Glory lupaa

Anonyymi

Tv7ssa. Hyvää on se että Glory kannustaa työntekoon eikä makaamisen. Kun ansaitsee itse tulonsa on onnellinen. Ei tukien Varassa elä.

Tosin Glory lupaa kymmenien syöpien paranemista. Pelkään ettei toteudu.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hes.33:31 Biblia (1776) Ja he tulevat sinun tykös seurakuntaan, ja istuvat sinun edessäs niinkuin minun kanssani, ja kuulevat sinun sanas, mutta ei he tee ensinkään sen jälkeen; he tekevät tosin ystävyyttä suullansa, mutta sydämellänsä he seuraavat ahneuttansa.

    • Anonyymi

      Glory Backmanilla ei ole mitään lupaa opettaa missään seurakunnassa, koska Jumala on kieltänyt naisen opettamasta seurakunnassa ja jopa puhumasta siellä mitään. Jumala ei siis ole lähettänyt Groryä minnekään seurakuntaan puhumaan. Jos tämä nainen väittää muuta, niin Raamattu todistaa sen vääräksi.

      1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
      12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

      1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
      33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
      34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
      ---
      37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
      38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

      1 Tim 3:2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon MIES, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan,

      • >>> koska Jumala on kieltänyt naisen opettamasta seurakunnassa ja jopa puhumasta siellä mitään

        Paavali ilmoitti fyysisessä heikkoudessaan ja lain uuvuttamana tuon, ei Jumala.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> koska Jumala on kieltänyt naisen opettamasta seurakunnassa ja jopa puhumasta siellä mitään

        Paavali ilmoitti fyysisessä heikkoudessaan ja lain uuvuttamana tuon, ei Jumala.

        Paavalin kirjeet ovat Jumalan sanaa jokaista pilkkua myöden. Pietari sanoi, että on paljon sellaisia henkilöitä, jotka vääristelevät Paavalin vaikeatajuisia kirjoituksia laittomuudeksi, mikä on kadotukseen vievää syntiä.

        2 Piet 3:15 Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut.
        16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> koska Jumala on kieltänyt naisen opettamasta seurakunnassa ja jopa puhumasta siellä mitään

        Paavali ilmoitti fyysisessä heikkoudessaan ja lain uuvuttamana tuon, ei Jumala.

        Laissa on määräys, että mies pitää naista vallassa. Sen takia nainen ei saa opettaa eikä puhua seurakunnassa, mistä Paavali nuhteli seurakuntaa ankarilla sanoilla ja vetosi tässä yhteydessä lakiin. Laki ei tunne edes naispappeutta ollenkaan.

        1 Moos 3:16 Naiselle hän sanoi: -- Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi. Kuitenkin tunnet halua mieheesi, ja hän pitää sinua vallassaan.

        Eräät väittävät tällä foorumilla, ettei uuden liiton aikana tarvitse noudattaa lakia. He vääristelevät Paavali kirjoituksia vastoin niiden alkuperäistä tarkoitusta ja eksyttävät yleisöä omaksi kadotuksekseen.

        (2 Piet 3:15-17) ram.38 käännös

        ... ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne...

        Pietari varoittaa ja käskee olemaan varuillaan, sillä on ihmisiä jotka vääristelevät opetuksessaan sitä mitä rakas veljemme Paavali on puhunut ja kirjoittanut. Pietari sanoo että "tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon apostoli Paavalin kirjeitä, kuin muitakin Raamatun kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen".

        Tietämätön = ihminen joka esittää tietävänsä asian, vaikka hänellä ei ole totuuden mukaisia perusteita väitöksilleen.

        Vakaantumaton = ihminen joka horjuu/vaihtelee kantaansa muiden ihmisten antamien mielipiteiden ja ajatuksisen välillä (on ihmisten vietävissä)
        Jae 17 antaa selityksen mihin heidän vääristely johdattaa joka on
        "rietasten eksymyksen".

        Mikä on "rietasten eksymys"(athesmōn planē) , jonka Pietari mainitsee jakeessa 17? Englannin ja ruotsinkieliset raamatut kääntävät sanan athesmōn planē oikein (laglös, lawlessness ) mutta ei suomenkielinen raamattu. Athesmōn planē= , laittomuuden harhakäsityksen eli laittomuus!!!

        Ihmiset käyttävät Paavalin kirjeitä syyksi hylkäämään Jumalan lakia, ja tähän eksytyksen perustuu koko nykyinen kristinusko. Jeesus kun palaa takaisin Hän sanoo erityisesti tietylle ihmisjoukolle; "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät (Anomia)" Matt 7. Anomia = lainrikkojat ja hylkääjät. Tämä on se kylmä ja armoton totuus.

        Tällä palstalla monet syyttävät muutamia tiettyjä kirjoittajia että he opettavat lakia, ikään kuin se olisi vääriin opettaa lakia. Jeesus ITSE SANOI joka opettaa ja noudattaa lakia kutsutaan taivasten valtakunnassa SUUREKSI. Kuka teistä kristityistä haastaa Hänen sanoja?

        Jos Paavalin kirjeillä sanotte ja väitätte ja oletatte ja opetatte, ettei Jumalan lakia tarvitse noudattaa niin olette täyttänyt Pietarin varoituksen ihmisistä jotka ovat tietämättömät ja vakaantumattomat ja jotka vääristelevät Raamattua laittomuuteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin kirjeet ovat Jumalan sanaa jokaista pilkkua myöden. Pietari sanoi, että on paljon sellaisia henkilöitä, jotka vääristelevät Paavalin vaikeatajuisia kirjoituksia laittomuudeksi, mikä on kadotukseen vievää syntiä.

        2 Piet 3:15 Näinhän myös rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti teille kirjoittanut.
        16 Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

        >>> Paavalin kirjeet ovat Jumalan sanaa jokaista pilkkua myöden
        >>> ...rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti

        Kuten Raamattukin sanoo, viisaus ei ole sama asia kuin Jumalan ilmoitus. Kaikkein viisaimmatkin ihmiset eksyvät toisinaan.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Paavalin kirjeet ovat Jumalan sanaa jokaista pilkkua myöden
        >>> ...rakas veljemme Paavali on hänelle annetun viisauden mukaisesti

        Kuten Raamattukin sanoo, viisaus ei ole sama asia kuin Jumalan ilmoitus. Kaikkein viisaimmatkin ihmiset eksyvät toisinaan.

        Miten hävytön kommentti sinulta. Raamatussa ei ole missään sanottu, että Jumalan ilmoitus ei olisi viisaus tai Jumalan iloitus ei olisi sama asia kuin viisaus.

        Paavali kirjotukset ovat Jumalan sanaa ja Jumala on sinua viisaampi. Jumalan ilmoitus on aina viisaus.

        Joten nöyrry Jumalan edessä ja hyväksy käsky, että nainen vaietkoon seurakunnassa, mikä on viisas käsky.

        1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

        1 Moos 3:16 Naiselle hän sanoi: -- Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi. Kuitenkin tunnet halua mieheesi, ja hän pitää sinua vallassaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten hävytön kommentti sinulta. Raamatussa ei ole missään sanottu, että Jumalan ilmoitus ei olisi viisaus tai Jumalan iloitus ei olisi sama asia kuin viisaus.

        Paavali kirjotukset ovat Jumalan sanaa ja Jumala on sinua viisaampi. Jumalan ilmoitus on aina viisaus.

        Joten nöyrry Jumalan edessä ja hyväksy käsky, että nainen vaietkoon seurakunnassa, mikä on viisas käsky.

        1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

        1 Moos 3:16 Naiselle hän sanoi: -- Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi. Kuitenkin tunnet halua mieheesi, ja hän pitää sinua vallassaan.

        >>> Miten hävytön kommentti sinulta.

        Totuuden tuominen esille ei ole hävytöntä. Hengellinen viisaus, josta Raamattu puhuu, on eri asia kuin ihmisen viisaus, josta puhuin ja joka toisinaan tekee kepposet, myös Paavalille, joka oli vain ihminen.

        >>> Joten nöyrry Jumalan edessä ja hyväksy käsky, että nainen vaietkoon seurakunnassa...

        Olen nöyrä ihminen, joka hyväksyy sen, että hengelliset fariseukset vaikenevat kaikkialla ikuisiksi ajoiksi.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Miten hävytön kommentti sinulta.

        Totuuden tuominen esille ei ole hävytöntä. Hengellinen viisaus, josta Raamattu puhuu, on eri asia kuin ihmisen viisaus, josta puhuin ja joka toisinaan tekee kepposet, myös Paavalille, joka oli vain ihminen.

        >>> Joten nöyrry Jumalan edessä ja hyväksy käsky, että nainen vaietkoon seurakunnassa...

        Olen nöyrä ihminen, joka hyväksyy sen, että hengelliset fariseukset vaikenevat kaikkialla ikuisiksi ajoiksi.

        Sinussa ei ole mitään nöyryyttä ei viisautta. Sinä olet Jumalan vihollinen.

        Jumalan lain noudattaminen tekee ihmisen viisaaksi. Sen takia Jeesus ja Paavali noudattivat aina viisasta, vanhurskasta ja pyhää lakia.

        Luuk 16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Ps 119:97 Kuinka sinun lakisi onkaan minulle rakas! Kaiken päivää minä sitä tutkistelen.
        98 Sinun käskysi tekevät minut vihollisiani viisaammaksi, sillä ne ovat minun omani iankaikkisesti.
        99 Minä olen kaikkia opettajiani taitavampi, sillä minä tutkistelen sinun todistuksiasi.
        100 Minä olen ymmärtäväisempi kuin vanhat, sillä minä otan vaarin sinun asetuksistasi.
        101 Minä pidätän jalkani kaikilta pahoilta teiltä, noudattaakseni sinun sanaasi.

        Ps 1:1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
        2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
        3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
        4 Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
        6 Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinussa ei ole mitään nöyryyttä ei viisautta. Sinä olet Jumalan vihollinen.

        Jumalan lain noudattaminen tekee ihmisen viisaaksi. Sen takia Jeesus ja Paavali noudattivat aina viisasta, vanhurskasta ja pyhää lakia.

        Luuk 16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

        Ps 119:97 Kuinka sinun lakisi onkaan minulle rakas! Kaiken päivää minä sitä tutkistelen.
        98 Sinun käskysi tekevät minut vihollisiani viisaammaksi, sillä ne ovat minun omani iankaikkisesti.
        99 Minä olen kaikkia opettajiani taitavampi, sillä minä tutkistelen sinun todistuksiasi.
        100 Minä olen ymmärtäväisempi kuin vanhat, sillä minä otan vaarin sinun asetuksistasi.
        101 Minä pidätän jalkani kaikilta pahoilta teiltä, noudattaakseni sinun sanaasi.

        Ps 1:1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
        2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
        3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
        4 Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
        6 Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.

        Laista olen jo monesti puhunut, ei ole tapana toistaa asioita.


    • Anonyymi

      Tiit.1:7 Biblia. Sillä piispan tulee nuhteettoman olla, niinkuin Jumalan huoneen haltian, ei röyhkiän, ei tylyn, ei juomarin, ei tappelian, ei ilkiän voiton pyytäjän. 3Moos.10:9.

    • Anonyymi

      >> Jeesus ITSE SANOI joka opettaa ja noudattaa lakia kutsutaan taivasten valtakunnassa SUUREKSI. Kuka teistä kristityistä haastaa Hänen sanoja? <<

      Ei kukaan Jeesuksen sanoja haastakaan. Sinä täällä et ymmärrä, mitä Jeesuksen sanat tarkoittavat ja mitä laki tarkoittaa uudessa liitossa. Sinulle on kyllä asioita rautalangasta väännetty, risujen ja käpyjen avulla havainnoitu ja liitutaulun avulla koitettu selittää.

      • Anonyymi

        >> Sinä täällä et ymmärrä, mitä Jeesuksen sanat tarkoittavat ja mitä laki tarkoittaa uudessa liitossa.<<

        Sinulla ei ole tässä asiassa suurempaa viisautta. Jeesus ei kumonnut laista mitään vaan sanoi, että laki on voimassa uuden liiton aikana mitään siitä muuttamatta.

        Jeesuksen sanat ovat yksiselitteiset. Tässä ei ole mitään epäselvää. Joka noudattaa lakia ja sen noudattamista seurakunnalle opettaa, hän on Jeesuksen valtakunnassa suuri.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Sitten on sellaiset eksyttäjä, jotka purkavat lakia. Heitä kutsutaan kaikkein alhaisimmiksi, mikä tarkoittaa tiputtamista helvetin tuleen. Siellä pohjalla on kaikki jäte ja saasta. Lain purkajat ovat jätettä ja saastaa, mikä lukee sekin Uudessa testamentissa.

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        2 Piet 2:19 He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
        20 Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.
        21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet.
        22 Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."


      • Anonyymi

        Helluntailaisuutta tai luterilaisuutta noudattavat papit ovat kaikki lain purkajia. Heidän on mahdoton pelastua, jos eivät lähte huorakirkosta pois ja tee parannusta laittomuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Sinä täällä et ymmärrä, mitä Jeesuksen sanat tarkoittavat ja mitä laki tarkoittaa uudessa liitossa.<<

        Sinulla ei ole tässä asiassa suurempaa viisautta. Jeesus ei kumonnut laista mitään vaan sanoi, että laki on voimassa uuden liiton aikana mitään siitä muuttamatta.

        Jeesuksen sanat ovat yksiselitteiset. Tässä ei ole mitään epäselvää. Joka noudattaa lakia ja sen noudattamista seurakunnalle opettaa, hän on Jeesuksen valtakunnassa suuri.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Sitten on sellaiset eksyttäjä, jotka purkavat lakia. Heitä kutsutaan kaikkein alhaisimmiksi, mikä tarkoittaa tiputtamista helvetin tuleen. Siellä pohjalla on kaikki jäte ja saasta. Lain purkajat ovat jätettä ja saastaa, mikä lukee sekin Uudessa testamentissa.

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        2 Piet 2:19 He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
        20 Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.
        21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet.
        22 Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

        Joka rakastaa, täyttää kaiken lain ja profeetat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka rakastaa, täyttää kaiken lain ja profeetat.

        ...joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka rakastaa, täyttää kaiken lain ja profeetat.

        >>>Joka rakastaa, täyttää kaiken lain ja profeetat.<<<

        Jumalan rakastaminen on hänen käskyjensä noudattamista. Jos ei noudata lakia, ei rakasta Jumalaa eikä pysy Jumalan rakkaudessa.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Sinä täällä et ymmärrä, mitä Jeesuksen sanat tarkoittavat ja mitä laki tarkoittaa uudessa liitossa.<<

        Sinulla ei ole tässä asiassa suurempaa viisautta. Jeesus ei kumonnut laista mitään vaan sanoi, että laki on voimassa uuden liiton aikana mitään siitä muuttamatta.

        Jeesuksen sanat ovat yksiselitteiset. Tässä ei ole mitään epäselvää. Joka noudattaa lakia ja sen noudattamista seurakunnalle opettaa, hän on Jeesuksen valtakunnassa suuri.

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Sitten on sellaiset eksyttäjä, jotka purkavat lakia. Heitä kutsutaan kaikkein alhaisimmiksi, mikä tarkoittaa tiputtamista helvetin tuleen. Siellä pohjalla on kaikki jäte ja saasta. Lain purkajat ovat jätettä ja saastaa, mikä lukee sekin Uudessa testamentissa.

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        2 Piet 2:19 He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
        20 Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.
        21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet.
        22 Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

        Tottakai laki on edelleen olemassa muuttumattomana. Lain kauttahan tulee synnintunto niille, jotka eivät ole vielä uskossa ja niille uskoville, jotka rikkovat. Jos ei olisi lakia, ei olisi rikkomustakaan. Laki on kasvattaja Kristukseen. Sen jälkeen emme enää ole kasvattajan alaisia, kun olemme Kristuksessa, vaan olemme rakkauden lain alaisia:

        ...joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

        Joka ei rakasta, ei tunne Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Joka rakastaa, täyttää kaiken lain ja profeetat.<<<

        Jumalan rakastaminen on hänen käskyjensä noudattamista. Jos ei noudata lakia, ei rakasta Jumalaa eikä pysy Jumalan rakkaudessa.

        1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.

        Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
        14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.

        Luet raamattua niin kuin toraisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luet raamattua niin kuin toraisti.

        Ja jokaisella uskovalla on oma raamattu, Pyhä Henki ja seurakuntayhteys sitä varten, ettei tarvitse toraisteja netissä kuunnella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jokaisella uskovalla on oma raamattu, Pyhä Henki ja seurakuntayhteys sitä varten, ettei tarvitse toraisteja netissä kuunnella.

        Toraisti:

        Toraisti on henkilö, joka kiivailee Mooseksen lain puolesta ja vaatii kristittyjä pakanoita tai juutalaisia noudattamaan uudessa liitossa kaikkia Mooseksen lain käskyjä. Toraisti elää todellisuudessa vanhassa liitossa, vaikka sanoisi elävänsä uudessa liitossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toraisti:

        Toraisti on henkilö, joka kiivailee Mooseksen lain puolesta ja vaatii kristittyjä pakanoita tai juutalaisia noudattamaan uudessa liitossa kaikkia Mooseksen lain käskyjä. Toraisti elää todellisuudessa vanhassa liitossa, vaikka sanoisi elävänsä uudessa liitossa.

        >> Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta... rakkaus lain täyttämys >>

        Joka ei tätä ymmärrä, ei kannata yrittääkään Herran opettajana esiintyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta... rakkaus lain täyttämys >>

        Joka ei tätä ymmärrä, ei kannata yrittääkään Herran opettajana esiintyä.

        Jos sinä et näitä Jeesukseen sanoja ymmärrä, niin älä yritä opettaa minua. Minun opettajani on Jumalan Sana, jonka mukaan laista ei ole kumottu pilkkuakaan ja kaikki käskyt ovat voimassa uuden liiton aikana.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä et näitä Jeesukseen sanoja ymmärrä, niin älä yritä opettaa minua. Minun opettajani on Jumalan Sana, jonka mukaan laista ei ole kumottu pilkkuakaan ja kaikki käskyt ovat voimassa uuden liiton aikana.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

        Sinä olet paikallisseurakunnan paimenten ja opetuksen alainen. Herra järjesti opettajat seurakuntaan siitä syystä, että he opettavat. Sinuakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet paikallisseurakunnan paimenten ja opetuksen alainen. Herra järjesti opettajat seurakuntaan siitä syystä, että he opettavat. Sinuakin.

        Kenelläkään ei ole velvollisuutta totella porttopappeja. Kuten Raamatussa todetaan, että ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmistä. Tämän lausui Pietari seurakunnan johdolle, kun hän ei totellut heidän käskyä hylätä Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelläkään ei ole velvollisuutta totella porttopappeja. Kuten Raamatussa todetaan, että ennemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmistä. Tämän lausui Pietari seurakunnan johdolle, kun hän ei totellut heidän käskyä hylätä Jeesus.

        Olet niiden kotipaikkakuntasi paimenten alainen, jotka eivät ole vääriä paimenia. Kyllä niitä varmasti löytyy sinunkin kotipaikkakunnaltasi.

        Täällä ei mitään 'seurakuntaa' ole, jota sinut olisi laitettu 'opettamaan' ja jota meidän pitäisi kuunnella. Tämä on keskustelupalsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet niiden kotipaikkakuntasi paimenten alainen, jotka eivät ole vääriä paimenia. Kyllä niitä varmasti löytyy sinunkin kotipaikkakunnaltasi.

        Täällä ei mitään 'seurakuntaa' ole, jota sinut olisi laitettu 'opettamaan' ja jota meidän pitäisi kuunnella. Tämä on keskustelupalsta.

        >>>Olet niiden kotipaikkakuntasi paimenten alainen, jotka eivät ole vääriä paimenia. Kyllä niitä varmasti löytyy sinunkin kotipaikkakunnaltasi.<<<

        Minä en ole kenenkään porttopapin alainen, eikä sinulta näytä heruvan yhtään vanhurskasta neuvoa asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Olet niiden kotipaikkakuntasi paimenten alainen, jotka eivät ole vääriä paimenia. Kyllä niitä varmasti löytyy sinunkin kotipaikkakunnaltasi.<<<

        Minä en ole kenenkään porttopapin alainen, eikä sinulta näytä heruvan yhtään vanhurskasta neuvoa asiasta.

        Et ole kyllä Herrankaan alainen, vaan yli hänenkin itsesi korottanut.


    • Anonyymi

      Glory kauppasi taannoin 600e "siunauksia tuottavia" jakkaroita.Raha on hänen jumalansa.

    • KLOORI KLOORI HÄLLELYYYYYJÄÄ!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe