Voiko/uskaltaako/saako seurakuntaan mennä, jos ei ole jäsen?

Anonyymi

Tarkoitan sitä, että pystyykö siellä jutella jonkun papin kanssa?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi ja uskaltaa. Ja pystyy puhumaan pastorin / jonkun muun kanssa.

    • Anonyymi

      Minulla oli sama kysymys sydämessä ennen uskoon tuloa. Luulin, että kokoukset ovat vain ja ainoastaan niitä varten, jotka jo ovat uskossa ja kuuluvat jo seurakuntaan ja ettei sinne ulkopuolinen voi niin vain mennä. Mutta minä olin väärässä. Kokoukset ovat kaikille vapaat ja toivotaankin, että sali täyttyy ihmisistä ja että kokouksiin tulee myös paljon ensikertalaisia. Mutta tätä en minäkään tiennyt silloin kun olin vielä ulkopuolella. Niin voit mennä ja olet varmasti tervetullut. Voit myös jutella pastorin tai saarnaajan kanssa kun itse ilmoitat tahtovasi jutella.

      • Anonyymi

        Voi tokkiisa, ja kun papin kanssa sanasta puhutaan, niin neuvoo pihalle puhumaan, mutta ei kirkkoosa. Perinneopit on niin muurattu perustuksiin, ettei niihin saa kajota.
        Suomen siionin baabelin virtain äärellä on runsasvetistä virtaa, johon ei saa Elävää vettä laskea joukkoon, se vaivaa kylpijöitä.
        Se on kuin Intiassa, että ruumistuhkavedet ovat pyhiä vesiä.


    • Anonyymi

      Alussa kyllä. Mutta kokemuksesta voin kertoa, että ennen pitkää et saa kuin korkeintaan kädenpuristuksen ja tervehdyksen, jos et seurakuntaan kuulu.

      • Anonyymi

        Just. Ja sinä pastorina tietenkin keskustelisit puoli tuntia jokaisen seurakuntalaisen kanssa. Itsekeskeisyydelläkin pitäisi olla joku raja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Just. Ja sinä pastorina tietenkin keskustelisit puoli tuntia jokaisen seurakuntalaisen kanssa. Itsekeskeisyydelläkin pitäisi olla joku raja.

        Miten paimen voi paimentaa, jos ei tiedä/tunne ketä paimentaa? Ei mitenkään, eli kyllä paimenen kuuluu henkilökohtaisesti pitää keskusteluyhteys auki jokaiseen seurakunnan jäseneen.


    • Anonyymi

      Toki rahasi kelpaavat kuin myös ilmaistyövoimasi iankaikkisesta iankaikkiseen. Rajansa se on syrjinnälläkin.

      • Anonyymi

        Multa ei ole kukaan pyytänyt rahaa - siis yli 40 vuoteen. Ja jos minua pyydetään tekemään jotain, johon minulla ei ole voimia tai aikaa, niin kieltäydyn. Elämästä voi tehdä yksinkertaista. Tai sitten voi vetää herneen nenään ja katkeroitua jokaisesta pikku asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Multa ei ole kukaan pyytänyt rahaa - siis yli 40 vuoteen. Ja jos minua pyydetään tekemään jotain, johon minulla ei ole voimia tai aikaa, niin kieltäydyn. Elämästä voi tehdä yksinkertaista. Tai sitten voi vetää herneen nenään ja katkeroitua jokaisesta pikku asiasta.

        Kolehtipuhe ja -laulu ovat kyllä ihan yleisiä juttuja vapaissa suunnissa, eikä asiaa luterilaisuudessakaan peitellä, koska on rahankeruuvirren aika. Pyytämistä se minun silmissäni on.

        Enkä minäkään kyllä sanonut mitään antavani, vaan sanoin vain, että ne kelpaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolehtipuhe ja -laulu ovat kyllä ihan yleisiä juttuja vapaissa suunnissa, eikä asiaa luterilaisuudessakaan peitellä, koska on rahankeruuvirren aika. Pyytämistä se minun silmissäni on.

        Enkä minäkään kyllä sanonut mitään antavani, vaan sanoin vain, että ne kelpaavat.

        Johan on ikuinen itku jollain rahanperään. Meneekö perille? Sinä saat tehdä rahoillasi mitä haluat.
        Mitä kokouksissa ja kirkoissa on kolehtia, niin se on "yleiskeräys". Monella niillä varoilla tehdään hyvää työtä sairaiden ja heikompiosaistenkin kohdalla, mitä diankonia tekee.
        Se mahdollistaa kolehtina antaa, ettei jokaisen tarvii juosta sinne ja tänne kyselemään, että mihin saa laittaa -tukisin sitä ja tätä hommaa. Ymmärtkö sinä?
        Ei pidä olla niin tulehtunut mieli, että vain sinun mielesi mukaan, kokous pitäisi jättää kolehti keräämättä, että SINÄ OLISIT ONNELLINEN.
        Voi voi, tuota mielenlaatuasi.
        Ole vapaa, ole kerrankin vapaa ja anna kolehtihaavi mennä ohi, vaikka joku kertoisi kuinka suuresta varaintarpeesta. Se tarpeen kertominen on heille, jotka sillähetkellä voi olla tahto juuri tukea ko. tehtävää. Voihan olla, että leirikeskus tarvitsee grillikatoksen nuorten takia.
        Se on uusi haaste ja se tarvitsee tarvikkeisiin tuloja, että menot olisi tasapainossa.
        Ajattelitko, että esimerkkinuoret eivät tarvitseisi toisten tukea, noin leirihommissa.
        Mieti ja ole vapaa. Olet aika mustavalkoinen ja aina ihottumalla, jos kolehtihaavista puhutaan. Kukaan ei tarvitse niitä varoja, jotka eivät rakkauden kautta tule toimenkuviin.


    • Anonyymi

      Jumala ja Jeesus ei ole yhtään pappia virkaan asettanut joten tiedä se jo sinne mennessä.
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
      46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
      -
      kristittyjen todellinen jumala heidän laittomuuden historiansa mukaan:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      kristittyjen todellinen jeesus heidän laittomuuden historian mukaan:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

    • Anonyymi

      Mene seurakuntaan ja katso itse. Älä kuuntele näitä sopeutumattomia tyyppejä, joille ihmisten välinen kanssakäyminen on kauhistus. Jos haluaa keskustella pastorin kanssa enemmän kuin pari sanaa, niin kannattaa sopia ajasta etukäteen.

    • Anonyymi

      Mene sisään vain, jää niin pitkäksi aikaa ja käy niin usein kuin haluat, sillä seurakunta on Herran seurakunta, jossa Kristus on pää(ttäjä).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe