Miksi on uskontoja?

Anonyymi

Buddhalaiset kasvattavat lapsensa buddhalaisiksi, muslimit muslimeiksi, juutalaiset juutalaisiksi, hindut hinduiksi, kristityt kristityiksi.
Mutta se todistaa ateismin ainoaksi syntyperiseksi maailmankatsomukseksi.
Kaikki uskovat alussa vanhempiinsa, jotka ovat vain lihaa ja verta.
Eivät yliluonnollisia olentoja.
Tämä on totuus joka ei pala tulessakaan numero 1 🌱

18

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Järjellä on vaikea käsittää, sillä juuri uskontokuntien erot ja sisäiset "nokkimisjärjestykset" saman uskonnon eri suuntauksista saavat aikaan konflikteja, sotia ja hävitystä.

Järkevät eivät tarvitse mitään uskonnollista "kuppikuntaa", täysin turhaa puuhastelua ja usein haitallistakin, kuten nykyisin Suomen kirkkokuntien sisällä.

• Anonyymi

ateistit kasvattavat lapsensa ateistiksi

mutta tieteelliset havainnot johtavat nämä lapset epäilemään,että heille annettu opetus ei ehkä olekaan tottaa

• Anonyymi

"Koska on uskontoja... todistaa ateismin ainoaksi syntyperiseksi maailmankatsomukseksi."

Öööh... Logiikka kyllä tuossa pettää. Eikö voisi sanoa pikemminkin että uskonnollisuus on ihmiskunnalle luonteenomaista. Ainahan näitä on mietitty: elämän synty, tarkoitus, kuolema, iankaikkisuus, korkeammat voimat ja persoonat. Raamatun sanoin: "Iankaikkisuuden on Jumala luonut heidän sisimpäänsä."

Tähän aikaan kuuluu ajatus ihmiskunnan "kehittymisestä" "Homo Deus" - jumalolennoksi, joka ei mitään jumalaa tarvitse. Tämä palsta on täynnä tällaista juttua. Itse heitän arpani ja elämäni Jeesuksen puolesta. Usko rakastavaan taivaalliseen Isään ja matka uskossa Hänen luokseen antaa elämälleni syyn ja tarkoituksen, jota voin suositella kaikille. Siunausta kaikille... Terveisin: serious

• Anonyymi

Todellakin.
        Heität arpasi, mutta olemattomista arvoista.
        Arpoamistahan se on.
        Kiva lukea rehellisiä uskovaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellakin.
        Heität arpasi, mutta olemattomista arvoista.
        Arpoamistahan se on.
        Kiva lukea rehellisiä uskovaisia.

Niin... katsotaan miten käy. Jonkin vakaumuksen varassa tässä kukin elää ja kuolee. Kukin "heittää arpansa" kuten caesar Rubicon-joella. Ja aika näyttää mitä tapahtuu. Kokemukseni Raamatun Jumalasta on minulle kovin todellinen. Sinun todellisuuteesi ei Jumala (vielä) sovi. Meitä on täällä monen polun kulkijoita. Koetetaan elää sovussa.

Ehkä joskus pääsemme keskusteluyhteyteenkin. Terveisin: serious

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin... katsotaan miten käy. Jonkin vakaumuksen varassa tässä kukin elää ja kuolee. Kukin "heittää arpansa" kuten caesar Rubicon-joella. Ja aika näyttää mitä tapahtuu. Kokemukseni Raamatun Jumalasta on minulle kovin todellinen. Sinun todellisuuteesi ei Jumala (vielä) sovi. Meitä on täällä monen polun kulkijoita. Koetetaan elää sovussa.

Ehkä joskus pääsemme keskusteluyhteyteenkin. Terveisin: serious

Vanhempasi kirjoittivat arpaan nimen Jeesus
        Arpakuutioon kuusi kertaa Jeesus!
        Buddhalaiset Buddha.
        Muslimit Allah
        Hindut Vishnu
        Juutalaiset Mooses
        Kymmenet tuhannet uskonnot Joku muu
        Minulla ei ole arpaa, mitä heittää.
        Vaihtoehtoja on äärettömästi, eli 0
        Vaikee selittää.
        Jos on pakko valita jotain, ei äkkiseltään tuu mieleen kuin panteismi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Buddhalaiset Buddha.
        Muslimit Allah
        Hindut Vishnu
        Juutalaiset Mooses
        Vaikee selittää.

Sori
        Muslimeilla se olisi tietysti Muhammed

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Buddhalaiset Buddha.
        Muslimit Allah
        Hindut Vishnu
        Juutalaiset Mooses
        Vaikee selittää.

"Minulla ei ole arpaa, mitä heittää.
        Vaihtoehtoja on äärettömästi, eli 0"

Rohkenen ajatella, että ymmärrän jotain tuosta. Olen ollut tilanteessa.

"Ihminen on kulttuurinsa tuote" varmaan pitää enimmäkseen paikkansa. Lapsi valitsee vanhempiensa mallin mukaan, koska ei tiedä muusta. Minusta olisi pitänyt siksi tulla maallistunut länsimaisen kulutusyhteiskunnan pintaliitäjä - vanhempani eivät olleet lainkaan uskonnollisia. Toisin kävi... Raamatun sanoma Jumalasta, joka antoi kaikkensa minun vuokseni puhutteli minua syvästi. Voisi sanoa että Tie valitsi minut...

Tendenssi näyttää olevan että kristinusko ei enää siirry vanhemmilta lapsille edes tapakulttuurina. Suurin osa Suomen väestöstä kuuluu johonkin kristilliseen kirkokuntaan, mutta murheekseni aika harva ymmärtää, mistä kristinuskossa on kyse.

Suurin osa ihmisistä ajautuu virran mukana. Ymmärtääkseni sinulla olisi kuitenkin mieli toisenlaiseen elämään. Suosittelen tutustumaan Raamattuun, joka kertoo Jumalasta, joka on rakastava Isämme ja haluaa kommunikoida kanssasi. Mutta ehkä olet jo sen tehnytkin? Terv: serious

• Anonyymi kirjoitti:

Sori
        Muslimeilla se olisi tietysti Muhammed

Muhammad ei ole islamin mukaan jumala.

• Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

Muhammad ei ole islamin mukaan jumala.

Muhis on muslimeille suurempi kuin Allah.

• Anonyymi

Kung Futsen oppi on paras, muuta ei tarvita, se on "Älä tee toiselle sitä mitä et itsellesi tahtoisi tehtävän" Kultainen sääntö.

• Anonyymi

Hyvä sääntö, löyttyy myös raamatusta. Muuten kevyttä, mutta ogelma tulee siinä kun ei välttämättä aina tiedä mitä muut haluavat toisten tekevän? jotkut haluavat outoja asioita kuten tatuointeja sadohommia vapaata seksiä etc. Mutta koska näissä menee sukset ristiin, tarvitaan sitä lujuutta ja anteeksiantoa. Ongelma on siinä että ihminen helposti vertailee kuka ansaitsee saada mitäkin. Vertaaminen vähenee onneksi huomattavasti kun on pohjana aito Kristuksen anteeksiantamus. Sen tajuaminen että on ite saanut törppöilyt anteeksi vähentää kummasti puolueellisuutta ja helpottaa muutenkin prosessia.....

• Anonyymi

Miksi on evouskonto?

• Anonyymi

Mielestäni uskonto tarttuu ympäröivästä kulttuurista. Esim. islamin usko tarttuu islamilaisesta ympäristöstä ja kulttuurista. Luterilainen voi saada tartunnan helluntailaisesta ympäristöstä.
      Harvemmin vaikka 1800-luvun Suomessa tultiin islaminuskoon, kun islamilaisuus oli fyysisesti kaukana.
      Tarkoittaa sitä, että jumaluskot ovat peräisin ihmisestä.

• Tietenkin on näin.

Islaminusko syntyi ympäristössä, jossa pakanauskontojen lisäksi vaikutti juutalaisia ja kristittyjä yhteisöjä. Se näkyy jo Koraanissa.

Kristinusko syntyi ympäristössä, jossa juutalaisuuden eri suuntausten lisäksi esiintyi erilaisia "uusmuotisia" mysteeri- ja pelastususkontoja ja tietysti perinteinen hellenistis-roomalainen uskonnollisuus. Tämä näkyy Raamatussa sekä niissä lukemattomissa ja vielä tähän mennessä löytymättömissä kristillisissä kirjoituksissa, jotka on jätetty uuden testamentin ulkopuolelle.

Uskonnot ovat osa kulttuuria, ja uskontojen syntyminen ja muuntuminen hyvä esimerkki monikulttuurisuuden hedelmällisyydestä.

• Anonyymi

Ihmisillä on hyvä mielikuvitus ja suuri alttius uskoa sellaiseen joka itseään miellyttää.
        Kristinusko on nerokas keksintö lupauksineen: Uskominen kristinuskoon palkitsee äärimmäisellä tavalla ja siihen uskomattomuus rankaisee äärimmäisesti.
        Tiedä sitten mikä itseisarvo sillä uskolla olisikaan itse jumalien silmissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisillä on hyvä mielikuvitus ja suuri alttius uskoa sellaiseen joka itseään miellyttää.
        Kristinusko on nerokas keksintö lupauksineen: Uskominen kristinuskoon palkitsee äärimmäisellä tavalla ja siihen uskomattomuus rankaisee äärimmäisesti.
        Tiedä sitten mikä itseisarvo sillä uskolla olisikaan itse jumalien silmissä.

Evoluutioteoria on naurettava satu jolla ei ole mitään pohjaa.

• Anonyymi

Sääliksi käy uskosta osattomia tuomiopäivänä.

Uskonnot ovat osoitus siitä, että ihminen ei koe itseään täydelliseksi itsessään, vaan tietää, että jotain puuttuu eli Jumala puuttuu. Puuttuvaa yhteyttä on sitten haettu erilaisin keinoin ja henkivallatkin ovat asioihin sekaantuneet.

Herra loi ihmisen yhteyteensä, se oli tarkoitus, että ihminen elää iäti sillä tavoin eli Jumalan kanssa, mutta synti rikkoi yhteyden. Jeesuksen avulla yhteys palautuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      165
      2056
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1962
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      119
      1375
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1362
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      448
      1223
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      67
      957
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      866
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      861
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      222
      757
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      339
      734
    Aihe