Miksi jouluna pitää ostella? NE KAUPPIAAT NE KAUPPIAAT!!
Joulu on kauppiaiden juhla, ei kenenkään muun.
Joulun tarkoitus ei ole ostaa itsensä kipeaäksi. Eihän ostella vappuna, juhannuksena tai pääsiäisenäkään.
Jos jotain haluaa antaa, sen voi tehdä itse tai ostaa kirpparilta, ei lahjan tarvi olla 100 e maksava legolaatikko.
Lapset ei odota lahjoja jos niille ei sitä opeteta.
Älä osta mitään joulu!
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä useampi tonni menee sileäksi Jouluna! Lapsille pitää hommata ainakin uudet puhelimet.
- Anonyymi
Me ainakaan ei ostella itseämme kipeäksi joulun vuoksi. Kohtuulliset lahjat jokaiselle perheessä, yleensä jotain kirjoja. Kirjoja löytyy antikvariaateista tai alennusmyynneistä. Aiemmin lasten ollessa pieniä, oli leluja ja jotain dvd-elokuvia. Ei kuitenkaan mitään kallista.
Kirjastosta lainataan runsaasti lukemista ja elokuvia joulusta loppiaiseen. Niillä mennään.
Ruokaan ei tuhlata, itse tehdään jouluruokaa ja ei ylettömiä määriä sitäkään. - Anonyymi
En mitään suuria ostoksia joululle tee, mutta kyllä lapsille aina jotain!
- Anonyymi
Samoin, ei kaupalliselle Joululle. Lapsi perheet eri asia, olihan se kiva saada Jouluna esim.leikkiauto.Itse vietän askeettisen Joulun yksin.
- Anonyymi
Minulla ei ole oikein ketään, kenelle ostella lahjoja. Ne lapset, joita lähipiirissäni on, saavat vanhemmiltaan ja kummeiltaan valtavat kasat hienoa ja kallista tavaraa, Minä pystyisin ehkä 5-10 euron pakettiin, eli fiksummin teen kun jätän senkin hankkimatta. Ruokaa on nyt kaapeissa, porkkanaa ja punajuurta sai eurolla kilo, puuroriisiä, maitoa ja tarjousvoita - pyykkipulveriakin ostin että saan puhtaat lakanat jouluksi. Aaton alla haen metsästä kuusenoksan ja laitan sen maljakkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751440Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2481342Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1551122Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551098- 51805
- 65774
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39738Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44711- 30647