Mistä apua? Olen ulosotto maksuja maksanut monta vuotta ja tuntuu että ne ei lyhene vaan kasvaa koko ajan. Kuluihin ja korkoihin käsittely kuluihin palaa suurin osa. Nytkin nyhtivät yli800e palkasta mulla kaks elatus velvollisuus lasta mitä ei oteta huomioon? En tajua käräjäoikeuden mukaan ei ole mitään elatusmaksuja. Olen toimittanut paperit ottivat muutaman kerran huomioon mutta ei enää? Ei 1/3osa ole 846e jos kk palkka on 1846e vai?Ne päätti että pärjään parilla kympillä 5päivää viikko. Miinus vuokra sähkö ruoka. Kannattaako tässä edes töitä tehdä?
Kiitos jo etukäteen
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Paljonko sulla sitä velkaa on ulosotossa? Jos siellä on useita kymmeniä tuhansia, niin työssäkäyminen välttämättä ei ole kovin kannattavaa. Jos ulosoton ja asumiskustannusten jälkeen jää kuukaudeksi alle 495€, olet oikeutettu toimeentulotukeen.
- Anonyymi
Työssäkäyvä toimeentulotuen hakija saa vähentää ansiotuloistaan 150 euroa sekä työmatkakulut, eli yksinäisellä normi on tavallaan n. 650 euroa ja lapsista saa vielä roposia. Myös ulosottomenot ovat toimeentulotukilaskelmassa hyväksyttyjä menoja, eli tavallaan yhteiskunta maksaa velkojasi puolestasi.
- Anonyymi
Kirkoilta saa lahjakortteja ruokaan.
- Anonyymi
Oon joskus kuullut puhuttavan velkasaneerauksesta mutta en ole selvillä miten se loppujen lopuksi toimii. Varmaan löytyy kun googlettaa sillä sanalla : velkasaneeraus.
On ikävää kuunnella nuorten aikuisten puheita kun monet sanovat että haluaisi mennä töihin mutta kun se ei kannata. On tuo aika hälyttävää.
Luulisi että joku keino olisi keksittävissä että velkainenkin ihminen pystyisi elää edes jonkin arvoista elämää.
Ja ymmärtäähän sen jos palkasta menee kolmasosa velkoihin ja käy töissä niin ei työssä käyvä saa edes mitään asumistukea tms. Ei kukaan voi kuvitella että nykyvuokrilla ja hinnoilla ylipäänsä pärjäisi.- Anonyymi
Mutta jos ei pärjää omilla pienillä tuloillaan, on väärin ottaa lainaa, koska se vain pahentaa omaa taloustilannetta. Saneerausta totisesti tarvitsette, mutta ette velkasaneerausta, vaan kulusaneerausta.
- Anonyymi
Velkasaneeraus voidaan tehdä vain yrityksille.
Omiin velkoihin kannattaa hakea yksityishenkilön velkajärjestelyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velkasaneeraus voidaan tehdä vain yrityksille.
Omiin velkoihin kannattaa hakea yksityishenkilön velkajärjestelyä.”Omiin velkoihin kannattaa hakea yksityishenkilön velkajärjestelyä”.
... tai yrittää itse maksaa ensin ne, tai olen vain vähän vanhanaikainen.
Velkajärjestelaissa on asetettu velkajärjestelyn saamiselle esteitä, mm. piittaamaton velkaantuminen. Maksukyvyttömyyden pitää johtua olosuhteiden muutoksesta (esim. sairaus tai työttömyys) pääasiassa ilman velallisen omaa syytä (tai muusta painavasta syystä ottaen huomioon ylivelkaantuneisuuden määrä).
Oikeuskäytännössä on katsottu, että takaisinmaksukyvytön sairas ihminen voi ottaa hyväksyttävästi kulutusluottoja, jos hän ponnekkaasti yrittää maksaa niitä takaisin varsinkin jos hänen thaimaalainen vaimonsa on tarvinnut rahoja vanhempiensa elättämiseen.
- Anonyymi
Jos et jotain viranomaistoimitusta ymmärrä, olisiko fiksumpaa kysyä sieltä viranomaiselta? Tässä tapauksessa asiaasi hoitavalta ulosottomieheltä?
Jos nettopalkkasi on 1846e, on uo-pidätys 1/3 eli 615e. Mainitset olevasi elatusvelvollinen, eli lapset eivät asu kanssasi? Jos asuvat, heidät huomioidaan suojaosuudessa, jos eivät, niin ei huomioida.
Ja kyllä, velka voi vain paisua ulosotossa, jos maksamasi summa ei riitä edes kuukaudessa kertyneisiin viivästyskorkoihin. Ulosoton tulosteiden lukeminen vaatii vain vähän keskittymistä, kannattaa opetella. - Anonyymi
Kumma juttu, että juuri ulosotossa olevien ei kannata käydä töissä. Velkoja tietenkin vain nostetaan ja takaisin pyytäminen on mulkkua ja riistämistä. Sama juttu, jos ei anneta lisää rahaa ”laina” -nimellä
Muut käyvät töissä ja maksavat lainansa ja pitävät työssäkäyntiä kannattavana, että saa velat maksettua. Ne rahat jotka on jo itse etukäteen käyttänyt sovittua korkoa vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p575825Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "773123Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella232320No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402045- 191938
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621843Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61589Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83121281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191201Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah791057