Pakanalliset ohjeet voimassa

Anonyymi

Adventismissa on puhtaita ja saastaisia ruokia (vrt. juutalaisuus).
Saastaisia ruokia kartetaan myös adventismin oppilaitoksissa ja etenkin papiston keskuudessa.
Ellenin pakanallisten ohjeiden mukaan mennään.
Adventismissa on myös jalkojenpesusäännökset Ellenin ohjeiden mukaan.

Vegaanisuus jountaa hengellisen juurensa pakanauskonnoista, jossa liha oli tabu, koska eläimiä palvottiin jumalina. Tämän tarkoitus oli mm. estää syömästä Israelin Jumalan kunniaksi uhrattua lihaa. Kolossalaiset pakanat arvostelivat krisityiksi kääntyneitä, että he olivat alkaneet syömään lihaa, mitä Paavali puolusti sanomalla, ettei heitä saa tuomita lain mukaisen ruuan syömisestä. Roomalaiskirjeen ensimmäisessä luvussa Paavali arvostelee eläinten palvontaa ankarilla sanoilla, kuten Raamattu tekee muuallakin.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Typerää suunsoittoa.

      Raamattu määrittelee mitä saa syödä ja mitä ei. Lue 3. Moos. 11. Väitätkö sinä Jumalaa pakanaksi?

    • Anonyymi

      Ehtoollisen jalkojenpesussa Adventtikirkko seuraa Jeesuksen sanoja Joh. 13. luvusta.

      • Anonyymi

        Sanoja, joiden mukaan Jeesus opetti opetuslapsille nöyryyttä toisiaan kohtaan, ei itse jalkojen pesua. Jos joku luulee, että Jeesus käski pesemään jalkoja halki vuosituhansien, hän on totaalisen väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoja, joiden mukaan Jeesus opetti opetuslapsille nöyryyttä toisiaan kohtaan, ei itse jalkojen pesua. Jos joku luulee, että Jeesus käski pesemään jalkoja halki vuosituhansien, hän on totaalisen väärässä.

        Voit lukea Jeesuksen sanat Joh. 13. luvusta. Sinä vain et halua uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoja, joiden mukaan Jeesus opetti opetuslapsille nöyryyttä toisiaan kohtaan, ei itse jalkojen pesua. Jos joku luulee, että Jeesus käski pesemään jalkoja halki vuosituhansien, hän on totaalisen väärässä.

        Itse olet totaalisen väärässä.

        Joh 13:14-15 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Ihan selvää suomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet totaalisen väärässä.

        Joh 13:14-15 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Ihan selvää suomea.

        Adventistit kuvittelevat olevansa puhtaampia ja pyhempiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet totaalisen väärässä.

        Joh 13:14-15 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Ihan selvää suomea.

        Koski opetuslapsia, eli oli heille vain keino opetella nöyryyttä, tavalla, jonka he ymmärsivät. Kulttuurisidonnainen seikka, katsos. Jääkö sinun nöyryytesi harjoittaminen vain jalkojen pesuun, kun tarvitset jokaisesta nöyryyden harjoittamisesta Jeesuksen esimerkin?

        Jeesushan ei opettanut imuroimaan toisten asuntoja, joten sinäkään et sitä tee, Jeesus ei opettanut pesemään toisten autoja, joten sinäkään et sitä tee. Jeesus ei opettanut antamaan autokyytejä kirkolle, joten sinäkään et sitä tee. Jeesus ei opettanut koneellisesti ompelemaan vaatteita lähimmäiselle, joten tämäkään nöyryyden teko ei koske sinua. Jeesus ei opettanut tekemään ruokaa lähimmäisillesi, joten tämäkään ei koske sinua.

        Jeesus ei opettanut olemaan lähimmäisen palvelija, eihän??? Hän opetti vain ja ainoastaaan pesemään ihmisten jalkoja!! Jos et tätä älyä, niin et ole tajunnut Jeesuksen opetuksia oikein.

        Kysynkin sinulta, puuttuuko sinulta nöyryyden tekojen lisäksi myöskin muut rakkauden teot? Monestiko olet käynyt katsomassa muita kuin oman sukusi sairaita? Monestiko olet tarjonnut tuntemattomille aterian? Monestiko olet käynyt leskien ja orpojen luona vierailulla? Entä vankiloissa katsomassa vankeja? Minkä olet tehnyt yhdelle näistä vähäisimmistä, sen ole tehnyt Jeesukselle, vai oletko?

        Jos pidät Jeesuksen esimerkkiä nöyrtymisestä noin yhdentekevänä, mene vain pesemään seurakuntalaistesi jalkoja ja jätä seurakunnan ulkopuoliset lähimmäisesi muitten huoleksi. Sitähän se rakkaus on eikö niin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Adventistit kuvittelevat olevansa puhtaampia ja pyhempiä.

        Pyhät jätökset.


      • Anonyymi
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Pyhät jätökset.

        Koomista näyttelemistä on pestä sukkahousujalkoja.
        Sukupuolisidonnaista näytelmää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koski opetuslapsia, eli oli heille vain keino opetella nöyryyttä, tavalla, jonka he ymmärsivät. Kulttuurisidonnainen seikka, katsos. Jääkö sinun nöyryytesi harjoittaminen vain jalkojen pesuun, kun tarvitset jokaisesta nöyryyden harjoittamisesta Jeesuksen esimerkin?

        Jeesushan ei opettanut imuroimaan toisten asuntoja, joten sinäkään et sitä tee, Jeesus ei opettanut pesemään toisten autoja, joten sinäkään et sitä tee. Jeesus ei opettanut antamaan autokyytejä kirkolle, joten sinäkään et sitä tee. Jeesus ei opettanut koneellisesti ompelemaan vaatteita lähimmäiselle, joten tämäkään nöyryyden teko ei koske sinua. Jeesus ei opettanut tekemään ruokaa lähimmäisillesi, joten tämäkään ei koske sinua.

        Jeesus ei opettanut olemaan lähimmäisen palvelija, eihän??? Hän opetti vain ja ainoastaaan pesemään ihmisten jalkoja!! Jos et tätä älyä, niin et ole tajunnut Jeesuksen opetuksia oikein.

        Kysynkin sinulta, puuttuuko sinulta nöyryyden tekojen lisäksi myöskin muut rakkauden teot? Monestiko olet käynyt katsomassa muita kuin oman sukusi sairaita? Monestiko olet tarjonnut tuntemattomille aterian? Monestiko olet käynyt leskien ja orpojen luona vierailulla? Entä vankiloissa katsomassa vankeja? Minkä olet tehnyt yhdelle näistä vähäisimmistä, sen ole tehnyt Jeesukselle, vai oletko?

        Jos pidät Jeesuksen esimerkkiä nöyrtymisestä noin yhdentekevänä, mene vain pesemään seurakuntalaistesi jalkoja ja jätä seurakunnan ulkopuoliset lähimmäisesi muitten huoleksi. Sitähän se rakkaus on eikö niin?

        Tärkeitä ja seuraamisen arvoisia asioita kirjoitat.

        Ehtooolista edeltää:
        Joh13:6. Kun hän tuli Simon Pietarin kohdalle, tämä sanoi: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?"
        7. Jeesus vastasi: "Mitä minä teen, sitä sinä et nyt käsitä, mutta myöhemmin sinä sen ymmärrät."

        Toivottavasti sinäkin tulet ymmärtämään mitä Jeesus teki pestessään opetuslasten jalat.
        Hän jätti meille esikuvan.
        Ennen ehtoollista on syytä nöyrtyä pesemään toisen ihmisen jalkoja.
        Se on varsin syvällinen opetus meidän kaikkien tasa-arvoisuudesta myöskin.
        Se on suurin, joka on toisten palvelija.
        Toisten palvelemisessa meillä kaikilla on opittavaa Jeesuksesta.
        -Myös ehtoollisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeitä ja seuraamisen arvoisia asioita kirjoitat.

        Ehtooolista edeltää:
        Joh13:6. Kun hän tuli Simon Pietarin kohdalle, tämä sanoi: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?"
        7. Jeesus vastasi: "Mitä minä teen, sitä sinä et nyt käsitä, mutta myöhemmin sinä sen ymmärrät."

        Toivottavasti sinäkin tulet ymmärtämään mitä Jeesus teki pestessään opetuslasten jalat.
        Hän jätti meille esikuvan.
        Ennen ehtoollista on syytä nöyrtyä pesemään toisen ihmisen jalkoja.
        Se on varsin syvällinen opetus meidän kaikkien tasa-arvoisuudesta myöskin.
        Se on suurin, joka on toisten palvelija.
        Toisten palvelemisessa meillä kaikilla on opittavaa Jeesuksesta.
        -Myös ehtoollisella.

        Esikuva ei tarkoita samaa kuin suora esimerkki tai kohoitus? Esikuva on jonkin asian havainnollistaminen. Se tarkoittaa sitä, että jos et muuten ymmärrä, niin sitten ymmärrät kun esikuva näyttää, millaisilla tavoilla toimia. Sivistyssanakirja sanoo sanasta esikuva seuraavaa:

        "Esikuvaksi kelpaava, esimerkillinen, mallikelpoinen, ensiluokkainen,erinomainen, oivallinen"

        Se ei sano että juuri näin pitää tehdä.

        Jalkojen pesu oli esikuva nöyryydestä, ei kehoitus pestä jalkoja. Ymmärrän sen ettet sinä tätä tajua, kun kirkkosi on sinut niin hyvin aivopessyt.


    • Anonyymi

      "Vegaanisuus jountaa hengellisen juurensa pakanauskonnoista,"

      Eipä ollut pakanoita silloin, kun Adam luotiin.
      Ja hän sai Luojan antaman ravinnon.
      1Ms1:29. Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikki siementä tekevät kasvit kaikkialla maan päällä ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä. Olkoot ne teille ravinnoksi.
      Syntiinlankeemuksen jälkeen ruokalistalle tulivat vielä vihannekset.
      1Ms3:18. sinun on syötävä kedon ruohoja.

    • Anonyymi

      "Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."

      Tässä tekstissä selvästi kerrotaan, että Jeesus puhui opetuslapsilleen. Jos Jeesus käskee paikalla olleita opetuslapsia olemaan sopuisia keskenään ja siksi kehoitti heitä pesemään toistensa jalkoja Palestiinan hiekasta ja pölystä, niin ei se suinkaan tarkoita sitä, että meidän tulisi tehdä samoin, päinvastoin.

      Meidän tulisi jo muutoinkin ymmärtää olla sopuisia, eikä siihen meidän kulttureissamme se toisemme jalkojen peseminen lisää yhtään sitä sopuisuutta, kuten adventisteistakin voi selvästi havaita. Vaikka adventistit kuinka pseisivät toisetensa jalkoja, niin ei se lisää sitä sopuisuutta adventistien keskuudessa. Siellä seurakunnissa riidellään ja puukotetaan toisia selkään ihan samalla tavalla kuin muualla maailmassakin.

    • Anonyymi

      Seuraa Jeesusta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe