Näin vastaa rajun syyttelyn kohteeksi joutunut Pekka Haavisto: ”Suomalaiset naiset ja lapset ovat tilanteessa, joka on aivan poikkeuksellinen
Al-Holin leirillä olevat suomalaiset naiset ja lapset ovat tilanteessa, joka on aivan poikkeuksellinen. He eivät itse pysty vaikuttamaan tilanteeseensa. Olen ministerinä käynyt jatkuvaa keskustelua asiasta myös pohjoismaisten ja EU-ministerikollegoideni kanssa. Leirillä on monien maiden kansalaisia, ja jotkut maat ovat kansalaisiaan pystyneet auttamaan. Sellaisten ratkaisuvaihtoehtojen etsiminen, jotka turvaisivat lasten edun toteutumisen, on ulkoministeriön ja ulkoministerin vastuulla. Tällaista poikkeuksellista tilannetta koskevat monet eri lait ja kansainväliset sopimukset. Sen vuoksi olen eri vaiheissa useaan kertaan varmistanut toiminnan oikeudellisen pohjan”, Haavisto toteaa perjantaina iltapäivällä julkaisemassaan tiedotteessa.
Haavisto huolissaan suomalaisista Isis leirillä
15
62
Vastaukset
- Anonyymi
Haavisto ei ole huolissaan Suomessa asuvista suomalaisista.
- Anonyymi
Eikö Haavisto muista, että kyseiset naiset ovat omasta halustaan lähteneet ja valinneet kyseisen elämäntavan? Vanhemman oikeudella päättäneet myös lastensa puolesta.
- Anonyymi
Itse menneet Isis riveihin!
Kantakoot vastuun ja pysyköön siellä al-Holin leirillä- Anonyymi
Luottamus on mennyt, pois ministeriaitiosta!
- Anonyymi
Haaviston voi lähettää myös asumaan al-Holin leirille
Saa olla vaimoineen omiensa joukossa. - Anonyymi
He valitsivat islamin ja sarian
kts ohjelma ulkolinja tv - Anonyymi
Huovistolla ei oo tajua mitä ovat aiheuttaneet ja vielä mitä tulevat aiheuttamaan
-tysin pelle ja noilla rapuilla, nyt portaat alta pois ja sassiin- Anonyymi
Näm jutut pitää antaa mennä kohtalon kourin, niinkuin luontokin pelaa
- Anonyymi
Minä olen käsi pystyssä luvannut tätä maata puolustaa, Pekka ei ole. Tämä on puhdasta faktaa eikä muuksi muutu; )
- Anonyymi
Kohta pääsee Pekka taas selittelemään. ISTV 16.00
- Anonyymi
Toimittajan viimeinen kysymys Haavistolle tiedoitustilaisuudessa koskien tätä ylen uutista.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006340079.html
Haaviston vastaus: "En pysty tätä kommentoimaan".- Anonyymi
Pekan lähtölaskenta on alkanut.
- Anonyymi
Haavisto, osta käytä ja käytä sitä oikein , Suomen kannalta oikein.
- Anonyymi
Nyt Haavisto sitten sanelee muille hallituspuolueille, miten heidän on vastattava tulevassa vlikysymyskeskustelussa.
Mitä jos joku vastaa väärin, käykö niinkuin konsulipäällikkö Pasi Tuomiselle? - Anonyymi
suomen lapsosista kotimaassa, näistähän tämä ei mitään piittaa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2333961Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1222291Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401439
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927- 77919
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37900Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8787J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61746