Oletko kauan ollut työtön?

Anonyymi

Olen vasta ollut 22 vuotta työkkärin kirjoissa työtön. Oon tietty tehnyt pimeetä hommaa välillä.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Maksa sähkölasku ettei tarvi pimeessä puuhastella.

• Anonyymi

En muista mut ei kukaan ole töitä tarjonnut.

• Anonyymi

Ei ne työt tuosta vaan ilmesty vaan niitä pitää hakea elikä yritystä kehiin.

• Anonyymi

Työtä tekemällä vain köyhtyy ja sairastuu, taskulampulla voi valaista asioita.
        Jokainen työtä tehnyt on sairastunut.

• Anonyymi

Ja mikä parasta useimmat työpaikat ovat ns. piilotyöpaikkoja. Niihin ei ihan vahingossa joudukaan.

• Anonyymi

6kk sairauden takia nyt. Joo jotain pientä taskurahahommaa itekin tehnyt tässä. Ei muuten pysy leivässä

• Anonyymi

11 vuotta on mennyt. Välissä oli parin vuoden koulutus työttömyysetuudella, millä sai yhden ammattitutkinnon lisää, mutta töitä ei.
      Aktiivimallin takia tuli tehtyä 18 h/tarkastelujakso hanttihommia, joilla ei ole mitään tekemistä varsinaisen työllistymisen kanssa.
      Pimeitä töitä en ota - ei ole tosin tarjottukaan.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Juu komiaa jos ollut 22vuotta työtön ni jatkaa samaan malliin niin ankea vanhuus edessä- mitä järkeä valita noin elämässä että kurjuutta.Jopas jotaki että mukamas pimeitä hommia tehnyt ni empä usko.

• Anonyymi

Ei kukaan täällä kovin pitkään juhli, vaikka kuinka rehkisi. Kovin monet kuolevat ennen kuin pääsevät eläkkeelle. Nauti siis elämästä kun vielä voit huomisesta ei kukaan tiedä. Siksi ihmiset jäävätkin eläkkeelle vaikka 3-kymppisinä, jos se vaan on mahdollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan täällä kovin pitkään juhli, vaikka kuinka rehkisi. Kovin monet kuolevat ennen kuin pääsevät eläkkeelle. Nauti siis elämästä kun vielä voit huomisesta ei kukaan tiedä. Siksi ihmiset jäävätkin eläkkeelle vaikka 3-kymppisinä, jos se vaan on mahdollista.

Jotkut elävät vanhaksi, yli satavuotiaaksikin. Itse en ole erityisen pitkäikäistä sukua.

Tällainen kaveri, ilmeisesti edelleen elää, aina näissä herää kuitenkin epäilystä syntymätietojen paikkansapitävyydestä:

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/201805292200976774

👍

• Anonyymi

Yritin olla työttömänä, mutta ei siitä mitään tullut, kun aina tarjottiin töitä. Jäin työttömäksi ihan omasta tahdostani, kun monet kaverit kehuivat työttömyyttä.

Olihan se työttömänä oleminen tietysti aika mukavaa, pystyi harrastamaan kaikenlaista ja riitti aikaa kehittää itseään lukemalla ja opettelemalla kilpatansseja, matkustelin myös aika paljon silloin. Rakensin omakotitalonkin työttömänä ollessani, kun aikaa oli. Rakensin myös experimental lentokonetta ja lensin kerhon koneella.

Ongelmaksi muodostui, että minulle tarjottiin aika paljon töitä, alkuun kieltäydyin niistä töistä, koska olin päättänyt olla työttömänä. Sain muutaman karenssin harrastelijana, en osannut oikein kieltäytyä tarjotuista töistä. Lopulta kyllästyin, kun työtarjouksia tuli niin paljon ja muutenkin tuntui aika tyhmältä olla työttömänä. Pimeitä hommia en viitsinyt alkaa tekemään, kun en halunnut verottajan kanssa ongelmia. Työttömänäkin pystyy kyllä tienaamaan ihan laillisesti rahaa, joten ihan turhaa alkaa jollain pimeillä töillä pelleilemään.

työttömänäollut

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      257
      5209
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4221
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      60
      4011
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3637
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3590
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3345
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      12
      2733
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2606
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2516
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      63
      2409
    Aihe