenteri vain hennosti uskonnollinen

Anonyymi

Ei varmasti ole tosikristityt tyytyväisiä Helsingin, (pääkaupunkiseudun?) srk:ien jäsenilleen lähettämään joulukalenteriin.

Siinä oli hyvin vähän kristillisyyttä. Ilmeisesti se on suunnattu lähinnä ajatellen passiivisia tapajäseniä. Ei haluta olla liikaa tuputtamassa krstillisyyttä, ja loitontamassa tapajäseniä entisestään kirkosta.

Luukuista paljastuu jonkinlaisia mietelauseita, joissa tosiaan ei paljonkaan uskonnollista sisältöä. Ehkä kuitenkin niin, että annetaan tosiuskoville mahdollisuus kristilliseen tulkintaan noista mietelauseista.

Muutamassa luukussa puhuttiin Luojasta ja viimeisessä, 25:nnen päivän, luukussa oli kuvattuna Jeesuksen seimi tallissa, (ja hevonen ja lammaskin oli päässyt kuvaan mukaan).

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tonttuja ja joulupukki pitää löytyä muuten ei ole uskontoa ollenkaan.

    • Totta. Ensi vuonna luukkujen takana voisi olla raamatunlauseita siitä, millä kaikilla tavoilla voi joutua kadotukseen.

    • Olet nyt jo avannut kaikki luukut??? Sinähän hätäinen olet.

      • Anonyymi

        Varmaan arvaat että srk ei minulle - sattuneesta syystä - kalenteria lähettänyt. Ei niin, että sitä olisin kaivannutkaan.

        Mutta roskia viedessäni huomasin paperinkeräyslaatikossa jo sinne tuodun avaamattoman srk:n (tapa)jäsenelleen lähettämän kalenterin. Ihan niin kuin viime vuonnakin.

        (Mistä se mahtaa kertoa, että niitä roskiin avaamattomana päätyy runsaasti? Onko kalenteri panostuksen arvoinen? Mitä sen lähettämisellä saavutetaan? Mikä lie kustannus kirkolle? Riittääneekö 100 000 euroa?)

        Mielenkiinnnosta halusin nähdä tänäkin vuonna mitä 'viisauksia' kirkko on luukkuihin piilottanut.

        Oli siellä joukossa ihan hyviäkin ajatuksia - mutta ei niistä monilla erityistä yhteyttä kristinuskoon ollut. Paitsi, jos on sitä mieltä että kaikki hyvä, mukaan luettuna hyvät ajatukset, tulee kristinuskosta, on automaattisesti sen ansiota. Ja näinhän moni tosikrititty kuvittelee ja tekee - omii kaiken hyvän kristinuskon ansioksi - vaikkapa moraalin.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan arvaat että srk ei minulle - sattuneesta syystä - kalenteria lähettänyt. Ei niin, että sitä olisin kaivannutkaan.

        Mutta roskia viedessäni huomasin paperinkeräyslaatikossa jo sinne tuodun avaamattoman srk:n (tapa)jäsenelleen lähettämän kalenterin. Ihan niin kuin viime vuonnakin.

        (Mistä se mahtaa kertoa, että niitä roskiin avaamattomana päätyy runsaasti? Onko kalenteri panostuksen arvoinen? Mitä sen lähettämisellä saavutetaan? Mikä lie kustannus kirkolle? Riittääneekö 100 000 euroa?)

        Mielenkiinnnosta halusin nähdä tänäkin vuonna mitä 'viisauksia' kirkko on luukkuihin piilottanut.

        Oli siellä joukossa ihan hyviäkin ajatuksia - mutta ei niistä monilla erityistä yhteyttä kristinuskoon ollut. Paitsi, jos on sitä mieltä että kaikki hyvä, mukaan luettuna hyvät ajatukset, tulee kristinuskosta, on automaattisesti sen ansiota. Ja näinhän moni tosikrititty kuvittelee ja tekee - omii kaiken hyvän kristinuskon ansioksi - vaikkapa moraalin.)

        Diakonissalaitoksen säätiö myi tänään Terveystalon osakkeensa 140Me:lla. Jospa sillä maksetaa nuo kalenterit?


    • Jatkuvaa marinaa "tosikristityltä."

      • Anonyymi

        Älä valita marisija!


    • Anonyymi

      Onko siinä Laajasalon, Kanalan, Heinimäen ja vastaavien vitsejä ja viisasteluja sivistynyttä kaksimielisyyttä mitenkään unohtamatta :)

      Nykyään vaan papit kilpailee kuin vähän voi olla pappi niin että on vielä papin kirjoissa :)

    • Anonyymi

      "Muutamassa luukussa puhuttiin Luojasta ja viimeisessä, 25:nnen päivän, luukussa oli kuvattuna Jeesuksen seimi tallissa, (ja hevonen ja lammaskin oli päässyt kuvaan mukaan)."

      No tuo Jeesus-lapsen esiintuonti on tyypillistä kirkollisuutta. Halutaan esitellä Jeesus lapsena että olisi riittävän "vaaraton" eikä vaadi mitään. Kirkoissa ei kai ole koskaan esitelty Jeesusta ...

      "12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
      13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
      14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
      15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
      16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
      17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
      18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet."

    • Anonyymi

      Lahkolaisten joulukalenterissa on esitettynä 12 erilaista kaatumistapaa ja 12 eri kielilläpuhuttua höpötystä tekstinä.

    • No voi voi, tuostakin jäämme paitsi kun emme kuulu kirkkoon. Olisi ollut kyllä kallis kalenteri.

    • Anonyymi

      Me Jehovan todistajat saamme aina jouluna lahjaksi sellaisen joulukalenterin, jossa kaikkien luukkujen takana on satasen tilillepanokortti Jehovalle, paitsi viimeisen luukun takana on yllätyksenä viidensadan euron tilillepanokortti.

    • Pitää varmaankin tehdä itse seuraava joulukalenteri.

      • Heh, oletkin nyt uskontojen kehityksen asian ytimessä. Mikäli ei kelpaa, niin tee itse. Tätä on esim. lahkolaisuuden evoluutio uskonnon päähaaroista alkaen. Olen huomannut, että tämä vedetään tämmöisillä palstoilla myös yksilötasolle; todella monilla on täysin heidän omanlaisensa uskonto periaatteineen, ja ei riitä, että vain eri suuntaukset taistelisivat täällä keskenään, vaan yksilöilläkin voi olla noista vielä edelleen omat käsityksensä. Se on kulttuurievoluutiota.


      • T218O kirjoitti:

        Heh, oletkin nyt uskontojen kehityksen asian ytimessä. Mikäli ei kelpaa, niin tee itse. Tätä on esim. lahkolaisuuden evoluutio uskonnon päähaaroista alkaen. Olen huomannut, että tämä vedetään tämmöisillä palstoilla myös yksilötasolle; todella monilla on täysin heidän omanlaisensa uskonto periaatteineen, ja ei riitä, että vain eri suuntaukset taistelisivat täällä keskenään, vaan yksilöilläkin voi olla noista vielä edelleen omat käsityksensä. Se on kulttuurievoluutiota.

        Jos puhutaan kulttuurievoluutiosta, niin moni älähtää. Eihän voi olla minkäänlaista evoluutiota, se lienee raamatunvastaista!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3608
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      198
      1720
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1224
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      865
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      830
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe