Kyllä töissä on kurjaa

Anonyymi

Enää ei jaksa yhtään mitään kun tulee kotiin. Kun on kotona kello 17.00 niin ei muuta kun suoraan petiin. Sitte taas aamulla herätys ja sama töihin ja kotiinb ja nukkumaan.
Kaupassakaan ei jaksa käydä. Ruokaa tehdään sitten lauantai iltana kun herätään. Kumpa voisi nukkua varastoon mut ei voi.

Pyykkiä on pestää vasta kesälomalla.
Työssä olijat ei jaksa mitään tehdä, Peruin harrastuksenikin kun ei vaan jaksa mennä. Lehdet peruin, kun ei ehdi lukeen kun on töissä ja suoraan nukkuu kun tulee kotiin.
Onneks ei ole enää pieniä lapsia, ei jaksais olla nidenkään kanssa. Siivota ei jaksa kauheet pälyt lattialla ja pöytien alla.
Joulua ei jaksa pitää, ihan sama onko vai ei, kun ei jaksa laittaa.
kaveareille oon sanonu et ei saa tulla, en jaksa jutustella. Olen ihan erakko, ja syrjäytynyt kaikesta kun ei vaan jaksa.

Itken joka hetki kun ei vaan jaksa sitä normaalia arkea mitä työttömänä teki. olin iloinen ja jaksoin vaikka mitä. Nyt on ihan loppu. Käynyleensä 18.30 nukkuuu, onneks tänää on sunnuntai, voi vähän valvoo ja telkkua katella ptkätellen sohvalla. Puhelin on kiinni, ettei kukaan soita, kun ei jaksa ketään kattella ja jutella.

Olen ihan syrjäytynyt, Mua ei saa kukaan häiritä.

120

6124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikkihan sen tietää ja on samaa mieltä että työ ressaa ja ei kannata.
      Työhön suhtautuisi paremmin ja olisi menijöitä jos siitämaksettaisiin, minimipalkkana 5 tonnia. Vähemmällä ei kannata suomessa töihin mennä.

      • Anonyymi

        Eli ei kwnenkään kannata kukaan mennä töihin ja kukaan ei maksa veroja eikä kukaan myöskään käy kaupassa.


      • Anonyymi

        Olin vuosi ja10 kuukautta pätkä töis.sitten loppu ei mulla jatkettu töitä.pätkä työläinen ei oosamanarvoinen kun vaki duunarit.kaupunki eisais teettää vuosia pätkää,lailla pitäis kieltää.


      • Anonyymi

        Ja vielä sekin, että työ haittaa harrastuksia. Eikä Suomessa kannata alle viidellä tonnilla töihin muutenkaan mennä, kun työttömillä on niin ruhtinaalliset edut, ainakin toistaiseksi.


    • Anonyymi

      Yleislakko!

      • Anonyymi

        Miksi lakko? Kuka maksaa?


    • Anonyymi

      Kyllä töissä oli kurjaa. Maanantai aamuisin lähtö tien päälle klo 4 - 5:n tietämissä kohteesta riippuen. Ajomatkaa 120km - 450km. Töiden painaminen kelloon katsomatta ja tunteja laskematta. Viikkotuntiarvio noin 60h ilman ylityökorvausta.
      Asuminen vaihtelevissa olosuhteissa.
      Kotiin perheen luokse perjantaisin klo 18 tietämissä. Viikonloppu lepoa ja lievää juopottelua.
      Ja taas maanantaina aamuyöstä liikkeelle.
      12 vuotta putkeen ja mitta täyttyi. Ikääkin alkoi olemaan tuntuvasti 50v.
      Yli 3 vuotta meni ilman mitään lomaa. Lomattomuus johtui työpaikkojen vaihdosta ja rahattomuudesta. Tietenkin otin lomarahat kun vaihdoin lennossa työpaikkaa.
      Kehitin verenpaineen ja orastavan alkoholismin.

      • Anonyymi

        Olit siis rekkakuskina se on rankka-ala.Kannattaa katella niitä 8h/pv töitä x 5/vk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olit siis rekkakuskina se on rankka-ala.Kannattaa katella niitä 8h/pv töitä x 5/vk.

        En ollut rekkakuskina vaan metallin sekatyöläisenä jonka puutteen torjunta oli levällään kuin Jokisen eväät viinakaupan lattialla. Kotiosoite Kaakkois-Suomessa rajan pinnassa.
        Työt? 2 päivää Forssassa, 6 vuotta Savonlinnassa, viikko Kajaanissa, 7kk Varkaudessa, 1 vuosi Järvenpäässä, 7kk Tikkurilassa, 2 viikkoa Haminassa. Nuo niinkuin malliksi.
        Tuli mitta täyteen kaiken sortin töiden suhteen ja vihelsin pelin poikki.


      • Anonyymi

        Viina on viisaten juoma, sanoo sananlasku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ollut rekkakuskina vaan metallin sekatyöläisenä jonka puutteen torjunta oli levällään kuin Jokisen eväät viinakaupan lattialla. Kotiosoite Kaakkois-Suomessa rajan pinnassa.
        Työt? 2 päivää Forssassa, 6 vuotta Savonlinnassa, viikko Kajaanissa, 7kk Varkaudessa, 1 vuosi Järvenpäässä, 7kk Tikkurilassa, 2 viikkoa Haminassa. Nuo niinkuin malliksi.
        Tuli mitta täyteen kaiken sortin töiden suhteen ja vihelsin pelin poikki.

        Kaiken sortin työt loppu Kaakkoisuomessa siis. Kukaan ei siis siellä käy töissä. Muu Suomi elättää.


      • Anonyymi

        Kysy Kokkarilta asiaa, mitä hesanovat tästä:"sinä pääset liian helpolla ja tianaat liikaa, lisää duunia, vähemmän lomia ja puolet palkasta pois."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken sortin työt loppu Kaakkoisuomessa siis. Kukaan ei siis siellä käy töissä. Muu Suomi elättää.

        Kyllä täältä käytiin muualla Suomessa töissä tekemässä niiden työt mihin ne itse eivät kyenneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viina on viisaten juoma, sanoo sananlasku.

        Näin on , ja kun joka ilta pikku paukun ottaa ,ei nuku kunnolla koskaan,eli sillä tavalla että aamulla olisi levännyt ja virkeä.


    • Anonyymi

      Aloittaja on kliinisesti masentunut tai sitten on veriarvot pielessä. Lääkäriin.

      • Anonyymi

        Joo joku sairaus on, jos asiat todella kuvatulla mallilla. Ei työnnormaalin pitäisi ihmisestä viedä mehuja noin totaalisesti. Otsikko vähän vihjaisi, että työhön itseensä liittyisi ongelmia, mutta ongelmat onkin ilmeisesti omassa terveydessä.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo joku sairaus on, jos asiat todella kuvatulla mallilla. Ei työnnormaalin pitäisi ihmisestä viedä mehuja noin totaalisesti. Otsikko vähän vihjaisi, että työhön itseensä liittyisi ongelmia, mutta ongelmat onkin ilmeisesti omassa terveydessä.

        lajijasuris

        Siis mitä ihmettä????

        Jos työtön sanoo noin, on hän sairas ja idiootti.

        Kun työllinen sanoo noin on hänkin sairas ja idiootti?

        Nyt näyttää vahvasti siltä että teet mitä tahansa ja olet mitä tahansa niin aina sama virsi. heh, siis pelkkää huudattamista ja kiusaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä ihmettä????

        Jos työtön sanoo noin, on hän sairas ja idiootti.

        Kun työllinen sanoo noin on hänkin sairas ja idiootti?

        Nyt näyttää vahvasti siltä että teet mitä tahansa ja olet mitä tahansa niin aina sama virsi. heh, siis pelkkää huudattamista ja kiusaamista.

        Nyt en ymmärrä? En tiedä viittaatko enemmän jonkun muun tekstiin. Mä en ainakaan olen niitä, jotka väittää, että teet niin tai näin niin aina väärin tai idiotismia.

        Niin kyllä mielestäni, oli työtön tai työllinen tai mikä vaan, aloittajan tilanne vaikuttaa enemmän siltä, että syy on enempi henkilökohtaisessa elämässä eikä työssä tai muualla. Se voi olla jokin sairaus jos mehut noin täysin menee tai sitten jotain muuta.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt en ymmärrä? En tiedä viittaatko enemmän jonkun muun tekstiin. Mä en ainakaan olen niitä, jotka väittää, että teet niin tai näin niin aina väärin tai idiotismia.

        Niin kyllä mielestäni, oli työtön tai työllinen tai mikä vaan, aloittajan tilanne vaikuttaa enemmän siltä, että syy on enempi henkilökohtaisessa elämässä eikä työssä tai muualla. Se voi olla jokin sairaus jos mehut noin täysin menee tai sitten jotain muuta.

        lajijasuris

        Mitäs, jos työn tuoma stressi, uuvuttaa ja rikkoo henkilökohtaisen elämän? Eikös sieltä arkadianmäen pellepatalioonassakin, ole tässä vuosien mittaan ollut moni masennuksesta pitkilläkin " sairasvapailla" ja silti seuraavissa vaaleissa pyrkimässä takaisin tuonne stressaavaan työpaikkaansa? Valmiina taistelemaan ja maksamaan rahaa kamppanjastaan jotta pääsisi sinne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs, jos työn tuoma stressi, uuvuttaa ja rikkoo henkilökohtaisen elämän? Eikös sieltä arkadianmäen pellepatalioonassakin, ole tässä vuosien mittaan ollut moni masennuksesta pitkilläkin " sairasvapailla" ja silti seuraavissa vaaleissa pyrkimässä takaisin tuonne stressaavaan työpaikkaansa? Valmiina taistelemaan ja maksamaan rahaa kamppanjastaan jotta pääsisi sinne?

        Joo ilman muuta työ voi tuota aiheuttaa, mutta siis nyt aloittaja ei kertonut työongelmista mitään. Noista poliitikkojen ja monien ns. hyväosaisten sairasteluista olen kanssasi samaa mieltä.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Minä sairastuin töissä. En nyt kerro miten,jottei kukaan tunnista,mutta tein töitä siivoojana. Fyysinen vamma tuli ja nyt alkaa olla mielenterveysongelmia. Sairaslomalla jo pitkään. Työ siis sairastuttaa.

      • Anonyymi

        Kyllä se voi noinkin olla, jos työpaikat vaihtuneet useasti ja niissä ollut jotain sellaista "häiritsevää" toimintaa työkaverien suunnalta.


      • Anonyymi

        Seitsemänkymppinen ja ei jaksa edes kävellä. Kysyin mitä työtä olet tehny? Aspestipurkuuhommia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seitsemänkymppinen ja ei jaksa edes kävellä. Kysyin mitä työtä olet tehny? Aspestipurkuuhommia!

        Kohta 70


    • Anonyymi

      Viestiketjun aloittaja ei ole töissä varmaan koskaan ollutkaan.
      Olen itse ollut työelämässä yli 40 vuotta ja en allekirjoita lainkaan tuota, että töiden jälkeen ei jaksaisi tehdä mitään. Me työelämässä olevat teemme toki ansiotyömme ja lisäksi vielä kaikki kotityöt ja ehdimme vielä harrastamaan. Monet meistä rakentavat omakotitalon ja kesämökin vielä vapaa-ajalla. Minäkin olen rakentanut useamman talon ja kesämökin vapaa-ajallani vuosien varrella, sekä entisöinnyt useaman ajoneuvon. Joskus on tullut tehtyä vielä pitkää päivää töissäkin, monta vuotta tein 12 tuntisia työpäiviä, silti ehdin vielä tekemään paljon muutakin.
      Minusta töissä on mukava olla, se antaa mukavasti säännöllisyyttä elämään ja on mielekästä tekemistä. Rahan vuoksi en enään viitsi töitä tehdä, tietysti jonkinlainen korvaus on hyvä, mutta raha ei ole se pääasia. On kiva herätä aamulla uuteen työpäivään ja mukava on tulla työpäivän jälkeen kotiinkin, kun on saannut päivässä paljon näkyvää aikaiseksi. Jos teen kotona töitä, teen mahdollisesti pidempääkin työpäivää.

      • Anonyymi

        Niin olisi jos olisi vakituinen mukava työpaikka. Työpaikka luo säännöllisyyttä ja turvallisuudentunteen.


      • Anonyymi

        Tärkeintä on tulla kertomaan: mi..mii..miiinäää. Soita nuija vielä puhelintoivekonserttiin ja kehuskele: mimiiiimiiinäää, minä! Keräätkö mijloona kiloa puolukoitakin. Niin, kyllä tein myös pitkän työuran ja väsytti, kunnes töissä kävi työterveysväki ja ottivat verikokeen. Diab. joo on ihan oma syy, minä kun (siis sinä) miinää ahkeroin enkä ikuna sairastu..miinäää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä on tulla kertomaan: mi..mii..miiinäää. Soita nuija vielä puhelintoivekonserttiin ja kehuskele: mimiiiimiiinäää, minä! Keräätkö mijloona kiloa puolukoitakin. Niin, kyllä tein myös pitkän työuran ja väsytti, kunnes töissä kävi työterveysväki ja ottivat verikokeen. Diab. joo on ihan oma syy, minä kun (siis sinä) miinää ahkeroin enkä ikuna sairastu..miinäää

        Olen toki kerännyt puolukoitakin, mutta mustikoita enempi, kuten niin moni muukin työelämässä ollut. Kyllä työelämässä olevat tekevät paljon muutakin ja jaksavat tehdä muuta vielä töiden lisäksi. Miten luulet suurimman osan omakotitaloista ja kesämökeistä valmistuneen tähän maahan ja muuallakin maailmassa, elleivät työelämässä olevat olisi niitä itse olleet rakentamassa vielä vapaa-ajallaan???
        Käy katsomassa vaikka jossain harrasteajoneuvotapahtumassa, kaikki ajoneuvot ovat entisöity tai muuten rakennettu pelkästään vapaa-ajalla töissäkäynnin ohella.
        Tai mene johonkin harrastajien kesäteatteriin, niin siellä esiintyjät ovat lähes pelkästään työelämässä olevia, jotka ovat vapaa-ajallaan harjoitelleet esitykset ja esiintyvät vapaa-ajallaan. Samoin muu porukka näytöksissä puurtaa vapaa-ajallaan, vaikka ovat vielä päivätöissäkin.

        Eli kuka tässä on taas nuija!!


      • Anonyymi

        Aloittaja on pelkkää trollia heittänyt, joten sitä nyt voi kommentoida asiallisestikin. Tuskin on työssäkäyvät niin poikki mitä trollihörhö väittää. Työssä olevat on tämän maan rakentaneet ja vielä elättävät työttömät luuserit!


      • Anonyymi

        Sinä et ehdi kehittää "orastavaa alkoholismia". kuten viestiketjun aloittaja. Pekutan!


      • Anonyymi

        Menepä lähihoitajaksi 3-vuorotyöhön kotihoitoon tai johonkin laitokseen niin katotaan mitä sitten sanot. Minulle kävi juuri noin kuin aloittaja kirjoitti. Nyt teen pelkkää yövuoroa, parempi näin 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on pelkkää trollia heittänyt, joten sitä nyt voi kommentoida asiallisestikin. Tuskin on työssäkäyvät niin poikki mitä trollihörhö väittää. Työssä olevat on tämän maan rakentaneet ja vielä elättävät työttömät luuserit!

        Anteeks mitä😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menepä lähihoitajaksi 3-vuorotyöhön kotihoitoon tai johonkin laitokseen niin katotaan mitä sitten sanot. Minulle kävi juuri noin kuin aloittaja kirjoitti. Nyt teen pelkkää yövuoroa, parempi näin 🙂

        Aikoinaan kolmivuorotyössä, ja aamu oli paras, toisten mielestä yö, mutta ilta sopi sitten melkein kaikille.


      • Anonyymi

        Olin töissä yli seitsemänkymppiseksi. Vasta eläkkeelle jäätyä alkoi laiskottaa.


      • Anonyymi

        Tällä hetkellä minulla on tilanne, että teen kahta pienipalkkaista työtä.
        Paremmassa hommassa vartijana tuntipalkkani on 11.5 euroa. Teen sitä arkipäivisin.
        Työtunteja minulla tulee yhteensä kahdesta työstä noin 200 h. Palkka näistä kahdesta työstä yhteensä on noin 2000e /kk brutto (eli tuosta vielä verot pois, niin ei kovin ruhtinaallisesti menoihin jää).
        Lomia ollut viimeksi vuosia sitten. Tämä koska olen joutunut vaihtelemaan työnantajia siitä syystä, että olisi töitä. Mihinkään tukiin en ole oikeutettu.
        Auto on pakko olla töissä käynnin mahdollistamiseksi.
        Teen yleensä 5-7 päivää töitä viikossa. Myös öitä.
        Päivät ovat 8-14 tuntisia. Toisessa hommassani myös pitkät ja raskaat päivät.
        Tuntipalkkaiset jaksotyötä tekevät vartijat eivät saa päiväkohtaista ylityökorvausta, vaikka vuoro olisi tuon 14h.
        Kotona käyn vain nukkumassa ja pyykkikone rullaa öisin naapurien valituksesta huolimatta.
        Ei tämä ole elämää. Aina töissä ja koko ajan niin väsy, että oksettaa.
        Olen täysin terve vielä. Eihän tällaista muuten pystyisi tekemäänkään.
        Pakko se vain on, että saa asumisen, ruuat, puhelimen lapsista maksettavat elatusavut maksettua.
        Viivan alle jää sen verran, että juuri ja juuri pystyy kerran vuodessa ostamaan itselleen farkut ja kengät. En polta enkä juo ollenkaan (ei olis aikaakaan).
        Palkat on tes-mukaiset ja on moneen kertaan varmistettu, että mihinkään tukiin en ole oikeutettu.
        Leikilläni mietin, että voisipa ottaa varusmiespalveluksen uudestaan, niin saisi ruuan vaatteet ja asumisen järjestykseen.
        Heti lähtisin, jos voisin. Vaikkapa takaisin erikoisjoukkoihin, joissa koulutus oli fyysisesti kovaa.
        Sanna Marin puhui 6 tuntisesta työpäivästä. Kelpais mulle, mutta saahan siitä sitten sen 2000e brutto, kun tilanteessani en vähemmällä pärjää.


    • Anonyymi

      Aloitus on jonkun työttömän joka 15vuotta ollut työttömänä ja pelkää töitä.

    • Anonyymi

      Kyllä sen huomaa ett' työ on aina stressaavampa akuin työttönän olo.
      Työn jälkeen et kyllä jaksa yhtään mitään, onni heillä joilla ei ole pieniä lapisa, joten saa olla vaan eikä tarvi heti alkaa vääntää sapuskaa kuntulee kotiin.

      Työttömänä on hyvin helppo olla ja jaksaaa vaikka mitä. Vaikka harrastaisit joka pivä ja tulisit kotiin yöllä niin ei trvi nousta yläs vaan saa huilata.
      Enempi sitä jaksaa kun ei ole töissä.
      Itse yritän olla töissä sen verran sen 6 kk että saan taas lähes kaksi vuotta ansiosidoonnaista, joten sikllä päjrää mukavsti ja jaksaa mitä vaan.

    • Anonyymi

      On olemassa super ihmisiä,mutta kaikki ei ole eikä voi edes tulla,kun nämä ei ole yhtä vahvoja henkisesti ja se pitää huomioida.esim. tupakoija menettää tehoaan joka vuosi verrattuna polttamattomaan
      juomari paljon nopeammin eli pitäisi olla raitis liikuntaa harrastava
      mieluummin kestävyyslajeja.Sitten on töitä esim. kirjastonhoitaja ei kulu liikoja kaloreita jaksaa hyvin töitten jälkeen kun päivät on ne normaalit 8h.

      • Anonyymi

        Ei siinä tarvita tuollaisia selityksiä ollenkaan. Ihmiset nyt vaan ovat erilaisia niin fyysisesti kuin henkisesti. Useimmista suomalaisista ei ole kestävyyslajien harrastajiksi, vaikka eivät juo tai polta. Se kun vaatii hyvää perusfysiikkaa ja kovaa henkistä kanttia lähteä joka päivä sitä kestävyyttä säilyttämään ja ehkä jopa kehittämään. Muutaman kuukauden pidät taukoa niin olet suunnilleen vuodepotilas sen jälkeen ja aloittaminen on todella vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä tarvita tuollaisia selityksiä ollenkaan. Ihmiset nyt vaan ovat erilaisia niin fyysisesti kuin henkisesti. Useimmista suomalaisista ei ole kestävyyslajien harrastajiksi, vaikka eivät juo tai polta. Se kun vaatii hyvää perusfysiikkaa ja kovaa henkistä kanttia lähteä joka päivä sitä kestävyyttä säilyttämään ja ehkä jopa kehittämään. Muutaman kuukauden pidät taukoa niin olet suunnilleen vuodepotilas sen jälkeen ja aloittaminen on todella vaikeaa.

        Et selvästi tiedä kestävyys urheilusta yhtään mitään, joten mene takaisin sohvalle istumaan ja syömään. Et tiedä henkisestä kantista yhtään mitään. Perus sohvaperuna ehkä joskus pelannut höntsä kiekkoa. Luulee olevansa tietäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et selvästi tiedä kestävyys urheilusta yhtään mitään, joten mene takaisin sohvalle istumaan ja syömään. Et tiedä henkisestä kantista yhtään mitään. Perus sohvaperuna ehkä joskus pelannut höntsä kiekkoa. Luulee olevansa tietäjä.

        Siksi juuri tiedänkin jotakin tästä asiasta, kun en ole koskaan mikään sohvaperuna ollut. Palasin juuri 1,5 h lenkiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi juuri tiedänkin jotakin tästä asiasta, kun en ole koskaan mikään sohvaperuna ollut. Palasin juuri 1,5 h lenkiltä.

        Sen tiedän että jos ei ole hölkännyt vuosikymmeniin , niin jo 20 minuutin hölkkä on liikaa ja lisänä jalat kipeenä.


    • Anonyymi

      Organisointia niin ettei viikolla tarvi tehdä ruokaa vaan ottaa pakastimesta sinne tehtyjä. Mikä ihmeen raskaus pyykinpesussa kun kone täyteen ja päälle. Jos aina väsynyt työpäivän jälkeen niin on huonossa kunnossa. Toki tietenkin jos työ on fyysisesti raskasta ni sillon kyllä ymmärrän.

    • Anonyymi

      Mitä hyötyä päättäjät saavat siitä, että hajottavat perheet jopa eri maihin!
      Käsittääkseni se tulee paljon kalliimmaksi yhteiskunnalle, kun
      lapset eivät saa vanhempiensa tukea ja sitten on se alkoholilla itseään lääkitys kaikkine lisäsairauksineen.
      Onko tervettä kansaa vaikeampi pompottaa?

    • Anonyymi

      Elämänkulku on kokonaisuudessaan päälaellaan jos tarkastellaan ihmisen tarpeita ja mahdollisuuksia.
      Nuorena, kun olisi energiaa nauttia elämän kaikista, mielihyvää tuottavista asioista, on yleensä puutetta rahasta ja ajasta. Myös pariutumiseen liittyvät velvollisuudet häiritsevät mielitekojen toteuttamista.
      Pitää olla kunnollinen asunto, säädylliset vaatteet, hyvä, riittävän suuri auto. Mieli tekisi matkustamaan enemmän kuin on aikaa ja/tai rahaa.
      Railakas sosiaalinen elämä vaatii rahaa ja myös enemmän aikaa kuin pakollinen puutteen torjunta suo.

      Sitten eläkeläisenä, jos henkilö on hoitanut asiansa kunnolla, on rajattomasti aikaa, ei ole aineellisia puutteita koska asumisen tarve on pienemmissä puitteissa, vaatteita on kirpparille vietäväksi, auton tarve on hyvin vähäistä aikaisempiin vuosiin verrattuna. Olisi aikaa pitempiinkin seikkailumatkoihin mutta eläkeläiset köpöttelevät muiden muumioiden kanssa opastetuilla kiertomatkoilla.
      Talous on siinä mallissa, että pystyy toteuttamaan ne kohtuulliset mieliteot joihin vielä kykenee,

      Olen itse oikeasti hyväkuntoinen 70v ukko mutta tuo elämänkaaren nurinkurisuus ja epäoikeudenmukaisuus potuttaa.
      Voiko joku olla perustellusti toista mieltä????????

      • Anonyymi

        Minua kauhistuttaa monet nuoret nykyisin, koska tuhlaavat parhaat vuotensa rypemiseen ja juhlintaan, joka antaa vain pettymystä ja tyhjyyden tunteen jälkeenpäin.
        Luulen suurimman osan nuorista käyttävän mahdollisuutensa rakentavasti keski-ikään asti.
        Sitten moni asia vaikeutuu pikku hiljaa.
        Minulla on valtavan vaikeaa oppia tekniikkaa, jota yhteiskunnassa tarvitaan elääkseen.
        Aivan tuore 70-vuotias minäkin. Mutta vielä ponnistellaan opiskellen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kauhistuttaa monet nuoret nykyisin, koska tuhlaavat parhaat vuotensa rypemiseen ja juhlintaan, joka antaa vain pettymystä ja tyhjyyden tunteen jälkeenpäin.
        Luulen suurimman osan nuorista käyttävän mahdollisuutensa rakentavasti keski-ikään asti.
        Sitten moni asia vaikeutuu pikku hiljaa.
        Minulla on valtavan vaikeaa oppia tekniikkaa, jota yhteiskunnassa tarvitaan elääkseen.
        Aivan tuore 70-vuotias minäkin. Mutta vielä ponnistellaan opiskellen!

        Vakavasti kommentoiden. Nuorena on energiaa ja motivatiota tehdä ja saada aikaan erilaisia asioita. Pystyy ottamaan vastaan haasteita ja nauttii niiden voittamisesta. Elämässä on sisältöä.
        Oleellista on myös se, että silloin luodaan ikääntymisenä elämisen puitteet. Elintavoilla ja harrastuksilla voi, perimän puitteissa vaikuttaa myöhempien vuosiensa kuntoon ja terveyteen jotka puolestaan ratkaisevat sen missä määrin voi nauttia eläkeläisyyden suomista mahdollisuuksista.
        Eräs, tärkeä asia on elämänkumppanin valinta tai valitsemattomuus. Pariutuminen realistisin odotuksin siten, että arkiasioiden sujuminen on pitkän päälle tärkeää ja ylläpitää kaikkia, myös miehisiä toimintoja, on osa onnellista ikääntymistä.


    • Anonyymi

      Kyllä työ rasittaa. Ei ihme että osa on työkyvyttömyyseläkkeellä, tai aina sairaslomalla tai joutuu eläkkeeelle nopeesti. Terveenä pysyy jun ei ole työssä. Mä en ole ollut työssä paljoo ja olen niin terve että mikään ei stressaa eikä ole mitään sairautta.
      ihmistä ei ole tehty työtön, vaan elämään omaehtoiseisesti.

    • Anonyymi

      Aamulla pimeässä töihin, päivä neljän seinän sisällä, iltapäivällä pimeässä kotiin. Kaamosmasennus. Iän myötä pahenee vaan.

      Oon miettinyt että jos vaan jäis pois töistä ja lähtis johonkin, missä talvi on lyhyempi ja valoisampi. Kesällä vois tulla käymään Suomessa.

      • Anonyymi

        Nii, eipä ihme että ihmisetkin ovat pimeitä, ne jotka tekee halpa työtä, kun suomessa ei makseta enää palkkaa. Kaikki pimeesti kantsii ottaa. Sillon ihminen elää tai sitte kelasta rahat pois.
        Työtä ei kannata tehä.


    • Anonyymi

      Töiden jälkeen ei paljon jaksa.
      Riippuu henkilöstä, ei ole järkeä tehdä jaksamisen äärirajoilla.
      Pyykkikone heti käyntiin kun tulee kotiin. Viikonloppuisin on aikaa sen verran.

    • Anonyymi

      Kyllähän työelämä on rankkaa. Työnantajat ottavat kaiken irti työntekijästä. En itsekään juuri illalla muuta jaksa kuin syödä, käydä suihkussa ja mennä nukkumaan, jotta aamulla jaksaa taas lähteä töihin. Kyllä sitä usein miettii, että tätäkö tämä koko elämä on, tämäkö on elämän tarkoitus?

      • Anonyymi

        Juuri eläkkeelle jääneenä olen sitä mieltä, että kuusituntinen työpäivä olisi riittävä. Paras kuitenkin olisi mielestäni kolme viikkoa töitä ja yksi vapaata. Lomaviikon aikana ehtisi tehdä asiat mitä ei työpäivien aikana ehdi tai jaksa. Näin töitä riittäisi kaikille ja olisi enemmän veronmaksajia, eikä yksien tarvitsisi tehdä töitä kaikkien edestä. Olisi enemmän aikaa perheelle. Kulutus ja kansantalous myös kasvaisi kun aikaa shoppailuun ja matkusteluun olisi säännöllisesti. Lapset ja vanhukset saisivat enemmän huomiota, kaikkien mielenterveys paranisi. Aikaa kuntoiluun ja terveellisten elämäntapojen vaalimiseen olisi enemmän. Nyt työelämässä ihmiset kulutetaan äärirajoilleen, pitää olla kustannustehokas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri eläkkeelle jääneenä olen sitä mieltä, että kuusituntinen työpäivä olisi riittävä. Paras kuitenkin olisi mielestäni kolme viikkoa töitä ja yksi vapaata. Lomaviikon aikana ehtisi tehdä asiat mitä ei työpäivien aikana ehdi tai jaksa. Näin töitä riittäisi kaikille ja olisi enemmän veronmaksajia, eikä yksien tarvitsisi tehdä töitä kaikkien edestä. Olisi enemmän aikaa perheelle. Kulutus ja kansantalous myös kasvaisi kun aikaa shoppailuun ja matkusteluun olisi säännöllisesti. Lapset ja vanhukset saisivat enemmän huomiota, kaikkien mielenterveys paranisi. Aikaa kuntoiluun ja terveellisten elämäntapojen vaalimiseen olisi enemmän. Nyt työelämässä ihmiset kulutetaan äärirajoilleen, pitää olla kustannustehokas.

        Nykynen pääministerikin taisi mainostaa tämmöistä tässä syksyllä. Sanna Marin on viisas nainen. Kannattaa äänestää sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri eläkkeelle jääneenä olen sitä mieltä, että kuusituntinen työpäivä olisi riittävä. Paras kuitenkin olisi mielestäni kolme viikkoa töitä ja yksi vapaata. Lomaviikon aikana ehtisi tehdä asiat mitä ei työpäivien aikana ehdi tai jaksa. Näin töitä riittäisi kaikille ja olisi enemmän veronmaksajia, eikä yksien tarvitsisi tehdä töitä kaikkien edestä. Olisi enemmän aikaa perheelle. Kulutus ja kansantalous myös kasvaisi kun aikaa shoppailuun ja matkusteluun olisi säännöllisesti. Lapset ja vanhukset saisivat enemmän huomiota, kaikkien mielenterveys paranisi. Aikaa kuntoiluun ja terveellisten elämäntapojen vaalimiseen olisi enemmän. Nyt työelämässä ihmiset kulutetaan äärirajoilleen, pitää olla kustannustehokas.

        Tässä on ajatusta. Miksi ammattiliitot ei aja 50 henkilöille 4-päiväistä viikkoa tai lyhennettyä työpäivää, niin ihmiset jaksaisivat pitempään työelämässä ja palautuisivat paremmin seuraavan viikon ponnisteluihin. Näin töitä riittäisi useammalle ja elätettäviä olisi vähemmän. Onhan 3-vuorotöissäkin rankan yövuoroputken jälkeen 6 vapaata.
        Näitä ajatuksia herää, kun on ollut jo 10 vuotta eläkkeellä.
        Toisaalta muutamiin ammatteihin tuntuu jo nyt olevan vaikeaa saada koulutettua henkilöstöä kun vain se työ kiinnostaa" mikä on helppo ja palkka 5 donaa"
        Mikään raskas työ ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri eläkkeelle jääneenä olen sitä mieltä, että kuusituntinen työpäivä olisi riittävä. Paras kuitenkin olisi mielestäni kolme viikkoa töitä ja yksi vapaata. Lomaviikon aikana ehtisi tehdä asiat mitä ei työpäivien aikana ehdi tai jaksa. Näin töitä riittäisi kaikille ja olisi enemmän veronmaksajia, eikä yksien tarvitsisi tehdä töitä kaikkien edestä. Olisi enemmän aikaa perheelle. Kulutus ja kansantalous myös kasvaisi kun aikaa shoppailuun ja matkusteluun olisi säännöllisesti. Lapset ja vanhukset saisivat enemmän huomiota, kaikkien mielenterveys paranisi. Aikaa kuntoiluun ja terveellisten elämäntapojen vaalimiseen olisi enemmän. Nyt työelämässä ihmiset kulutetaan äärirajoilleen, pitää olla kustannustehokas.

        Kahdeksan tuntia olis ihan jees, mut jos ei porukka tuu töihin eikä esimiestä kiinnosta "tiskihommat" niin se JOKU painaa taas 11-12tuntia per päivä. Liitolle kun siitä kertoo, niin saa aina saman vastauksen jonka voi tulkita niin että ei heitä tälläisen yksittäiset tapaukset kiinnosta.

        Tulis kuula ja tappais!


    • Anonyymi

      Koita mittauttaa ferritiini ym arvot. Itellä oli ferritiini 11,6 ja kyllä huomaa että jaksaa paremmin kun on syöny vähän rautaa..

    • Anonyymi

      Samoilla ajatuksilla täällä, mutta ponnistan itseni tekemään välillä kotirutiineita. Ota Raamattu käteen ja ala ammentaa sieltä voimaa elämääsi. Rukoile, että Jumala avaa sitä sinulle ja antaa sinulle uuden sisällön elämääsi ja täyttää tyhjyyden.

      • Anonyymi

        Lue mieluummin vaikka Yuval Hararin Sapiens. Sen jälkeen voitkin polttaa raamattusi ja muut satukirjat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue mieluummin vaikka Yuval Hararin Sapiens. Sen jälkeen voitkin polttaa raamattusi ja muut satukirjat.

        Kukin lukee mitä haluaa. Polta sinä tuo YHSapiens.


    • Anonyymi

      Tuntus syvän masennuksen oireiksi.

    • Anonyymi

      Itsekin uuvun välillä samalla tavalla, ei tosin mene noin pahaksi. Olen huomannut että tilanne ei muutu paremmaksi jos sama rutiini jatkuu ja menee aina vaan aikasin nukkumaan. Liika nukkuminenkin väsyttää.
      Olen vaihtanut työpaikkaa kolmesti tänä vuonna. Työt oli raskasta tuotanto/pakkaamista, jatkuvasti ylitöitä. Surkee palkka. En jaksanut edes miettiä harrastusten etsimistä, ois ollu liikaa.
      Nyt nykyinen työpaikka on siivousta, edelleen surkee palkka, mut ihan miellyttävää työtä. Itsestään saa napit korvilla tehdä hommat, viikonloput vapaat eikä ylitöitä. Melkein vuoden tauon jälkeen palasin hevosharrastuksen pariin, mikä pikkuhiljaa on nostanut mielialaa ja jaksamista.
      Eli: 1. VAIHDA TYÖPAIKKAA vaikka tekeekin vaikeaa. Epämukavuusalueelle meneminen johtaa AINA hyvään!!! Hetken kärsimys siitä loparin otosta ja uuden paikan etsimisestä on parempi, kuin pitkä kärsimys samassa työssä jatkaminen. Etsi työ,mihin ei vituta ajaa aamuisin. Parantaa elämää huomattavasti. Eikä se hyvä työ heti välttis löydy, eikä ole tarkoitustaan. Sitä aina näkee ja oppii ainakin yhden uuden asian.
      2. Sit kun työ on vaihtunut ja tasoittunut arki sen kanssa, etit jonkun virikkeen/menon vapaa-ajalle. Alku on aina vaikeeta mut ajan kanssa helpottuu, enkä valehtele.

      Kukaan ei hätistä sua näihin muutoksiin, koska loppupelissä oot ainut kehen nää elämänmuutokset vaikuttaa.

    • Anonyymi

      Mivitotal fex auttaa.sitä kun ottaa aamuisin virtaa riittää koko päiväksi.

    • Anonyymi

      Oon aina sanonu .sellaista työtä ei saa tehdä mistä ei tykkää!

    • Anonyymi

      Huono homma jos näin tuntuu, mutta siihen ympyrään se elämä on vain sovitettava. Jokaisen oma asia se sovittaminen on. Jos on ongelmia sovittamisessa on niin pitää katsoa peiliin ja ryhdistäytyä. Yhteiskunnan tarjoamaa apua voi käyttää, mutta päävastuu on aina ihmisellä itsellään. Demokraattisessa yhteiskunnassa ihmisillä pitäisi olla vastuu paitsi itsestään niin myös yhteiskunnasta, siksi töitä pitää jaksaa tehdä. Kaikkien työ on tärkeä. Työikäisen ja työkykyisen ihmisen vapaaehtoinen jättäytyminen työelämän ulkopuolelle on vastuuttomuutta ellei suoranainen rikos yhteiskuntaa ja toisia ihmisiä kohtaan. Tietenkin herättää kateutta se kun jotkut ihmiset ovat rahan avulla kyenneet irtautumaan ympyrästä, oravanpyörästä, mutta kovin monille ihmisille se nyt ei vain millään ole mahdollista. Näin on närhet.

    • Anonyymi

      Vasemmistolaisen elämä on kovaa.

    • Anonyymi

      No jos tekee 12 tunnin työpäivää ja nukkuu 8 tuntia yössä niin jaksaako siinä niitten 4 tunninaikana iltasella enään pahemmin riehua?

    • Anonyymi

      Hei, olet uupunut ja masentunut. Mene lääkäriin ja kerro. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Hei, olet uupunut ja masentunut. Mene lääkäriin ja kerro hänelle oikeasti mitä ajattelet ja missä menet. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Sinulla taitaa olla uniapnea. Kannattaa käydä testeissä.

    • Anonyymi

      jouduin aikoinaan 3 lapsen yksinhuoltajaksi ilman omaa syytä. Oli kokopäivätyö koko ajan, Stressaavaa asiakaspalvelutyötä, jonot olivat pitkiä ja piti hallita tietokone ja monta muuta asiaa.Aamuisin oli lasten vienti tarhaan, töihin kipin kapin. ´klo 17.30 hain lapset, käytiin kaupassa. Kotona pyöri koko ajan rumba: ruoanlaitto, pyykinpesu, tiskaus. lapset onneksi katseli lastenohjelmia.Minulle jäi illassa yksi tunti omaa aikaa, kun lapset olivat nukahtaneet. Muuten omaa aikaa oli vain kun istuin 20 min. bussissa mennen tullen. Tätä jatkuu kymmenkunta vuotta kunnes lapset tulivat koulusta kotiin yksin. Siinä tilanteessa oli pakko jaksaa, ei ollut muuta keinoa. Nykyajan nuoret stressaantuu yllättävän helposti. ja masentuu. Minä en kerinnyt tehdä kumpaakaan.

    • Anonyymi

      Siitähän se riippuu, miten raskaita hommia päivänaikana työkseen tekee, että miten jaksaa iltasella, mitään enää harrastaa. Sen takia kannata lääkärille mennä.

    • Haha onhan tuokin tapa huomijota herätellä :D

    • Anonyymi

      Kuulostaa tutulle.

      Syynä täällä on sisäilmaongelmat. Porukka on punakkaa, nuhaista ja väsynyttä. Päätä koskee monella.

      Kun on väsyneenä oravanpyörässä, niin sitä ei oikein huomaa kun on väsynyt ja oravanpyörässä ;)

      Työympäristöstä valittajat leimataan hulluiksi ja hankaliksi.

      Porukka ei uskalla valittaa tilanteesta, kun ovat niin väsyneitä oravanpyörässä etteivät oikein muuhun pysty ;) Syödään vaan kovia lääkkeitä ja piilotellaan omaa kuntoa.

      Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Suomessa työkulttuuri on mielisairasta ja huonopalkkaista, tähän maahan ei lapsia kannata hankkia. Suomi tulee kyllä tavalla tai toisella tulevaisuudessa katoamaan.

      • Anonyymi

        Parempi niin. Olispa venäjä vallottanu sodassa Suomen niin geenit olis parantuneet.


    • Anonyymi

      Sama täällä, 11 vuotta mennyt työn merkeissä seitsemän päivää viikossa ja kaikki vain sanoo, että eihän sinulla ole mitään tekemistä. Tämä syksy on ollut ja koko vuosi yhtä vastoinkäymistä, kukaan ei maksa velkojaan, työauto on hajonnut parikin kertaa ja omasta rosvo vei uudet talvirenkaat. Vakuutus lupasi 200e renkaisiin, lukkoihin, virtalukon korjaukseen ja ratin suojamuoviin, mutta ei minkäännäköistä työkulukorvausta. Nyt sanon irti varkausvakuutuksen, Turva ei korvaa mitään, ottaa kyllä ja maksoin sitäkin vakuutusta kymmenen vuotta. Kaikki kesälomat, syyslomat,joululomat ja hiihtolomat on pitämättä 11 vuoden ajalta, kun kukaan ei tule sijaiseksi ilman kunnon korvausta, mutta ottaa kyllä ilmaiseksi minun työtäni joka viikko. Sellaisia ne ns.ystävät ja tutut on, talkoisiin ei tule kukaan, kaikilla on aina menoa tai juhlia, mutta töihin ei tule ketään

    • Anonyymi

      Mulla oli aikoinaan 30 vuotta sellainen duuni postissa, että polkupyöräillä sai päivässä pyöräillä ihan riittäväst raskas laukku kaulassa. Ei tehnyt enää illalla yhtään mieli lähtä juoksulenkille.

      • Anonyymi

        Joo tai jos juoksee neljä, viisituntia hissitömissä kerrostaloissa, niin käyhän sekin päivän urheiluharrastuksesta?


      • Anonyymi

        Mä olin siinä firmassa 40-vuotta ja oon laskenut et ainakin parikertaa on tullut pyöräilyä maapallo ympäri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olin siinä firmassa 40-vuotta ja oon laskenut et ainakin parikertaa on tullut pyöräilyä maapallo ympäri.

        Mulle tuli työmatkoineen ja postilenkin kanssa polkypäyräillen noin 30 kilsaa päivässä. Siis 150 kilsaa viikossa. Ajattelin joskus laskea sen jos viikonloput ja vuosilomat pois noin kymmenenkuukautta vuodessa niin mitä se tekee 30 vuodessa poljettuja kilometrejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tuli työmatkoineen ja postilenkin kanssa polkypäyräillen noin 30 kilsaa päivässä. Siis 150 kilsaa viikossa. Ajattelin joskus laskea sen jos viikonloput ja vuosilomat pois noin kymmenenkuukautta vuodessa niin mitä se tekee 30 vuodessa poljettuja kilometrejä.

        Siintä vaan kaikki raudanpuuttesta kärsivät laskemaan, kuinkamonta kilometriä se tekee tuossa 30 vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siintä vaan kaikki raudanpuuttesta kärsivät laskemaan, kuinkamonta kilometriä se tekee tuossa 30 vuodessa.

        Kuuskytluvulla tehtiin vielä kuusviikkosta päivää. Loppui muistaakseni joskus 1973. Jos silloin olit maalaiskusti niin ota huomioon ne lauantainakin poltetut kilometrit.


    • Anonyymi

      Samoja tunteita ollut mulla. Otan osaa. T.väsynyt

    • Anonyymi

      Kannattaa käydä lekurissa,kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa tuollaista väsymystä.

      • Anonyymi

        Niin kuin melkein mikä tahansa muukin esim. kilpirauhasen liikatoiminta.


    • Anonyymi

      Kyllä työttömänä on ihan parasta olla. Suurinosa ihmisistä odottaa aina lomia ja lässyttää jostakin aikaisemmin eläkkeelle jäämisestä. Työttömyys = loma.
      On kiva kun ehtii harrastaa urheilua ja katsella leffoja ja pornoa yömyöhään ilman painetta siitä, että pitäis aamulla nousta johonkin saatanan kuvottavaan työpaikkaan. Saa vaan naureskella verhojen raosta naapureille iltapäivällä, kun nämä tulevat väsyneenä ja naama harmaana säälittävistä työpaikoistaan. Ehtii oikeasti tekemään kaikkea aivan rauhassa, mistä työssäkäyvät vaan aina haaveilee. Vain tyhmät lampaat käy jossakin matalapalkkaduuneissa, koska usein elävät siitä vakiduunista huolimatta ihan kädestä suuhun silti ja mihinkään ei rahat tahdo riittää.

      Kun on työttömänä, niin on aikaa kikkailla itselleen verottomia lisätuloja. Mutta parhaiten pärjää taloudellisesti, kun lakkaa olemasta materian orja ja rajoittaa hieman sitä kulutushysteriaa. Ei ihminen tarvitse kaikkea tuota paskaa, mitä meille tyrkytetään. Eikä tämä tarkoita, että pitäis jossain ryysyissä alkaa kulkemaan.

      Muutama key point

      - typerät adiktiot pois. Moni käyttää röökiin ja kaljaan ihan vitusti rahaa ja ihmettelee, kun ei rahat riitä mihinkään ja muilla vaan on kaikkea.
      - kaikki pikavipit ja lainat ovat syöpää. Asuntolaina on ainoa laina, jossa edes joku järki. (Tässä ei nyt käsitellä mitään rahantekoon liittyviä lainoja, joissa on järkeä). Eli kaikki korkoa kasvavat lainat ja luottokortit pois käytöstä.
      - opettele kulutushysteriasta pois, niin pärjäät vähemmällä rahalla.
      - älä pelaa mitään rahapelejä, edes niitä helppoja, kun suurimalla osalla ei kutenkaan riitä äly ja sinnikkyys tekemään voitollista pelaamista.
      - jos myyt esim. huumeita saadaksesi pientä lisätienestiä, niin älä käytä itse. Moni matalan tason huumediileri pilaa mukavat lisäansionsa sillä että käyttää itse.
      - koska tulot saattaa olla pienet, niin pidä pieni pahanpäivän käteiskätkö jossakin. Mitä enemmän sen parempi, mutta esim. nyt edes kymppitonni. Tämä sen takia, että niitä ei nää esim. sossu, jos haet siltä luukulta jotakin ja joskus tulee viivästyksiä etuuksien ja vastaavien maksuissa, niin ei sitten tarvitse heti olla ruikuttamassa rahattomuuttaan jne.
      - kannusta edessäpäin töissäkäyviä, koska he mahdollistavat veroja masamalla lokoiset oltavasi. Takana päin heille voi toki nauraa sieltä verhojen raosta. Älä pode minkään asteista syylisyyttä työttömyydestäsi, vaan nauti elämästä ja vapaa-ajastasi. Kun olet onnellinen ja tyytyväinen, niin ympäristön mahdollinen voivottelu muuttuu salaa kateudeksi, jota ei tietekään myönnetä :D
      - pidä itsesi fyysisesti kunnossa. Työttömyys ei ole mikään syy tai velvoite muuttua sohvaperunaksi. Harrasta urheilua ja näytä elinvoimaiselta. Antaa töissä käyvien keskivartalolihavoitua stressin takia.

      Työttömyys on lottovoittoa parempi asia.

      • Anonyymi

        Mitä vittua..ilmoitettu poliisille !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vittua..ilmoitettu poliisille !!!

        Niinkuin mikä? Että ihminen on työtön vai?


      • Anonyymi

        Hyvät ohjeet työttömänä olemiseen!


    • Anonyymi

      Masentunut?

    • Anonyymi

      Saattaa olla raudanpuutosta veressä tai masennus.Tiedän kokemuksesta.Toivottavasti meet lääkäriin,tsemppiä!!

      • Anonyymi

        Sama Latinaksi. Velttomuskataria?


    • Anonyymi

      Väsymystä se vaan on ainakin loppuviikosta. Menkää töihin ja kokeilkaa.

      • Anonyymi

        Itse tein kaksi vuorotyötä tehtaassa jossa tehtiin metallista tuotteita, olin särmääjä.
        Loppuvuodet tein pelkkää yötyötä, en oikeastaan ollut loppuviikosta väsynyt, olinkin silloin poikamies, en tosin ryypännyt enkä polttanut tupakkaa. Ehdin nukkua hyvin koska ei oikeastaan ollut paljoa kotitöitä mitä nyt välillä pesi pyykkiä jne ja käväisi kaupassa, ehkä lapsiperheille on raskasta ja sinä yksi syy miksi koskaan en halunnut lapsia, mitä järkeä on kiduttaa itsensä loppuun, tulevaisuudessa lapset joutuvat yhä tiukemmalle kaiken suhteen joten siinä toinen syy miksi en halunnut lapsia..en halunnut että lapseni joutuisivat kokemaan kurjuutta ja taistelemaan työpaikoista ja elämään maailmassa jossa soditaan aina jossain jne.


      • Anonyymi

        Just tänään aamulla lopetin kolmen yövuoron putken. Heräsin siinä 15:20. Yövuoro on meillä 10 tuntinen. Eikä homma ole edes raskasta, kyse on valvomotyöstä, valppaana vaan pitää pysyä siihen aamuun asti. Ennen yövuoroja oli viikonlopun iltavuoroissa. Tässä on sellaiset rästissä olleet kotihommat tehty. Jonkun ajan päästä saunaan, ja sit varmaan Netflixiä tai jotain.


    • Anonyymi

      Työterveyteen mars. Olethan työnantajalle puhunut väsymyksestäsi? Työnantajallasi on velvollisuus huolehtia ettet kuormitu liikaa, henkisesti tai/ja fyysisesti. (johan se on myös työturvallisuusasiakin!)
      -eka etappi, ilmoita pomolle. Kysy miten hän voisi järjestää apuja. Toinen etappi, työterveyshoitajalle, ja lääkärille. kolmas etappi, sairaslomaa, mikäli muu ei auta/uupumus vaatii tutkimuksia paljon, ja lääkehoitoa/tai paljastuu syyksi joku vakavampi.
      Toimi. Muuten et saa asioita etenemään, että uupumuksen syy selviää. Ite en ole kuin teollisuussiivooja. Minkä nyt jalat kettuilee, ja melu tekee ongelmia jo kuuloon, mutta muuten oma arvio on, että olen kumminkin tavallisessa kunnossa muuten. En minäkään aina paljon jaksa. Mutta vähän illassa on paljon viikon päästä.
      Keskitän rankemmat harrastukset vapaapäiviin. Niin en väsy, kotona on ne lemmikkiasiat, ja pientä pyykkiä ja kokkausta, käsityöt- mitä milloinkin ja lemmikit aina.

    • Anonyymi

      Kuulostaa masennukselta.

    • Anonyymi

      Paskaduunia tekevät vain köyhät ja huijatut jotka uskovat kaiken mitä ylhäältä syötetään.

      Asia erikseen jos palkka ja työolosuhteet ovat kunnossa, ne hommat ovat vaan nykyään kortilla.

      Ei se firmakaan tee huonoja sopimuksia, joten miksi pitäisi duunarinkaan tehdä mitään paskaduunia?

    • Anonyymi

      Meillä työpaikalla kävi aina työnantajan pyynnöstä työterveyslääkäri nuuskimassa haiseeko alkoholi väsyneimpien tapausten seläntakana. Siis jos oli käynyt hänen vastaanotollaan valittamassa uupumusta. Tää oli silloin joskus 90-luvun puolivälissä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jaa, mitenhän tuokin nyt pitäisi ymmärtää?


    • Anonyymi

      Me ollaan ainakin syrjäydytty kaikesta kun ollaan töissä. Mitään ei jaksa, senkun kotiin syömään jos jaksaa ja nukkumaan, Tämä toistuu aina kesälomaan asti. Emme tunne enää ketään, eikä meillä käy ketään eikä me mennä kellekkään. Kaupsta äkkiä haetaan jos jaksetaan ruokaa ja kotiin. Harrastukset on jätetty kun ei jaksa.

      Työ syö ihmisen. On tosi kurjaa kun elämä menee pipariksi. Aateltiin että jäädään työttömäksi jotta jaksaisi tehdä muutakin.

      Alwttiin ukon kanssa tekeen huonosti töitä ja olemaan tahallaan sairaslomalla et saatas potkut.

      Haluttas olla iloisi ihmisiä, mutta hymy on kadonnut ja aina ollaan äkäsiä ja vihasia kun työ on vie kaikki mehut.Ei vaan jaksa.

      • Anonyymi

        Kuinkas paljon kuluu tupakkaa ja kossua viikonloppuisin?


      • Anonyymi

        Tuo etei jaksa mitään on saamattomuutta ja jättäkää se illallinen syömättä ja lenkille tai harratamaan sellaista mikä on kivaa. Itsell äikää 59v ja jaksaa urehilla ja kesäisin käydä mökillä ja prärkälläkin ajelen kesäisin. Se on ihan itsestä kiinni jämähtääkö sinne sovalle töiden jälkeen vai lähteekö johonkin tai harrastuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkas paljon kuluu tupakkaa ja kossua viikonloppuisin?

        Emme käytä alkoholia emmekä tupakkaa. Miksi luulet että ne ovat ainoat vaihtoehdot sille elämälle jos ei tee työtä????? Onko se sun elämää, olen tosi pahoillani siitä että sulla menee niin huonosti.

        Meillä ei ole mitään kiinnostusta tuhlata rahaa alkoholiin ja toivon että sinäkin lopettaisit ja jättäisit ja kekkaisit jotain muuta.
        Meillä on lastenlapset ja omia harrastuksia ja ystäviä.
        Tuotin sinulle pettymyksen mutta mitä siitä, tuollaisia kännikaloja kuin sinä,on paljon, se on surullista.


    • Anonyymi

      Aika selkärangaton vätys!

    • Anonyymi

      Oliskohan kilpirauhasen vajaatoimintaa?Minulla oli lähes samanlainen tilanne kuin viestin aloittavalla. Minulla alkoi helpottamaan kun sain siihen lääkityksen.

    • Anonyymi

      Hei! Mulla oli ihan sama tilanne kuin viestiketjun aloittajalla. Menin työterveyslääkärille ja hän totesi, että olen työuupunut. Jäin sairaslomalle, nyt on helpottanut, aluksi nukuin vaan 10 tuntiakin putkeen. Kaveritkaan ei tunnu enää riesalta, vaan on mukava tavata. Tunnistan niin tuon erakoitumisen ja itkemisen.

    • Anonyymi

      no siis sitä joko tottuu tekemään vaikka tuntuu ettei jaksa, ja se alun kynnyksen ylityshän se vaikein on. omakohtaisesti osittain aikoinaan syrjäytyneenä äitin pullamurusena kun kyllästyin jostain syystä ja rupesin olemaan reipas vaikka miten oli mieli maassa ja masentunut kun monta vuotta neljän seinän sisällä punkannut, niih. jos joku muuten huomioi sen miten kirjoitan asian ytimeen johtaakseni, tai kokee että kiertelen kaartelen kuin en voisi suoraan sanoa, niin no se lienee minun omakohtainen tapa ja päätös vuosien varelta, itse kun EDELLEEN huomaan kaikki kirjoitusvirheet ylen uutisissa usein, joka aikoinaan on kovin perusteellinen ollut... ja heille usein palautetta innostuin tylsyyttäni laittamaan mutta muutoin en todellakaan vakavissani moisia ota! :D

      No nyt on aikas muraali valette ylle, kestääköhän välilyönti yllä tätä saraketta suojellakseen... no eiköhän

    • Anonyymi

      Sillee pärjää kun varastaa itelle aikaa päivittäin eikä kulje kellokaulassa.
      Työmatkoillakin voi nauttia maisemista, hyvästä seurasta ja ruuasta.
      Kannattaa aloittaa pienillä hetkillä, n.15min ja työpaikallakin karata 'tupakille' ja vessaan. Maksaa itsensä takaisin kun jaksaa elää taas.

    • Anonyymi

      Taitaa terveyden kanssa olla ongelmia. Taitaa olla kuolemantauti...

      • Anonyymi

        Jos elää synnillisesti, niin joutuu masennukseen se pahan hengen vaiktutuksesta, mitä niistä ohjelmista tulee. Tässä likissä vaikuttaa Jumalan Pyhän Hengen vaikutus ja se antaa ilon, joka tulee sydämmestä, kun on tehnyt uskon ratkaisun ja antanut elämänsä Jumalan käsiin. Kuolemakaan ei enää masenna, kun se on vain siirtyminen iankaikiseen iloon. https://www.youtube.com/watch?v=f0UoZcsOBJc


    • Anonyymi

      Kuka käy toisillaan kylässä. Ei kukaan. Somessa juorutaan valikoitusti omat kehukuulumiset kaikille yhtaikaa selväksi, niin muuta ei sitten tarvitakkaan.

    • provo tai sitten on tosi huono kunto ei silloin jaksa duunia painaa, kovakuntoiset eikun porskuttaa eikä valita väsymystään😎

      • Anonyymi

        Yhteiskunnassa ei vaan tunnuta ymmärrettävän sitä, ettei kaikki ihmiset ole työkyisiä.
        Työsta aiheutuvaa väsymystä on varmana monella, mutta jatkuvaa työstä johtuvaa väsymystä vähemmän, mutta siitäkin kärsivät osa ihmisistä.
        Meikäläinen ei varmaan työelämässä jaksais, kun väsyttää ja on höntti olo vaikken ole edes töissä.
        Silloin, kun olin kortistossa työnhakijana, niin uuvuin siihen jatkuvaan kurssitukseen ja työharjoitteluun, vaikkei se työharjoittelu ole mitään vaativuudessaan verrattuna oikeaan työelämään, jota hallitsee kiire ja jatkuva suorittamis paine.
        Meikäläinen on aamu-uninen, joten "päivätyö" ei sovi ollenkaan, koska aamulla olen tokkurassa ja silloin väsyttää eniten.
        Joten irtisanouduin kortistosta, että saa olla rauhassa, eikä velvoita mihinkään.
        Jotain vapaaehtois töitä olen tehnyt, mutta ne ovat sellaisia, joita tykkään tehdä ilman mitään korvauksia.
        Harrastuksetkin on jääneet, vaikka olisi aikaa harrastaa, mutta ei vaan saa alulle mitään.


    • Anonyymi

      Meillä ainakin on huomattu, että työ pilaa ihmisen elämän, kun ei jaksa enää mennä mihinkään eikä tavata enää ketään. Me ainakin ollaan syrjäydytty kaikesta kun ei jaksa mitään ja ärsyttää muut ihmiset.
      Viikonloput menee kotona ollessa vaan kun ei jaksa mihinkään lähtä ja nukutaan suurin osa ajasta.
      Hampaat irvessä joutuu loppuviikosta lähtemään duunaa ja aina oottaa että on perjjantai ilta että pääsee kotiin piiloon kaikkea. Puhelin kiinni ja ovea ei avata kelleen, ollaan vaan.
      Ei jaksa ruokaa laittaa eikä siivota. Nytkin on niin likasta että hirvittää, kun ollaan siistejä ihmisiä. Ruoka syödään suoraan paketista makkarat menee ja nakit ja suklaa ja sipsiä ja valmisruokaa pelkästään. Ei vaan jaksa tehdä. Karkkia kun syö niin ei tule nälkä, se vie onneksi nälän.
      Työttömänä oltiin reippaita ja mentiin joka paikkaan ja kaveareita nähtiin ja mieli oli iloinen ja jaksava.

      Onneksi ei ole kun 3 kk taas duunia niin pääsee ansiosidonnaiselle. JIHUUUU, sitten taas alkaa ihana elämä.

    • Anonyymi

      Antaa niiden käydä töissä, joilla ei muka aika kulu muuten. Osa ihmisistä herää työttömänäkin aamu kuudelta siihen tuskailemaan "virattomuuttaan", niin kyllähän se silloin menee kärsimyksen puolelle heti. "Mitä sitä siellä kotona yksin keskellä päivää" lause kuultu pieniä sääliropoja tehtaassa saavan tyhmän ukon suusta. Että kyllähän se tuollaiselle tapaukselle on pelkkää kärsimystä olla työttömänä. Osa heräis jakamaan aamupostia kolmelta yöllä, vaikka ilman palkkaa kun "ei osaa tehdä muutakaan". Tuollaisten pässien takia työläisten oloja pystytään huonontamaan, kun aina löytyy se kourallinen idiootteja, jotka saa jonkun henkisen orkun siitä matalapalkkaduunistaan ja tekis sitä vaikka ilmaiseksi, kunhan vaan saa tulla ja tehdä. Ihmiset on vitun tyhmiä.
      Osa ihmistä on vaan yksinkertaisia autisteja, joilla ei ole mitään intohimoja, eivätkä he osaa harrastaa mitään. Tuollaiset tapaukset ovat juuri niitä, jotka kasassa pysyäkseen tarvitsevat sen surkan työpaikkansa, jossa saavat päivittäin näpertää jotakin pientä korvausta vastaan. Röökiä ja kaljakeissi perjantaina kaupasta, siinä on niiden raukkojen elämä. Mutta heitä kuitenkin tarvitaan, koska he veroja maksamalla mahdollistavat sen, että esim. minä voin nukkua aamulla pitkään, kun katson öisin leffoja ja pornoa, ilman painetta heräämisestä kukonlaulun aikaan jonnekin kuvottavaan työpaikkaan.

      Eli koko tämän jargonian pointti on se, että lopeta se perkeleen työnteko, jos kärsit siitä. Turha elämää on uhrata tahalliselle kärsimykselle. Työttömänä on aikaa nukkua ja harrastaa kaikkea kivaa. Kun on pari viikkoa, ehkä kuukauden ollut rauhassa, niin aukeea ihan uusi elämä ja väsymyksen ja stressin aiheuttaman sumu hälvenee.

      Työttömyys on parempaa kuin lottovoitto.

      • Anonyymi

        Kun sen perkeleen työnteon lopettaminen yleistyy vielä nykyisestään niin vähenevät ne perkeleen varat joita sinäkin kulutat!
        Lienee kaikille itsestään selvää!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sen perkeleen työnteon lopettaminen yleistyy vielä nykyisestään niin vähenevät ne perkeleen varat joita sinäkin kulutat!
        Lienee kaikille itsestään selvää!!!!!!!

        Voi kuule, ei ne yhteiskunnan varat lopu, niitä on vaikka kuinka, niin paljon veroja ja maksuja maksellaan että niitä on mutta ne on pilossa, niistä ei kerrota että ihmiset jouvuvat akkotöihin.
        Miten muuten on varaa nostaa eduskunnan työläisten palkkoja jatkuvasti, maksella ulkomaille rahaa miljardeja, ostella sotakoneita, ja antaa rahaa huuhaahan ??? Rahaa on mutta sitä ei annneta sellaisille jotka sitä tarvii vaan ne annetaan heille joilla jo on.

        Ei suomesta rahat lopu, keirot yliherrat vaan pitää ne ominaan.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe