70-luvulla navettatöiden jälkeen.
Åitini kuunteli ylen Metsäradiota
33
313
Vastaukset
- Anonyymi
Metsurin koira se nälissänsä itkee, koira on yksin ja koiraa potuttaa.
- Anonyymi
..nälissänsä ulvoo, meni laulun sanoissa.
- Anonyymi
Linkki?
- Anonyymi
Mulle kuului korvaan tuo metsäradio joskus iltasella vapaalla intissä 1976. Hyvät metsäradion kuuntelijat.Pahus miten ikävä noita aikoja.
- Anonyymi
Kultaisia muistoja tuolta ajalta.
- Anonyymi
Minä kuuntelen pihkaohjelmaa nyt autossa, jos sattuu olemaan Radio Suomen kanava auki keskiviikkoisin 20:03 aikaan.
https://areena.yle.fi/audio/1-50335477
Oikeita metsureita ei ole saatu haastateltavaksi enää vuosikymmeniin. Joku motokuski on lähinnä sellainen, joka puuta metsässä nykyään kaataa.- Anonyymi
Jooopsss ei ole ollut metsureita enää vuosikymmeniin motot syrjäytti ne
- Anonyymi
Ei ole metsäradio enää entisensä. Ei ole tunnuskappale enää tuttu. Ei sanota heippoja metsien miehille. EI ole entisten savottajätkien haastatteluja. Paskaksi on tuokin ohjelma mennyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole metsäradio enää entisensä. Ei ole tunnuskappale enää tuttu. Ei sanota heippoja metsien miehille. EI ole entisten savottajätkien haastatteluja. Paskaksi on tuokin ohjelma mennyt.
Totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
"Hyvää iltaa metsien miehet. Ja lopuksi kaikkien toivoma Jätkän humppa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hyvää iltaa metsien miehet. Ja lopuksi kaikkien toivoma Jätkän humppa".
Nostalgista legendaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla oli aikoinaan tilaisuus saada kuunnella Metsäradion tunnuskappaletta entisen työtoverini Unto Satorannan esittämänä. Tuntui ihan mukavalta kuunnella hänen esitystään, kuten myöskin Jantusen esittämää Jätkän humppa-kappaletta!
- Anonyymi
Kuka oli aikoinaan Metsärdion tomittaja?
- Anonyymi
Kari-Pekka Mänty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kari-Pekka Mänty?
Tuskin.
- Anonyymi
Metsäradion historiaa. https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/08/31/metsaradio
- Anonyymi
Mettäradion juontajat alkupäästä loppupä''hän ovat olleet
Pekka Tiilikainen
Adolf Turakainen
Leo Ahonen
Jukka Koponen
Raino Hurme
Terttu Lehmuskoski
Nykyään vakituista juontajaa ei ole. Vähän tylsää kuunnella hitsin Peltsin eli Mikko Peltosen kalastusjuttuja tai jotain mukamas kovaa tunturivaellusta. Noilla ei ole mitään tekemistä metsäradion tukin kaatamisen ja kämppäelämän ja jonkin asteisen, helssingin herroja vastaan suunnatun kapinallisuuden hengen kanssa,- Anonyymi
Vihervasemmistolainen ilmastohumppa ja suojelupolitiikka ovat nykyään "metsäradiota". Miksi tätä ohjelmaa ei olisi voitu jatkaa metsien omistajien ja hoitajien näkökulmista.
- Anonyymi
Metsureita on edelleen, mutta toki niin vähän, että perin harvoin enää metsäradiossa pääsevät ääneen. Nykyään metsäradio on erittäin monipuolinen ohjelma, jossa teollisen metsätalouden lisäksi käsitellään monia muitakin metsään liittyviä asioita, kuten luontoarvoja ja jopa taidetta. Tutkijoita on aika usein haastateltavina.
Metsäradio muuten on yksi Hella Wuolijoen aloittamista ohjelmista. Joko tuo "kommunisminreliikki" nyt aiotaan lopettaa kun Nato on voimaannuttanut meidät YYA-ajan pelokkuudesta? Vitsi vitsi. Jos nyt nimen muuttaisi läntiseksi, amerikkalaisesti äännetyksi Vorrest Reidiouu. - Anonyymi
76 intissä kuunneltiin tuvassa porukalla sitä. Oli ne mukavia aikoja ja sotkun levariautomaatista kuunneltiin, Viki Rostia.
- Anonyymi
Isäni kävi panemassa äitiäsi saunareissulla kun metsäradio loppui
- Anonyymi
Minun isäni kävi panemassa sinun isääsi saunareissun jälkeen,
Parhain Terveisin, Moktar. ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun isäni kävi panemassa sinun isääsi saunareissun jälkeen,
Parhain Terveisin, Moktar. ;)heh heh Persu älä ota enää kiljua. Luulet vielä olevasi Purra,
- Anonyymi
Ei ole voinut käydä. Äitini kuoli jo 1973.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole voinut käydä. Äitini kuoli jo 1973.
Niitä on olemassa sellaisia ruumiittenkin nussioit. Muista nyt tähän hätään, miksi niitä sivistyssanallisesti mainitaan.
- Anonyymi
Metsäradio on ollut jo 10 vuotta luontoillan jatke, jolla ei ole mitään tekemistä metsän eikä luonnon kanssa. Ilmastonmuutos agendan ajamista, Taviokuurnien ja Pähkinänakkeleitten bongaamista lähipuistossa nappaskengissä.
Typerää käyttää koko nimeä. - Anonyymi
Nyky ihmisellä ole mistään muusta muistoja nuoruudestaan, kuin nuoruudessaan tietokoneensa näytöltä, käymistään sotapeleistään.
- Anonyymi
Stadin puistopuolella kun olin kesätöissä, niin siellä jos halusi saada sairaslomaa piti kuunnella maanantaina metsäradioa. Tiistai aamuna meni lääkärille ja sanoi. Kuuntelin eilen metsäradioa, siellä nostivat niin isoa tukkia, että minulla tuli selkä kipeäksi. Sillä sai loppuviikon sairaslomaa.
- Anonyymi
Metsäradion raiskasi vihervasemmisto, sillä metsänhoidolliset työt ovat näille ituhipeille myrkkyä, vaikka heidätkin elätetään "sellunkeitolla" ja sahatavaralla.
- Anonyymi
Minun äiti hiihti lapsena kavereineen suksilla kuuntelmaan metsäratiota erään yksikseen asuvan ukon kotia joka oli muuten itse rakentanut radion nääs radiot oli tuohon aikaan vielä monelle yleellisyyttä.
- Anonyymi
Tulisipa nopeasti Trumpin presidentiksi valituksitulemisen mukana nuo kultaiset ajat jolloin otettiin mökin nurkalta sivakat jalkaan ja mentiin naapuriin vaihtamaan kuulumisia. Ei olisi elämässä enää menestyksen paineita ajateltavana kun oltaisiin enemmin pakosta yhtä.
- Anonyymi
Täälläkin yksi Metsäradion kuuntelija, 61-vuotias naisihminen, jolla ei ole eikä ollut kytköksiä metsureihin, mutta niin vaan tykkäsin kuunnella kyseistä radio-ohjelmaa aikoinaan. Haikeana muistelen noita aikoja, elämä oli silloin mukavalla tavalla toisenlaista, ainakin itselläni.
- Anonyymi
Puhelinlangat laulaa
Saarenmaan valssi
Iltatuulen viesti
Kuuntelijoiden toivekappaleita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343992Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401449
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8837J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756