Kiitos vaan kristityt

Anonyymi

Tai sellaisina itseään pitävät. Kolmisen vuotta seurasin palstalla tiiviisti opillisia väittelyitä ja tein menosta omat johtopäätökseni. Enää en mieti oikeaa kastetta tai oikea pelastusta. En tullut siitä hullua hurskaammaksi.

Käännyin buddhalaiseksi. Pääasiassa sen vuoksi etten enää voi laittaa vastuuta tekemisistäni jumalan tai pirun piikkiin. Ihan itse ratkaisuni teen ja vastuun kannan.Tervehenkistä.

Mielenkiintoisia väittelyjä jatkossakin.

.Älkää polttako itseänne loppuun.

83

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siunausta valitsemallesi tielle.

      Äläkä suotta meitä kiittele, emme me sinusta buddhalaista tehneet.

      Se oli ihan sinun valintasi. 🏵️

      • Anonyymi

        "Siunausta valitsemallesi tielle".

        Miten voit toivottaa siunausta tielle, joka johtaa pois Kristuksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siunausta valitsemallesi tielle".

        Miten voit toivottaa siunausta tielle, joka johtaa pois Kristuksesta?

        En astu aloituksen provokaatioon, kuten jo n. 20 kirjoittajaa on selvästi tehnyt, sinä mukana.

        Aloittaja syyllistää uskonvalintansa meillä. Siirtää tekonsa kuin se johtuisi meistä. "Koska te olette tuollaisia paskoja, minusta tuli buddhisti"!

        Kirjoitin sen tosiasian, että valinta oli hänen, ei meidän. Näin suuria valintoja ei tehdä "koska joku toinen on tuollainen, niin sitten minusta, sen vuoksi, tulee tällainen."

        En ryhdy hätäilemään hänen sielunsa puolesta. Siksi toivotan onnea ja menestystä. Varmasti on paljon heitä, joita kiinnostaa enemmän Jeesus Kristus kuin Buddha. Heihin tulee kiinnittää huomio. Ei lähteä mukaan aloittajan Kristuksen pilkkaan.

        Aloittaja nauraa teille, jotka nyt hätäännytte, alennatte Jeesuksen rukoilemaan häntä, ei niin, että hän itse nöyrtyisi ja kumartuisi Jumalan puoleen. Osallistutte jumalanpilkkaan. Tämä on aloittajan provokaation tarkoitus: tehdä itsestään Kristustakin tärkeämpi, epäjumala. Hän on mieltynyt ihmis-epäjumaliin, jota myös Buddha edustaa.

        Kumarratko sinä enemmän ihmistä kuin Kristusta? Kuka on herrasi? Kenen sanomaa ja provokaatiota sinä seuraat? Ihmisen vai Jumalan? Molempia ei voi palvella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En astu aloituksen provokaatioon, kuten jo n. 20 kirjoittajaa on selvästi tehnyt, sinä mukana.

        Aloittaja syyllistää uskonvalintansa meillä. Siirtää tekonsa kuin se johtuisi meistä. "Koska te olette tuollaisia paskoja, minusta tuli buddhisti"!

        Kirjoitin sen tosiasian, että valinta oli hänen, ei meidän. Näin suuria valintoja ei tehdä "koska joku toinen on tuollainen, niin sitten minusta, sen vuoksi, tulee tällainen."

        En ryhdy hätäilemään hänen sielunsa puolesta. Siksi toivotan onnea ja menestystä. Varmasti on paljon heitä, joita kiinnostaa enemmän Jeesus Kristus kuin Buddha. Heihin tulee kiinnittää huomio. Ei lähteä mukaan aloittajan Kristuksen pilkkaan.

        Aloittaja nauraa teille, jotka nyt hätäännytte, alennatte Jeesuksen rukoilemaan häntä, ei niin, että hän itse nöyrtyisi ja kumartuisi Jumalan puoleen. Osallistutte jumalanpilkkaan. Tämä on aloittajan provokaation tarkoitus: tehdä itsestään Kristustakin tärkeämpi, epäjumala. Hän on mieltynyt ihmis-epäjumaliin, jota myös Buddha edustaa.

        Kumarratko sinä enemmän ihmistä kuin Kristusta? Kuka on herrasi? Kenen sanomaa ja provokaatiota sinä seuraat? Ihmisen vai Jumalan? Molempia ei voi palvella.

        Älä tuomitse, ettei sinuakin tuomittaisi. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, on parempi olla hiljaa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Älä tuomitse, ettei sinuakin tuomittaisi. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, on parempi olla hiljaa.

        Yrität tukkia suuni, vaikka vastasin myös itseäni vastaan heitettyyn syytökseen, olen nimittäin kristitty. Aloittaja tuomitsi minut.

        Kun toivotin siunausta hänen valitsemalleen tielleen, ensimmäinen teistä tuomitsi minut.

        Kun vastasin tähän, nyt sinä puolustat aloittajaa sekä tuomitsijaani, yrittämällä vaientaa puolustukseni.

        Olette totisesti kouliintuneita ammattirikollisia, kukin, sinäkin "Henki". Älä sinä minun sielustani piittaa. Etkä piittaakaan. Hätä sinulle tuli omien pilkkaajiesi puolesta, jotka sinä mielessäsi tiesit tuomittaviksi, muutoin et olisi sanaa käyttänyt.

        Totisestite eri "henget" olette isästä perkeleestä ja isänne tekoja te teette.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yrität tukkia suuni, vaikka vastasin myös itseäni vastaan heitettyyn syytökseen, olen nimittäin kristitty. Aloittaja tuomitsi minut.

        Kun toivotin siunausta hänen valitsemalleen tielleen, ensimmäinen teistä tuomitsi minut.

        Kun vastasin tähän, nyt sinä puolustat aloittajaa sekä tuomitsijaani, yrittämällä vaientaa puolustukseni.

        Olette totisesti kouliintuneita ammattirikollisia, kukin, sinäkin "Henki". Älä sinä minun sielustani piittaa. Etkä piittaakaan. Hätä sinulle tuli omien pilkkaajiesi puolesta, jotka sinä mielessäsi tiesit tuomittaviksi, muutoin et olisi sanaa käyttänyt.

        Totisestite eri "henget" olette isästä perkeleestä ja isänne tekoja te teette.

        Toivottavasti viimeistään elämäsi kaaren loppuvaiheessa opit sen tosiasian, että ajattelematon hyökkäys ei ole paras puolustus.


    • Onhan se jokaisen oma valinta, miten suhtautuu iankkiseen kohtaloonsa. Eipä sitä toisen puolesta voi päättää. Olet tehnyt valintasi ja siihen sinulla on oikeus!

    • Anonyymi

      Buddhalaiset voivat saavuttaa onnellisuuden nopeammin kuin normikristityt. Tie on testattu tuhansien vuosien aikana, että toimii.

      • Anonyymi

        >> Buddhalaiset voivat saavuttaa onnellisuuden nopeammin kuin normikristityt. Tie on testattu tuhansien vuosien aikana, että toimii. <<

        Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat, sanoo raamattu.


      • Anonyymi

        >> Buddhalaiset voivat saavuttaa onnellisuuden nopeammin kuin normikristityt. Tie on testattu tuhansien vuosien aikana, että toimii. <<

        Ovatko buddha ja buddhan uskonnossa kuolleet siis jossain onnelassa kuoltuaan, jos polku kerran on testattu ja todettu toimivaksi? Ja jos, niin kuka sellaista on buddhalaisille väittänyt, kultainen kuvapatsasko?


    • Anonyymi

      Ai onnellisuuden !?

      kukaan kristityistä uskovista ei etsi onnellisuutta, tiesitkö sitä ollenkaan!

    • Anonyymi

      Job.23:3 Oi, jospa tietäisin, kuinka löytää hänet, jospa pääsisin hänen asunnolleen! Jes.34:14.

    • Anonyymi

      Job.7:8 Ken minut näki, sen silmä ei minua enää näe; sinun silmäsi etsivät minua, mutta minua ei enää ole. Job.9:11 Katso, hän käy ohitseni, enkä minä häntä näe, hän liitää ohi, enkä minä häntä huomaa.

    • Anonyymi

      Ole hyvä vielä kun voit. Syntisiä helvetissä ajaa Itse Jumala. Kuten pedofiilit lapsia.

    • Anonyymi

      Tuom.13:18 Biblia (1776) Herran enkeli sanoi hänelle: miksis kysyt minun nimeäni, joka on ihmeellinen. Jes.9:5 Biblia. Sillä meille on lapsi syntynyt, ja poka on meille annettu, jonka hartioilla herraus on: Ja hänen nimensä kutsutaan. Ihmeellinen, Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Ijankaikkinen Isä, Rauhan päämies. Kirjoitetaan: Iankaikkinen.

      • Anonyymi

        Krjoitetaan, antti on Jumalan Sanan pilkkaaja ja valhejuutalainen.


    • Anonyymi

      Buddhalaisuus on tullut sisälle myös helluntaikirkkoon. Buddhalaiset gurut kaatavat ihmisiä samalla tavalla kuin Yli-Vainio aikoinaan.

    • Anonyymi

      Buddhalaisuus ei kaada. Vaan opettaa ajattelemaan.Mielenhallinta versus helluntalaisten hurmahenkisyys.

      • Anonyymi

        Olen nähnyt videolla buddhalaisen tai hindulaisen gurun kaatavan ihmisiä samalla tavalla kuin Yli-Vainio kaatoi.


      • Anonyymi

        Ne, jotka ovat tulleet uskoon buddhalaisuudesta, ovat kertoneet, että pahuuden henkivallat hallitsevat buddhalaisuudessa. Henkivallat ovat ilmaantuneet pelottelemaan, kun ihminen on halunnut luopua buddhalaisuudesta ja kääntynyt uskomaan Jeesukseen. Samaa tapahtuu new age-liikkeestä kääntyneille.


    • Anonyymi

      >> etten enää voi laittaa vastuuta tekemisistäni jumalan tai pirun piikkiin. Ihan itse ratkaisuni teen ja vastuun kannan <<

      Älä kanna vastuuta itse itsestäsi Jumalan eteen. Extreme-lajit ovat kyllä todella suosittuja nykypäivänä, mutta kehotan vakavasti miettimään oman lopullisen kantasi tässä lajissa.

      Jumalalle kelpaa syntien vastuunkantajaksi vain Kristus ja hänen sovitustyönsä ristillä.

      Jos tämä Jeesuksen hankkima armo ja turva, ja hänen halunsa ottaa vastuu sinunkin vääristä teoistasi ei sinulle kelpaa, olet todellakin omillasi tuomiopäivänä raamatun mukaan, koska synti vaatii aina rangaistuksen Jumalan edessä. Eikä kukaan ihminen ole synnitön niin, että selviäisi rangaistuksetta. Jeesus kantoi tämän rangaistuksen ihmisten puolesta. Mutta tämä evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta on uskottava omalla kohdalla niin kuin raamattu siitä opettaa.

      Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. Kuinka paljon ankaramman rangaistuksen ansaitseekaan mielestänne se, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton verta, jolla hänet itsensä on pyhitetty, ja häpäisee armon Henkeä! (Hepr.10:28-30)

      • Anonyymi

        Uskovat ovat monet luopuneessa tilassa tänä päivänä.

        Katso Kristusta, älä vajavaista ihmistä. Älä käännä selkääsi Jeesukselle itselleen, vaikka uskovat eivät häntä muistutakaan. Pelastumme Jeesuksen ristintyön tähden, häneen uskomalla, emme uskovien kautta tai heitä tuijottamalla.


    • Anonyymi

      Kiitos kommenteista.Samat argumentit olen kuullut kymmeniä ellen satoja kertoja aikaisemminkin.Parannusta on tehty, kaduttu syntejä,etsitty seurakuntayhteyttä vilpittömin mielin.Seurauksella ettei mikään ole muuttunut.Tai on. Kriittisyys on kasvanut.

      Ongelma on siinä(kin) että jokainen voi tulkita raamattua mielensä mukaisesti ja perustaa vaikka oman lahkonsa.Tutustuin minäkin mm.Tuomaksen evankeliumiin,Markuksen salattuun evankeliumiin ja Eenokin kirjaan,mitkä yleisesti on leimattu harhaoppisiksi.Mutta miksi katolinen kirkko aikoinaan niin toimi,niin siihenkin on jokin syynsä.

      Tietoisuus kasvaa ja historintutkimus tarkentuu.Miksi uskoa siis vain yhden totuuden torviin?Jälleensyntymäoppi on tyrmätty 300-luvun paavien kirkolliskokouksessa, mutta huom., vain erittäin pienellä äänten erolla.


      Terv. aloittaja

    • Anonyymi

      Ei lisättävää edelliseen. Tuijotat ihmisiin, heidän tekemisiinsä tai tekemättä jättämisiinsä.

      Vaihda näkökulmasi Kristukseen, etsi raamattua lukiessasi Jumalaa, Jeesusta. Samoin seurakunnassa. Sinne on määrä mennä Kristusta kohtaamaan toisten seurassa. Jos vierustoveri keskittyy johonkin muuhun, keskity sinä itse Kristukseen.

    • Anonyymi

      >> Kiitos vaan kristityt <<

      Otsikkokin kertoo, mihin silmät ovat oikeasti katsoneet.

      • Anonyymi

        Anna olla. Et voi häntä pelastaa. Hän on hylännyt Jumalan ja hänessä on jo pilkan henki. Älä lähde mukaan samaan.

        Seuraa sinä Jeesusta. Auta heitä, jotka etsivät Häntä.


    • Anonyymi

      Kuten sanottua kristityiden kirjoitukset täällä ovat parasta heidän uskontonsa vastaista probagandaa

      Jumala sanasta he ovat tehneet kirosanan sepustuksillaan

      • Anonyymi

        >> ...kristityiden.... heidän... he... >>

        Niin kuin jo toetesin:

        "Uskovat ovat monet luopuneessa tilassa tänä päivänä. Katso Kristusta, älä vajavaista ihmistä. Älä käännä selkääsi Jeesukselle itselleen, vaikka uskovat eivät häntä muistutakaan. Pelastumme Jeesuksen ristintyön tähden, häneen uskomalla, emme uskovien kautta tai heitä tuijottamalla."

        Silti omassa kommentissasi tuijotat taas ihmisiin, etkä Kristukseen.

        Näkökulma pitää olla Jeesuksessa, perustua siihen, mitä hän on. Muuten et etene pelastuksen tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> ...kristityiden.... heidän... he... >>

        Niin kuin jo toetesin:

        "Uskovat ovat monet luopuneessa tilassa tänä päivänä. Katso Kristusta, älä vajavaista ihmistä. Älä käännä selkääsi Jeesukselle itselleen, vaikka uskovat eivät häntä muistutakaan. Pelastumme Jeesuksen ristintyön tähden, häneen uskomalla, emme uskovien kautta tai heitä tuijottamalla."

        Silti omassa kommentissasi tuijotat taas ihmisiin, etkä Kristukseen.

        Näkökulma pitää olla Jeesuksessa, perustua siihen, mitä hän on. Muuten et etene pelastuksen tiellä.

        "Katso Kristusta, älä vajavaista ihmistä."

        Tässä helluntailainen yrittää luikerrella ulos vastuusta, kutsuen ihmistä vain "vajavaiseksi".

        "Synti"-sanaa ei hellari mainitse. Tämä sisältää helluntailaisen synnittömyys-opin, joka siis opettaa, että helluntailainen ei ole syntinen, vain "vajavainen, jossa on virheitä ja erheitä". Syntiä he eivät itsessään tunnusta. "Virheistään ja erheistään" he pelastuvat omalla pyhitys-kilvoittelullaan.

        Eivätkä voi pelastua. Sillä Jeesus on vain Syntisten Vapahtaja.

        Itse pelastuin hylkäämällä helluntailaisen, vapaamuurareiden oppeihin perustuvan itsekilvoittelu-opin, tullen Jeesuksen pelastamaksi syntiseksi kristityksi.

        Minussa ei ole yhtäkään virhettä tai erhettä, sillä Jumalan luomana, Kristuksessa, olen täydellinen. Mutta toisaalla, myös synti lihassani työntää pois kaikenlaiset pikkuvirheet ja itseään puolustelevat muut "erheellisyydet" (hellareiden omaa, mukavaa sanastoa) ja loistaa itse mitä kirkkaimpana. Sanoo: "Älä minua puolestele, vaan ammu seulaksi, ristiinnaulitse yhdessä Kristuksen kanssa, tapa!"

        En ole vain yhdellä kertaa pelastettu, vaan uskossani elän jatkuvaa pelastusta. Jatkuvaa ristilläroikkumista. Myönnän: joskus se pistää jopa kiljumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Katso Kristusta, älä vajavaista ihmistä."

        Tässä helluntailainen yrittää luikerrella ulos vastuusta, kutsuen ihmistä vain "vajavaiseksi".

        "Synti"-sanaa ei hellari mainitse. Tämä sisältää helluntailaisen synnittömyys-opin, joka siis opettaa, että helluntailainen ei ole syntinen, vain "vajavainen, jossa on virheitä ja erheitä". Syntiä he eivät itsessään tunnusta. "Virheistään ja erheistään" he pelastuvat omalla pyhitys-kilvoittelullaan.

        Eivätkä voi pelastua. Sillä Jeesus on vain Syntisten Vapahtaja.

        Itse pelastuin hylkäämällä helluntailaisen, vapaamuurareiden oppeihin perustuvan itsekilvoittelu-opin, tullen Jeesuksen pelastamaksi syntiseksi kristityksi.

        Minussa ei ole yhtäkään virhettä tai erhettä, sillä Jumalan luomana, Kristuksessa, olen täydellinen. Mutta toisaalla, myös synti lihassani työntää pois kaikenlaiset pikkuvirheet ja itseään puolustelevat muut "erheellisyydet" (hellareiden omaa, mukavaa sanastoa) ja loistaa itse mitä kirkkaimpana. Sanoo: "Älä minua puolestele, vaan ammu seulaksi, ristiinnaulitse yhdessä Kristuksen kanssa, tapa!"

        En ole vain yhdellä kertaa pelastettu, vaan uskossani elän jatkuvaa pelastusta. Jatkuvaa ristilläroikkumista. Myönnän: joskus se pistää jopa kiljumaan.

        >> helluntailaisen synnittömyys-opin <<

        Oli kyllä ensimmäinen kerta, kun tällaiseen väitteeseen törmään helluntailaisista, joiden saarnat ovat tunnettuja parannuksenteon tarpeellisuudesta ja synnintunnnon välttämättömyydestä.

        Synnillä tarkoitetaan kaikkia mahdollisisa erheitä, virheitä, pahoja tekoja, epäuskoa ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> helluntailaisen synnittömyys-opin <<

        Oli kyllä ensimmäinen kerta, kun tällaiseen väitteeseen törmään helluntailaisista, joiden saarnat ovat tunnettuja parannuksenteon tarpeellisuudesta ja synnintunnnon välttämättömyydestä.

        Synnillä tarkoitetaan kaikkia mahdollisisa erheitä, virheitä, pahoja tekoja, epäuskoa ym.

        Ei tarkoiteta.
        Synnillä tarkoitetaan syntiä.

        Helluntailaisten parannussaarnat kohdistetaan ei-helluntailaisiin, eli ei-heidän-mukaansa-uskoontulleisiin. Heidät nimetään syntisiksi.

        Kun luuloparannuksen tehnyt ei-helluntailainen kastetaan helluntailaisten omavanhurskauden upotuskasteella, hän (helluntailaisten) mukaan on sen jälkeen synnitön.

        Koko tämä foorumihan on pullollaan helluntailaisten ja kristinuskoisten välistä kiistaa aiheesta. Hellarit eivät ole kristittyjä, vaikka toki itse itsensä sellaisina esittelevätkin. He itse taas eivät pidä kristillisten kirkkojen jäseniä "oikeina kristittyinä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarkoiteta.
        Synnillä tarkoitetaan syntiä.

        Helluntailaisten parannussaarnat kohdistetaan ei-helluntailaisiin, eli ei-heidän-mukaansa-uskoontulleisiin. Heidät nimetään syntisiksi.

        Kun luuloparannuksen tehnyt ei-helluntailainen kastetaan helluntailaisten omavanhurskauden upotuskasteella, hän (helluntailaisten) mukaan on sen jälkeen synnitön.

        Koko tämä foorumihan on pullollaan helluntailaisten ja kristinuskoisten välistä kiistaa aiheesta. Hellarit eivät ole kristittyjä, vaikka toki itse itsensä sellaisina esittelevätkin. He itse taas eivät pidä kristillisten kirkkojen jäseniä "oikeina kristittyinä".

        Mene sinne helluntaiseurakuntaan, niin ei tarvitse keksiä omia juttuja heistä. Ei raamattukaan anna lupaa erottautua muista ihmisistä, vaan ainoastaan huonoista teoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarkoiteta.
        Synnillä tarkoitetaan syntiä.

        Helluntailaisten parannussaarnat kohdistetaan ei-helluntailaisiin, eli ei-heidän-mukaansa-uskoontulleisiin. Heidät nimetään syntisiksi.

        Kun luuloparannuksen tehnyt ei-helluntailainen kastetaan helluntailaisten omavanhurskauden upotuskasteella, hän (helluntailaisten) mukaan on sen jälkeen synnitön.

        Koko tämä foorumihan on pullollaan helluntailaisten ja kristinuskoisten välistä kiistaa aiheesta. Hellarit eivät ole kristittyjä, vaikka toki itse itsensä sellaisina esittelevätkin. He itse taas eivät pidä kristillisten kirkkojen jäseniä "oikeina kristittyinä".

        Tunnetko itsesi lisäksi monta muutakin, jotka eivät pidä helluntailaisia kristittyinä? Entä tunnetko kovinkin monta helluntailaista, jotka eivät pitäisi muiden uskonyhteisöjen uskovia kristittyinä? Niin.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä aloittajan kanssa,hellareissa pienestä asti kasvaneena,voin kokemuksesta sanoa,valheellista,rakkaudetonta,omähyväistä käytöstä.Aina vetoavat siihen,älä katso ihmisiin,älä odota heiltä,vaan Jeesukselta.Eikö Jeesus opettanut,että he yhtä olisivat.Huolehtikaa toisistanne,Jeesuksellakin oli rakastavia ihmisiä ympärillä.Kun tuon lahkon jätin taakseni,olen saanut elämän takaisin.

      • Anonyymi

        Varmasti ovat kokemuksesi ihmisistä aivan totta. Siksi kehotankin katsomaan Kristukseen.

        Minua Herra on kehottanut jatkamaan rikkoutuneiden ja vajavaisten ihmisten keskellä, vaikka joidenkin synnit ovat menneet välillä yli määrän. Ja olen saanut nähdä parannuksentekoa. Raamattu kehottaa rakastamaan niitäkin, jotka ovat kaikkea muuta kuin rakastettavia. Uskovat ovat keskeneräisiä, Herran työpöydällä työstettävinä. Olisin itsekin lähtenyt jo aikoja sitten, ellei Herra muuta olisi kehottanut.

        Jeesuksellakin oli opetuslapsia, jotka jättivät hänet kesken kaiken, kun Jeesuksen puheet alkoivat käydä ihmisten totutulla mittapuulla liian vaikeasti nieltäväksi. Ja lopulta oma apostoli, jonka jalatkin Jeesus nöyränä palvelijana pesi, petti hänet.

        Samoin kävi Paavalille. Kun Paavali alkoi puhua parannuksenteosta ja tuomiosta, ei puheet enää kiinnostaneetkaan.

        Jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti ovat kokemuksesi ihmisistä aivan totta. Siksi kehotankin katsomaan Kristukseen.

        Minua Herra on kehottanut jatkamaan rikkoutuneiden ja vajavaisten ihmisten keskellä, vaikka joidenkin synnit ovat menneet välillä yli määrän. Ja olen saanut nähdä parannuksentekoa. Raamattu kehottaa rakastamaan niitäkin, jotka ovat kaikkea muuta kuin rakastettavia. Uskovat ovat keskeneräisiä, Herran työpöydällä työstettävinä. Olisin itsekin lähtenyt jo aikoja sitten, ellei Herra muuta olisi kehottanut.

        Jeesuksellakin oli opetuslapsia, jotka jättivät hänet kesken kaiken, kun Jeesuksen puheet alkoivat käydä ihmisten totutulla mittapuulla liian vaikeasti nieltäväksi. Ja lopulta oma apostoli, jonka jalatkin Jeesus nöyränä palvelijana pesi, petti hänet.

        Samoin kävi Paavalille. Kun Paavali alkoi puhua parannuksenteosta ja tuomiosta, ei puheet enää kiinnostaneetkaan.

        Jne.

        Nyt sain vahvistuksen tälle epämiellyttävälle työlle jota teen,eli aivan samaa kuin sinäkin.Olen tekemisissä vaikeiden uskovien kanssa,joita joudun rakkaudella ja joskus vihan kiivaudella ohjaamaan,opettamaan.Olen yrittänyt päästä tehtävästäni,mutta en ole päässyt.Tulee kuitenkin tulosta ja kiitostakin tulee.Se,että tulee uskoon on vasta alku.Ihmisillä on historiansa takana,joita pitää hoitaa.Yhdellä minun ohjattavalla on ollut vapaamuurari isä,tämä on vaikuttanut häneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sain vahvistuksen tälle epämiellyttävälle työlle jota teen,eli aivan samaa kuin sinäkin.Olen tekemisissä vaikeiden uskovien kanssa,joita joudun rakkaudella ja joskus vihan kiivaudella ohjaamaan,opettamaan.Olen yrittänyt päästä tehtävästäni,mutta en ole päässyt.Tulee kuitenkin tulosta ja kiitostakin tulee.Se,että tulee uskoon on vasta alku.Ihmisillä on historiansa takana,joita pitää hoitaa.Yhdellä minun ohjattavalla on ollut vapaamuurari isä,tämä on vaikuttanut häneen.

        Kiva, jos koit saaneesi vahvistuksen työllesi.


    • Anonyymi

      Se mitä uskontonsa on näille tännekkin kirjoittaville ihmispoloille on tehnyt on vakava merkki kaikille siitä mitä he edustavat

      Kannattaa ajatuksella lukea näiden sepustuksia ja joka uskontoja halajaa niin tutkikoot niitä yksin rauhassa antamatta mitään arvoa näiden lahkolaisten sepustuksille

      • Anonyymi

        Uskontoja ja lahkoja ja niihin kuuluvia ei kannatakaan seurata.

        Kristinuskon perusta on persoona, Jeesus Kristus, jota kuuluu uskoa ja seurata niin kuin raamattu kehottaa.


    • Anonyymi

      Ei kuulu seurata jos ei tunne asiaa omakseen mutta voi toki tutkia kyseistäkin jumalaa jumalien joukossa joita on lukemattomia yleensä ne jäävät vain filosofisen pohdinnan tasolle yksilöllä joka näitä tutkii syystä tai toisesta ihan ajatuksella .

      Kuuluvat tavallaan ihmisen historian tutkimiseen ja kuinka ihminen muuttuu ajan saatossa tiedon myötä

    • Anonyymi

      Pitkää piimää ja vesivelliä, toteaisi Tuntemattoman Koskela. Onneksi muutama fiksu kommenttikin välissä. Sitten perinteinen helvetintuomiolla uhkaaja.Vaikka vilpittömästi olen käynyt vinkit läpi.Eli tehnyt parannusta,rukoillut,rukoillut,rukoillut ja rukoillut ja lukenut raamattua.Minun kohdallani se ei vain toimi.Helpointa vedellä silloin mutkat suoriksi ja syyllistää aloittajaa.Kaikesta vilpittömyydestäni huolimatta. Näin ajattelinkin sen menevän.

      Terv.aloittaja

    • Miksi Buddhan patsaat esittää lihavaa kiinalaista, vaikka alunperin Buddha oli arjalainen prinssi Siddhartha Gautama?

    • Anonyymi

      Se oli puuroaikaan kotona.

      • Anonyymi

        Herra kutsuu, kun ihminen on valmis kuuntelemaan ja vastaanottamaan sanoman Kristuksesta. Kuuroille korville on turha puhua.


    • Anonyymi

      > Käännyin buddhalaiseksi. Pääasiassa sen vuoksi etten enää voi laittaa vastuuta tekemisistäni jumalan tai pirun piikkiin.

      No, ei kristitty (eli Jeesuksen opetuslapsi) voi myöskään siirtää omaa vastuuta muiden piikkiin. sääli, jos et sitä ymmärtänyt.

    • Anonyymi

      Ymmärsin joten ei mitään sääliteltävää. Säälinkin niitä jotka jokaista vastoinkäymistään seurakunnassa selittelivät paholaisen kolttosilla.Oman päänupin puhdistuksen sijasta manataan demoneita ja viinapiruja esiin.

      Buddha totesi: Pidän Jeesuksesta mutten kristityistä, koska he eivät elä niin kuin mestarinsa opetti.Sama havainto.Kokouksiin ulkokullattuina ja kotona baarikaapille. Pahimpia kaksinaismoralisteja ja selkäänpuukottajia mitä maa päällään kantaa.

      Synnille piirretään rajoja riippuen omasta moraalikäsityksistä joka jokaisella erilainen ja oman pienen pään tuotos. Niinpä toisen mielestä pedofiili on ansainnut helvetin tulen, kun toisen mielestä punaista päin kävelijä on jo ansainnut sen.

      Terv.aloittaja

      • Anonyymi

        Onnea tiellesi.

        Tv:yksin uskova.


      • Anonyymi

        Voiko osuvammin tuoda totuuden näistä itserakkaista,valheellisista,rakkaudettomista,barabbasta huutavista farisealaisista.


      • Anonyymi

        >> Buddha totesi: Pidän Jeesuksesta mutten kristityistä <<

        Raamattu: "Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt".

        "Jumalan viisaus on suurempi kuin ihmisen viisaus."

        Raamatusta, Jumalan sanasta.


      • Anonyymi

        > Buddha totesi: Pidän Jeesuksesta mutten kristityistä, koska he eivät elä niin kuin mestarinsa opetti.

        Käsittääkseni tuo on Dalai Laman sanomaa, ei Buddhan.


    • Anonyymi

      Kappeliin kokoontuu säännöllisesti jokin joukko meditoimaan, siellä on budhalaisiakin. Kuulin tästä radiosta. He menevät meditoinnin jälkeen keskustelemaan meditatiivisista kokemuksistaan kahvilaan. Muistan miten radiossa tuon toiminnan vetäjä kertoili miten eräänä päivänä osallistujien keskustellessa kahvilassa eräs nainen sanoi kokeneensa heidän ollessaan kappelissa Pyhän Hengen läsnäolon, johon joukossa ollut buhalainen esitti kysymyksen -Missä kohtaa mieltäsi koit tuon Pyhän Hengen.

      Itse pohdin hieman tuota kysymystä ja mietin, että nainen koki luultavasti tuon Pyhän Hengen kokemuksensa siinä kohtaa mieltään, missä he olivat kappelissa.

      Hyvää Joulua sinulle ja muistathan, että Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä

      • Anonyymi

        Kokemukset eivät aina noudata totuutta. Raamattu kertoo, että Herra vihaa idän menoa ja että tahtoo ihmisten vapautuvan sellaisesta. Pyhä Henki kirkastaa raamatun mukaan aina Kristusta ja hänen ristintyötään. Siitä erotamme, kuka on Pyhä Henki.


    • Anonyymi

      Mielipide on kuin persereikä.Jokaisella on omansa.

    • Olisitko ilman menneisyyttäsi (kristitty) osannut valita itsellesi sopivampaa suuntaa??
      Menneisyytesi on ansio ei syyllisys jos niin haluaa ajatella. Syyttääkö budhalainen menneisyyttään

    • Anonyymi

      Jeesuksia on yhtä monta kuin kristittyäkin kaikilla omat oman mielensä mukaiset eli kaikille varmaan löytyy jeesukset luki raamatuissa mitä vaan se vaatii vain tulkintaa itsensä eduksi

      • Anonyymi

        On vain yksi Jeesus Kristus joka on Jumalan poika, syntynyt neitsyestä, Mariasta ja Pyhästä Hengestä.
        On vain yksi Jeesus Kristus joka pelastaa ja vapahtaa ihmisen synneistä, puhdas ja tahraton Jumalan edessä.
        Uskolla otat hänet vastaan armosta, et omin töin tai omasta tahdostasi, Tuon uskon antaa sinulle Jumala kun sitä pyydät Se ei ole ihmisen voimaton usko, se on Jeesuksen Kristuksen usko. Kaste ei pelasta, se täydentää ja liittää sinut Kristukseen. Kasteessa sinut liitetään Jeesukseen Kristukseen, armosta saat olla Jumalan oma, hän on rakkaus.
        Jokainen valitsee tiensä itse. Jokaiselle annetaan valinnan vapaus, niin ei kukaan voi syyttää mistään omista valinnoistaan Jumalaa. Usko ei ole joka miehen sanotaan Raamatussa.
        Pakanuuteen kääntyvällä ei ole lahjaksi saatua armoa ja Jumalan lapseutta. Hän palvelee vieraita jumalia jotka ei voi häntä auttaa niin kuin elävä ja maailmassa toimiva Jeesuksen Kristuksen Jumala.


    • Anonyymi

      Ei antanut uskoa vaikka pyysin.Eli puhut paskaa. Piste.

      • Anonyymi

        >> Ei antanut uskoa vaikka pyysin.Eli puhut paskaa. Piste. <<

        Herra on sydänten tuntija. Jos ei vielä usko tullut sinuun, et ollut valmis. Hän tietää, mistä asia jäi uupumaan. Kenties kiukku, suuttumus tai jokin muu estää. Jotain oleellista sen on täytynyt olla, koska sitä, joka Jeesuksen luokse tulee, hän ei heitä pois. Hän siis valmistelee sinua parempaa ajankohtaa varten, eikä unohda pyyntöäsi.


    • Anonyymi

      Olen kesustellut uskovaisten kanssa
      toisen jeesus hyväksyy avioeron toisen ei
      toisen jeesus vaatii aikuiskasteen toisen ei
      toisen jeesus rankaisee helvetillä toisen ei jne...

      Eli jeesuksia on yhtä paljon kuin kristittyjä jokainen varmaan löytää ja voi muotoilla jeesuksensa vastaamaan tarpeitaan eli jeesuksia on yhtä monta kuin kristittyjä

      • Anonyymi

        Kyllä se on ihmisen oma mielipide ja tulkinta siitä, mitä Jeesus hyväksyy, mitä taas ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on ihmisen oma mielipide ja tulkinta siitä, mitä Jeesus hyväksyy, mitä taas ei.

        Niin se on eli jeesuksia on yhtä monta kuin on kristittyäkin jokaiselle omansa turhaan näitä jeesuksia on laittaa keskenään tappeleen vaan pitäköön jokainen oman jeesuksensa ja muotoilkoon sitä tarpeensa ja tilanteensa mukaan niin eiköhän kaikki saa taivaspaikkansa


    • Anonyymi

      Jumalan Poika Jeesusta on todellakin vain yksi kappale ja Hänet on hyväksyttävä sellaisena kuin Hän itse itsensä ilmoittaa. Hänen kohdallaan ei voi väärinkäsityksiä syntyä kuin patologisen valehtelijan korvien välissä.

      Kun ottaa huomioon UT:n laajuuden, itse Jeesuksen puheita siellä on melko rajoitetusti, mikä onkin tavallaan hyvä: "lyhyestä virsi kaunis", niinku sanotaan. On helpompi sisäistää asia, kun se esitetään kohtuullisen suppeasti.

      Jeesuksen omia puheita löytyy lähinnä neljässä Evankeliumissa sekä Ilmestyskirjassa ja kait yksi lause Apostolien teoissakin. Tein tänne äskettäin aloituksen Ilmestyskirjasta: kirja alkaa Jeesuksen kuvauksesta, mutta se ei saanut innostusta teissä helluntailaisissa. Mieluummin sätitte muun uskoisia, lukemattomissa ketjuissnne.

      Esim. J-todistajiin ja jopa mormooneihin (luterilaisten kestohaukkumisesta puhumattakaan!) te otatte kantaa helluntailaisten foorumilla, Jeesukseen ette. Tämän tosiasian totesin jälleen jo tuolloin, parisen viikkoa sitten.

    • Anonyymi

      Jumalan Poika Jeesusta on todellakin vain yksi kappale ja Hänet on hyväksyttävä sellaisena kuin Hän itse itsensä ilmoittaa. Hänen kohdallaan ei voi väärinkäsityksiä syntyä kuin patologisen valehtelijan korvien välissä.



      Kaikki jeesus uskovat ovat kirjoituksesi mukaan patologisia valehtelijoita (sinäkin)

      mutta jos jokainen saa muovat jeesuksensa mieleisekseen (sinäkin )käymättä muiden jeesuksien kimppuun niin ok riitoja paljon vähemmän eikä jeesuksia halveerata niin paljon ketä haitta jos jeesuksia on yhtä monta kuin niihin uskovia

      • Anonyymi

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö.

        Sinua näemmä haittaa muiden jeesukset suututtaako sinua kun he eivät vaihda sinun jeesus mielikuvaan omaansa vaikka sinun jeesus ei palvele heidän tarpeitaan yhtä hyvin .

        Sinun jeesus on vain yksi lukemattomien joukossa miksi haluat tuputtaa sitä muiden jeesusten tilalle haluatko vain olla kukkona tunkiolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua näemmä haittaa muiden jeesukset suututtaako sinua kun he eivät vaihda sinun jeesus mielikuvaan omaansa vaikka sinun jeesus ei palvele heidän tarpeitaan yhtä hyvin .

        Sinun jeesus on vain yksi lukemattomien joukossa miksi haluat tuputtaa sitä muiden jeesusten tilalle haluatko vain olla kukkona tunkiolla

        Joo. Muiden jeesukset tosiaan haittaisi, jos piittaisin. En tunne heitä.


    • Anonyymi

      Loukkauskivi ja kompastuskivi se vain tekee tehtäväänsä.

    • Anonyymi

      >> Kiitos vaan kristityt <<

      Mitä kiitettävää siinä on, jos valitsee pelastumattomuuden pelastuksen sijaan.

      • Anonyymi

        Aloitus on kristittyjen vastainen provo, jossa aloittaja pyrkii siirtämään oman, huonon ratkaisunsa muka kristittyjen syyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on kristittyjen vastainen provo, jossa aloittaja pyrkii siirtämään oman, huonon ratkaisunsa muka kristittyjen syyksi.

        >> Aloitus on kristittyjen vastainen provo, jossa aloittaja pyrkii siirtämään oman, huonon ratkaisunsa muka kristittyjen syyksi. <<

        Itse en menisi kristittynä buddhalaisuuden palstoille kuin korkeintaan evankeliumia kertomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on kristittyjen vastainen provo, jossa aloittaja pyrkii siirtämään oman, huonon ratkaisunsa muka kristittyjen syyksi.

        Ratkaisuhan oli hyvä näin ymmärsin
        kun näitä palstoja katselee niin uskoisin että suuri määrä ihmisistä toimii samoin jos ovat ehkä olleet uteliaita uskontonne suhteen olette te sellaisia mainoksia uskonnostanne jutuillanne ja hyvähän se on niin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on kristittyjen vastainen provo, jossa aloittaja pyrkii siirtämään oman, huonon ratkaisunsa muka kristittyjen syyksi.

        Ei nyt ihan noin. Vaan kokemukset kristityistä ajavat tervejärkiset pois. Helluntailainen työkaveri haukkuu lestat maanrakoon ja kuitenkin toinen hellari on huijannut häneltä rahaa. Kehoitin tekemään rikosilmoituksen, mutta ei kuulemma voi, kun asia pitää hoitaa ilman ulkopuolisia eli rahat ovat menneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ihan noin. Vaan kokemukset kristityistä ajavat tervejärkiset pois. Helluntailainen työkaveri haukkuu lestat maanrakoon ja kuitenkin toinen hellari on huijannut häneltä rahaa. Kehoitin tekemään rikosilmoituksen, mutta ei kuulemma voi, kun asia pitää hoitaa ilman ulkopuolisia eli rahat ovat menneet.

        Näin varmasti on. Tällaisia me uskovat olemme, "armahdettuja syntisiä", niin kuin miljoona kertaa olemme koittaneet sitä sanoa.

        Mutta raamatun mukaan ihminen uudestisyntyykin Pyhän Hengen vaikutuksesta. Ei siis esimerkiksi helluntailaisten tai lestojen kautta. Riidat yms. voivat kyllä karkottaa kauas uskovista ja antaa heistä huonon kuvan, mutta ei se silti Jumalan työtä ihmisessä estä.


    • Anonyymi

      Tuo voi auttaa.

    • Anonyymi

      Weijon määritelmät oikeasta ja väärästä eivät kiinnosta ketään.

      • Anonyymi

        Asian ydin ei ole, mitä me itse olemme, vaan vaikuttaako Kristus meissä ja meidän kauttamme.

        Tämän päätteleminen eli havaitseminen vaatii jo hengellistä silmää ja korvia kuulla Kristuksen ääni ihmispuheen seasta.


    • Anonyymi

      Herra saattaa ihmiset uskoon, ei sinun hyvyytesi.

    • Anonyymi

      Ei saattanut minua.Olen poikkeustapaus.

      • Anonyymi

        >> Ei saattanut minua.Olen poikkeustapaus. <<

        Kuten jo edelläkin on vastattu, Herra itse katsoo oikean ja sopivan ajankohdan. Ihminen ei voi päättää uskoontulonsa ajankohtaa, koska Jumala itse synnyttää uskon ja kutsuu ihmistä, kun hyvä aika on. Varmasti Jeesus ei sinuakaan unohda. Hän näkee ihmisen jo ennen uskoontuloa ja seuraillee kyllä elämääsi ja johdattelee uskoon sinutkin, kunhan olet valmis. Sitten, kun koet kutsua ja kiinnostusta Jeesusta kohtaan, älä kieltäydy. Tai sitten kutsu voi tulla vaikean elämäntilanteenkin kautta. Vähän riippuu persoonastasi, minkä tien Herra valitsee.


    • Anonyymi

      Asian ydin ei ole, mitä me itse olemme,

      Asian ydin on juuri se mitä me itse olemme

      • Anonyymi

        Helluntaiuskonnossa, aivan, te olette itse omat epäjumalanne, te ja teidän "uskonne".

        Kristinuskossa: Jeesus Kristus On Herra.


    • Asiassa ei ole ydintä koska ydintä ei ole.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oot varmaan tyytyväinen

      Kun sua ei kukaan enää yritä Naiselle
      Ikävä
      62
      3547
    2. Oletin törmäileväni sinuun yhtenään

      Emme ole osuneet kuitenkaan samalle kiertoradalle. Enää en oleta, enkä usko törmäykseen.
      Ikävä
      38
      3034
    3. Sä siis todella vain leikit mun tunteilla?

      Miehelle naiselta Et olisi muuten luovuttanut
      Ikävä
      40
      2167
    4. Olenko ainut

      Vai huomaatko myös sen, että olemme hyvin samanlaisia. Kuin olisit toinen puolikkaani ❤️
      Ikävä
      20
      2087
    5. Tuntuu niin mukavalta.

      Miten joku voikin olla niin hyväsydäminen.
      Ikävä
      8
      2041
    6. Olisko Elina kiva ylläri, jos laittaisin sun

      Postilaatikkoon rintaliivit ja pikkuhousut? Punaisia ajattelin. Minulla vain on sellainen pieni ongelma, kun en tiedä mi
      Ikävä
      27
      1962
    7. Minut on ilmeisesti varjobännätty,

      sillä viestit eivät näytä ilmestyvän ketjuihin.
      Sinkut
      36
      1949
    8. Kiitos siitä eilisestä

      Viestistäsi se kertoi ja avasi paljon tunnelukkoja.
      Ikävä
      11
      1801
    9. Kyllä sinä tuoksut hyvälle!

      Miten luulet meidän käyvän? Kyllä näen sinusta aivan kaiken ja epäilen sanomisiasi. Tiedän että tänään meillä olisi ollu
      Ikävä
      32
      1783
    10. Mitä tuntemuksia herätin sinussa

      Viimeksi kun nähtiin? Ajatuksesi, niitä kuuntelen herkällä korvalla.
      Ikävä
      50
      1693
    Aihe