Miksi on uskontoja?

Anonyymi

Buddhalaiset kasvattavat lapsensa buddhalaisiksi, muslimit muslimeiksi, juutalaiset juutalaisiksi, hindut hinduiksi, kristityt kristityiksi.
Mutta se todistaa ateismin ainoaksi syntyperiseksi maailmankatsomukseksi.
Kaikki uskovat alussa vanhempiinsa, jotka ovat vain lihaa ja verta.
Eivät yliluonnollisia olentoja.
Tämä on totuus joka ei pala tulessakaan numero 1 🌱

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Järjellä on vaikea käsittää, sillä juuri uskontokuntien erot ja sisäiset "nokkimisjärjestykset" saman uskonnon eri suuntauksista saavat aikaan konflikteja, sotia ja hävitystä.

      Järkevät eivät tarvitse mitään uskonnollista "kuppikuntaa", täysin turhaa puuhastelua ja usein haitallistakin, kuten nykyisin Suomen kirkkokuntien sisällä.

    • Anonyymi

      ateistit kasvattavat lapsensa ateistiksi

      mutta tieteelliset havainnot johtavat nämä lapset epäilemään,että heille annettu opetus ei ehkä olekaan tottaa

    • Anonyymi

      "Koska on uskontoja... todistaa ateismin ainoaksi syntyperiseksi maailmankatsomukseksi."

      Öööh... Logiikka kyllä tuossa pettää. Eikö voisi sanoa pikemminkin että uskonnollisuus on ihmiskunnalle luonteenomaista. Ainahan näitä on mietitty: elämän synty, tarkoitus, kuolema, iankaikkisuus, korkeammat voimat ja persoonat. Raamatun sanoin: "Iankaikkisuuden on Jumala luonut heidän sisimpäänsä."

      Tähän aikaan kuuluu ajatus ihmiskunnan "kehittymisestä" "Homo Deus" - jumalolennoksi, joka ei mitään jumalaa tarvitse. Tämä palsta on täynnä tällaista juttua. Itse heitän arpani ja elämäni Jeesuksen puolesta. Usko rakastavaan taivaalliseen Isään ja matka uskossa Hänen luokseen antaa elämälleni syyn ja tarkoituksen, jota voin suositella kaikille. Siunausta kaikille... Terveisin: serious

      • Anonyymi

        Todellakin.
        Heität arpasi, mutta olemattomista arvoista.
        Arpoamistahan se on.
        Kiva lukea rehellisiä uskovaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin.
        Heität arpasi, mutta olemattomista arvoista.
        Arpoamistahan se on.
        Kiva lukea rehellisiä uskovaisia.

        Niin... katsotaan miten käy. Jonkin vakaumuksen varassa tässä kukin elää ja kuolee. Kukin "heittää arpansa" kuten caesar Rubicon-joella. Ja aika näyttää mitä tapahtuu. Kokemukseni Raamatun Jumalasta on minulle kovin todellinen. Sinun todellisuuteesi ei Jumala (vielä) sovi. Meitä on täällä monen polun kulkijoita. Koetetaan elää sovussa.

        Ehkä joskus pääsemme keskusteluyhteyteenkin. Terveisin: serious


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin... katsotaan miten käy. Jonkin vakaumuksen varassa tässä kukin elää ja kuolee. Kukin "heittää arpansa" kuten caesar Rubicon-joella. Ja aika näyttää mitä tapahtuu. Kokemukseni Raamatun Jumalasta on minulle kovin todellinen. Sinun todellisuuteesi ei Jumala (vielä) sovi. Meitä on täällä monen polun kulkijoita. Koetetaan elää sovussa.

        Ehkä joskus pääsemme keskusteluyhteyteenkin. Terveisin: serious

        Vanhempasi kirjoittivat arpaan nimen Jeesus
        Arpakuutioon kuusi kertaa Jeesus!
        Buddhalaiset Buddha.
        Muslimit Allah
        Hindut Vishnu
        Juutalaiset Mooses
        Kymmenet tuhannet uskonnot Joku muu
        Minulla ei ole arpaa, mitä heittää.
        Vaihtoehtoja on äärettömästi, eli 0
        Vaikee selittää.
        Jos on pakko valita jotain, ei äkkiseltään tuu mieleen kuin panteismi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempasi kirjoittivat arpaan nimen Jeesus
        Arpakuutioon kuusi kertaa Jeesus!
        Buddhalaiset Buddha.
        Muslimit Allah
        Hindut Vishnu
        Juutalaiset Mooses
        Kymmenet tuhannet uskonnot Joku muu
        Minulla ei ole arpaa, mitä heittää.
        Vaihtoehtoja on äärettömästi, eli 0
        Vaikee selittää.
        Jos on pakko valita jotain, ei äkkiseltään tuu mieleen kuin panteismi.

        Sori
        Muslimeilla se olisi tietysti Muhammed


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempasi kirjoittivat arpaan nimen Jeesus
        Arpakuutioon kuusi kertaa Jeesus!
        Buddhalaiset Buddha.
        Muslimit Allah
        Hindut Vishnu
        Juutalaiset Mooses
        Kymmenet tuhannet uskonnot Joku muu
        Minulla ei ole arpaa, mitä heittää.
        Vaihtoehtoja on äärettömästi, eli 0
        Vaikee selittää.
        Jos on pakko valita jotain, ei äkkiseltään tuu mieleen kuin panteismi.

        "Minulla ei ole arpaa, mitä heittää.
        Vaihtoehtoja on äärettömästi, eli 0"

        Rohkenen ajatella, että ymmärrän jotain tuosta. Olen ollut tilanteessa.

        "Ihminen on kulttuurinsa tuote" varmaan pitää enimmäkseen paikkansa. Lapsi valitsee vanhempiensa mallin mukaan, koska ei tiedä muusta. Minusta olisi pitänyt siksi tulla maallistunut länsimaisen kulutusyhteiskunnan pintaliitäjä - vanhempani eivät olleet lainkaan uskonnollisia. Toisin kävi... Raamatun sanoma Jumalasta, joka antoi kaikkensa minun vuokseni puhutteli minua syvästi. Voisi sanoa että Tie valitsi minut...

        Tendenssi näyttää olevan että kristinusko ei enää siirry vanhemmilta lapsille edes tapakulttuurina. Suurin osa Suomen väestöstä kuuluu johonkin kristilliseen kirkokuntaan, mutta murheekseni aika harva ymmärtää, mistä kristinuskossa on kyse.

        Suurin osa ihmisistä ajautuu virran mukana. Ymmärtääkseni sinulla olisi kuitenkin mieli toisenlaiseen elämään. Suosittelen tutustumaan Raamattuun, joka kertoo Jumalasta, joka on rakastava Isämme ja haluaa kommunikoida kanssasi. Mutta ehkä olet jo sen tehnytkin? Terv: serious


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sori
        Muslimeilla se olisi tietysti Muhammed

        Muhammad ei ole islamin mukaan jumala.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Muhammad ei ole islamin mukaan jumala.

        Muhis on muslimeille suurempi kuin Allah.


    • Anonyymi

      Kung Futsen oppi on paras, muuta ei tarvita, se on "Älä tee toiselle sitä mitä et itsellesi tahtoisi tehtävän" Kultainen sääntö.

      • Anonyymi

        Hyvä sääntö, löyttyy myös raamatusta. Muuten kevyttä, mutta ogelma tulee siinä kun ei välttämättä aina tiedä mitä muut haluavat toisten tekevän? jotkut haluavat outoja asioita kuten tatuointeja sadohommia vapaata seksiä etc. Mutta koska näissä menee sukset ristiin, tarvitaan sitä lujuutta ja anteeksiantoa. Ongelma on siinä että ihminen helposti vertailee kuka ansaitsee saada mitäkin. Vertaaminen vähenee onneksi huomattavasti kun on pohjana aito Kristuksen anteeksiantamus. Sen tajuaminen että on ite saanut törppöilyt anteeksi vähentää kummasti puolueellisuutta ja helpottaa muutenkin prosessia.....


    • Anonyymi

      Miksi on evouskonto?

    • Anonyymi

      Mielestäni uskonto tarttuu ympäröivästä kulttuurista. Esim. islamin usko tarttuu islamilaisesta ympäristöstä ja kulttuurista. Luterilainen voi saada tartunnan helluntailaisesta ympäristöstä.
      Harvemmin vaikka 1800-luvun Suomessa tultiin islaminuskoon, kun islamilaisuus oli fyysisesti kaukana.
      Tarkoittaa sitä, että jumaluskot ovat peräisin ihmisestä.

      • Tietenkin on näin.

        Islaminusko syntyi ympäristössä, jossa pakanauskontojen lisäksi vaikutti juutalaisia ja kristittyjä yhteisöjä. Se näkyy jo Koraanissa.

        Kristinusko syntyi ympäristössä, jossa juutalaisuuden eri suuntausten lisäksi esiintyi erilaisia "uusmuotisia" mysteeri- ja pelastususkontoja ja tietysti perinteinen hellenistis-roomalainen uskonnollisuus. Tämä näkyy Raamatussa sekä niissä lukemattomissa ja vielä tähän mennessä löytymättömissä kristillisissä kirjoituksissa, jotka on jätetty uuden testamentin ulkopuolelle.

        Uskonnot ovat osa kulttuuria, ja uskontojen syntyminen ja muuntuminen hyvä esimerkki monikulttuurisuuden hedelmällisyydestä.


      • Anonyymi

        Ihmisillä on hyvä mielikuvitus ja suuri alttius uskoa sellaiseen joka itseään miellyttää.
        Kristinusko on nerokas keksintö lupauksineen: Uskominen kristinuskoon palkitsee äärimmäisellä tavalla ja siihen uskomattomuus rankaisee äärimmäisesti.
        Tiedä sitten mikä itseisarvo sillä uskolla olisikaan itse jumalien silmissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä on hyvä mielikuvitus ja suuri alttius uskoa sellaiseen joka itseään miellyttää.
        Kristinusko on nerokas keksintö lupauksineen: Uskominen kristinuskoon palkitsee äärimmäisellä tavalla ja siihen uskomattomuus rankaisee äärimmäisesti.
        Tiedä sitten mikä itseisarvo sillä uskolla olisikaan itse jumalien silmissä.

        Evoluutioteoria on naurettava satu jolla ei ole mitään pohjaa.


    • Anonyymi

      Sääliksi käy uskosta osattomia tuomiopäivänä.

      Uskonnot ovat osoitus siitä, että ihminen ei koe itseään täydelliseksi itsessään, vaan tietää, että jotain puuttuu eli Jumala puuttuu. Puuttuvaa yhteyttä on sitten haettu erilaisin keinoin ja henkivallatkin ovat asioihin sekaantuneet.

      Herra loi ihmisen yhteyteensä, se oli tarkoitus, että ihminen elää iäti sillä tavoin eli Jumalan kanssa, mutta synti rikkoi yhteyden. Jeesuksen avulla yhteys palautuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe