Kokemuksia autokaupoista

Anonyymi

Ostin Levorannan autoliikkeestä auton, jolla oli ajettun. 150.000 km. Soitin myyjälle ja kyselin autosta kaiken mahdollisen ja oleellisen ja auto vaikutti hyvältä. Myyjä lupaa sekä puhelimessa ennen auton ostoa ja koeajon jälkeen, että jos autossa ilmenee heti jotain vikoja, ne tullaan korjaamaan/korvaamaan täysimääräisesti. Myyjä sanoi myös, että myöhempien vikojen osalta autoliike on myös vastuussa joiltain osin. Autossa oli öljyvuotoja, vetoakseli ja kytkinvika jo ostohetkellä. Öljyviat ovat sellaisia vikoja, jotka autokaupan kuntotarkastuksessa olisi tullut havaita, mutta ns. normikuluttaja ei ostotilanteessa pysty näitä vikoja tunnistamaan. Autolle oli kuulemma tehty kuntotarkastus Levorannassa ja todettu että auto on erinomaisessa kunnossa. Paikallisessa autokorjaamossa nämä viat havaittiin heti ja kustannusarvio oli melkein 4000€.
Kun aloin reklamoida autokaupasta Levorannalle, sieltä oltiin ensin sitä mieltä, että kysytään tarjous korjauksista lähialueen merkkikorjaamosta, mutta kun ilmoitin korjauksen kustannuksen Levorannalle, niin sieltä kieltäydyttiin maksamasta korjauksesta yhtään mitään. Reilun kuukauden sähköpostittelun jälkeen sieltä luvattiin mitätön korvaus, jolla maksoin korjauskuluja noin 15%.
Minulle jäi kaupoista niin huono maku kyseisen liikkeen osalta, että en ikinä enää ole tekemisissä heidän kanssaan. Miehen puheeseen ei voi enää luottaa, joten suosittelen kirjaamaan kaikki sovitut asiat ylös allekirjoituksineen. Onko muilla vastaavia kokemuksia, vai olenko ainoa, joka tuntee olonsa huijatuksi?
Nimimerkillä Sanaan luottanut

2

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ostimme pojalle katsastetun "loistokuntoisen" Suomiauton Levorannan Autoliikkeestä 1/19. Autoon tuli heti vikoja, jolloin se vietiin autotohtorille 3 pv kaupan jälkeen. Autosta löytyi paljon vikoja ( mm. ruostetta, jota oli peitelty, auto tärisi ja tutisi, kierroslukumittari vaelsi ), eikä se ei olisi läpäissyt katsastusta.
      Laitoimme asian kuluttaja-asiamiehelle, joka suositteli kaupan purkua. Liike ei suostunut siihen.
      Pian myös moottorin vikavalo alkoi palaa, ja auto on ollut käyttökelvoton.
      Nyt asiaa ovat hoitaneet lakimiehet 7 kk, ja liikkeen kanssa ei päästä sopimukseen.
      En suosittele tätä liikettä kenellekään. Auto myytiin meille katsastettuna, mutta autotohtori ei olisi päästänyt autoa läpi katsastuksesta . Liike ei kunnioita kuluttaja-asiamiehen suosituksia, ei edes lakimiehiä!

• Anonyymi

Eihän autotohtori ole mikään katsastusmies.
        Kuluttaja-asiamies vain hidasti prosessia. Olisitte vieneet takaisin autoliikkeeseen sen 3 päivän kuluttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      123
      1694
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1242
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1191
    Aihe