Ateismi kumoaa itse itsensä

Jumalaa kutsutaan Jumalaksi siksi, että Hänellä on Jumalalle kuuluvia ominaisuuksia kuten absoluuttinen totuus ja rakkaus.
Jos Jumalaa ei olisi olemassa, kuten ateistit uskottelevat, silloin maailmassa ei olisi myöskään totuutta eikä rakkautta.

Kun ateisti sanoo, että Jumalaa ei olemassa, hän samalla esittää väitteen, että totuutta ja rakkautta ei ole olemassa.
Jos taas totuutta ei ole olemassa, silloin hänen väitteensä, että Jumalaa ei ole olemassa, ei ole myöskään totuus.

Koska kuitenkin kaikki varmasti tiedämme, että totuus on olemassa, niin silloin on olemassa myös Hän, jolla on hallussaan absoluuttinen totuus ja tämä persoona on Jumala.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kristitty kumoaa monta lasia jeesuksen verta, kun ei sitä jumalan tunnetta saa takaisin. Mahtaa kusetuksella olla viimeinen käyttöpäivä.
      Jumala pilaantui ja ihmiset heittivät jumalan roskiin.

      • On helppo pilkata Jumalaa ja hengellisiä asioita, silloin kun ihminen on hyvissä voimissa ja kuolema näyttää olevan kaukana.
        Mutta kerran tulee aika, jolloin ihmisen on kuoltava ja hän joutuu Jumalan tuomioistuimen eteen vastaamaan siitä, mitä hän on eläessään suustansa päästänyt. Kuolinhetkellä moni jumalaton on saanut nähdä välähdyksen tuomiosta ja tullut katumapäälle, mutta silloin kaikki voi olla myöhäistä.

        Yksi Yhdysvaltain perustajajäsenistä oli Thomas Paine (1737-1809): Hän koki tuskaa kuoleman edessä ja sanoi: "Jos voisin, antaisin mitä tahansa, että "The Age of Reason" (Järjen aikakausi, kristinuskon vastainen teos) , olisi jäänyt julkaisematta. Oi, Herra, auta minua. Kristus, auta minua! Pysy vierelläni!. On helvetillistä jäädä yksin!"

        Jeesus sanoi: "Mutta jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi." (Matt.12:36-37)


      • Anonyymi
        Mark5 kirjoitti:

        On helppo pilkata Jumalaa ja hengellisiä asioita, silloin kun ihminen on hyvissä voimissa ja kuolema näyttää olevan kaukana.
        Mutta kerran tulee aika, jolloin ihmisen on kuoltava ja hän joutuu Jumalan tuomioistuimen eteen vastaamaan siitä, mitä hän on eläessään suustansa päästänyt. Kuolinhetkellä moni jumalaton on saanut nähdä välähdyksen tuomiosta ja tullut katumapäälle, mutta silloin kaikki voi olla myöhäistä.

        Yksi Yhdysvaltain perustajajäsenistä oli Thomas Paine (1737-1809): Hän koki tuskaa kuoleman edessä ja sanoi: "Jos voisin, antaisin mitä tahansa, että "The Age of Reason" (Järjen aikakausi, kristinuskon vastainen teos) , olisi jäänyt julkaisematta. Oi, Herra, auta minua. Kristus, auta minua! Pysy vierelläni!. On helvetillistä jäädä yksin!"

        Jeesus sanoi: "Mutta jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi." (Matt.12:36-37)

        On helppo pilkata valehtelijoita, kun on itse käynyt rajalla.
        Oletko sinä valehtelija käynyt rajalla.
        Aivot tuhoutuu ja kaikki loppuu.


      • Anonyymi
        Mark5 kirjoitti:

        On helppo pilkata Jumalaa ja hengellisiä asioita, silloin kun ihminen on hyvissä voimissa ja kuolema näyttää olevan kaukana.
        Mutta kerran tulee aika, jolloin ihmisen on kuoltava ja hän joutuu Jumalan tuomioistuimen eteen vastaamaan siitä, mitä hän on eläessään suustansa päästänyt. Kuolinhetkellä moni jumalaton on saanut nähdä välähdyksen tuomiosta ja tullut katumapäälle, mutta silloin kaikki voi olla myöhäistä.

        Yksi Yhdysvaltain perustajajäsenistä oli Thomas Paine (1737-1809): Hän koki tuskaa kuoleman edessä ja sanoi: "Jos voisin, antaisin mitä tahansa, että "The Age of Reason" (Järjen aikakausi, kristinuskon vastainen teos) , olisi jäänyt julkaisematta. Oi, Herra, auta minua. Kristus, auta minua! Pysy vierelläni!. On helvetillistä jäädä yksin!"

        Jeesus sanoi: "Mutta jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi." (Matt.12:36-37)

        Sinun onneksesi ei ole mitään syytä olettaa minkään jumalan olemassaoloa. Ainakin Raamatun mukainen jumala antaisi sinulle julmimman mahdollisen tuomion sinun jumalan halventamisestasi. Sinua taitaa ahdistaa tietää olevasi jatkuvasti valehtelemassa. Tiedät itsekin aivan hyvin, että ilman itsellesi valehtelua koko maailmankuvasi tulisi kaatumaan dominoefekti lailla.

        Tuo on osoitettu humpuukiksi, että kuolinhetkellä näkisi jonkun "taivaan". Itse asiassa ilmiö on selitetty hyvinkin tieteellisesti miksi hapenpuute aivoissa aiheuttaa hallusinaatioita. Jossain seuroissa voi mennä läpi mikä tahansa roska, mutta ei sen ulkopuolella. Kuten väite uskoon tulosta kuolinhetkellä. Se on jo kulunut valheellinen väite, mille ei löydy mitään todellista kosketusta. Noita keksitään päästä ihan vakiona uskonnollisissa piireissä lauman uskon pönkittämiseksi.


      • Mark5 kirjoitti:

        On helppo pilkata Jumalaa ja hengellisiä asioita, silloin kun ihminen on hyvissä voimissa ja kuolema näyttää olevan kaukana.
        Mutta kerran tulee aika, jolloin ihmisen on kuoltava ja hän joutuu Jumalan tuomioistuimen eteen vastaamaan siitä, mitä hän on eläessään suustansa päästänyt. Kuolinhetkellä moni jumalaton on saanut nähdä välähdyksen tuomiosta ja tullut katumapäälle, mutta silloin kaikki voi olla myöhäistä.

        Yksi Yhdysvaltain perustajajäsenistä oli Thomas Paine (1737-1809): Hän koki tuskaa kuoleman edessä ja sanoi: "Jos voisin, antaisin mitä tahansa, että "The Age of Reason" (Järjen aikakausi, kristinuskon vastainen teos) , olisi jäänyt julkaisematta. Oi, Herra, auta minua. Kristus, auta minua! Pysy vierelläni!. On helvetillistä jäädä yksin!"

        Jeesus sanoi: "Mutta jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi." (Matt.12:36-37)

        Jeesus kiduttaa! Se on rakkautta!


    • Anonyymi

      "Kun ateisti sanoo, että Jumalaa ei olemassa, hän samalla esittää väitteen, että totuutta ja rakkautta ei ole olemassa. "

      Ymmärryskykysi on vain poikkeuksellisen rajoittunut tai haluat vääristellä.

    • Anonyymi

      Aivan kuin viisivuotias vaahtoaisi joulupukista.

      Häpäiset mm. itsesi, uskosi, lahkosi, Raamatun ja mikä pahinta myös Jumalan. Eikö jo Raamattu sano, että jos sanomaasi ei oteta vastaan niin mene muualle saarnaamaan?

      Tuolla menolla päädyt sairaalaan.

      • Anonyymi

        Se on mielenkiintoista, että täällä ateistien laumat vetoavat vaikka uskontoon, raamattuun ja Jumalaan, päästäkseen solvaamaan Jumalaa ja Jumalasta kertovia.

        Niin nää Saatanan kätyrit toimii.

        Tuossakin viestissä on havaittavissa solvaus, valheet ja uhkaus. Totuutta ja rakkautta siinä ei ole. Ne asiat kuuluvat Jumalan puoleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on mielenkiintoista, että täällä ateistien laumat vetoavat vaikka uskontoon, raamattuun ja Jumalaan, päästäkseen solvaamaan Jumalaa ja Jumalasta kertovia.

        Niin nää Saatanan kätyrit toimii.

        Tuossakin viestissä on havaittavissa solvaus, valheet ja uhkaus. Totuutta ja rakkautta siinä ei ole. Ne asiat kuuluvat Jumalan puoleen.

        Saatanat ja jumalat ovat ihmisten keksimiä mielikuvitusolentoja. On vaikea ymmärtää miten aikuinen ihminen uskoo näin lapsellisiin satuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on mielenkiintoista, että täällä ateistien laumat vetoavat vaikka uskontoon, raamattuun ja Jumalaan, päästäkseen solvaamaan Jumalaa ja Jumalasta kertovia.

        Niin nää Saatanan kätyrit toimii.

        Tuossakin viestissä on havaittavissa solvaus, valheet ja uhkaus. Totuutta ja rakkautta siinä ei ole. Ne asiat kuuluvat Jumalan puoleen.

        Ei ole uskovan tarvista saarnata kätyreistä heille ateisteille. Nämä sanat ovat ihmisen keksimiä. Jumala ei puhu kätyreistä. Olisi aikamoinen jumala joka halveksii omia luotujaan. Jos Jumala oikeasti tuomitsee, se tapahtuu vasta kuoleman jälkeen. Jokainen tietää että pilkka tulee kostautumaan silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole uskovan tarvista saarnata kätyreistä heille ateisteille. Nämä sanat ovat ihmisen keksimiä. Jumala ei puhu kätyreistä. Olisi aikamoinen jumala joka halveksii omia luotujaan. Jos Jumala oikeasti tuomitsee, se tapahtuu vasta kuoleman jälkeen. Jokainen tietää että pilkka tulee kostautumaan silloin.

        "Olisi aikamoinen jumala joka halveksii omia luotujaan."

        Jumalahan katui sitä, että oli tehnyt ihmisen. Löydät varmaan ao. jakeen itsekin.

        Ja tietysti Jumala halveksii luotujaan, sillä kuka muu kuin halveksiva Jumala panisi koko luomakunnan kärsimään siitä, että Eeva erehtyi haluamaan tietää hyvän ja pahan eron ja puri siksi hedelmää, jota puhuva (!) mainosti? Ei sellainen ainakaan anna kuvaa hyvästä ja rakastavasta Jumalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on mielenkiintoista, että täällä ateistien laumat vetoavat vaikka uskontoon, raamattuun ja Jumalaan, päästäkseen solvaamaan Jumalaa ja Jumalasta kertovia.

        Niin nää Saatanan kätyrit toimii.

        Tuossakin viestissä on havaittavissa solvaus, valheet ja uhkaus. Totuutta ja rakkautta siinä ei ole. Ne asiat kuuluvat Jumalan puoleen.

        Mark5 solvaa Jumalaa aivan omin neuvoin ja tekee enemmän negatiivista julkisuutta uskonnolle kuin sata ateistia. Jos olisit seurannut häntä vuosikaudet kuten jotkut meistä, olisit huomannut että hän on vuosien varrella liukunut aina vain omahyväisempään, tekopyhempään ja suuruudenhullumpaan suuntaan ja käyttää jopa ihmisten kärsimyksiä syynä päästä saarnaamaan omaa vääristynyttä jumaluuttaan. Luepas vaikka se mitä hän turskautti tähän ketjuun:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16140247/tiedemiehet-suunnittelivat-jumalaa-paremmin---lisasivat-riisin-geneettista-informaatiota

        Onko pahempaa jumalanpilkkaa kuin se, että nostaa itsensä Jumalaksi, kuten Mark5 tuon tuostakin tekee mm. "tietämällä" Jumalasta ja Raamatusta sellaisia asioita, joita Raamattu ei kerro?

        - Ilkimyksen teologitäti


    • Anonyymi

      Jospa miettisit tarkemmin kuinka paljon maailmassa on rakkautta?
      Entä totuutta?
      Rakkautta ei ole sotiminen. Totuutta ei ole asioiden esittäminen oman edun saamiseksi.
      Usko on jokaisen oma yksityisasia se mihin uskoo. Ei kannata tuputtaa omaa näkemystään ainakaan täällä.

    • Anonyymi

      Kerropas Mark5 kerrankin mihin pyrit tai mihin luulet pyrkiväsi. Monet palstan kristitytkin nauravat sille miten lapsellisesti mainostat itseäsi ja omaa "totuuttasi", joka ei edes perustu Raamattuun vaan sinun omiin väärinkäsityksiisi ja vallanhimoisiin fantasioihisi. Olet häpeäksi uskonnollesi ja Jumalallesi.

      Minä viikonpäivänä muuten vietät sapattia?

    • Anonyymi

      Mark5 puhuu aina Jumalasta, ja ateistit sättivät Mark5:n. Mark5 puhuu aina aiheen mukaisesti ateismista, ja ateistit sättivät uskonnot ja omat kuvitelmansa uskonnoista. Aiheesta ateistit ei puhu.

      • Anonyymi

        Mark5 puhuu pohjimmiltaan aina itsestään ja omasta uskostaan. Ateismista hän ei tiedä yhtään mitän eikä haluakaan.


      • Anonyymi

        Mark5- puhuu aina vain itsestään sekä asioista joista hän ei tiedä yhtään mitään. Hänen säälittävät aivopierunsa ovat loistavaa mainosta tervejärkisen ateismin puolesta. Mitä hän ei tietenkään koskaan kykene tajuaamaan, koska sehän edellyttäisi kykyä tajuta edes jotain.


    • Anonyymi

      "Jumalaa kutsutaan Jumalaksi siksi, että Hänellä on Jumalalle kuuluvia ominaisuuksia kuten absoluuttinen totuus ja rakkaus."

      Just kun luulee ettei enää typerämmäksi voi mennä niin sitten kuitenkin menee. Lintua kutsutaan linnuksi siksi, että sillä on linnulle kuuluvia ominaisuuksia kuten siivet ja lentokyky, eikö niin, Mark?

    • Anonyymi

      Alan epäillä, että Mark5 on joku ateisti joka trollaa palstaa,

      • Anonyymi

        Varmasti onkin. Eihän voi olla olemassa noin tympeää ihmistä.


      • Anonyymi

        Valitettavasti Mark5 on aivan aito uskovainen tai oikeastaan "uskovainen". Hän on melskannut täällä ja varsinkin kreationismipalstalla ainakin kymmenen vuotta, aikaisemmin nimimerkeillä Jaakob ja Obadja, ja hänen suuruudenhullu tekopyhyytensä ja omahyväisyytensä ja itsensä jumalointi on koko ajan pahentunut. Yksikään trolli ei pystyisi olemaan yhtä johdonmukaisen sekopäinen niin pitkää aikaa.

        Maailmassa on ikävä kyllä jonkin verran sellaisia. Ennen netin keksimistä he vain eivät saaneet ääntään samalla lailla kuuluviin.

        - Ilkimyksen teologitäti


    • Jeesuksella oli niin laaja tuttavapiiri. Monet ihmettelevät nyt, miksi eivät saa häneen yhteyttä, Mark5 sanoo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      233
      1800
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1403
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1085
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      940
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      811
    Aihe