Kreationistit Linnan juhlissa 2019

Anonyymi

Linnan juhlien teemana on nyt tieto: kutsuvieraina henkilöitä, jotka edistävät luotettavan tiedon levittämistä.

Tähän mennessä huomasin monia tosiasiallisen tiedon levittäjiä, mm. Esko Valtaoja kätteli jo presidenttiä. Mitenkähän kreationistien edustus linnan juhlissa? Pääseekö Tomi Aalto ja Pekka Reinikainen kättelemään presidenttiparia?

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja Toni Torppa, onko dinosaurus- ja delugetutkija Torppa kutsuvieraiden joukossa?

    • Anonyymi

      Jokohan joku tunnettu kreationisti kohta ehättää ilmoittamaan, keitä juhlissa tulisi olla, koska Jumala?

      Ehdotan hänelle jo etukäteen että on hyvä ja ottaa yhteyttä Tasavallan presidentin kansliaan.

    • Loora Huhtasaari ainakin edusti tiedon levittäjiä. Hän on antanut persuhihuttajien aatoksista niin paljon ensi käden tietoa, että ansiot ovat kiistattomat.

    • Yksi tehokkaimmista tieteellisen tiedon levittäjistä, jonka aika harava taitaa tuntea, näkyi myös pressan juhlassa. Kimmo Pietiläinen on käytännössä sama kuin Terra Gognita. Kustantamo on erikoistunut luonnontieteellisten teosten kääntämiseen ja kustantamiseen. Suomenkielinen tiedekirjallisuus olisi paljon köyhempää ilman Pietiläisen Kimmoa Terra Gognitaa.
      (Ja minä olisin viisikymppiä rikkaampi, jos en olisi jäänyt äskettäin kirjamessuilla Pietiläisen kanssa suustani kiinni. Darwinin Ihmisen polveutuminen ja sukupuolivalinta taisi kuitenkin olla hyvä hankinta.)

      Skepsis RY:n puheenjohtajakin näytti olevan juhlissa. Huuhaatiedon vastustajana Skepsiksellä on yhteiskunnassa paikkansa.


      • agnoskepo
        kekek-kekek kirjoitti:

        http://www.terracognita.fi/tc/product/vahan-kireammalle/

        Lumoavia kirjoja niin kuin tuokin. Yhtäkkiä ajatellen ei tulisi mieleen että ruuvista voisi kirjoittaa mitään jännää...

        Niinpä.
        Minulla on kirjahyllyssä tieteen historiaa käsitteleviä kirjoja eri tieteen aloilta huru mykky. Olen vieläkin scifi fani, mutta jo jokunen vuosikymmen sitten oikean tieteen ja tieteen historian seuraaminen alkoi tuntua mielenkiintoisemmalta kuin keskinkertainen tai hyväkään scifi tai fantasia.

        Mitä voi kirjoittaa tyhjästä, eli nollasta? Charles Seife kirjoitti nollan elämänkertaa 269 sivua lähdeviitteet 11 sivua. Nollatutkimusta sanan varsinaisessa merkityksessä ainakin minulle varsin kiinnostavaa lukemista.
        Kertooko kiinnostus enemmän Seifen kirjasta vai minusta? En ota kantaa.


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        Niinpä.
        Minulla on kirjahyllyssä tieteen historiaa käsitteleviä kirjoja eri tieteen aloilta huru mykky. Olen vieläkin scifi fani, mutta jo jokunen vuosikymmen sitten oikean tieteen ja tieteen historian seuraaminen alkoi tuntua mielenkiintoisemmalta kuin keskinkertainen tai hyväkään scifi tai fantasia.

        Mitä voi kirjoittaa tyhjästä, eli nollasta? Charles Seife kirjoitti nollan elämänkertaa 269 sivua lähdeviitteet 11 sivua. Nollatutkimusta sanan varsinaisessa merkityksessä ainakin minulle varsin kiinnostavaa lukemista.
        Kertooko kiinnostus enemmän Seifen kirjasta vai minusta? En ota kantaa.

        Tunnet kai Jakob Bronowskin Ihmisen vaiheet vuodelta 1972 tai 1973? Mm. marsunkiillottajan kestosuosikki. Tiedämmepä erään jolla on tv-sarjan uusinnan uusinta edelleen vhs-nauhalla. Sarjahan tehtiin 1972 ja uusittiin vielä kertaalleen 1986 tai 1987.

        - Knark5


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnet kai Jakob Bronowskin Ihmisen vaiheet vuodelta 1972 tai 1973? Mm. marsunkiillottajan kestosuosikki. Tiedämmepä erään jolla on tv-sarjan uusinnan uusinta edelleen vhs-nauhalla. Sarjahan tehtiin 1972 ja uusittiin vielä kertaalleen 1986 tai 1987.

        - Knark5

        Nimi soittaa jotain hämärää kelloa, mutta en voi väittää nähneeni kyseistä BBC:n sarjaa. Olen varmaan törmännyt saman nimiseen kirjaan, mutta paljon on vettä virrannut Aurajoessa sen jälkeen. Yritin etsiä Adlibrikselta kyseistä opusta, mutta ei natsannut.


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        Nimi soittaa jotain hämärää kelloa, mutta en voi väittää nähneeni kyseistä BBC:n sarjaa. Olen varmaan törmännyt saman nimiseen kirjaan, mutta paljon on vettä virrannut Aurajoessa sen jälkeen. Yritin etsiä Adlibrikselta kyseistä opusta, mutta ei natsannut.

        Kirjastoon, kirjastoon...

        Bronowski esittää kirjassa mm. kiinnostavan lisänäkökulman teollisen vallankumouksen aikaiseen kaupunkiköyhyyteen. Hän on samaa mieltä siitä että varhaisten tehtaitten oloissa ei ollut kehumista, mutta muistuttaa että toisaalta niihin lähdettiin usein maaseudulta, jossa asuntona saattoi olla maakuoppa jossa oli vähän lautoja peitteenä. Rautasänky ja saippua ovat pelastaneet monen monta äitiä lapsivuodekuolemalta, Bronowski toteaa. Maaseudun synkissä syövereissä ei usein ollut kumpaakaan.

        - Knark5


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjastoon, kirjastoon...

        Bronowski esittää kirjassa mm. kiinnostavan lisänäkökulman teollisen vallankumouksen aikaiseen kaupunkiköyhyyteen. Hän on samaa mieltä siitä että varhaisten tehtaitten oloissa ei ollut kehumista, mutta muistuttaa että toisaalta niihin lähdettiin usein maaseudulta, jossa asuntona saattoi olla maakuoppa jossa oli vähän lautoja peitteenä. Rautasänky ja saippua ovat pelastaneet monen monta äitiä lapsivuodekuolemalta, Bronowski toteaa. Maaseudun synkissä syövereissä ei usein ollut kumpaakaan.

        - Knark5

        Pitänee mennä, kun saan nykyiset lukaistua. Laitoin nimen kalenteriin, ettei unohdu.

        Ps. Jared Diamond on varmaan tuttu. Teki reilu kymmenen vuotta sitten minuun vahvan vaikutuksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnet kai Jakob Bronowskin Ihmisen vaiheet vuodelta 1972 tai 1973? Mm. marsunkiillottajan kestosuosikki. Tiedämmepä erään jolla on tv-sarjan uusinnan uusinta edelleen vhs-nauhalla. Sarjahan tehtiin 1972 ja uusittiin vielä kertaalleen 1986 tai 1987.

        - Knark5

        Minä katsoin tuon kun se tuli 1. kerran TV:stä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnet kai Jakob Bronowskin Ihmisen vaiheet vuodelta 1972 tai 1973? Mm. marsunkiillottajan kestosuosikki. Tiedämmepä erään jolla on tv-sarjan uusinnan uusinta edelleen vhs-nauhalla. Sarjahan tehtiin 1972 ja uusittiin vielä kertaalleen 1986 tai 1987.

        - Knark5

        Bronowskin Vaiheet toimi tajunnanräjäyttäjänä silloiselle teini-ikäiselle angstiselle minälleni.
        Tajusin lopultakin,että tuolla ulkopuolella on elämää,vieläpä älyllistä sellaista.
        Bronowskin ääri-humanistinen habitus oli se viimeinen korsi,joka taittoi uppiniskaisen kyynisen kamelin selän.
        Parikymmentä vuotta sitten kävin Helsingissä eräässä teknologian tapahtumassa.
        Onnekkaasti satuin tallustelemaan Terra Cognitan myyntipisteelle,ja eräs Valtaojan näköinen kaveri sai myydyksi minulle Petr Beckmanin Erään luvun tarinan.
        Se oli todella nautinnollinen luettava.


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        Pitänee mennä, kun saan nykyiset lukaistua. Laitoin nimen kalenteriin, ettei unohdu.

        Ps. Jared Diamond on varmaan tuttu. Teki reilu kymmenen vuotta sitten minuun vahvan vaikutuksen.

        Jared Diamond on fiksu kaveri ja osaa yhdistellä asioita tavoilla, jotka joskus yllättävät ja saavat huomaamaan, että ai joo, noinhan se onkin. Ilman häntä en ehkä olisi tullut hoksanneeksi, kuinka häviävän pieni määrä nisäkkäitä on voitu domestikoida hyötyeläimiksi.

        - Knark5


    • "Tähän mennessä huomasin monia tosiasiallisen tiedon levittäjiä, mm. Esko Valtaoja kätteli jo presidenttiä. Mitenkähän kreationistien edustus linnan juhlissa? Pääseekö Tomi Aalto ja Pekka Reinikainen kättelemään presidenttiparia?"

      Koko Suomi on tietämättömyyden vallassa. Juhlitaan komeasti itsenäisyyttä, vaikka Suomi ei edes ole itsenäinen valtio.
      Muistuu lapsuudesta satu "Keisarin uudet vaatteet."

      Mutta antaa heidän juhlia, jos se jollain tavalla lohduttaa valheessa elämistä.
      Me uskovaiset saamme runsaan kahden viikon kuluttua juhlia todellista itsenäisyyttä, kun on Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen syntymäjuhla. Hän antoi meille vapauden saatanan vallasta ja siirsi meidät pimeydestä valkeuteen.

      • Anonyymi

        Voitko muuttaa takaisin sinne venäjälle jos ei suomen itsenäisyys kelpaa. Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko muuttaa takaisin sinne venäjälle jos ei suomen itsenäisyys kelpaa. Kiitos.

        ..näin sivusta sotkeudun keskusteluunne sillä samalla asenteella jolla isoisäni suhtautui yhteen koppalakkiseen saapasjalkaan Kuusamon kirkolla 76 vuotta sitten (taitaa olla yksi varhaisimpia lapsuusmuistojani) eli: kaikkea sitä pitää oleman vaikkei välttämättä tarvittais
        .. Mutta kunnioittakaamme itsenäisyytemme muistoa..


      • Minä olen käsittäny,t että kristinusko on oppina varsin internatsionaali, vähän laajempi kuin EU.


      • Anonyymi

        Harva on niin vähän itsenäinen kuin Mark5in kaltainen Raamatun ja Reinikaisen kaltaisten väärien profeettojen talutusnuorassa elävä yec-kretu. Reinikaisen kaltaiset kretut kysyvät retorisesti "haluammeko DDRN kaltaisen totalitaarisen valtion" ja siihen voi vastata, että kyllä he palavasti haluavat. Totalitarismin tulee vain perustua äärimmäisen ahdasmieliseen raamatuntulkintaan, jossa yksilönvapaudet eivät ole silläkään tasolla kuin DDR:ssä ja tieteestä ja tekniikasta ei ole paljon tietoakaan.

        Pohjois-Korea on johtajanpalvontarituaaleineen itse asiassa vielä lähempänä sellaista teokraattista diktatuuria, josta reinikaiset ja mark5it näkevät märkiä unia. Yhtä lailla heidän tiedostamatomien himojensa kohteena ovat islamilaiset diktatuurit.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Minä olen käsittäny,t että kristinusko on oppina varsin internatsionaali, vähän laajempi kuin EU.

        Vaan kun ei tunnu olevan, mikäli S-24 antaa jotenkin oikeaa kuvaa. Eksyin joskus "luterilaisuus" palstalle ja suureksi ällistyksekseni siellä oli "rajat kiinni" porukkaa ja laupiaat samarialaiset loistivat poissaolollaan. Tai paremminkin laupiaan samarialaisen roolin olivat ottaneet ateistit.

        En viitsinyt kommentoida. Entisenä pietistisenä luterilaisena teki pahaa. Olen entistä vakuuttuneempi, ettätein oikean ratkaisun nostaessani kytkintä.


      • Anonyymi

        Mikähän sinusta olisi itsenäinen valtio? Annahan kun arvaan: kuvittelet varmaan jotakin sellaista, joita ei ole sataa vuoteen ollut olemassakaan.

        Mutta kerro toki, jos sinulla on asiasta jonkinlainen mielikuva.

        - Knark5


      • Anonyymi

        "Juhlitaan komeasti itsenäisyyttä, vaikka Suomi ei edes ole itsenäinen valtio."
        Tämän aivopierun otan talteen. Tuleeko ROT julistamaan sinua tässäkin ettei Suomi ole itsenäinen valtio sinun mielestäsi, ja kuinka hyvää työtä teet.

        Olet häpeä nyt koko kansalle ja oikeasti maasta poisto olisi sopiva rangaistus. Mene nauttimaan Afrikkaan vaikka kristinuskosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juhlitaan komeasti itsenäisyyttä, vaikka Suomi ei edes ole itsenäinen valtio."
        Tämän aivopierun otan talteen. Tuleeko ROT julistamaan sinua tässäkin ettei Suomi ole itsenäinen valtio sinun mielestäsi, ja kuinka hyvää työtä teet.

        Olet häpeä nyt koko kansalle ja oikeasti maasta poisto olisi sopiva rangaistus. Mene nauttimaan Afrikkaan vaikka kristinuskosta.

        Ugandassa taitaa olla mark5illista ahdaskatseista kristillisyyttä, jossa mm. kielletään abortit ja homot. Toisaalta Mark5 valkoisena eurooppalaisena kokee varmasti olevansa kaikin tavoin ylempiarvoinen.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Vaan kun ei tunnu olevan, mikäli S-24 antaa jotenkin oikeaa kuvaa. Eksyin joskus "luterilaisuus" palstalle ja suureksi ällistyksekseni siellä oli "rajat kiinni" porukkaa ja laupiaat samarialaiset loistivat poissaolollaan. Tai paremminkin laupiaan samarialaisen roolin olivat ottaneet ateistit.

        En viitsinyt kommentoida. Entisenä pietistisenä luterilaisena teki pahaa. Olen entistä vakuuttuneempi, ettätein oikean ratkaisun nostaessani kytkintä.

        Talvisotasuomalaisuuskin taisi olla kovin "kristillistä" mutta rajat sulkevaa.


    • Anonyymi

      Erityisen tyytyväinen olin, että Terra Gognita -kustantamon perustaja, omistaja ja pääasiallinen kääntäjä Kimmo Pietiläinen oli saanut kutsun. Hän on tehnyt loistavaa ja pyyteetöntä työtä hyvän tiedekirjallisuuden suomentamiseksi. Nyt kun on jättämässä kustantamoaan pojalleen oli hyvä hetki kunnioittaa kutsulla.

      http://www.terracognita.fi/tc/

      • Tästä olen kanssasi samaa mieltä.
        Ehdin äskeisillä Jyväskylän kirjamessuilla jutella ensin isän- ja messualueen kertaalleen kierrettyäni vielä pojan kanssa. (pyhää henkeä en tavannut)
        Poikakin kääntää nykyään, mutta kertoi, että isältä kääntäminen sujuu paljon nopeammin. Joitain Terra Gognitan kirjoja on ollut kääntämässä myös Anto Leikola, joka on persoonana ja tieteen popularisoijana monin tavoin hatun noston arvoinen. Uusin hankintani Darwinin Ihmisen polveutuminen, on juurikin Leikolan kännös.


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        Tästä olen kanssasi samaa mieltä.
        Ehdin äskeisillä Jyväskylän kirjamessuilla jutella ensin isän- ja messualueen kertaalleen kierrettyäni vielä pojan kanssa. (pyhää henkeä en tavannut)
        Poikakin kääntää nykyään, mutta kertoi, että isältä kääntäminen sujuu paljon nopeammin. Joitain Terra Gognitan kirjoja on ollut kääntämässä myös Anto Leikola, joka on persoonana ja tieteen popularisoijana monin tavoin hatun noston arvoinen. Uusin hankintani Darwinin Ihmisen polveutuminen, on juurikin Leikolan kännös.

        Helsingin kirjamessuilla tapasin syksyllä Terra Gognitan osastolla isän, pojan ja Markus J. Rantalan, joka on kirjoittanut paljon evoluutiopsykologiasta. Tällä kertaa Hesarissakin julkisuutta saaneen "Masennuksen biologian". Kysyin Rantalalta miksi hän valitsi kustantajakseen juuri Pietiläisen ja Rantala vastasi että koska hän tiesi Kimmon ymmärtävän mitä hän kirjoittaa kun hän kirjoittaa evoluutiosta.

        Joka kirjamessujen jälkeen kirjahyllyssä on 2-4 mustakantista kirjaa enemmän.

        Jos vielä Kimmo Pietiläistä hehkuttaa niin hän on pariin kertaan valinnut käännettäväkseen kirjan jonka kirjoittaja on Pietiläisen käännöspäätöksen jälkeen saanut Nobelin. Tunnetuin tapaus on Kahnemanin "Ajattelu nopeasti ja hitaasti". Kahnemanin kirjalle olisi löytynyt varmasti monta julkaisijaa sen jälkeen kun hän sai (ensimmäisenä psykologina) taloustieteen Nobelin. Eli Pietiläisellä on hyvä tuntuma siihen mikä on hyvää tietokirjallisuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helsingin kirjamessuilla tapasin syksyllä Terra Gognitan osastolla isän, pojan ja Markus J. Rantalan, joka on kirjoittanut paljon evoluutiopsykologiasta. Tällä kertaa Hesarissakin julkisuutta saaneen "Masennuksen biologian". Kysyin Rantalalta miksi hän valitsi kustantajakseen juuri Pietiläisen ja Rantala vastasi että koska hän tiesi Kimmon ymmärtävän mitä hän kirjoittaa kun hän kirjoittaa evoluutiosta.

        Joka kirjamessujen jälkeen kirjahyllyssä on 2-4 mustakantista kirjaa enemmän.

        Jos vielä Kimmo Pietiläistä hehkuttaa niin hän on pariin kertaan valinnut käännettäväkseen kirjan jonka kirjoittaja on Pietiläisen käännöspäätöksen jälkeen saanut Nobelin. Tunnetuin tapaus on Kahnemanin "Ajattelu nopeasti ja hitaasti". Kahnemanin kirjalle olisi löytynyt varmasti monta julkaisijaa sen jälkeen kun hän sai (ensimmäisenä psykologina) taloustieteen Nobelin. Eli Pietiläisellä on hyvä tuntuma siihen mikä on hyvää tietokirjallisuutta.

        Ilahduttavaa, että palstalla on muitakin tietokirjoihin höyrähtänyttä. Joku kirjoitti äskettäin, että kirjat ovat mennyttä aikaa. Eivät ole. Kutsuisin itseäni bibliofiiliksi, jos se ei olisi minulle vähän liian hieno sana.


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        Ilahduttavaa, että palstalla on muitakin tietokirjoihin höyrähtänyttä. Joku kirjoitti äskettäin, että kirjat ovat mennyttä aikaa. Eivät ole. Kutsuisin itseäni bibliofiiliksi, jos se ei olisi minulle vähän liian hieno sana.

        Juu. Tietokirjatkin kiinnostaa. En minäkään mikään varsinainen bibliofiili ole, mutta äkkiä laskettuna kirjoja löytyy yli 30 hyllymetriä. Toki vajaa puolet on kaunokirjallisuutta. Kirjahyllyn tilan puute on pysäyttänyt kirjojen kertymisen ja olenkin myös kirjaston suurkuluttaja. Tälläkin hetkellä Helsingin seudun kirjastojärjestelmässä Helmetissä on varauksessa (eli olen jonossa) parikymmentä kirjaa.

        Tietokirjat kiinnostavat sekä siksi että ne kasvattavat tietämystä, mutta vanhemmat tietokirjat kertovat myös sitä mitä on aikaisemmin ajateltu ja tiedetty ja oletettu. Tuo sinun mainitsema Leikolan suomentama Darwinin "Ihmisen polveutuminen" löytyy minunkin hyllystäni, vaikka siinähän on jo ennen sen kääntämistä vääriksi osoitettuja yksityiskohtia ja hypoteeseja. Minusta se on arvokas tieteen kehityksestä kertovat kulttuurihistoriallinen dokumentti.

        "Ihmisen polveutumisesta" on myös yksi esimerkki, joka osoittaa vääräksi Kreationistien kuvitelmat siitä, että Darwinin lausumat ja hypoteesit olisivat jotenkin pyhiä ja arvostelun yläpuolella. Niitä on arvosteltu ja korjailtu, koska faktat ovat sitä edellyttäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Tietokirjatkin kiinnostaa. En minäkään mikään varsinainen bibliofiili ole, mutta äkkiä laskettuna kirjoja löytyy yli 30 hyllymetriä. Toki vajaa puolet on kaunokirjallisuutta. Kirjahyllyn tilan puute on pysäyttänyt kirjojen kertymisen ja olenkin myös kirjaston suurkuluttaja. Tälläkin hetkellä Helsingin seudun kirjastojärjestelmässä Helmetissä on varauksessa (eli olen jonossa) parikymmentä kirjaa.

        Tietokirjat kiinnostavat sekä siksi että ne kasvattavat tietämystä, mutta vanhemmat tietokirjat kertovat myös sitä mitä on aikaisemmin ajateltu ja tiedetty ja oletettu. Tuo sinun mainitsema Leikolan suomentama Darwinin "Ihmisen polveutuminen" löytyy minunkin hyllystäni, vaikka siinähän on jo ennen sen kääntämistä vääriksi osoitettuja yksityiskohtia ja hypoteeseja. Minusta se on arvokas tieteen kehityksestä kertovat kulttuurihistoriallinen dokumentti.

        "Ihmisen polveutumisesta" on myös yksi esimerkki, joka osoittaa vääräksi Kreationistien kuvitelmat siitä, että Darwinin lausumat ja hypoteesit olisivat jotenkin pyhiä ja arvostelun yläpuolella. Niitä on arvosteltu ja korjailtu, koska faktat ovat sitä edellyttäneet.

        " Tuo sinun mainitsema Leikolan suomentama Darwinin "Ihmisen polveutuminen" löytyy minunkin hyllystäni, vaikka siinähän on jo ennen sen kääntämistä vääriksi osoitettuja yksityiskohtia ja hypoteeseja. Minusta se on arvokas tieteen kehityksestä kertovat kulttuurihistoriallinen dokumentti."

        Kun budjetti on rajattu, pitää karsia. Löysin kirjamessuilta paljon enemmän hyviä kirjoja kuin mihin minulla oli yhdellä kertaa varaa. Darwinin suhteen kävin jaakobinpainia uuden kirjan ja tieteen historian välillä. Tällä kertaa historia voitti. Toki uudempaakin kirjallisuutta tarttui mukaan.

        AG


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe