Monesti kuulee, ainakin Teuvan ja Kauhajoen suunnalla, että käytetään "poka" välisanaa lauseessa. Tyyliin: Ei siitä poka tuu mitään... Se on poka niin, notta...
Samaa poka sanaa kuulee myös tornionjokiseudulla. Sole poka mikhän. Mutta sitten jossain Kauhavalla ei käytetä ollenkaan. Mutta Kauhajoella sitäkin enemmän.
Että mitä se poka siinä tarkoittaa?
Mitä tarkoittaa poka?
10
5576
Vastaukset
- Anonyymi
Poka ainakin ns. iskukielellä tarkoittaa yleensä Hesassa kapakassa....iskee naisen/miehen ;-)
- Anonyymi
Oli hyvä "Poka"... :-)
- Anonyymi
No meilpäin se on näin "suomeksi " ei siitä POIKA tuu mitään esim. Tarkottaa kyl muuta muualla päin.
- Anonyymi
jeeeesss se on poika sellaisessa halveksuvassa mielessä mutta vain siellä äystööllä ja kokonkyläs
joskus myös päntäläs - Anonyymi
Tuus poka tänne = tule poika tänne.
- Anonyymi
Jossain päin suomee poka on asiakas.... esim: taksi kuski sanoo "poka anto hyvät tipit" tai sitten just niinku joku mainitsi että "ravintolasta on voitu pokata hyvä muija...."
- Anonyymi
joka puolella suomea vähä eri...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joka puolella suomea vähä eri...
se on yleissana jota jokainen voi käyttää omiin hämärätarkoituksiinsa mm. Jurvassa
- Anonyymi
Poka on lisäsana joka vahvistaa sanomaa ja lähtöisin Jurvasta..
On poka sulla komia auto, voi poka mikä keli viinatiellä.. tuu poka tänne niin näytän sulle jne.. ei siis mikään poika, ikkunanpoka, naisen iskeminen/pokaaminen tai baari..
Hauska sana, kun muutin muualle niin usein kysyttiin mitä tuo oikein tarkoittaa ja se kuulostaa kivalle sanalle. Hyvä Jurva :) - Anonyymi
Poka on kehys. Ikkunanpoka on se kehys, jossa lasi on kiinni.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307